Skocz do zawartości

M5 i...


grzesiek_ts

Rekomendowane odpowiedzi

...i LPG :jawdrop:

 

http://moto.allegro.pl/item335782589_bmw_m5_z_gazem.html

 

Gaz.Ja wiem.Ja wszystko rozumiem.Sekwencje za kilka tysięcy itd.Ale tu nie chodzi o konwersację na temat GAZ good or GAZ notgood. Ale powiedzcie - czy M5 dojeżdża się do pracy? Czy może z rodziną nad morze? Czy wycieczki krajoznawcze?

 

Gdzie by nie spojrzeć, wszyscy o tym modelu mówią jak o zabawce. Jak o rarytasie w garażu. Jak o ważnym elemencie w historii BMW i całej motoryzacji.

 

Czy naprawdę kupując BMW M5 (czy to e34 czy e39 czy e60) czy choć przez chwilę myśli się o zaoszczędzeniu na kosztach eksploatacji? :modlitwa:

 

Czy ja sie mylę?

 

Choruję na 3.8 i odchoruję swoje.Kupię gdy będę mógł utrzymać jako dodatkowy brelok w kluczach.

 

Pozdrawiam.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powiedzcie - czy M5 dojeżdża się do pracy?

Czy ja sie mylę?

 

Codziennie widzę 30 letnią panią jak dojeżdza M5 do pracy :) Calą zimę na letnich gumach :) Niedaleko ale ładniutką E34 M5 :)

a ja widzialem na wlasne oczy m5 z gazem na srube :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzesiek_ts zwróć uwagę ,że przebiegi m5 są porównywalne z przebiegami zwykłych wersji silnikowych,pewnie się zdażają m piątki,które się trzyma w pokoju na dywanie,ale większość m5,które oglądałem miało już przejechane ponad 200tyś km.Jeśli instalacja gazowa jest poprawnie założona(mowa tu o 4 lub 5 generacji) i żeczywiście auto trzyma parametry,to nie wiem w czym problem,nawet najbogatszy człowiek by powiedział jężdzić m5 o połowę taniej? czemu nie.A ludzie którzy twierdzą,że gaz jest tylko do zapalniczek wynika z tego,że albo nigdy nie mieli założonej porządnej instalacji gazowej i tylko słyszeli opinie na jej temat,albo chcieli przyoszczędzić i założyli gaz na śróbę np. do silnika 4.4 lub 5.4 i się spażyli.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem M5 , chociaż przyznam się że ukrytym marzeniem jest właśnie e-39 w tej wersji, ale nie sądzę aby gaz był dobrym rozwiązaniem. Popieram wypowiedzi kolegów, każda E-mka tio coś w rodzaju auta "zabaweczki" to już kult. Pewnie technicznie jest mozliwe , aby założyć instalacje LPG do takiego auta, ale czy bezproblemowo to później chodzi to nie wiem. Te silniki są inaczej zbudowane i posiadają znacznie więcej mocy niż seryjne, wobec tego musi tu być zastosowana naprawde instalka wysokiej klasy i zaawansowana technologicznie, więc sądze ze istalacje znane nam na codzień i uzywane nawet te 4i 5 tej generacji nie zapewnią tego co dała fabryka. Kiedys na forum, ktoś wstawił link do artukułu, chodziło mianowicie o BMW jakieś sportowa edycja schnitzera czy innej fiormy, która wyprodukowała specjalny model o bardzo wysokich parametrach z instalacją gazową, ale po zdjęciach widaćo, że ten silnik sam w sobie już wygląda inaczej, były tam jakieś modyfikacje itp. to chyba było V10 przystosowane pod gaz, ale to są oryginalne koncepcje zrealizowane przez specjalne firmy które zajmuja sie tuningiem i modyfikacjami, zrobione było to fabrycznie niejako, ale żeby instalka LPG zakładana do M% dodatkowo, hmmm nie sądzę?? Bezproblemowa jazda z poprawna eksploatacją wszystkich podzespolow silnika to jazda na PB, zwlaszcza jesli chodzi o silniki wyczynowe, jakim jest MPower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie którzy twierdzą,że gaz jest tylko do zapalniczek wynika z tego,że albo nigdy nie mieli założonej porządnej instalacji gazowej i tylko słyszeli opinie na jej temat,albo chcieli przyoszczędzić i założyli gaz na śróbę np. do silnika 4.4 lub 5.4 i się spażyli.

 

zgadzasie po calosci.stereotyp instalacji gazowych zrodzil sie od ludzi patrzacych na koszty z troszke innej strony.nie zebym siedzial komus w portfelu,ale jak ktos nie narzeka na braki gotowki,w praktyce inaczej widzi i odczuwa wartosc pieniadza.natomiast ktos kto ciezko pracuje,i odlozy sobie w koncu na wymarzony egzemplarz,jedzie go obejrzec z rozstrojem zoladkowym.a to ze jak juz go kupi i zaklada gaz to wynika raczej z ekonomicznego punktu widzenia.ok nie powinno sie oszczedzac na pewnych rzeczach,ale tezy na temat "gaz=zabojca silnika" sa dla mnie lekko przesadzone.kto rozbieral silnik zasilany gazem,wie ze przy dobrze wyregulowanej instalacji,nie ma jakichkolwiek zmian przesadzajcych o tym ze gaz jest be.

co innego jak ktos kombinuje przy instalce nie majac o tym pojecia,lub jezdzi do gazownikow ktorzy niewiele wiecej wiedza.w przypadkach zlej regulacji,wiadomo zbyt ubogo lub zbyt bogato mozna wyrzadzic dua krzywde silnikowi,ale nadal nie bedzie spowodowane to posiadaniem instalacji i jazdy na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że piszesz na bazie własnych doświadczeń. Możesz się nimi podzielić?[/i]

 

Ty naprawdę ironizujesz? :duh:

Porsche Carrera z przełomu lat 80-90 z silnikami 3.2 lub 3.6 też byś zagazował :?:

 

Podobno Niemcy jeśli pozbywają się M5 to tylko na rzecz właśnie Porsche. Wiec oscylują na bardzo zbliżonym poziomie. Im bogatsze społeczeństwo, tym więcej prawdziwych fanatyków - kolekcjonerów którzy cenią sobie...tanią eksploatację? NIE :!: ORYGINALNOŚĆ.

 

Dziesiątki razy badaliśmy plusy i minusy gazu.Ale sądziłem,że racjonalnie będzie zaoszczędzić tak nietypowe jednostki napędowe o WYśRUBOWANYCH parametrach pracy. A tu jednak znajdą się i tacy, co kupią m-powera I POD GAZ :!:

 

marek1132 napisał: ...jężdzić m5 o połowę taniej? czemu nie.

 

Polak potrafi.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogłeś zaznaczyć cały tekst a nie wyrwałeś zdanie z kontekstu i zmylasz ludzi.Widzę,że jesteś zagorzałym przeciwnikiem gazu,nie wiem z czego to wynika,pewnie z tego co pisałem wcześniej.Czyli jak by byś miał do wyboru m5 z inst. gaz.(4 lub 5 gen) i m5 na benzynie o porównywalnych osiągach to którą byś wybrał i dlaczego?Kolego w starych Porsche jest silnik chłodzony powietrzem nie wiem jak chcesz założyć gaz do niego.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w starych Porsche jest silnik chłodzony powietrzem nie wiem jak chcesz założyć gaz do niego.

 

jedź do gazownika "pana miecia z za rogu" a i z takim silnikiem sobie poradzi :mrgreen:

 

ja nie jestem przeciwnikiem gazu, ale są samochody do których takich rzeczy po prostu się nie zakłada, a Mki do nich zdecydowanie należą

 

co do przebiegu to M5 akurat jak najbardziej nadaje się do jazdy w trasie, duża moc, ogromny komfort, ładujesz żonę, dwoje dzieci, pełen bagażnik i jedziesz na wczasy, po drodze wstępujesz na jakiś tor, wywalasz towarzystwo i bagaż z samochodu, wykręcasz dobry czas sportowym samochodem, ładujesz rodzinę i dalej jedziesz luksusowym samochodem, do upalania i wygłupów to chyba bardziej M3 się nadaje, a M5 to luksusowa, bardzo szybka limuzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam te wasze wypowiedzi i niewiem jaki one mają sens? Przecież co kto z autem robi to TYLKO jego sprawa, widziałem audi A8 nowiutkie jak podjeżdża pod dystrybutor z gazem i wiecie co sobie pomyślałem? NIC bo to jest jego biznes :!: Znam człowieka co kupił nowiutką 7 (przed FL) i od razu ją zagazował i co ma czuć się jakoś gorszy? Dajcie spokój każdy robi ze swoim autem to co chce i tyle...

Pozdrawiam,

Kamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam polacy za mało zarabiają i dlatego zakładają gazowe instalacje,by zaoszczędzić.Jeśli każdy by zarabiał więcej to jestem pewien że popyt na gazowe morderstwo by zmalał albo i pewnie całkiem zanikł.Musimy wszyscy patrzeć by więcej zarobić niż wyszukiwać sposobu na to by zaoszczędzić.Tylko problem bo system w Polsce nie pozwala nam zarobić.I tak sobie tłumacze to dlaczego ludzie kupują np.M? i zakładają gaz.Bo spełniają swoje marzenia i nie ważne jaką ceną muszą za to płacić.

Życzę wszystkim i sobie :twisted: więcej kasy,może nie miliony ale tyle by zawsze starczało na bajure a nie na gaz

BMW M-Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG z założenia ma być czymś co powoduje oszczędność przy zachowaniu podobnych parametrów,

nie sądzę jednak by udział procentowy kosztów paliwa w stosunku do serwisowania tego auta był taki duzy,

 

sam jak kupię benzyne zagazuję ale nie kupię Vki o dużej pojemności bo te auta z założenia nie sa tanie w eksploatacji,

 

a jak ktoś mówi o marzeniach i cenie za ich osiągniecie,

to nie taniej sobie kupić M-ke i za cene instalacji jakies wozidełko uzytkowane na codzień :),

co zeby w weekend się pobujać eMką po wsi :lol: :lol: :lol:

i taka ma przebieg po 10 latach 30 tyś :lol: :lol: :lol:

 

bo w sumie to ile instalacja gazowa do eMki by kosztowała ?

mówie o Topowej Sekwencji ktora może by dała radę?

maaatematyyyka ;)

był kiedyś dawno temu taki program

Pi i Sigma z Matplanety :) polecam co niektórym hehehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na tym forum spotkałem sie z opinią że gaz dodatnio wpływa na żywotność silnika! :duh: :duh: :duh:

że niby olej nie miesza się z benzyną?? że gaz lepiej schładza układ zasilania??

nie wiem czy jest w tym choć ziarno prawdy... ale byłaby to rewolucja gdyby inżynierowie doszli do takiego wniosku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Włosi i Holendrzy ? nie zakładają instalacji gazowych?

skąd jest Prins ? i skad Sequent?

wymyślili to biedni Polacy?

 

to jak się dwóch panów na stacji benzynowej spotyka

jeden leje PB

a drugi LPG

i co ten pierwszy patrzy na tego drugiego i myśli .... ale biedak!

a ten drugi pomyśli patrząc na pierwszego...idiota!

????????

podnieta z tym LPG i robienie z BMW świetej krowy? hehehe

 

drewniana ta dyskusja,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.