Skocz do zawartości

Diesel w e90...filtr cząstek stałych DPF


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

wypalanie wlaczalo sie przy temperaturze spalin ponad 400 stopni, ale nie widzialem aby przekraczalo 450.

 

Dziwna sprawa bo kiedy uruchamia się procedura wypalania temperatura przed filtrem powinna wynosić ok. 600-650 stopni.

Temp podnosi sie do ok 600C w czasie jazdy trzymajac 2-3tys obr , ale jak np stajemy na swiatlach to na jalowym spada nizej do 400 a nawet ponizej.

Czesto to obserwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wypalanie wlaczalo sie przy temperaturze spalin ponad 400 stopni, ale nie widzialem aby przekraczalo 450.

 

Dziwna sprawa bo kiedy uruchamia się procedura wypalania temperatura przed filtrem powinna wynosić ok. 600-650 stopni.

Temp podnosi sie do ok 600C w czasie jazdy trzymajac 2-3tys obr , ale jak np stajemy na swiatlach to na jalowym spada nizej do 400 a nawet ponizej.

Czesto to obserwuje.

Jak wypalasz dpf to nie powinienes sie zatrzymywac, ani zwlaniac predkosci. Trzeba czekac az sie wypali i dopiero mozna sie zatrzymac. Ja mialem taka sytuacje, ze sie zatrzymalem podczas gdy mialem temperature ponad 700 stopni i pekla mi obejma na wydechu za dpfem

Druga sprawa to to ze olej napedowy zostanie dolany do silnikowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejma lubi tez sama peknac (tez mialem zmieniana z 3 lata temu).

Pewnie, ze lepiej jechac caly czas i zawsze tak robie, ale sa rozne sytuacje, ktorych nieda sie przewidziec i wlaczy sie wypalanie na miescie lub wracajac z trasy konczy sie dopalanie jak wjezdzamy na skrzyzowanie i trzeba sie zatrzymac (podnosze wtedy obr na ok 1,5 tys i niespada az tak temp choc niewiem, czy to jest dobre dla turbiny, ale mechanicy tez tak robia nieraz)


Olej napedowy dolany do oleju ? > niby jakie ma znaczenie to ze sie zatrzymamy ? Naciagana teoria.

Dzieki B tool lub innym apka wiemy, kiedy sie wypala, ale jak ktos tego nie monitoruje to wogole niema pojecia kiedy sie wypala i nic sie niedzieje.

Moje e90 mam 5,5 roku a dopiero od okolo roku mam Apke i widze co sie dzieje z DPF. Wczesniej niemialem podgladu i tez nic sie niedzialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejma lubi tez sama peknac (tez mialem zmieniana z 3 lata temu).

Pewnie, ze lepiej jechac caly czas i zawsze tak robie, ale sa rozne sytuacje, ktorych nieda sie przewidziec i wlaczy sie wypalanie na miescie lub wracajac z trasy konczy sie dopalanie jak wjezdzamy na skrzyzowanie i trzeba sie zatrzymac (podnosze wtedy obr na ok 1,5 tys i niespada az tak temp choc niewiem, czy to jest dobre dla turbiny, ale mechanicy tez tak robia nieraz)


Olej napedowy dolany do oleju ? > niby jakie ma znaczenie to ze sie zatrzymamy ? Naciagana teoria.

Dzieki B tool lub innym apka wiemy, kiedy sie wypala, ale jak ktos tego nie monitoruje to wogole niema pojecia kiedy sie wypala i nic sie niedzieje.

Moje e90 mam 5,5 roku a dopiero od okolo roku mam Apke i widze co sie dzieje z DPF. Wczesniej niemialem podgladu i tez nic sie niedzialo.

O obrotach nie slyszalem, ale dobre to tylko jak masz manuala to ok, a automat nie bede wrzucal na P i cisnal gaz, a pozniej znowu D


Ja kontroluje olej i czasem poziom jest wyzszy jak np rpbilem trase i dwa razy zdarzyl sie, ze ktos wyjechal, zwolnilem, znowu tempomat i juz nie wypalal

Nie lubi takich sytuacji, bo pozniej wlasnie olej nie ma wlasciwosci jakie powinien miec i szybko sie zuzywa

Dlatego jak ktos keidys powie ze wytrzyma 30tys to niech polata troche, pare razy mu doleje i ma po oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za post pod postem, ale przypomnialo mi sie, ze moja 335d miala nieszczelnosc w kolektorze dolotowym po wymianie swiec i sterownika.

Najlepiej kupic nowe uszczelki i upewnic sie, ze mechanik je dobrze zalozy, bo moze byc lipa i bedziemy musieli znowu rozkladac.

Przez ta nieszczelnosc, rury wydechu zaczely byc lekko brudne,czego nie powinno byc z dpf-em.

Przynajmniej tak mialem do czasu tej nieszczelnosci

Jak wszystko jest sprawne to wydech jest czysty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam niecodzienny przypadek z DPF, wszystko ori nic nie grzebane, M47 163km. Problem polega na tym że wypalanie/dopalanie aktuwuje się codziennie przy każdej jeździe. Wystarczą 2-3km aby komp rozpoczął wypalanie. Sprawdzałem ista+ ciśnienie na jałowym 0.88mbar podczas jazdy max do 100mbar dojdzie. Brak błędów związanych z DPF, w zakładce "żądanie wypalania filtra cząstek stałych" jest że komp nie żąda operacji a pomimo to procedura dalej przechodzi w stan aktywny. Jazda z tym jest uciążliwa, auto buczy poszarpuje, jednak nie puści najmniejszego dymka. Gdy odepne klape gasząca jezdzi się super auto ma moc dobrze się zbiera, 230 osiąga bez problemu brak jakichkolwiek złych objaw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie sam odpowiedziales na pytanie. Byc moze cos z klapa jest nie tak. Ewentualnie ktos cos namieszal i ustaeil wypala ie dosc cZesto i dlatego tak sie dzieje. Jednak gdy jest przymknieta klaps, to komp bedzie wypalal bo ma temperature do tego przez wlasnie przymknieta klape. Nie masz bledow w ecu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo jak wyżej z tym że w n47

Był chwilowy spokój po wymianie czujnika ciśnienia spalin, ale ostatnio wypalanie nastąpiło znowu po 50 km od ostatniej regeneracji nie zerując po zakonczeniu przebytej drogi.

Błędów brak.


Patryksob14 pytanie czy masz egr off i wywalone klapy wirowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR mam sprawny czysty, klap nie mam ale to od jakiegoś miesiąca a problem z wypalaniem mam już od dłuższego czasu. Wiem że po odpięciu klapy nie wypala dlatego ją odłączyłem bo mialem już tego dość. Na ECU nie ma błędów jedynie świece 1,2,3 cylku ale to będzie na czasie robione. Aktualnie dodatkowo właśnie błąd klapy po odpieciu, po jej podłączeniu jest chwila spokoju i po ponownym odpaleniu problem wraca. Nie sądzę by problem był w klapie, działa ona plynnie nie zacina się. Innych błędów ECU nie ma żadnych z DPF. Kiedyś wyskoczył 480A o ile dobrze pamiętam, wypalil się i długo był spokój błąd do dziś nie wrócił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie pocieszyłeś że nie jestem sam :D

Mi się wydaje że coś wisi w dde procedura się zawiesiła nie mam pojęcia. Zresetowalem adaptację DPF czyli kom powinien myśleć ze jest nowy a mimo to dalej się aktywuje po 2km zdążę wyjechać na CPN i już słyszę i czuję że sobie wypala. Nie chciałem wywalać DPFa ale mam coraz większą chęć się pozbyć tego ustrojstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie robiłem skoro nie ma błędów ciśnienia ani nic innego z DPF. Mocy również nie brakuje auto jeździ tak jak powinno. Doładowanie pokrywa się z oczekiwanym przez komputer, wtryski maja małe korekty rzędu -0.2, 0.3 jedynie 4 wtrysk ma korektę około +1. Poza tym brak jakiś niepokojących objaw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli resetowałeś dpf to masz teraz 0 g popiołu.Ogolnie resetowanie bez próby usuniecia popiołu moim zdaniem mija sie z celem i tylko wprowadza ecu w błąd.Przy wypalaniu aktywnym musisz miec reg zaplanowana inaczej nie bedzie podejmowal proby.JEzeli wypalisz do 0 g sadzy i nie przerwisz regeneracji to ecu nie bedzie wymagalo dopalania.JAk pracuje czujnik przed dpf,jak przybywa CI sadza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam swoje logi przy pelnym obciazeniu z 3 biegu.PO wypalaniu 100km sadza kolo 17g.Widac jak doladowanie po zmianie biegu odstaje od wymaganego.JAkby ktos zrobil podobnego loga to mozna porownac AFR po wynikach sondy lambda,czyli ewentualne dymienie ktorego nei widzimy dzieki dpf.

http://log.malonetuning.com/chart/240823#H8KLCADCrsORw5BbAgNtwo7DkQrCgzAMRcO%2FJcOPLSgMccOfUsO6w5DCrcKhBsOUSMKawo5tXz9bXxzDuHpOw67CvXEOBBd%2BwqHCjUFDRgXDk8KZwrs3V3jCvMOGQ8OFT14ewrTCok3DgmXDizs%2Bw6DDjEJfwqxXwpBwRQnCilBNwojDkX5seFNuTihNw5rDhMOeeRJuwqhFw5AfwpnCosKcwrfCmcOaaH%2FCq2jCosO4w7dKZ1QKesO%2FA1%2FCrBfDg8OWAAAA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gonilismy wczoraj bete na czworce przy 140-160km/h (3-4 tys obrotow) ponad 100km i dpf faktycznie sie regenerowal, choc chyba jeszcze nie koniec, bo bledy nadal wyskakuja, co ciekawe 480a, bo 481a juz nie zawsze. Blad czujnika cisnienia wyskakiwal poczatkowo, pozniej przestal, gdy cisnienie wrocilo do normy. Obecnie pokazuje 12mbar (zamiast 80) na jalowym, wiec chyba udalo sie go przepchac i to wydaje sie byc najwazniejsze. Jeszcze zobacze co pokazuje ista, ale wnioskuje z powyzszego, ze rurka jest okej.

Temperatura w ukladzie chlodzenia wahala sie pomiedzy 86 a 94, wypalanie wlaczalo sie przy temperaturze spalin ponad 400 stopni, ale nie widzialem aby przekraczalo 450.


Tempo mi nie dziala i juz teraz wiem skad blad 4073 (clutch switch :) Innych bledow nie ma. Fakt, na stalych obrotach byloby idealnie.


Rozumiem, ze wycieczki trzeba powtarzac do czasu, az bledy przestana wyskakiwac i wtedy powinno juz byc 'normalnie'?


Dzieki za pomoc :)

 

Kolega z forum bardzo mi tutaj pomaga, dziekuje jeszcze raz, ale skoro zaczalem, to bede tu kontynuowal, moze komus sie przyda.

Po tym jak udalo mi sie przepchac rure i doprowadzic cisnienie do normalnego, BTool pokazuje wartosci: sadza 36g, popiol 27g

Zlikwidowalem blad 4073 (czujnik sie wysunal), zadnych innych bledow w DDE juz nie ma (480a i 481a juz nie wracaja), wszystkie temperatury okej, wiec mozna udac sie w trase. Zakladam, ze w takiej sytuacji dpf powinien elegancko wypalac sie bez dodatkowych trikow? Jakich wartosci powinienem oczekiwac po 200km autostrady?


Niestety w tym momencie nie mam opcji na pelna wersje BTool'a (pozyczone graty), wiec probuje przygotowac wszystko tak, aby obyc sie bez wymuszania, o ile to mozliwe.

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włącz Btool na podgląd sadzy, temperatury silnika i temperatury przed DPF i w trasę,


nie musisz gonić auta, wystarczy normalna prędkość 80-100km/h, monitoruj temperaturę przed DPF (powyżej 600stC podczas wypalania).

Po ok 20km sadza powinna zejść do 0-2g a temperatura do 250-350stC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Panowie wyglada to tak, jeździłem z odpietą przepustnicą regeneracja się nie aktywowala, oczywiście błąd klapy. Po tygodniu podpiąłem klapę usunąłem błąd i wypalanie już się nie aktywuje jak wcześniej. Temperatura spalin około 280c ciśnienie przed dpf ok 1mbar brak błędów. Czy jest taka opcja ze coś się zawiesilo i notorycznie wypalało filtr ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.