Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupilem uzywany zestaw alu + opony z BMW 1,jak sie okazalo na felgach sa opony (Bridgestone potenza) run flat,co sadzicie o tych oponach??nie chodzi mi o marke Bridgestone,lecz o sama technologie run flat,jak taka opona wypada w konfrontacji z "normalna".
Opublikowano

tak wypada, ze jesli nie masz czujnika cisnienia w kolach to je sprzedaj i kup normalne. runflaty bez czujnika cisnienia sie nie nadaja, bo nie poczujesz kiedy zlapiesz gume, pojezdzisz na tym co runflat ma pojezdzic i opona bedzie do wywalenia.

 

marcin850 gdzies dal watek o runflatach gdzie narzekal ze sa za twarde i poza tym stalo mu sie to co wyzej opisalem

Opublikowano
czytalem temat kolegi marcin850,i sa w nim zawarte zarowno dobre jak i zle opinie o run flat'ach,jak juz pisalem kupilem taki zestawik i narazie niejako jestem zmuszony go zalozyc...i zakupic miernik cisnienia w oponach :mrgreen:
Opublikowano
Będzie trochę bardziej trzęsło na dziurach :wink:

 

to wiem,te opony sa strasznie twarde i....ciezkie :mrgreen:

 

chyba bedzie dobrze, opona nie jest bardzo szeroka(205/50/17),wiec powinno sie fajnie jezdzic

Opublikowano
Twarde i głośne. Samochód stanie się mniej komfortowy. Będziesz się wkurzał.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
Zdecydowanie nie polecam. Twarde, byle wulkanizacja ich nie zamontuje/zdemontuje. Ja musialem z tym jezdzic az pod Warszawe. Zdjecie jednej 18 calowej opony trwa okolo pol godziny, o ile caly serwis sie w to zaangazuje. Mialem piekne nowiutkie, nic nie zniszczone felgi, po demontarzu tych opon zostalo niestety kilka skaleczen. Zalozenie na te same felgi zwyklych opon trwa doslownie 3 minuty i obywa sie bez ubytkow dla felg. Dochodzi jeszcze problem braku czujnikow cisnienia - pomysl co sie stanie jak nieswiadom braku powietrza w oponie rozpedzisz auto do 200 km/h, gdzie zalecana przez producenta maksymalna predkosc bez powietrza w kole to 80km/h na odcinku nie wiecej jak chyba 100km. Roznica w komforcie kolosalna na plus dla zwyklych opon. Zrobilem na tych oponach blisko 30tys km i wiem co pisze. Nie chcialbym ich nawet za darmo :(
Opublikowano

no to troche mnie wystraszyles tym ze byle wulkanizacja ich nie zamontuje :shock:

 

jestes pewny ze na felgi na ktorych standardowy byly RFT da sie zalozyc zwykle opony??

Opublikowano

Dzis bylem u wulkanizatora,poniewaz jedna opona byla do wymiany(świadomie kupowalem felgi z uszkodzona opona),jak to okreslil pan :"ku..wsko ciezko zdejmuje sie ta opone",ale jest to jak najbardziej wykonalne,cena za taka usługe,jak za zdjecie zwyklej opony...3zl :shock:

 

aha,felga nie ucierpiała w zadnym stopniu podczas zdejmowania opony!!!!

 

Nie wiem byc moze 18" o niskim profilu zdejmuje sie inaczej,moze swiat idzie naprzod i opony RFT to juz nie problem dla wulkanizacji

Opublikowano

"Dzis bylem u wulkanizatora,poniewaz jedna opona byla do wymiany(świadomie kupowalem felgi z uszkodzona opona),jak to okreslil pan :"ku..wsko ciezko zdejmuje sie ta opone",ale jest to jak najbardziej wykonalne,cena za taka usługe,jak za zdjecie zwyklej opony...3zl "

 

Do montażu i demonatażu opon runfal jest potrzebna specjalna maszyna.

Usługa przełożenia opon w salonie Wrocław kosztuje 150 zł. za szt.

 

Pozdrowienia

Michał

Opublikowano

Do montażu i demonatażu opon runfal jest potrzebna specjalna maszyna.

Usługa przełożenia opon w salonie Wrocław kosztuje 150 zł. za szt.

 

Pozdrowienia

Michał

 

 

:duh: zapraszam do Starachowic na wymiane opon typu runflat za 3zl/ szt.

Opublikowano
Do montażu i demonatażu opon runfal jest potrzebna specjalna maszyna.

Usługa przełożenia opon w salonie Wrocław kosztuje 150 zł. za szt.

 

Pozdrowienia

Michał

 

 

:duh: zapraszam do Starachowic na wymiane opon typu runflat za 3zl/ szt.

 

A po kilku takich wymianach po NOWE OPONY, tak?

Koledzy powyżej wiedzą co mówią - opony typu "Run Flat" WYMAGAJĄ specjalistycznego montażu i kropka. Oczywiście dadzą się pewnie założyć metodami "Pana Henia" ale niestety nie bez szkody dla opon i felg.

Opublikowano

ja mam dokladnie takie same opony jak Ty. Bridgestone potenza RFT i nie mialem zadnych problemow z ich zalozeniem ani sciagnieciem. Fakt sa bardzo twarde i ciezke i komfort jazdy niski ale ja mam do tego jeszcze zawieszenie obnizone i utwardzone i profil opony 45 tak ze i tak czuc nawet najmniejsza nierownosc.

 

P.S. Mozna dokupic czujnik cisnienia? Jak to sie montuje i ile to kosztuje??

Opublikowano

A po kilku takich wymianach po NOWE OPONY, tak?

Koledzy powyżej wiedzą co mówią - opony typu "Run Flat" WYMAGAJĄ specjalistycznego montażu i kropka. Oczywiście dadzą się pewnie założyć metodami "Pana Henia" ale niestety nie bez szkody dla opon i felg.

 

yyyy nie wiem jak TY ,ale ja opone na felge zakladam TYLKO RAZ!!!!

koła zimowe,koła letnie i po sprawie

Opublikowano

P.S. Mozna dokupic czujnik cisnienia? Jak to sie montuje i ile to kosztuje??

 

Montaz typowego czujnika cisnienia ktory pokazuje ci gdzies na wyswietlaczu w autku cisnienie, raczej nie jest mozliwy

Opublikowano
Dzisiaj był praktyczny test Run flatów w E60. Komunikat o uszkodzeniu felgi.

U wulkanizatora wyjęto 2 gwoździe - opona załatana

 

Ile Cie kosztowala ta "imprezka"??

  • 1 rok później...
Opublikowano

Koledzy, podepnę się pod temat, czy po wyskoczeniu komunikatu o uszkodzeniu- przebiciu koła zauważalna była jakaś różnica podczas jazdy? Jakieś drgania lub inne objawy? Czy w przypadku ubytku ciśnienia i pokazania się komunikatu, jego wykasowanie (ustawię ponownie RPA) komputer ponownie wyrzuci błąd po przejechaniu kilku km?

Jak organoleptycznie rozpoznać, ze dana opona jest uszkodzona/ma ubytek ciśnienia? Jest to zauważalne? Czy dopiero w warsztacie wulkanizacyjnym?

Dzięki, Pozdr!

Opublikowano
tak wypada, ze jesli nie masz czujnika cisnienia w kolach to je sprzedaj i kup normalne. runflaty bez czujnika cisnienia sie nie nadaja, bo nie poczujesz kiedy zlapiesz gume, pojezdzisz na tym co runflat ma pojezdzic i opona bedzie do wywalenia.

 

marcin850 gdzies dal watek o runflatach gdzie narzekal ze sa za twarde i poza tym stalo mu sie to co wyzej opisalem

 

Przyjacielu,

RF nie wymagają żadnych czujników ciśnienia (nie tak jak np w e46 bez RFT) - system ocenia ciśnienie po obwodzie opony, za pomocą czujników ABS-u.

 

Pozdr

Opublikowano

Powiem tak, z mojego punktu widzenia aż tak znacznego pogorszenia komfortu nie ma. Ludzie bajki opowiadają i tyle.

 

Przez 2 lata jeździłem 330d seria 225/45 R17 z zaw. sportowym przez lato/zimę i tragedii nie było. Od grudnia jeżdżę e90 320d, zimą na 16" 205/50 R16 RoF i latem 17" RoF 225/45 R17 także na sportowym zawieszeniu i powiem szczerze, że nie odczuwam żadnej różnicy między zwykłymi oponkami (Michelin Pilot Sport PS2) a obecnymi Bridgestone Potenza Run On Flat. Jedynie co to przesiadka z 16" na 17" jest odczuwalna, wiadomo niższy profil robi swoje.

 

A co do zastosowania RoF w praktyce jest pełno filmów na Utube, polecam.

 

Pzdr.

Opublikowano

Ja również posiadam takie opony Continental Premium Contact SSR 205/55 R16 i muszę przyznać że komfort jest gorszy niż na zwykłych. Jest po prostu bardziej twardo sportowo :)

 

Co do czujników to z tym jest problem, bo E36 nie oferowało takich opon. Posiadanie czujników nic nie da, bez centralki nic nie będziemy wiedzieć jakie mamy ciśnienie.

 

Zostaje nam montaż uniwersalnego zestawu: centralka plus czujniki.

 

Bez tych wynalazków trzeba wozić w aucie miernik ciśnienia i regularnie co 200 km sprawdzać stan opon. Coś za coś...

 

Pozdro

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano

Mam obecnie zalozone na przodzie uzywane opony run flat Pirelli 205/45/17 na feldze 8.5x17 . Wulkanizator nie mial najmniejszego problemu z zalozeniem, powiedzialbym nawet z naciagnieciem, bo akurat mniej wiecej taki styl lubie ( z tylu mam na feldze 10x17 naciagnieta 235/40) .

Przeczytalem troche negatywnych opini o tych oponach i nie odczuwam pogorszenia w jezdzie.

Czy dopiero odczuwalne sa te opony przy baloniastym rozmiarze takim jak niby fabryka podaje na naklejce ?

Opublikowano

Omg, sorry nie doczytalem watku do konca bo w polowie juz mnie szlak trafia.... co wy gadacie ludzie. Mam te potenzy na przedzie w rozmiarze 225/45/17 co prawda zaklada sie je ciezko i wulkanizator bez doswiadczenia i umiejetnosci pewnie pokaleczy wam felgi - nie zakladac u ludzi bez doswiadczenia i bedzie dobrze.

 

1. Opona jest bardzo dobra swietnie trzyma na mokrym i na suchym (zreszta potwierdza to test adacu 2008 opony 225/45/17 - 1. wsze miejsce z BARDZO wysokimi notami)

2. Jak wy nie czujecie ze powietrze z jakiegos kola spieprzylo po aucie to gratuluje znieczulicy. Chyba po flaszcze bym wyniuchal ze cos nie gra. :jawdrop:

2.1Run flat gwarantuje dojazd do serwisu w celu naprawy opony bez koniecznosci uzywania zapasowki - a nie jazde bez powietrza i to bez zmiany zachowania samochodu. To ze sprzedawcy radza uzywac ich w samochodach z czujnikiem cisnienia to zabezpieczenie przeciwdebilowe - stosowane w sutuacjach gdy uzytkownik skarzy producenta i twiedzi ze skad mial wiedzec ze ucieklo powietrze jak autem szlo jakos tam jechac dalej.

2.2 Pozatym po jezdzie lub przed jazda jakos tam sie patrzy na auto i widac ze z ktorym kolem jest cos nie halo - tak dla ludzi ktorzy nie czuja nic po aucie.

Opublikowano
Jeżeli nie odczuwacie różnicy pomiedzy dennymi run flatami a zwykłymi oponami to chyba mocno chcecie wierzyć, że dokonaliście dobrego wyboru...ale ja się nie znam...

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.