Skocz do zawartości

M40 rzygnął olejem - przypadek NIEPRAWDOPODOBNY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:mad2:

WITAM

Wybrałem sie na weekend i znów zawiódła mnie moja E30,

fakt że dawałem jej w palnik zdrowo, ale...:

po przejechaniu 60 km RZYGNEŁA OLEJEM

zapierdzielałem 140km/h i nagle patrze w tylne lusterko chmura dymu, zatrzymuje sie i pod mache. No tak, olej pod samochodem koloru złotego jakby z silnika (jakby Magnatec), a dodam że miałem podobną sytuacje z chmurą za samochodem jak rozszczelnił mi sie przewód wysokiego ciśnienia ze skrzyni automatycznej. Więc pierwsze co to pomyślałem o niej i o nim. ale kolor oleju w skrzyni jest różowy, podobnie jak ze wspomagania, wiec nie pasi do kałuży. Chmura poszła bo całą rure miałem w oleju i zaczął sie spalać, wrrrrrrrrr

A pod maską, rzecz dziwna olej trysnął (jak wnioskuje po śladach z prawej strony patrząc od przodu samochodu) w okolicach bagnetu od skrzyni i zbiornika z płynem do wspomagania, za filtrem powietrza, oraz w duł. Cała prawa tylnia część silnika utytłana z Oleju.

Ale najciekawsze teraz:

pierwsze co sprawdzam stan oleju w skrzyni - OK

drugie, sprawdzam stan oleju w silniku - MAXimum :mad2:

sprawdzam reszte płynów - wszystko w porządku

 

NORMALNIE PARANOJA !!!

 

Wiec jeszcze troche odczekałem i spowrotem do domu, max 100 km/h i nic kompletnie nic....

samochód stał 2 dni, ponowiłem sprawdzanie płynów i wszystko znów jest OK

zastanawiam sie wiec o co k... chodzi !! ??

i do was kieruje to pytanie - zagadkę !?

 

lekko ponad tydzień temu wymieniłem olej w silniku, filrt, oraz filtr powietrza

i tu taki ZONK

 

może przemyślenia podpowiadają mi:

- paliwo dostaje sie do komory z olejem, nadmiar płynów, ciśnienie i wymiociny (wąchałem i nie za bardzo czuć)

-płyn chłodniczy, analogicznie (nie widać)

-przy wymianie mechanik wlał za dużo i moja BeEmKa to wydaliła

-wlał dobrze, ale nie spuścił wszystkiego, gdzieś sie przytkało i czekało na ten właściwy moment...

- pompa oleju

- obieg oleju gdzies jest zblokowany

- jakis przewód

- odpowietrznik

Opublikowano
Albo tobie wlali za duzo. Ja za kazdym razem pilnuje ile wlewaja. Przykladowo w ASO Skody zawsze przelewaja balwany i w sporej liczbie innych miejsc
Opublikowano

Witam

 

Ja też obstawiam wydalenie nadmiaru oleju.

Sprawdź jeszcze, czy filtr oleju się nie rozsypał od tego wszystkiego, bo to tylko papier.

 

@ Paweł_e30 - Pawełku, 140km/h to jeszcze nie katowanie dla naszych starych rumpli :D

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Może rzygnął spod bagnetu? Nie katuje się tak starych rumpli...

 

? to nie jest ani dużo ani męczące dla takiego silnika...... nie wiem o co chodzi. :? :?

 

Maku, jeśli to nie jest płyn od wspomagania, to ja bym jechał dalej i sprawdził tylko od czasu do czasu poziom oleju. Nie wiem ile mechanik wlał , ale max do m40 można 4.0l ... nie wiem tylko czy to uwzględnia 0,5 litra na filtr czy nie - ale raczej tak.

 

Jeśli masz za duzo oleju w silniku, mozna doprowadzić do jego uszkodzenia! No tak!

Po pierwsze olej pieni się bo wał cały czas go miesza. Ta piana składa się przede wszystkim z bąbelków, które kiepsko smarują ruchome części silnika..... i juz wiadomo co następuje bez smarowania :(

Po drugie, powstaje nadciśnienie w komorze silnika i ten olej gdzieś ucieka w nieporządanym miejscu - najczęściej przez jakiś słaby punkt uszczelnienia - oring, uszczelka itp...... A więc Maku, jeśli nie widzisz już oleju na zewnątrz silnika, to masz szczęście, że żadna uszczelka nie poszła :)

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

jak wiemy olej nawet w małej ilości jak sie rozniesie po elementach to wyglada jakby go litry sie wylało.....

 

proponuje obejrzeć Ci odmę czy przypadkiem Ci sie nie przypchała, mogła spowodować nadciśnienie i poprzez bagnet wywalić troche oleju i wszystko sie pobryzgało, a dodatkowo jak miałeś jeszcze za dużo oleju to dlatego nie widzisz zmiany stanu..

Opublikowano
A od kiedy to nadmiar oleju powoduje wzrost jego ciśnienia? Przecież jest zawór zwrotny... Może ewentualnie się ładna chlapanina zrobić w skrzyni korbowej, jak korbowody będą uderzać o lustro o leju. Tyle.
Opublikowano
A od kiedy to nadmiar oleju powoduje wzrost jego ciśnienia? Przecież jest zawór zwrotny... Może ewentualnie się ładna chlapanina zrobić w skrzyni korbowej, jak korbowody będą uderzać o lustro o leju. Tyle.

 

nie chodzi o wzrost ciśnienia w układzie smarowania ale o wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej silnika. Spowodowane jest to tym, że wał uderza w olej (kiedy olej jest na poziomie max, to wał go jest nie dotyka) i miesza powietrze jest olejem. To z kolej powoduje wzrost ilości piany, który w pewnym momencie zbliża się do tłoków i zostaje skompresowane (jak olej jest poniżej poziomu wału, powietrze w silniku ma stałe ciśnienie bo jak jeden tłok idzie do góry, drugi idzie na dół - czyli wyrównuje się) i wzrasta ciśnienie bo nie może ono wyrównać się swobodnie kiedy inny tłok idzie do góry poniewaz nie ma swobodnego przepływu tej pianki (jak w przypadku samego powietrza w skrzyni korbowej). Ten sam efekt jak puszka piwa, która została mocno strząsnięta przed otwieraniem :mrgreen:

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie mam taki sam problem jak kolega opisuje... tylko mi wywalilo bardziej z przodu silnika i w moim przypadku oleju ubylo, a w cale nie szalalem autkiem. Co może byc przyczyną w moim przypadku? Czy to coś z odpowietrzeniem komory korbowodowej albo cos z turbiną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.