Skocz do zawartości

mrbeem

Zarejestrowani
  • Postów

    148
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Debica

Osiągnięcia mrbeem

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Dodam jeszcze, ze zamiast modulu 61.35-8 369 474 mozna tez zastosowac modul 61.35-8 369 473. Modul 474 to update do 473 ale oba maja programowalny interwal biegu pierwszego wycieraczek :) EDIT: 13.06.2017 Moge w 100% potwierdzic, Modul 61.35-8 369 473 TAKZE POSIADA REGULACJE INTERWALU PIERWSZEGO BIEGU WYCIERACZEK! Zamontowalem dzis ten 473 u siebie w e36 M3 i wreszcie moge programowac pierwszy bieg wycieraczek.... Jak w polonezie hehehe :):). 474 to rarytas, w Polsce w tym momencie na allegro nie ma zadnego, natomiast jest 1 lub 2 z koncowka 473:)... I pojawiaja sie regularnie :) Pozdro
  2. WI-WA-SRA to stary modul, faktycznie, posiada obsluge spryskiwaczy lamp czy intensywnego mycia szyb... niewazne. Wazny jest ten drugi symbol bo to rarytas. WI-WA II + SRA to modul wycieraczek do e36/z3, z funkcja mycia lamp oraz z funkcja programowania interwalu pierwszego biegu wycieraczek. model US to modul na rynek amerykanski, a ECE na europe. ten US ma koncowke numeru 474 i jest uwazany przez handlarzy i uzytkownikow za RARYTAS, natomiast ECE ma koncowke 473, a co dobre (jeszcze) niewiele osob wie ze ma on takze regulacje 1szego biegu. Ja dzisiaj wyrwalem na allegro taki modul za 59pln hehehe. kupowac poki sie nie zorientuja ze 473 to tez rarytasik :):)
  3. Witam. Przeszukalem chyba wszystkie fora jakie sa w Polsce i lipa, nigdzie nie znalazlem problemu, ktory mi sie przydarzyl tydzien temu i od tego czasu auto STOI. Otoz tydzien temu w poniedzialek odpalilem rano moja 530D z automatem GM 5L40E, poczekalem chwile az skrzynia bedzie w stanie wrzucic bieg (gdy tylko zrobilo sie chlodno musialem czekac na bieg po nocnym postoju) i pojechalem. Po 300m zatrzymalem sie na skrzyzowaniu i zaczal sie problem. Nagle znikad pojawilo sie okropne jakby slizganie sprzegla. Wcisnalem gaz zeby ruszyc a auto zaczelo jechac baaardzo powoli i nic nie moglem na to poradzic. To bylo takie uczucie jak ruszanie z 3 biegu na pol sprzegle w manualnej skrzyni biegów. Przejechalem tak okolo 1 kilometra, zatrzymalem sie po fajki zostawiajac silnik wlaczony i skrzynie na pozycji P. Gdy wrocilem i chcialem odjechac (tak, wrzucilem na D :) ), nagle NIC, NOTHING, NADA!!! Auto od tej pory nie chce ruszyc z miejsca. Ani do przodu ani do tylu, ani w trybie auto ani sekwencyjnym, ani normal ani sport. Zacholowalem auto na diagnostyke i.... 0 bledow. Nic, absolutnie nic. W momencie awarii nie zaswiecila mi sie tez zadna kontrolka. Diagnosta sprawdzal czy sterownik skrzyni rejesrtuje przelaczanie biegow i wszystko ok. widzi PRND jak ruszam wajcha! Sprawdzal tez czy widzi skrzynia widzi obroty turbiny i... WIDZI. Nie wlaczyl sie tez zaden tryb awaryjny ani nic. OLEJ W SKRZYNI JEST NA FULL (sprawdzany po awarii). Reasumujac, zostalo sprawdzone wszystko co moze powodowac moj problem (olej, komunikacja ze sterownikiem, reakcja EGS na zmiane pozycji lewarka, wszystkie parametry EGS, czujniki ABS, ewentualne bledy EGS (nie bylo zadnych) a auto dalej nie jedzie. POMOCYYYYYY!!!!!!! aha, jako kompletny laik w automatach, postawilem na konwerter i juz zamowilem a kierowala mna jedynie nadzieja ze moze to tylko to. Jutro zakladaja mi drugi konwerter ale to jest 50/50 ze pomoze. Czy ktos sie kiedys spotkal z takim problemem? Smianie smianiem, ale naprawde nie wiem co sie moglo zepsuc, tym bardziej ze awaria jest tak upierdliwa ze nawet nie dala o sobie znac w EGS. Raz jeszcze... POMOCY!
  4. Tak niedawno sobie myslalem... ta sama metoda mozna zrobic podgrzewane spryskiwacze szyb. Potrzebne sa tylko dysze z grzalkami, wylacznik sterujacy temperaturowy, przekaznik i troche kabla :). No i tym razem +12V po stacyjce
  5. Witam ponownie. Pisze zeby poinformowac, ze w sezonie letnim system sie sprawdzil doskonale i moge potwierdzic; jest do trwaly i skuteczny sposob na nie wydawanie grubej kasy na oemowy wentylator. Moj patent dziala bez problemu najmniejszego i co takze wazne, wentylator nie byl potrzebny do dochladzania silnika w upalne dni. Jutro zrobie fotki i zamieszcze
  6. A masz jakis schemat odnosnie tego w jaki sposb jest wlaczany w funkcji chlodzenia silnika? Oczywiscie mozna dodac drugie sterowanie do przekaznika od czujnika termicznego ale jakos mi nie przychodzi do glowy w jakis sposob ten wentylator moze pomagac w dochladzaniu motoru, skoro domyslnie napiecie prostokatne idzie od czujnika sterujacego wkreconego w uklad klimy a nie cieczy czy bloku/glowicy silnika. No chyba ze czujnik temperatury silnika wspolpracuje z tym wylacznikiem jakos. Fajnie by bylo widziec schemat instalacji.
  7. Witam. Jakoze w moja wlasnosc weszla druga juz bawarka E39 3.0d (pierwsza to E36 M3) postanowilem opisac tutaj projekt mojego autorstwa, ktory zaoszczedzi spora sume pieniedzy wszystkim, ktorzy maja niesprawny elektroniczny wentylator klimatyzacji (3 pin). Jak wiadomo od bodajrze 98 roku (moge sie mylic co do roku), BMW montowalo w E39 wentylator klimy z ukladem elektronicznym w wentylatorze. Ten wentylator sterowany jest napięciem prostokątnym z najcienszego z trzech kabelkow. Usterka wentylatora o ile mi wiadomo wiazala sie jak dotad z jego wymiana, co z kolei wiaze sie z kosztem ok 600pln za uzywke i ponad 1000pln za nowke. Mi sie ta cena wydaje smieszna jak za wiatrak, dlatego zaprojektowalem i wykonalem w swojej E39 system, ktory omija oryginalny system sterowania wentylatorem BMW i w zaden sposob nie wplywa negatywnie na prace klimatyzacji. Na moim systemie klima chodzi mi juz od prawie miesiaca i parametry pracy sa wzorowe. Do wykonania wszystkiego potrzebne są nam następujące gadzety: - najprostrzy wentylator 12V z opcją zalacz wylacz (zadnych elektro wnetrznosci) o srednicy odpowiadajacej oryginalowi BMW - ok 140pln nowy uniwersalny - złączka do zaprasowania do wezy klimatyzacyjnych z wentylkowym zaworem serwisowym (takim jak wentylek od rowera, nie takim jak na oryginalnych rurkach klimy) - 15pln - wylacznik cisnieniowy sterujacy, tzw presostat wentylatora, cisnienia R134a (11/18 bar lub zblizony). Wylacznik musi byc NAKRECANY czyli miec gwint wewnetrzny - 40-100pln uniwersalny - przekaznik 12V 5 pinowy 32A - 6pln - ok 1m grubego przewodu (+ oraz -) - czapka gruszek - ok 1m cienszego przewodu na sterowanie przekaznikiem - czapka gruszek - gniazdo przekaznika lub wsuwki do zaprasowania - czapka gruszek - troche koszulki termokurczliwej - hmmm - reczna prasa hydrauliczna do zakuwania koncowek RAZEM ponizej 300pln Sposób złożenia tego do kupy: - wymontowujemy oryginalny wentylator BMW przecinajac ramiona laczace jego centralna czesc z dyfuzorem chlodnicy klimy - nowy wentylator mocujemy do dyfuzora opaskami zaciskowymi plastikowymi (wentylator wpasowuje sie w miejsce starego BMW w piekny sposob i nieruchomo) - przecinamy gumowy waz klimy ten najcienszy, ktory wychodzi z baniaka pod lampa (najgrubszy to ssanie, sredni to tloczenie, najcienszy to zasilanie) - przeciecie weza laczymy zlaczka z zaworem serwisowym, na koniec zakuwamy oba konce zlaczki na wezu - na zawor serwisowy z wentylkiem nakrecamy wylacznik (presostat wentylatora) - podpinamy wszystkie kabelki w nastepujacy sposob (ponizej rysunek schemat mojej roboty na szybko) http://www.iv.pl/images/88980232706230313247.jpg Zasada działania: Na grubym kablu + mamy cały czas 12V, nawet gdy klima jest wylaczona. Przeprowadzamy tego plusa przez przekaznik (in/out) i podlaczamy do wentylatora. Podajemy mase przekaznikowi z karoserii. Mase nowego wentylatora laczymy bezposrednio z pozostaloscia kabla masy w oryginalnej wtyczce went. BMW. Na pin przeciwległy masie przekaznika podajemy cienkim kablem +12V, przepuszczajac ten kabelek przez presostat wentylatora. Owego plusa presostatu bierzemy z grubego kabla went +12V ale PRZED PRZEKAZNIKIEM. Gdy cisnienie w ukladzie klimy dojdzie do granicy "załącz" presostatu, zewrze on styki i przepusci plusa przez cienki przewod na sterujacy pin przekaznika. Napiecie to spowoduje zamkniecie obwodu w przekazniku i tym samym puszczenie "duzego plusa" na wentylator. Gdy cisnienie w ukladzie klimy spadnie do granicy "rozłącz" presostatu, zostanie odciete zasilanie do pinu sterujacego przekaznika, przez co obwod w nim sie otworzy i "duzy plus" do wentylatora zostanie odciety. WAZNE!!! Bezwzglednie nalezy stosowac przekaznik. nie wolno poprostu przepuscic duzego plusa przez presostat, gdyz natezenie pradu w grubym kablu + po uruchomieniu wentylatora spowoduje trwale uszkodzenie presostatu. Zdaje sobie sprawe ze nie kazdy ma dostep do czesci i narzedzi jakich uzylem do mojego projektu dlatego jezeli chce wam sie przyjezdzac do mnie to zapraszam. Ponosicie koszty paliwa oraz czesci, a ja bez zadnych oplat skladam wam wszystko do kupy, jakoze milosnicy marki powinni sobie pomagac. Wszystkie czesci mam dostepne na mejscu od reki! Jezeli chcecie sami podjac sie wykonania instalacji na swoim samochodzie a nie jestescie czegos pewni piszcie do mnie na komorke lub dzwoncie: 695 357 321. Dodam ze system nie jest pomyslem z kosmosu. Jest to standardowy system sterowania wentylatorem wykorzystywany w agregatach chłodniczych Thermo King oraz Carrier. Proste, tanie i niezawodne. Co prawda taki wentylator nie bedzie mial biegow jak oryginalny, ale po co komu te biegi?! Jezeli chodzi o jakosc wykonania to powiem ze moj ojciec od 20 a ja od 4 lat prowadzimy jedna z najbardziej szanowanych firm chłodniczych w Polsce. Na koniec dodam, ze wszystkie oryginalne elementy sterowania klimy BMW, procz wentylatora pozostaja nietkniete. Ori wylacznik cisnieniowy BMW (ten wkrecany w baniak pod lampa) jest czescia sterowania kompresorem i nie wolno go usuwac. Moja instalacja to tak naprawde ulzenie temu wylacznikowi trudow pracy poprzez oddanie jednego z jego pierwotnych zadan nowemu wylacznikowi :). Dla niedowiarkow raz jeszcze :); U MNIE TO DZIALA BEZ ZARZUTU I NIE MA POWODU BY NIE DZIALALO W JAKIM KOLWIEK E39 Z KLIMATYZACJA ... nie ma za co :)
  8. A sprawdzales czy ci nie ciagnie lewego powietrza? Ja mam u siebie tak samo odkad odebralem swoje S50b32 od ulomnego mechanika ktory odkrecil mi kolektor i zamiast zdjac go i odlozyc na bok, podniosl go tylko do gory uzywajac sily i prawdopodobnie jakis waz podcisnienia spadl lub pekl. W przyszlym tygodniu jade do warsztatu z renoma i doswiadczeniem (M Garage) i oni mi to wybadaja ale teraz objawy mam takie same jak ty i tez powymieniane mam wszystkie czujniki na nowe i nic nie pomaga. Odkrec kolektor ssacy i sprawdz wszystkie weze podcisnienia, a pozniej wszystkie miejsca za przeplywka, przez ktore moze sie dostawac do silnika nie mierzone powietrze. Sprawdz tez system odpowietrzania zbiornika paliwa. Musi byc szczelny! Lewe powietrze ma to do siebie ze jak dostaje sie do silnika to wlasnie pierdziela sie wolne obroty, bo ECU oblicza dawke paliwa na podstawie m.in. tego co powie mu przeplywomierz o ilosci zasysanego powietrza, a jezeli za przeplywomierzem w ukladzie jest dziura to powietrza dostaje sie wiecej niz mowi przeplywka i komputer wariuje bo przeplywka swoje a analiza spalin przez sondy swoje (za duzo tlenu w spalinach). Mam nadzieje ze to jest rozwiazanie na twoj problem, ktory szczegol w szczegol jest tez moim problemem, bo jak nie to zap.... tego glaba mechanika jezeli uszkodzil mi cos w silniku powazniejszego. Mam tez prosbe, wyslalem ci na PW moj numer telefonu, zadzwon do mnie jak mozesz, zebym mial Twoj numer i ten kto pierwszy upora sie z problemem dzwoni do drugiego i mowi mu jaka byla przyczyna i co ma sprawdzic/naprawic/wymienic. Jezeli rozwiazales juz swoj problem i spoznilem sie z rada to zadzwon mi albo napisz co bylo u ciebie nie tak.
  9. Witam. Tak jak w temacie. Gdy szyba jest dosunieta do samej gory a silnik pracuje na luzie to wrzy wyjsciu z auta i zamnknieciu drzwi obroty spadaja na doslownie sekunde i pozniej wracaja do normalnosci. Ktos sie z takim czyms spotkal? Nie wiem czy to jest jakis problem czy po prostu E36 tak maja bo moje poprzednie auto tez takie cos mialo. Prosze o opinie i jak ktos wie co to jest to jak to naprawic? Co wymienic?
  10. Jstescie pewni ze lozysko?? To buczenie nie jest jednostajne tylko takie przerywane. Tak jakby kolo podczas jdnego pelnego obrotu lub nawt co drugi pelny obrot napotykalo gdzies na cos i w kontakcie z tym wydawalo dzwiek. No i te leciutkie wibracje na kierownicy i pod lewa noga podczas tego 0.5s buczenia. Czy to jest mozliwy objaw dla lozyska?? Wogole co to moze jeszcze byc?
  11. fajnie by bylo gdybys mogl. Czekam na fotki :)
  12. Witam. Pojawilo mi sie wczoraj dziwne buczenie w lewym kole podczas skretu w prawo i tylko podczas jazdy. Nie jest ono jednostajne tylko takie przerywane. Buuu przerwa, buu, przerwa tak co ok 0.5 sekundy przy ok 40km/h. W miare przyspieszania czestotliwosc tego wzrasta. Podczas buczenia czuje na kierownicy i na podstopku obok sprzegla lekkie wibracje. Zaczyna sie po ok 10 minutach jazdy od mniej wiecej 1/3 pelnego obrotu kierownica. Wczesniej jest cisza. Buczenie porownywalne jest w pewnym stopniu do dzwieku jaki wydaje autobus podczas dohamowywania tylko jest o wiele cichsze. Ktos wie jak to ugryzc? Gdzie szukac przyczyny?? Dodam ze niedawno przegrzalem klocki hamulcowe w tym kole jak przyblokowal mi sie tloczek w zacisku. To jednak zostalo naprawione.
  13. Witam. Zamierzam zamowic sobie do swojej E36 M3 tarcze jak najbardziej odpowiadajace oryginalom ze skala km/h gdyz moje sa mph jako glowne i km/h w srodku mniejszym drukiem. Znalazlem na allegro firme ktora takie tarcze produkuje tylko nie jestem pewien kilku rzeczy. 1. Czy w takich tarczach wyznaczniki poszczegolnych predkosci beda w tym samym miejscu co na moich angielskich zegarach (mowa o tym czy poszczegolne predkosci w km/h beda na tej samej wysokosci zeby wskazowka dobrze pokazywala)? 2. Czy takie tarcze sa dobrej jakosci czy to jakis shit? 3. Jak trudne jest wyjecie i rozebranie zegarow? Prosilbym o instrukcje krok po kroku jak mozna
  14. To i ja sie tutaj podlacze. Otoz od momentu przekladki z anglika mojej M3 musze bardzo blisko podejsc do auta zeby otworzyc z pilota. Czasami nawet pomachac nim nad dachem. Pewnie EWS. Do tego jakis feler bo jak wlacza sie alarm to nie migaja kierunki. Tylko teraz czy ten modul musi byc jakos odpowiednio umiejscowiony zeby dzialalo ok?? Zauwazylem tez ze mam na tylniej szybie antene wystajaca i wewnatrz o gory tylniej szyby gniazdo do podlaczenia tej anteny ale nie idzie to tego zaden kabel. Czy to moze byc antena do centralnego?? Bo radio mi chodzi ok bez zaklocen pomimo braku kabla do tej anteny.
  15. A czy mozna mieszac oleje ATF z MTF?? Czytalem na stronie firmy UUC ze opracowali patent ze jezeli skrzynia grzechocze albo glosno chodzi to nalezy zmieszac w proporcjach 50/50 oleje ATF D4 i MTF 75w140ns i to eliminuje jakiekolwiek odglosy ze skrzyni biegow.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.