Skocz do zawartości

520 oraz 525 - różnice osiągów i spalania!


Apan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam zamiar nabyc BMW 5 e34 ale nie wiem , z którą wersją silnikową.

Czy ktoś mógłby porównac spalaniie obu silników oraz osiągi(chodzi o odczucia z przyspieszania , bo jak dane prezentują się na kartce wiem)?

Czy 525 spala dużo więcej od 520?

Chodzi mi o odmiany 24v(150KM oraz 192 KM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, jeśli chodzi o spalanie między 2.5i 24V a 2.0 24V nie ma tak ogromnej różnicy napisze więcej według danych to w cyklu mieszanym 2.0 spala 9,8l benzyny na 100km, a 2.5i 9,5l benzyny na 100km.

Jeśli chodzi o przyśpieszenie to różnica jest i to duża w końcu 42 konie piechotą nie chodzą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii 525 pali mniej niż 520 ale w praktyce jest to raczej nie osiągalne. Mimo to różnica w spalaniu nie będzie duża i gdybym miał wybierać wybrałbym 525. Silnik ten ma lepszy dół w związku z tym jest bardziej elastyczny. Edytowane przez Robcik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim samochodzie to nie widze innej jednostki jak 2,5 idzie jak pocisk przyczym pali prawie tyle samo co 2.0 tak wienc polecam 525 jak kupisz 2 litrowke ktore sa tansze to powiem tak one ida od 4800 obrotow a koncza na 6200 bynajmniej u mnie tak jest bo siostra ma 520 tak wienc slabiutko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ten ma lepszy duł w związku z tym jest bardziej elastyczny.

 

Dla ścisłości DÓŁ - bo doły - ktoś kiedys wymyślił odmiane :)

 

 

A jesli chodzi o 2.5 i 2.0 - nie zgodze sie ze to nieprawda , iż 525 mniej pali......525 moze mniej spalic oczywiscie na trasie jest mniej obciazonym silnikiem i w niektorych partiach obrotów zużycie paliwa bedzie mniejsze - oczywiscie to takie sratypierdaty , ale ja jadac w bieszczady 2.5 ,a qmpel 2.0..... spalilem mniej o 5 L(trasa s-c - polańczyk) tak wiec.....odpowiedz masz. a dodam ze pomiescie z 1,5-2 L wiecej wezmie :) oczywiscie na 100km.

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

P.S - Jazda przy Bardzo Cieżkiej Nodze...

528i automat:

- trasa 10,3-11 l/100

- miasto komputer pokazuje 18-20 l/100 (po miescie jedze raczej spokojnie ale w duzych korkach.

Nie mam porownania do inych silnikow, ale 528 ma 280nM przy 3500 obrotow - podobno najoszczedniej silnik spala przy tych obrotach - w trasie da sie to osiagnac - w miescie - absolutnie, automat zmienia biegi wczesniej, poza ty 3500 obrotow to juz dosc wysokie obroty!

Tomek

Marzenia się spełniają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525 jest odczuwalnie szybsze przy podobnym spalaniu jak 520 aczkolwiek dobra rada kup to co znajdziesz w lepszym stanie bo BMW to nie tylko paliwo to jak posiadanie kochanki ona ma zachcianki:)

 

Swoją drogą ja właśnie sprzedaję moje 520 150KM więc jestem stronniczy bo próbuję znaleźć kupca:)

 

Osobiście polecam coś w dobrym stanie do normalnej jazdy 520 wystarczy do szaleństw lepiej 525

 

Pozdrawiam

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcami. 525i w trasie spali mniej, za to w mieście 520i mniej pochłonie. No i raczej wg. mnie brać 525i. Sam mam 520i i za bardzo na osiągi nie narzekam, ale... No i najważniejszy jest stan samochodu. Miałem do wyboru dużo 525i gdy kupowałem swoją Buńkę, ale wybrałem właśnie tą 520i, ze względu na to, że biła wszystkie 525i jakie widziałem stanem technicznym.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak pytasz o M5 540i lub 530i to jak sadzę musi Cię stać na taie autko jak i zarówno utrzymanie go, wiadomo, ze te silniki mało nie palą choc w pewnych warunkach potrafia zadziwic niewiarygodnie małym spalaniem w stosuku co do swoich osiagów i litrażu :D nie bierz 520 chyba że autko słuzy ci jedynie to przemiesczania się do pracy czy gdzieś tam i nie przekracasz 80 na godzine i nic oprocz przemieszczania nie ma dla ciebie różnicy. sądze ze zarówno w e34 jak i e39 2,5 literka to minimum, ja mam 523 czyli silnik 2,5 litra ale ten z aluminiowym blokiem lzejszy odchodzony ma tylko 170km a nie 192 a osiagi mojego E39 sa identyczne jak E34 525i 192km :D przy czym silniczek pali nieduzo w miescie ok 10-12 litrow benzyny oczyiscie bo gazu nie mam nie opłaci się po co. wiadomo duże auto cieżke optymalne rozwiązanie 525i w manualu jsli autko jest technicznie w dobrym stanie nie bedzie żarło jak smok, zresztą jak chcesz ekonomiczne autko to jakis diesel, ponoć te nowe są całkiem niezłe i wiekszośc zwykłych 525i itp miałaby trudności z nimi :) trzeba przyznac, no i dają się łatwiej podkrecac ( chip tunning)

Ps Podsunowujać 520 jesli lubisz delektoac sie jazda a nie tylko przemieszczac - odradzam - kupuj 525i roznice w spalaniu niweilkie ok 1 góra dwóch litrów ...mówie o starym silniku 2,5 192 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy. Ja chce BMW bo jazdy Extremalnej(rozumiecie :?:) Szybkość i Moc najważniejsza dla mnie...

 

Jak narazie na M5 E39(400KM) mnie nie stać :cry: ale może Kiedyś...

 

 

To na Extremalną jazde polecacie mi BMW 525i 2,5l :?:

I zmieszcze sie w 15 litrach na 100 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakos ciezko mi uwierzyc ze jakiekolwiek bmw przy ekstremalnej jezdzie spali ci mniej niz 15l. chcesz adrenaline to kup kawasaki ninja albo honde cbr 900.

 

wez pod uwage ze wiecznie latac bokiem nie bedziesz, to sa stare auta ktore delikatnie mowiac sa juz wysluzone.jak dbac o nia nie bedziesz to cie oleje i zacznie sie sypac.dolaczysz do szczesliwych wydawaczy pieniedzy na bezsensowne naprawy.

 

p.s. z regoly mocniejsze wersje silnikowe maja kompletnie inny zawias niz te slabsze, co pociaga za soba mniejsza ilosc zamiennikow i czesto wymusza kozystanie z orginalow.

do 520 czesci sa porownywalne do poloneza - pisze o zawieszeniu, amorach, tarczach itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jeśli samochód ma służyć do szaleństwa to tylko 530 lub 540 ale oba V8. Natomiast do "normalnej" jazdy minimum 525i (albo m20 albo m50) 520 niezależnie od wersji silnikowej wg mnie raczej nie wchodzi w rachubę. Różnica w spalaniu nie istotna a osiągi zdecydowanie przemawiają na korzyść 525.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A koledzy powiedzcie MI jaka jest różnica miedzy 520i, 525i i 530i :?: :?:

 

A dokładnie w osiagach która wersja Silników pali najmniej, a zarazem jest najlepsze w osiagach :?:

 

 

P.S - Jazda przy Bardzo Cieżkiej Nodze...

 

 

dla mnie odpowiedź jest oczywista, im wieksza pojemnosc i wiecej cylindrow, tym lepsze osiagi i wieksze zuzycie paliwa, ( nie dotyczy wersji E34 M5 bo lepsza niz E34 v8)

 

to Ci powinno ulatwic

 

http://www.e34.de/e34/6zyl.htm

http://www.e34.de/e34/8zyl.htm

Edytowane przez renoraines
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A koledzy powiedzcie MI jaka jest różnica miedzy 520i, 525i i 530i :?: :?:

 

A dokładnie w osiagach która wersja Silników pali najmniej, a zarazem jest najlepsze w osiagach :?:

 

 

P.S - Jazda przy Bardzo Cieżkiej Nodze...

:lol: :lol:

 

Jak sobie to wyobrażasz? Chcesz najlepsze osiągi i najmniejsze spalanie w jednym silniku? Gdyby coś takiego istniało, to każdy by takim jeździł. Musisz wybrać, albo najmniejsze spalanie (520i), albo najlepsze osiągi (530i).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze sie myle ale zawsze mam wrazenie ze jak ktos mowi ze chce BMW do "extremalnej" jazdy to predzej czy pozniej skonczy sie to na drzewie, nie zycze tego Tobie ani Twojemu przyszlemu BMW... A co do silnikow to ja uwazam osobiscie ze idealnym motorem do e34 jest TDS, niektorzy mnie pewnie zlinczuja za to ;) ale najlepiej pasuje do charakteru tego samochodu no i ten cudowny swist turbosprezarki , tego nie doswiadczysz nawet w 535 :)
The Ultimate Driving Machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.