Skocz do zawartości

opony Run Flat tire


maku325i

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem uzywany zestaw alu + opony z BMW 1,jak sie okazalo na felgach sa opony (Bridgestone potenza) run flat,co sadzicie o tych oponach??nie chodzi mi o marke Bridgestone,lecz o sama technologie run flat,jak taka opona wypada w konfrontacji z "normalna".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wypada, ze jesli nie masz czujnika cisnienia w kolach to je sprzedaj i kup normalne. runflaty bez czujnika cisnienia sie nie nadaja, bo nie poczujesz kiedy zlapiesz gume, pojezdzisz na tym co runflat ma pojezdzic i opona bedzie do wywalenia.

 

marcin850 gdzies dal watek o runflatach gdzie narzekal ze sa za twarde i poza tym stalo mu sie to co wyzej opisalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twarde i głośne. Samochód stanie się mniej komfortowy. Będziesz się wkurzał.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie polecam. Twarde, byle wulkanizacja ich nie zamontuje/zdemontuje. Ja musialem z tym jezdzic az pod Warszawe. Zdjecie jednej 18 calowej opony trwa okolo pol godziny, o ile caly serwis sie w to zaangazuje. Mialem piekne nowiutkie, nic nie zniszczone felgi, po demontarzu tych opon zostalo niestety kilka skaleczen. Zalozenie na te same felgi zwyklych opon trwa doslownie 3 minuty i obywa sie bez ubytkow dla felg. Dochodzi jeszcze problem braku czujnikow cisnienia - pomysl co sie stanie jak nieswiadom braku powietrza w oponie rozpedzisz auto do 200 km/h, gdzie zalecana przez producenta maksymalna predkosc bez powietrza w kole to 80km/h na odcinku nie wiecej jak chyba 100km. Roznica w komforcie kolosalna na plus dla zwyklych opon. Zrobilem na tych oponach blisko 30tys km i wiem co pisze. Nie chcialbym ich nawet za darmo :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis bylem u wulkanizatora,poniewaz jedna opona byla do wymiany(świadomie kupowalem felgi z uszkodzona opona),jak to okreslil pan :"ku..wsko ciezko zdejmuje sie ta opone",ale jest to jak najbardziej wykonalne,cena za taka usługe,jak za zdjecie zwyklej opony...3zl :shock:

 

aha,felga nie ucierpiała w zadnym stopniu podczas zdejmowania opony!!!!

 

Nie wiem byc moze 18" o niskim profilu zdejmuje sie inaczej,moze swiat idzie naprzod i opony RFT to juz nie problem dla wulkanizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dzis bylem u wulkanizatora,poniewaz jedna opona byla do wymiany(świadomie kupowalem felgi z uszkodzona opona),jak to okreslil pan :"ku..wsko ciezko zdejmuje sie ta opone",ale jest to jak najbardziej wykonalne,cena za taka usługe,jak za zdjecie zwyklej opony...3zl "

 

Do montażu i demonatażu opon runfal jest potrzebna specjalna maszyna.

Usługa przełożenia opon w salonie Wrocław kosztuje 150 zł. za szt.

 

Pozdrowienia

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do montażu i demonatażu opon runfal jest potrzebna specjalna maszyna.

Usługa przełożenia opon w salonie Wrocław kosztuje 150 zł. za szt.

 

Pozdrowienia

Michał

 

 

:duh: zapraszam do Starachowic na wymiane opon typu runflat za 3zl/ szt.

 

A po kilku takich wymianach po NOWE OPONY, tak?

Koledzy powyżej wiedzą co mówią - opony typu "Run Flat" WYMAGAJĄ specjalistycznego montażu i kropka. Oczywiście dadzą się pewnie założyć metodami "Pana Henia" ale niestety nie bez szkody dla opon i felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dokladnie takie same opony jak Ty. Bridgestone potenza RFT i nie mialem zadnych problemow z ich zalozeniem ani sciagnieciem. Fakt sa bardzo twarde i ciezke i komfort jazdy niski ale ja mam do tego jeszcze zawieszenie obnizone i utwardzone i profil opony 45 tak ze i tak czuc nawet najmniejsza nierownosc.

 

P.S. Mozna dokupic czujnik cisnienia? Jak to sie montuje i ile to kosztuje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po kilku takich wymianach po NOWE OPONY, tak?

Koledzy powyżej wiedzą co mówią - opony typu "Run Flat" WYMAGAJĄ specjalistycznego montażu i kropka. Oczywiście dadzą się pewnie założyć metodami "Pana Henia" ale niestety nie bez szkody dla opon i felg.

 

yyyy nie wiem jak TY ,ale ja opone na felge zakladam TYLKO RAZ!!!!

koła zimowe,koła letnie i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy, podepnę się pod temat, czy po wyskoczeniu komunikatu o uszkodzeniu- przebiciu koła zauważalna była jakaś różnica podczas jazdy? Jakieś drgania lub inne objawy? Czy w przypadku ubytku ciśnienia i pokazania się komunikatu, jego wykasowanie (ustawię ponownie RPA) komputer ponownie wyrzuci błąd po przejechaniu kilku km?

Jak organoleptycznie rozpoznać, ze dana opona jest uszkodzona/ma ubytek ciśnienia? Jest to zauważalne? Czy dopiero w warsztacie wulkanizacyjnym?

Dzięki, Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wypada, ze jesli nie masz czujnika cisnienia w kolach to je sprzedaj i kup normalne. runflaty bez czujnika cisnienia sie nie nadaja, bo nie poczujesz kiedy zlapiesz gume, pojezdzisz na tym co runflat ma pojezdzic i opona bedzie do wywalenia.

 

marcin850 gdzies dal watek o runflatach gdzie narzekal ze sa za twarde i poza tym stalo mu sie to co wyzej opisalem

 

Przyjacielu,

RF nie wymagają żadnych czujników ciśnienia (nie tak jak np w e46 bez RFT) - system ocenia ciśnienie po obwodzie opony, za pomocą czujników ABS-u.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jak organoleptycznie rozpoznać, ze dana opona jest uszkodzona/ma ubytek ciśnienia? Jest to zauważalne?

Wzrokowo nic nie zobaczysz. Trzeba zmierzyć ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, z mojego punktu widzenia aż tak znacznego pogorszenia komfortu nie ma. Ludzie bajki opowiadają i tyle.

 

Przez 2 lata jeździłem 330d seria 225/45 R17 z zaw. sportowym przez lato/zimę i tragedii nie było. Od grudnia jeżdżę e90 320d, zimą na 16" 205/50 R16 RoF i latem 17" RoF 225/45 R17 także na sportowym zawieszeniu i powiem szczerze, że nie odczuwam żadnej różnicy między zwykłymi oponkami (Michelin Pilot Sport PS2) a obecnymi Bridgestone Potenza Run On Flat. Jedynie co to przesiadka z 16" na 17" jest odczuwalna, wiadomo niższy profil robi swoje.

 

A co do zastosowania RoF w praktyce jest pełno filmów na Utube, polecam.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również posiadam takie opony Continental Premium Contact SSR 205/55 R16 i muszę przyznać że komfort jest gorszy niż na zwykłych. Jest po prostu bardziej twardo sportowo :)

 

Co do czujników to z tym jest problem, bo E36 nie oferowało takich opon. Posiadanie czujników nic nie da, bez centralki nic nie będziemy wiedzieć jakie mamy ciśnienie.

 

Zostaje nam montaż uniwersalnego zestawu: centralka plus czujniki.

 

Bez tych wynalazków trzeba wozić w aucie miernik ciśnienia i regularnie co 200 km sprawdzać stan opon. Coś za coś...

 

Pozdro

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obecnie zalozone na przodzie uzywane opony run flat Pirelli 205/45/17 na feldze 8.5x17 . Wulkanizator nie mial najmniejszego problemu z zalozeniem, powiedzialbym nawet z naciagnieciem, bo akurat mniej wiecej taki styl lubie ( z tylu mam na feldze 10x17 naciagnieta 235/40) .

Przeczytalem troche negatywnych opini o tych oponach i nie odczuwam pogorszenia w jezdzie.

Czy dopiero odczuwalne sa te opony przy baloniastym rozmiarze takim jak niby fabryka podaje na naklejce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omg, sorry nie doczytalem watku do konca bo w polowie juz mnie szlak trafia.... co wy gadacie ludzie. Mam te potenzy na przedzie w rozmiarze 225/45/17 co prawda zaklada sie je ciezko i wulkanizator bez doswiadczenia i umiejetnosci pewnie pokaleczy wam felgi - nie zakladac u ludzi bez doswiadczenia i bedzie dobrze.

 

1. Opona jest bardzo dobra swietnie trzyma na mokrym i na suchym (zreszta potwierdza to test adacu 2008 opony 225/45/17 - 1. wsze miejsce z BARDZO wysokimi notami)

2. Jak wy nie czujecie ze powietrze z jakiegos kola spieprzylo po aucie to gratuluje znieczulicy. Chyba po flaszcze bym wyniuchal ze cos nie gra. :jawdrop:

2.1Run flat gwarantuje dojazd do serwisu w celu naprawy opony bez koniecznosci uzywania zapasowki - a nie jazde bez powietrza i to bez zmiany zachowania samochodu. To ze sprzedawcy radza uzywac ich w samochodach z czujnikiem cisnienia to zabezpieczenie przeciwdebilowe - stosowane w sutuacjach gdy uzytkownik skarzy producenta i twiedzi ze skad mial wiedzec ze ucieklo powietrze jak autem szlo jakos tam jechac dalej.

2.2 Pozatym po jezdzie lub przed jazda jakos tam sie patrzy na auto i widac ze z ktorym kolem jest cos nie halo - tak dla ludzi ktorzy nie czuja nic po aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.