Skocz do zawartości

Holowanie na biegu


Adamsky

Rekomendowane odpowiedzi

Czy podczas bycia holowanym można mieć włączony bieg. Bo od tego czasu podczas uruchamiania krztusi się jak by nie miał paliwa. Czy to może być kwestia przestawionego zapłonu czy raczej brudu w baku i przez to się zatkał np wtryskiwacz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys byłem swiadkiem sytuacji jak pod tesco, kolesie pchali fiata punto II zeby zapalil :mrgreen: z tłumu wyskoczył jakis koles i zaczal ich pouczac, ze nigdy w zyciu nie wolno tego robic! ze podczas takich manewrów przestawia sie zapłon auta. ja sie na tym nie znam - pisze to co słyszałem poprostu. ale moze cos w tym jest :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_roberto_ kolega Adamsky mowi o sytuacji holowania samochodu z unieruchomionym silnikiem, na biegu. Kola napedzaja silnik, a nie silnik kola. W sumie rozumowanie logiczne, bo tloki zasysajac powietrze tworza podcisnienie w kolektorze ssacym a przeciez na tej zasadzie dziala serwo. Ale dla mnie osobiscie to nie dopomyslenia w ten sposob holowac auto. niby nic nie powinno sie stac, ale na sama mysl ze zimny gesty olej i... ajajajaj :doh:

 

Adamsky - w aucie z bezrozdzielaczowym zaplonem, "zapłon" jest regulowany elektronicznie wiec nie ma mozliwosci by sie przestawil.

 

majkel - w opisanej przez Ciebie sytuacji to samo ale ten czlowiek zapewne mial na mysli mozliwosc przeskoczenia paska rozrzadu podczas uruchamiania na "pych". Teoretycznie jest to mozliwe a praktycznie jest to bardzo malo prawdopodobne. Chociazby nawet to Fiat Punto II z najbardziej popularnym silnikiem 1.2 8V ma bezkolizyjny rozrzad wiec najtragiczniejszym skutkiem bylaby nierowna praca silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze ze Bog sam jeden wie co tam sie moglo podziac ;) Jestem naprawde pelen uznania dla pomyslowosci. Nawet nie chce myslec jak wal, skrzynia i wszystko inne musialo wyc o litosc w czasie tego holowania, no i sprzeglo w pojezdzie holujacym. I tak sie ciesz ze nie ukreciles niczego na drodze tylne kola silnik... Jak juz holujesz to bierz pewnego kierowce na hol, a jak jest niepewny to luz i wlaczony silnik... Po wylaczeniu silnika na biegu to ja zostawiam auto jak nie chce by mi odjechalo a nie na odwrot... Zgrozo, az strach kupowac kolejna uzywke jak sie czyta to forum :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze ze Bog sam jeden wie co tam sie moglo podziac ;) Jestem naprawde pelen uznania dla pomyslowosci. Nawet nie chce myslec jak wal, skrzynia i wszystko inne musialo wyc o litosc w czasie tego holowania, no i sprzeglo w pojezdzie holujacym. I tak sie ciesz ze nie ukreciles niczego na drodze tylne kola silnik... Jak juz holujesz to bierz pewnego kierowce na hol, a jak jest niepewny to luz i wlaczony silnik... Po wylaczeniu silnika na biegu to ja zostawiam auto jak nie chce by mi odjechalo a nie na odwrot... Zgrozo, az strach kupowac kolejna uzywke jak sie czyta to forum :)

 

A hamowanie silnikiem?

 

Nie bądźcie tacy przewrażliwieni, 5 bieg nie jest zły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Nawet nie chce myslec jak wal, skrzynia i wszystko inne musialo wyc o litosc w czasie tego holowania...

Zastanawiam się dlaczego wał i skrzynia miałyby wyć podczas holowania - im chyba "wsjo radno" czy silnik pracuje czy nie...

 

...Jak juz holujesz to bierz pewnego kierowce na hol, a jak jest niepewny to luz i wlaczony silnik...

Najczęściej holujemy pojazdy z defektem silnika - wyjątkiem może być awaria sprzęgła lub skrzyni przy sprawnym silniku...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz, wleczenie za soba pojazdu, ktory ma spiety naped z niepracujacym silnikiem wydaje sie byc praktyka conajmniej niepoprawna, ale to moje zdanie, jak widac mozna miec inne... Pomijam fakt iz ZABRONIONE jest holowanie pojazdu na lince, w ktorym praca ukladu kierowniczego i hamulcowego jest uzalezniona od pracy silnika, a ten jest unieruchomiony. Kodeks ruchu drogowego nisko sie klania... Tak wiec z punktu zarowno technicznego jak i prawnego praktyka ta jest naganna, pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoja becie holowałem na sprzegle 15 km i nic sie z autkiem nie stało ale tez ryzykowałem a zmusiła mnie do tego zakleszczona na wstecznym skrzynia, niestety nie miałem mozliwosci wrzucenia go na lawete. A co do wspomagania hamolców, wystarczyło zrzucic wezyk biejnacy od kolektora i hamulce na wyłaczonym silniku swietnie dadza sobie rade, fakt ze trzeba uzyc wiekszej siły ale hamuja normalnie i sprawnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie bądźcie tacy przewrażliwieni, 5 bieg nie jest zły.

 

 

Sytuacja taka - holujemy auto z wlaczonym 5 biegiem jadac w korku. Toczymy sie max 5 km/h. Pytanie- jaka jest predkosc obrotowa silnika w aucie holowanym?.... 70 - 80 obr/min? Nie ma mozliwosci by przy takich obrotach zębata pompa olejowa tłoczyła sprawnie zimny gesty olej, a założe sie ze wałek rozrzadu w takim wypadku memla sie na sucho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co meczyc auto na biegu, jakas paranoja tak jak pisałem, skoro nie pracuje i nie wspomaga hamulców odłanczamy przewód od serwa i hamujemy z siła podobna jak w maluchac pedał na max w podłoge. Szkoda silnika i tyle. To moje skromne choc moze nic nie znaczace zdanie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprostszym rozwiazaniem jest sztywny hol.

Mam gdzies taki fajny skladany z segmentow ciagnelismy na nim felicje w ktorej dzialal tylko reczny do tego slabo i 10km poszlo jak z bicza strzelil

a co do przeskoczenia paska na rozrzadzie to jest jak najbardziej mozliwe jesli odpalasz na pych i wrzucasz 1. jak juz to najlepiej sie odpala z 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste. Jak się BMW zepsuje to tylko laweta. Moim zdaniem najlepiej wykupić sobie pakiet assistance na rok i z głowy, a nie szarpać się na holu i to jeszcze na biegu, a potem zastanawiać się co się mogło zepsuć.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste. Jak się BMW zepsuje to tylko laweta. Moim zdaniem najlepiej wykupić sobie pakiet assistance na rok i z głowy, a nie szarpać się na holu i to jeszcze na biegu, a potem zastanawiać się co się mogło zepsuć.

 

Co za idiotyczne podejście... BMW nie różni się niczym od innych samochodów, żeby wymagało holowania na lawecie w razie usterki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny miałem tego świadomość, bieg włączałem tylko z górki i gdy samochód się rozpędził. Sprzęgło puszczałem bardzo powoli. Już kiedyś to robiłem ale w innym samochodzie. Ale w BMW pierwszy raz.

 

zapewne zaplon mieliscie tez wlaczony - smiesznie by bylo gdyby akurat zaskoczyl i wyprzedzil pojazd ktory jedzie przed nim i go holuje, na piatce dzwon bylby napewno :mrgreen:

*****************


Sprzedam e90 320d 163km , wiecej info na PW


http://files.tinypic.pl/i/00648/l0zon5mzpefi_t.jpg


*****************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste. Jak się BMW zepsuje to tylko laweta. Moim zdaniem najlepiej wykupić sobie pakiet assistance na rok i z głowy, a nie szarpać się na holu i to jeszcze na biegu, a potem zastanawiać się co się mogło zepsuć.

 

Co za idiotyczne podejście... BMW nie różni się niczym od innych samochodów, żeby wymagało holowania na lawecie w razie usterki...

 

Nie no jasne, a holowanie na biegu nie jest idiotyczne. Takie pierdoły tu wypisujecie, że strach się bać. Jak ktoś się nie zna to tylko laweta.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny miałem tego świadomość, bieg włączałem tylko z górki i gdy samochód się rozpędził. Sprzęgło puszczałem bardzo powoli. Już kiedyś to robiłem ale w innym samochodzie. Ale w BMW pierwszy raz.

 

zapewne zaplon mieliscie tez wlaczony - smiesznie by bylo gdyby akurat zaskoczyl i wyprzedzil pojazd ktory jedzie przed nim i go holuje, na piatce dzwon bylby napewno :mrgreen:

 

proszę przeanalizować swoja wypowiedz i oprzeć teorie faktem który to pozwoli holowanemu pojazdowi wyprzedzić poprzedzający go pojazd., rozumiem ze wszystkie aspekty holowania zostaną spełnione,

no tak można tez być holowanym na V biegu włączony zapłon i dźwignia gazu wychylona na Max Niesamowite Prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszac wyprzedzi mialem na mysli ze samochod zapali i bucgnie w tyl tego ktory go holuje,dla mnie wogole to wszystko jest dziwne holowanie na biegu zeby byly hamulce - :duh:

*****************


Sprzedam e90 320d 163km , wiecej info na PW


http://files.tinypic.pl/i/00648/l0zon5mzpefi_t.jpg


*****************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego to jeszcze nie słyszałem żeby w holowanym samochodzie wrzucać bieg bo hamulce ciężej chodzą. Większą głupotą by było chyba tylko rozciąganie samochodu bez wrzycania biegu :) . Trzeba dostosować prędkość to i hamowanie będzie ok. Szkoda serwera na takie tematy. Edytowane przez Prokop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.