Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie rozumiem o co chodzi. Podłączyłeś kompa, pokazał błąd. Skasowanie błędu nie oznacza rozwiązania problemu. Z tego co jest napisane wynika ze zawór tylni lewy ABS pokazuje błąd. Pytanie tylko do speców czy to jest równoznaczne z tym, że czujnik jest uszkodzony czy pompa ABS szfankuje a dokładniej zawór odpowiedzialny za tył. Tak chyba brzmi pytanie. Skoro piszesz że prędkości są na każdym kole poprawne i takie same wynikać może usterkę pompy ABS. A ten kto podłączył kompa nie wie co to znaczy?

 

Kompa podłączałem sam. Chciałem zapytać czy ktoś miał podobną usterkę i co było przyczyną pompa czy sterownik?

Jedno i drugie trochę kosztuje i chciałbym mieć pewność, żeby nie okazało się że wymienię pompę lub sterownik i dalej będzie to samo.

Czujnik wykluczam bo prędkości pokazuje dobrze.

 

Edit:

Dzięki za zainteresowanie, przyczyna usterki ustalona: uszkodzony sterownik ABS.

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam ja mam podobny problem . z tym ze na początku nie pokazywało mi predkości i nie chciał sie łączyć z kompem i cały czas swiecił mi abs i asc i predkosciomierz nie chodził. sterownik pojechał do naprawy( ale zanim pojechał to niby szpec uciał kabelek z czujnika lewego tylnego i wycignał czujnik i zapomniał mi włożyć wiec jezdziłem chwilke bez sterownika i czujnika.

sterownik wrócił założyłem wszystko pogasło (na chwile),przejechałem kilka kilometrów i sie znowu zapaliła i swieci,czasem jak długo stoi to gasnie ale po przekroczeniu 60 k/h zapala sie i pokazuje bład tylnego lewego czujnika który pokazuje predkość do 20 k/h bo powyzej rozłacza kompa dodam ze predkościomierz chodzi cały czas.

podejrzewam to co kolega w jednym poście napisał zbierzność,no bo czujnik pracuje i pokazuje predkość tylko musi być jakaś rozbiezność bo powyżej 60 km wywala bład,chyba ze na piascie jest jakiś syf,ale na oscyloskopie nie znalazłem zadnego uwalonego ząbka lub jakiejś przerwy.

proszę o jakieś sugestie.

Opublikowano

witam.

podepnę się z moim problemem abs/asc.

Było już o tym że na zimnym silniku abs działa a po chwili, na ciepłym zaświecają się kontrolki.

U mnie natomiast jest sytuacja odwrotna:

na zimnym silniku kontrolki abs i asc nie gasną a gdy trochę pojeżdże, tak mniej więcej gdy silnik się rozgrzeje, to gdy wyłączę silnik i ponownie włączę zapłon, czasem musze przekrecić 2 razy to kontrolki gasną (same nie gasną w trakcie jazdy). potem wszystko działa bez problemu. nawet gdy chwilę postoi ale jeszcze całkiem nie ostygnie silnik to wszystko działa.

Podpinałem pod kompa i pokazało błąd czujnik lewy tył i faktycznie gdy świecą sie kontrolki to prędkościomierz i ekonomizer nie działają, ale...

przekładałem czujniki z lewego na prawe koło i dalej pokazuje lewy tył i te same objawy.

Następnie dopatrzyłem się, że jeden kabelek przy wtyczce jest jakby naderwany. wymieniłem wsuwke z innego czujnika i przylutowałem kabelek ale nadal to samo więc to nie to. Po drugie jeśli byłaby przerwa w przewodach to wogóle by nie działał abs/asc a on nie działa tylko na zimnym silniku.

Czy to wina sterownika? Jak to możliwe, że z początku nie działa a po chwili już jest ok :?:

 

 

sprawdziłem własnie jaki mam akumulator i siedzi orginalny bmw więc pewnie siedzi tam od nowości...

ale czy to możliwe, że to wina akumulatora mimo, że odpala bez problemu nawet, gdy postoi kilka dni :?:

Opublikowano
zbierznośc sprawdziłem dzisiaj i to nie to.bo jest dobrze ustawiona.teraz przymierzam sie do oglądniecia tego od środka,może cos jest tam nie tak na tym wieńcu
Opublikowano
witam.

podepnę się z moim problemem abs/asc.

Było już o tym że na zimnym silniku abs działa a po chwili, na ciepłym zaświecają się kontrolki.

U mnie natomiast jest sytuacja odwrotna:

na zimnym silniku kontrolki abs i asc nie gasną a gdy trochę pojeżdże, tak mniej więcej gdy silnik się rozgrzeje, to gdy wyłączę silnik i ponownie włączę zapłon, czasem musze przekrecić 2 razy to kontrolki gasną (same nie gasną w trakcie jazdy). potem wszystko działa bez problemu. nawet gdy chwilę postoi ale jeszcze całkiem nie ostygnie silnik to wszystko działa.

Podpinałem pod kompa i pokazało błąd czujnik lewy tył i faktycznie gdy świecą sie kontrolki to prędkościomierz i ekonomizer nie działają, ale...

przekładałem czujniki z lewego na prawe koło i dalej pokazuje lewy tył i te same objawy.

Następnie dopatrzyłem się, że jeden kabelek przy wtyczce jest jakby naderwany. wymieniłem wsuwke z innego czujnika i przylutowałem kabelek ale nadal to samo więc to nie to. Po drugie jeśli byłaby przerwa w przewodach to wogóle by nie działał abs/asc a on nie działa tylko na zimnym silniku.

Czy to wina sterownika? Jak to możliwe, że z początku nie działa a po chwili już jest ok :?:

 

 

sprawdziłem własnie jaki mam akumulator i siedzi orginalny bmw więc pewnie siedzi tam od nowości...

ale czy to możliwe, że to wina akumulatora mimo, że odpala bez problemu nawet, gdy postoi kilka dni :?:

 

czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia, że to sterownik?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Wykopię kartofla.

 

Panowie, sytuacja ma się następująco.

 

Świeciły się kontrolki abs/asc i ręczny. Padł prędkościomierz i ekonomizer. Na forum wyczytałem, że prawdopodobnie padł lewy czujnik z tyłu.

 

Kupiłem dziś nowy czujnik i chciałem wymienić, ale trafiłem na problem.

 

Otóż stary był tak zapieczony, że ustąpił dopiero pod naporem wiertarki.

 

Gdy go wyjąłem, okazał się *szary*, natomiast nowy mam niebieski. Są inne złącza, a do tego ten niebieski jest dłuższy i nie wejdzie na miejsce tamtego.

 

O co tu chodzi? Przecież stare, szare wtyki były tylko do 98 roku, natomiast moja fura jest z 2000.

 

Tu zdjęcia:

 

http://img214.imageshack.us/i/zdjcie033v.jpg/

 

http://img59.imageshack.us/i/zdjcie034d.jpg/

 

http://img704.imageshack.us/i/zdjcie035ca.jpg/

 

edit: Przepraszam, dopiero teraz zauważyłem, że temat jest w dziale serii 5. Da się to jakoś odczarować? Mam bmw e46 320d.

Opublikowano

a jakim kolorze są pozostałe ?

musisz mieć wszystkie jednakowe

co do kontrolki z ręcznego to sprawdź czy przy dźwigni wyłącznik się nie poluzował lub rozleciał

Opublikowano

Z przodu z lewej strony jest mocno wyblakły i ciężko jest stwierdzić czy jest szary czy niebieski.

 

W słabym świetle wydaje się szary, natomiast na słońcu jest raczej niebieski. Stawiałbym, że jest szary, w porównaniu do tego z tyłu jest niemal identyczny.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepnę się do tematu. Mam problem z czujnikiem abs lewy przód. Kupiłem już 2 i nadal nie działa :(((. Zmierzyłem oporność i pokazuje 25Mohm. jakim cudem?

Czujnik wysłałem na reklamację i wrócił nowy który też nie działa :(. Więc jaka powinna być oporność. Auto to E39 525 1998/07 Wtyczka szara.

Robiłem też test diody na mierniku, bo to w końcu dioda i tez wyszły cuda. Ma może ktoś prawidłowe wartości pomiarów ?

Opublikowano
Kupujcie tylko oryginał na podróbki wydacie 2x więcej kasy niż to warte! Sam to przerabiałem z podróbami
Opublikowano
Witam, przypuszczalnie jak świeci się ABS i ASC, to jest sterownik ABS, przerabiałem to już w 3 moich E39. Jak ktoś chce to mogę polecić firmę, która naprawia sterowniki w ciągu jednego dnia, firma jest z pomorza i daje roczną gwarancję. Koszt naprawy 240zł + koszty wysyłki w jedna i drugą stronę.
Opublikowano
przypuszczalnie jak świeci się ABS i ASC, to jest sterownik ABS

A co dzieje się w przypadku awarii czujnika ABS? Czy świeci się tylko kontrolka ABS? Wydaje mi się, ze te układy są tak ze sobą powiązane/współzależne, że zawsze w przypadku awarii czujnik/sterownik obie kontrolki zabłysną. ASC nie ma prawa zadziałać z zepsutym w jakikolwiek sposób układem ABS, bo jest jego rozwinięciem.

Ja chyba z miesiąc jeździłem z zepsutym czujnikiem ABS, przynajmniej komp na to wskazywał. Nie kupiłem ani jednego zamiennika (dzięki forum), ale od razu Siemens od chłopaków z czescidobmw.pl. Przy demontażu starego czujnika ukręciłem śrubę :duh: Pomoc ojca okazała się niezbędna i jakoś daliśmy radę rozwiercić śrubę, wyjąć jej resztki za pomocą wykrętaka i nagwintować nowy otwór. A wszystko to bez demontażu elementu. Po takiej akcji sama wymiana czujnika to bułka z masłem.

Po wymianie zero efektu a czujnik na pewno ori, taki sam, jaki siedział tam wcześniej, ale z zeszlifowanym logo BMW. I tu ciekawostka - czujniki Siemens praktycznie nie do dostania, ale w pudełku ATE niespodzianka - Siemens! Ten sam koncern Continental...

Wcześniejsze objawy były takie, że po pierwszym odpaleniu auta ABS i ASC działały normalnie, dopiero po ok 25 - 30 minutach zaświecały się kontrolki ABS i ASC. Komp usilnie pokazuje czujnik lewy tył, co powinno się zgadzać z racji tego, iż nie działa prędkościomierz i ekonomizer. Niestety, błąd wraca i komp nadal krzyczy, że to lewy tył. Nie wiem, co jest. Czujnika nie da się zamontować źle a już na pewno nie jestem takim amatorem, aby tego dokonać.

Póki co, byłem służbowo na Litwie i autem poruszała się żona. Dziś jeździłem z godzinę i nic się nie świeci, więc może...to auto nauczyło mnie jednak, że radość potrafi trwać krótko.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Dopiero co uporałem się z vanosem ( wczoraj),to mam kolejny cyrk.....abs+asc...,autko odpala,kontrolki gasną ( asc i abs też!),potem przejade się troche,rozgrzeje samochód,zatrzymam sie i wyłącze,po czym po kolejnym odpaleniu juz abs i asc nie gasną.....,przeczytałem całe 13 stron tego tematu.Czujnik?Sterownik?Czy diagnoza na komputerze wykaże walnięty sterownik abs?
Opublikowano
w e39 często winowajcą jest sam sterownik ABS!!! już kilka razy miałem na diagnostyce e39 i pomimo że klienci wymieniali czujnik ABSu to i tak dalej pozostawał błąd ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
na 101% to sterownik ABS a nie czujnik. Po podłączeniu do kompa zawsze wykaże Ci błąd czujnika ale choćbyś wymieniał go 10 razy to będziesz miał to samo. Trzeba zregenerować sterownik ABS, wyjmij, wyślij i będziesz miał po kłopocie. Jeśli na zimnym aucie kontrolki gasną a na rozgrzanym nie chcą gasnąć to wyłącznie sterownik. Piszę z doświadczenia. Sterowniki padają jeżeli odpalacie auto za pomocą kabli. I jeszcze jedno, nie kupujcie nie oryginalnych czujników, strata kasy roboty i czasu.
Opublikowano
101%.....hmmmm....,no mam wszelkie objawy,że to właśnie sterownik ( nawet numer sterownika na to wskazuje),wobec czego jaką firme polecacie regenerującą sterowniki?A co kiedy się okaże,że sterownik jest łokey?No już sam nie wiem co z tym fantem zrobić....naprawa,to tyle ile kosztuje oryginalny czujnik....zaryzykować?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, przypuszczalnie jak świeci się ABS i ASC, to jest sterownik ABS, przerabiałem to już w 3 moich E39. Jak ktoś chce to mogę polecić firmę, która naprawia sterowniki w ciągu jednego dnia, firma jest z pomorza i daje roczną gwarancję. Koszt naprawy 240zł + koszty wysyłki w jedna i drugą stronę.

Witam

jak byś mógł to podaj adres tej firmy z regeneracją

u mnie zapalaja sie dwa czujniki asc i abs po kilkunastu minutach jazdy, czy to będzie sprawa tego sterownika

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Z mojego doświadczenia wynika, że czujniki firmy Delphi i ATE są dobrymi zamiennikami. Sam mam takowe od dwóch lat więc wiem co pisze - to raz.

Diagnoza tylko i wyłącznie przy pomocy fejsu lub oscyloskopu. Oscyloskop daje 100% pewności czy czujnik jest walnięty czy sterownik ale to jest troszkę wyższa szkoła jazdy :) Fejs daje tylko 90% pewności co jest uszkodzone. Diagnoza dotyczy aut po 98r. czyli z niebieskimi wtyczkami. "Szare" czujniki działają zupełnie inaczej i nie psują się tak często jak niebieskie.

Opublikowano
a co jeszcze może być ? czujnik w tylnym lewym kole wymieniony i abs i asc świecą jak świeciły,podmieniłem sterownik pompy abs i po kilku metrach jazdy do przodu zapaliły się ponownie i świecą się cały czas no i oczywiście prędkościomierz i ekonomizer nie działają,a ilicznik kilometrów też nie chodzi.nie mam pojęcia o co chodzi ....pomocy !!!
Opublikowano
a od prędkości nie jest czujnik w dyferencjale ...pewnie w jakiś sposób powiązany z absem ... jakie błędy na kompie ?

 

 

 

 

tylny lewy czujnik-tylko to! żadnych innych błędów...

Opublikowano
to jeśli jesteś pewien że nic innego nie zostaje to chyba w ostateczności zostaje wyciągnięcie piasty z łożyskiem i sprawdzenie zębów... jeszcze jakbyś dokładnie opisał błąd co INPA pokazuje co jest z tym czujnikiem ... przy jakiej prędkości itp

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.