Skocz do zawartości

marifex

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E-39 520d M47 2001r.
  • Lokalizacja
    Częstochowa

Osiągnięcia marifex

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. marifex

    320d M47 Stuk przy gaszeniu

    Witam Zdiagnozowałeś problem stukania przy gaszeniu silnika. Od kilku dni pojawił się u mnie przy gaszeniu słyszalny podwójny stukot jak na filmiku z YouTuba w poście. Będę wdzięczny za informację. Pozdrawiam
  2. Witam Po wyłączeniu Rdks w module KMB kontrolka się nie zapala Efekt został osiągnięty trochę na około ale najważniejsze że się nie pali już nic niepotrzebnie na desce
  3. Tak tez próbowałem INPA ale też nie zadziałało na oryginalnym module. Kilka dni temu zakupiłem inny moduł bo w moim dziwnym trafem po tych próbach wyłączenia RDC wykasowały się rok produkcji i tydzień dlatego uważałem że może to jest powodem braku reakcji. Sądziłem że ten drugi moduł da się wyłączyć ale też efektu nie było Jednak zacząłem teraz spr cały pilk PSW.TRC i znalazłem dwie funkcje RDKS i AKUSTIK_RDKS w module KMB, zmieniłem je na nicht_aktiv. Teraz widzę że kontrolka w ogóle się nie zapala podczas włączenia zapłonu mam nadzieje że po przejechaniu 10 km będzie to samo. Jak spr to napiszę jaki efekt.
  4. Witam kolegów Od jakiegoś czasu borykam się z palącą kontrolką na desce rozdzielczej od modułu RDC. Najprawdopodobniej mam uszkodzony czujnik w kole po spr Inpą pojawia się błąd "61 transmission channel out of order position unknow Error frequency :1 static error Errorcode: 3D 21 23" - może ktoś pomoże mi go rozszyfrować. Druga sprawa chciałem wyłączyć samo działanie modułu, zmieniłem w LCM komendy: RDKS aktiv -> nicht_aktiv REIFEN_DEFEKT melden -> nicht_melden REIFENCONTR_INAKTIV melden -> nicht_melden Niestety kontrolka nadal się zapala po 10km, może ktoś z kolegów wie co trzeba jeszcze zmienić i gdzie. Sczytałem też moduł RDC ale w nim według mnie nie ma nic ciekawego, ANZAHL_ANTENNEN - ilość anten 4 ANZAHL_RAEDER_UEBERWACHT -ilość kontrolowanych kół 4 ANZAHL_RAEDER_VERBAUT - ilość zamontowanych kół 5 DRUCK_OFFSET - wyrównanie ciśnienia wert_01 Chyba że zmienić ilości kół które ma kontrolować na 0 na przykład? Ale nie wiem czy jest to w ogóle możliwe Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
  5. Nie wiem czy napisałem w złym dziale? Czy nikt nie miał takiego albo zbliżonego problemu i nie może pomóc?
  6. Witam Kolegów Od długiego czasu walczę z zapalającą się kontrolką na desce od modułu RDC, nie chcę naprawiać czujników chcę wyłączyć moduł RDC. Na początku chciałem to zrobić przez INPE nie było rezultatu później przez NCS tylko nie wiedzieć czemu stosowne funkcje zmieniłem w LCM czyli: RDKS nicht_aktiv RDKS aktiv -> nicht_aktiv REIFEN_DEFEKT melden -> nicht_melden REIFENCONTR_INAKTIV melden -> nicht_melden a nie w module RDC i kontrolka nadal się paliła. Później chciałem zakodować właściwy moduł RDC przy użyciu NCS ale nie mogę go sczytać pojawia się taki błąd "ERROOR IN CABD LOOK AT CABI.ERR AND ERROR.LOG Coapi-2041 wrong ecu coding index A_RDC CODIRINDEX = 00h" Dodam jeszcze że korzystając z INPY mogę się połączyć z modułem RDC spr błędy itp ale wszystkie dane fabryczne modułu są wyzerowane mam tu na myśli np rok produkcji i tydzień pokazuje 0 / 0 wartości zadane ciśnienia w oponach też są 0 itp. Uważam że właśnie z tego powodu nie mogę się połączyć przez NCS z tym modułem. Moje pytanie czy spotkał się ktoś z takim problemem po 1. brakiem połączenia przez NCS po 2. z wyzerowanymi danymi fabrycznymi w module po diagnozie INPA. Dodam że ostatecznie mam na oku używany moduł do kupienia ale chciałem przed wydaniem pieniędzy poznać opinię kolegów z forum. Pozdrawiam
  7. marifex

    520d M47 Wtrysk Sterujący

    No właśnie wczoraj zdjąłem osłonę i zobaczyłem że bez wyjęcia kolektora się nie obejdzie, nawet nie ma dojścia do kostki a więc oporu też nie zmierzę. Wyczułem tylko przewód że wychodzi gdzieś z tyłu silnika ale kostki nie namierzyłem. Przewód nie jest też nigdzie przyciśnięty czyli teoria z przetarciem izolacji raczej odpada. Podepnę jeszcze Inpę i zrobię diagnostykę ale póki objawy uszkodzenia wtrysku nie staną się bardziej dokuczliwe (obecnie są tylko subiektywne jakby większe spalanie przy czym średnie na kompie jest ok w okolicy 7,5-8l/100km miasto) i nie pojawi się błąd wstrzymam się z wymianą do bardziej sprzyjających warunków atmosferycznych. Może macie jakieś uwagi do samego demontażu wtrysku może być z czymś problem, kolektor niedawno ściągałem 3 miesiące temu do wymiany świec żarowych założyłem nowe uszczelki itp. Mam małą prośbę-popraw ten tytuł kolego na regulaminowy viewtopic.php?f=72&t=117890
  8. marifex

    520d M47 Wtrysk Sterujący

    Dzięki za odp Dziś spr opór wtrysku i samo połączenie elektryczne czy jest ok - wcześniej wyjmowałem kolektor do wymiany świec może coś naruszyłem. Zobaczę też jak z samym demontażem czy muszę również kolektor ściągać do wyjęcia wtrysku.. Do gościa dzwoniłem nie ma problemu z regeneracją daje 2 lata gwarancji cena od 150-350zł w zależności od tego czy musi iglice naprawiać, myślę że do przyjęcia. Pozdro
  9. marifex

    520d M47 Wtrysk Sterujący

    Witam Podczas diagnostyki silnika inpą okazało się że wartość oczekiwana wtrysku strerującego wynosi 0. Wcześniej jak robiłem testy wartość zadana i oczekiwana były identyczne. Nie mam żadnych błędów, auto odpala normalnie, nie kopci, subiektywnie jest trochę słabsze i może więcej pali ale na obroty się wkręca bez problemu. Czy wtrysk jest uszkodzony, spr jeszcze jego opór. Jakie powinny być objawy uszkodzonego wtrysku i konsekwencje jazdy z takim wtryskiem
  10. Zamontowałem kolejny sterownik z 2002 roku Również miałem problemy z włączeniem urządzenia przez komputer ale poczekałem do niższych tem. poniżej 6 stopni i webasto się załączyło. Ładnie chodzi nie kopci wyłancza się przy 78 stopniach. Zauważyłem tylko że nie zawsze odpala, myślę że to wina akumulatora przy samym rozruchu napięcie spada poniżej 10V. Myślicie że to może byc powodem
  11. Zmieniłem kolejny sterownik Teraz mam taki problem że webasto odpala Z INPY bez włączonego klimatronika (czy też odpalonego silnika) przy czym wydaje mi się że nie przechodzi całego cyklu pracy bo temperatura płynu bardzo szybko rośnie z powodu braku obiegu. Gdy odpale auto i mam włączony klimatronik podczas próby aktywacji testu pojawia się taki komunikat: ApiCheckJobStatus: Job-Status error: [ERROR_ECU_REJECTED] instead of [OKAY]! Continue script processing po zatwierdzeniu czy też odmowie nic się nie dzieje. Co oznacza ten komunikat i co może być popsute Pozdrawiam
  12. Witam Mam problem z odpaleniem webasto okazało się że jest uszkodzony sterownik. Zakupiłem drugie używane wymieniłem już dwa kolejne sterowniki i obecnie z poziomu inpy odpaliłem webasto, wydawało się że jest ok ale później nie wiedzieć dlaczego się zablokowało (nie mogłem się z nim połączyć). Po resecie zasilania udało się z nim połączyć ale nawet z poziomu inpy teraz nie zawsze odpala a jak nie chce zapalić pojawia się komunikat ApiCheckJobStatus: Job-Status error: [ERROR_ECU_REJECTED] instead of [OKAY]! Continue script processing i wybór TAK NIE. Druga rzecz jak już uda mi się zrobić test webasta i odpala na koniec wyskakują dwa błędy K bus break down I bład pompy wody do tego w Klimatronicku błąd 50 Additional heater - jakby nie widział webasta Czyżby kolejny sterownik był uszkodzony Czy sterowniki muszą być jakoś zgrane z samochodem? Proszę o rady P.S czy wiecie do czego służy funkcja INPY w menu testowania webasta Start counter saving ?
  13. Witam Koledzy Mam taki problem, wymieniłem webasto miałem uszkodzony sterownik u siebie, udało mi się to "nowe" odpalić z poziomu inpy. Wszystko złożyłem próbuje się ponownie połączyć INPA z webasto a tu wywala błąd komunikacji IFH 006 COMAND NOT ACCEPTED. Dziś wyszedłem sprawdzić czy odpala webasto wraz z silnikiem przy tem 12 stopni nie odpaliło. Dodam że w klimatroniku pojawia mi się niepokojący błąd 50 Additional heater Error frequency 254 Short circut to ground Z tego co doczytałem bład ten oznacza brak komunikacji klimatronika z webasto. Proszę o radę czy mam jakoś zakodować ten drugi sterownik NCS-em, na 100% teraz webasto i sterownik są sprawne ale nie odpaliły mi razem z silnikiem. Spróbuje jeszcze odłączyć kostki od webasta i spr czy sie połącze ale może macie jakieś pomysły.
  14. Witam Koledzy Posiadam BMW E-39 520d Również zacząłem swoją walkę z webasto Thermo Top Z-C/D, mam uszkodzony sterownik - zdecydowałem się na zakup używanego webasto ale na chwile obecną po zamontowaniu drugiego pojawia się błąd świecy (dodam że jest ona sprawna) wygląda że również jest padnięty sterownik - czekam na drugi aby podmienić. Teraz moje pytanie - czy pompa wody przy webasto powinna cały czas chodzić? U mnie na drugim webasto pompa chodzi cały czas razem z włączonym klimatronikiem, dopiero po jego wyłaczeniu nie pracuje. Czy nie jest to błędem, czy pompa nie powinna pracować tylko z włączonym webasto, mam wrażenie że może to powodować jej przed wczesne uszkodzenie Proszę o podpowiedź
  15. Witam Koledzy Posiadam BMW E-39 2.0d 136KM M47 2001 rok po lifcie, też mi wyrzuca błąd 8 glow device Glow plugs also glow relay defect czyli wygląda że któraś świeca spalona (zimą musiałem dość długo kręcić żeby auto zapaliło - objaw jakby pompa spuszczała paliwo). Moje pytanie gdzie w 520d znajduje się sterownik grzania świec, chciałbym spr rezystancje świec między pinami a masą (tak jeden z forumowiczów pisał). Sprawdzałem po stronie kierowcy pod filtrem kabinowym jest tam tylko serwo i zbiorniczek płynu hamulcowego. Proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.