Skocz do zawartości

regulacja skrzyni biegów ?


Astro

Rekomendowane odpowiedzi

Mam manual 5 biegowy, gdy wrzucę na 5 bieg i z niego zejdę to później skrzynia biegów nie ustawia się w pozycji takiej jak powinna czyli między 3 i 4 , lecz pod piątką. Problem w tym że później gdy chcę wrzucić 3 to muszę na wyczucie kombinować lekkow w lewo i do góry, zamiast odrazu do góry. Jest to trochę męczące. Jakieś pomysły ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skrzynia ustawi się między 3 i 4 i nie będę wrzucać na 5 to wszystko jest ok, ale gdy już wrzucę na 5 to wtedy skrzynia ustawia się pod 5 i nic nie daje wrzucanie 1,2,3,4 czy wstecznego , poprostu nie ustawia się spowrotem w pozycji między 3 i 4 . Wygląda na to jakby prawa sprezynka nie odbijala.

Po jakims czasie skrzynia sama wraca na pozycje miedzy 3 i 4.

Co dziwne problem nie wystepuje gdy jade z duza predkoscia na trasie, wtedy z 5 biegu normalnie wraca na miedzy 3 i 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem w mojej 528, z tym ze ja zauważyłem że jak jade "zimnym" autem np. z rana to tak sie dzieje,a po przejechaniu kilku kilometrów drążek wraca do właciwej pozycji. Za to jak jezdze po miecie także auto jet rozgrzane a potem wyjezdzam na trae to problemu nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manual 5 biegowy, gdy wrzucę na 5 bieg i z niego zejdę to później skrzynia biegów nie ustawia się w pozycji takiej jak powinna czyli między 3 i 4 , lecz pod piątką. Problem w tym że później gdy chcę wrzucić 3 to muszę na wyczucie kombinować lekkow w lewo i do góry, zamiast odrazu do góry. Jest to trochę męczące. Jakieś pomysły ?

Tia... mam to samo u siebie...

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=56695

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manual 5 biegowy, gdy wrzucę na 5 bieg i z niego zejdę to później skrzynia biegów nie ustawia się w pozycji takiej jak powinna czyli między 3 i 4 , lecz pod piątką. Problem w tym że później gdy chcę wrzucić 3 to muszę na wyczucie kombinować lekkow w lewo i do góry, zamiast odrazu do góry. Jest to trochę męczące. Jakieś pomysły ?

Tia... mam to samo u siebie...

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=56695

 

 

WITAM,

 

proponowalbym kupic zestaw naprawczy

 

 

u mni ejest to numer 15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DE51&mospid=47548&btnr=23_0221&hg=23&fg=15

540i '98 6-speed manual individual
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FYI... temat jest dobrze znany ASO BMW, nawet opisany w TIS...

 

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/tis1.jpg

 

Dopiero w 2003 poprawili ten badziewny design. Niestety, wymiana tego pinu jest pracochłonna. ASO chyba 3 godziny robocizny sobie za to liczy. Nie wiem na ile to jest faktyczne skomplikowane żeby zrobić to we własnym zakresie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że jest nas już paru co mają ten sam problem, nie ukrywam iż czasem mnie irytuje poszukiwanie 3-go biegu kiedy lewarek nie powraca z 5-tki. Pytanie moje kieruje do tych którzy już uporali się z tym feralnym niedociągnięciem inżynierów BMW. Gdzie i za ile można kupić części które powodują te dziwne zachowanie 5-tki? Jeśli ktoś z was już to naprawił niech opisze na forum jak to we własnym zakresie zrobić. Nie kryję że zamierzam się zmierzyć z tym problemem i pogrzebać przy skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Mam identyczny problem w mojej 528, z tym ze ja zauważyłem że jak jade "zimnym" autem np. z rana to tak sie dzieje,a po przejechaniu kilku kilometrów drążek wraca do właciwej pozycji. Za to jak jezdze po miecie także auto jet rozgrzane a potem wyjezdzam na trae to problemu nie ma.

 

Mam to samo ale tylko zimą jak jest poniżej 0 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
FYI... temat jest dobrze znany ASO BMW, nawet opisany w TIS...

 

Obdzwoniłem dziś warszawskie ASO (wszystkie) w związku z tym, że szukam 330i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=576856#576856

i WSZYSTKIE mówią, że pierwszy raz słyszą o takim problemie :lol:

 

no więc - robiliście coś z tym u siebie? jaki koszty naprawy? czy nadal tak jeździcie?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FYI... temat jest dobrze znany ASO BMW, nawet opisany w TIS...

 

Obdzwoniłem dziś warszawskie ASO (wszystkie) w związku z tym, że szukam 330i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=576856#576856

i WSZYSTKIE mówią, że pierwszy raz słyszą o takim problemie :lol:

 

no więc - robiliście coś z tym u siebie? jaki koszty naprawy? czy nadal tak jeździcie?

 

Ach ten nasz kraj :mrgreen: .Ja nic nie robiłem i nie mam zamiaru nic strasznie uciążliwego to nie jest.Według mnie trzeba wyciągać skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Dodam tylko, że ASO w Katowicach też udało Greka że 1-wsze słyszy. Ceny naprawy od śliny nie chce powiedzieć (chyba nie chce straszyć:P)

Cóż będę musiał dać zarobić jakiemuś "Heniowi" w garażu. Oby tylko mu się udało tą skrzynie poskładać póżniej:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Znany problem, trzeba kupic zestaw naprawczy w ASO za kilkadziesiat PLN, ale naprawa wymaga opuszczenia skrzyni - ja mam ten sam problem - jak mi padnie kiedyś sprzeglo lub dwumasa wtedy wymienie - póki co to na zimnym silniku staram się nie wrzucać 5 :D

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ciekawe czy kolega po 3 (!!!) latach nadal ma ten sam samochód. Bo ostatni post jest z kwietnia 2009 roku :)

 

Mam a jakże:P

Gorsza sprawa, że zestaw kupiłem w ASO dałem paplakowi do zrobienia i zestaw zużyty a 5-tka dalej sie przycina;p Może troszkę mniej ale jednak. Także ja postanowiłem się do tego przyzwyczaić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o drążek zmiany biegów, który nie wraca na swoje centralne miejsce to w 99% przypadków odpowiada za to pierdoła. Są to te sprężynki z trzpieniami metalowymi, które można zdaje się kupić w ASO z niezbyt duże pieniądze. Chodzi o to, ze te sprężynki się wyrabiają i nie odpychają drążka na swoje miejsce. Tyle tylko, że zabij mnie teraz ale nie pamiętam w tej chwili który to dokładnie zestaw ów sprężynek z trzpieniami odpowiada za 5-tkę. z tego co mi świta gdzieś we łbie to któryś z tych bocznych zestawów (te na górnej powierzchni/suficie skrzyni odpowiadają za coś innego. Generalnie wymiana jest dość banalna. Tyle tylko, że dostęp jest trochę kijowy no bo tunel blokuje trochę dostęp dlatego najlepiej to podmieniać przy okazji zmiany sprzęgła gdy skrzynia jest na wierzchu.

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=23_0874&hg=23&fg=15

http://realoem.com/bmw/diagrams/g/u/182.png

Zdaje się, że to dolny zestaw sprężynkowy - elementy numer

5,6,7,8.

 

W swojej skrzyni miałem to samo. Na szczęście skrzynia, którą kupiłem na podmianę nie miała tej wady więc nie musiałem podmieniać sprężynek. Aha - sama przypadłość nie powoduje jakiegoś zużycia skrzyni i jest jedynie denerwująca wizualnie kiedy sobie z tego zdamy sprawę. :mrgreen:

Co do pozostałego 1% przyczyn krzywej piątki lub cięższego wbijania biegów to z reguły są to wyrobione tulejki w wybieraku. Można szukać w ASO lub dorwać dobrego tokarza.

Pzdr.

 

EDIT: Znalazłem zdjęcia w necie, gdzie jest zaznaczony PIN odpowiedzialny za 5-tkę oraz krótki manual co i jak działać:

 

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_04_01.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_04_02.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_05_01.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_05_02.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_06_01.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_07_01.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_07_02.jpg

A poniżej cały opis:

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pins.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Rozbierałem niedawno taką skrzynię z tym defektem.

Problemem nie są sprężynki tylko te tulejki które sprężynki popychają.

Są mocno spasowane i się zacinają.

Wystarczy je wyjąć , wyczyścić wewnątrz dać smaru , poskładać i działa.

Robota dość prosta.

Dostęp pod autem kiepski ale ja miałem skrzynię na stole.

 

Dodam też , że jazda z tym defektem nie szkodzi skrzyni.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info Dyzio. Widzę, że sporo osób boryka się z tym problemem... Zapewne nikt by się nie pogniewał jakbyś w wolnej chwili zrobił jakąś małą fotorelację jak wyjąć i nasmarować te tulejki z poziomu kanału bez wyjmowania skrzyni biegów :P Bo te zdjęcia ze skrzynią na stole to za dużo nie mówią, a wyjąć skrzynie biegów to już wyzwanie :wink:

 

ps: ja mam e46 przed liftem, to zapewne też jest to u mnie inaczej niż u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.