Skocz do zawartości

obroty silnika


beny12

Rekomendowane odpowiedzi

prosze o pomoc gdyz teraz obr mi nie spadaja bo wymienilem gume od przeplywomierza ale mi sie przycinaja na 1500 co to moze byc silnik krokowy czyscilem nawet wymienilem czy to moze ten czujnik pod przepustnica bo linka nowa .Pomozcie Edytowane przez beny12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że stoisz sobie na światłach. Przegazowujesz i jak obroty spadaja to spadają do np. 500 ale za chwile podnoszą się do normalnego stanu??

 

Jeżeli tak to sprawdź świece, u mnie tak było i czasami nadal jest ale kto by się tym przejmował :). Może to byc faktycznie przepustnica albo regulator obrotów, czy jak to tam się nazywa. Czasem to maleństwo powoduje ciągłe falowanie obrotów na biegu jałowym. Może to być również kiepskie ładowanie, które objawia się spadkiem obrotów, bo alternator zaspokaja przez tą chwilkę dmuchawę, światła i silnik. Trudno mi coś więcej powiedzieć, chyba, że nie do końca Cię zrozumiałem

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz przeustnice. Na zgaszonym silniku powinno być słychać po lekkim uchyleniy jak tyka krańcówka. Taki jest właśnie obiaw (też) kiedy przeustnica po zamknięciu nie załącza krańcówki. A znajduje się ona w potencjometrze przepustnicy. Często , gęsto ludzie kręcą przepusticą do podniesienia obrotów , w systemach wtryskowych obroty są ustalane automatycznie na tyle ile producent auta uatawił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakiej krancówce wy mówicie? Jest cos takiego na przepustnicy M50 2,5l? Sprawdzalem ostatnio miernikiem czujnik polozenia przepustnicy i na zamknietej wskazuje mi 0,40 potem zmiana obwodu i na max otwartej tez 0,45. Gdzies czytalem ze powinno wskazywac 0 na zamknietej i 0 na max otwartej. Podpowiedziano mi zeby to wyregulowac ale na tym silniku jest to nie mozliwe poniewaz ten czyjnik jest przykręcany na stale dwiema srubami i nie ma mozliwosci zadnej regulacji. CO o tym sądzicie? A moze on juz nawalil? Dodam ze jak go zdemontowalem to chodzi bardzo delikatnie, mozna powiedziec ze bez zadnych oporów. Na wolnych ciągle falują obroty. Czy to moze byc to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wam powiem tak: mi nie zchodzila z obrotow i okazalo sie ze to byl tps czujnik pod przepustnica.Jesli nie wiecie czy jest dobry to podlacza sie miernik do tego Tps pod zacisk 18 i 2 lub3 nie pamietam dokladnie i rezysyancja powinna wynosic 0.Po uchyleniu przepustnicy powinna skoczyc do nieskonczonosci a i powinien ten czujnik lekko stuknac wtedy.Dzis to zrobilem i teraz moja szostka znow pracuje rowniudko'Pozdrawiam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a cha jesli nie slychac tego stukniecia i ta rezystancja jest inna niz 0 na zamknietej przepustnicy to luzuje sie 2 srobki ktorymi jest przykrecony TPS i lekko sie nim przesowa az stuknie i bedzie 0 .Jesli sie nie da wyregulowac to tylko wymana na nowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a ja mam takie pytanie

w mojej e30 318 is po odpaleniu obroty strasznie falują - od 400 czasami do 800 i dopiero jak sie dobrze nagrzeje to jest ok. Czym moze być spowodowane coś takiego bo trzęsie niemiłosiernie i drga co nie jest miłe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze orientuje sie ktos czy czujnik TPS ma wplyw na spalanie i czy w e-30 318 m-40 z 88r te czujniki sa juz aktywne , szukam przyczyny duzego spalania gazu (jak inni) poniewaz instalacja gzowa nie zostala podlaczona do czujnika TPS i wydaje mi sie ze w tym tkwi problem , pozdro dan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie

w mojej e30 318 is po odpaleniu obroty strasznie falują - od 400 czasami do 800 i dopiero jak sie dobrze nagrzeje to jest ok. Czym moze być spowodowane coś takiego bo trzęsie niemiłosiernie i drga co nie jest miłe..

 

Mam dokladnie to samo. Z tym, ze u mnie obroty sie stabilizuja po okolo minucie jak nie ruszam samochodu, a jak od razu po odpaleniu jade to nawet szybciej... Problem pojawia sie rowniez, gdy po dluzszej jezdzie z predkoscia ok 120km/h zatrzymam sie na swiatlach, to obroty dosc dlugo sie utrzymuja na 1500... No i czasem obroty sobie spadna do okolo 500...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.