Skocz do zawartości

[EXX] Naprawa silnika krokowego


krzysztof654321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jakiś czas temu wyczyscilem silniczek krokowy plynem do mycia silnikow i splukalem woda co spowodowalo jego zatrzymanie na amen.Stwierdzilem ze polak potrafi i rozebralem go (trzeba pilnikem rozpilowac progi zabezpieczajace) na czynniki pierwsze i przesmarowalem wd-40.Zaczal dzialac jak nowy!Ale po jakims czasie mialem wystrzal lpg (2 generacja) i rozerwalo mi krokowca tzn,plastikowa czesc wisiala na wtyczce:( Nie zrazilem sie tym i po wykonaniu kilku patentow z zabezpieczeniem antyotwieraniowym silniczek dziala jak nowy. To dowod ze mozna dzieki godzinie roboty zaoszczedzic stówke na paliwo.Silnik ma prostą budowe-magnes,uzwojenie i sprezynke ktora odbija.W razie pytan zapraszam na priv.Pozdrawiam! :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

milo by bylo jakbys zrobil fotorelacje , jak to po kroku zrobic :)

napewno wielu skorzysta, ja sam chetnie naprawilbym taki silniczek bo mam wachania obrotow

Dopisze sie do prosby .

Ludzie dziela sie na szczesliwych, i na tych którzy nie maja BMW.


http://img247.imageshack.us/img247/4272/jpg4bb8.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/2857/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaoszczedzisz 100 na paliwo a bedziesz mial jak pojedziesz sobie w trase i ci znowu siadzie , wtedy ta godzina moze juz nie byc taka przyjemna...

Poza tym wd-40 to nie smar tylko srodek czyszczaco-penetrujacy wiec tez raczej nie ''nasmarowales'' go tylko przeczysciles. Radze pamietac aby nie stosowac na elemetach gdzie smarowanie jest wymagane bo po takim wd taki elemet sie zatrze.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie składa że nic nie szwankuje a obroty trzyma bardzo ladnie wiec jestem w 100% zadowolony.Co sie moze zepsuc skoro wszystko jest zlozone jak nalezy.A co do smarowania to jest to silnik elektryczny wiec nie ma potrzeby smarowania np wirnika czy magnesu,chodzilo mi tylko o to zeby byl czysty i zeby sie nie blokowal jak wczesneij po ingerencji wody,wd-40 pomogl zdecydowanie.Zaraz pojde porobic fotki z zewnatrz silniczka zeby bylo widac co pilowalem a wewnatrz procedura jest zalezna od uszkodzenia.Prosze o kontakt przez gg pod numerem 8453134.Acha,po rozpilowaniu tych progow trzeba lutownica rozgrzac takie dwa bolce w ktorych sa zalane koncowki uzwojenia ale o tym napisze dokladniej na gg.Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce sie bawić we wklejanie zdjęć na forum bo to dla mnie za dużo roboty a zreszta nie potrafie nawet avataru sobie wkleic bo sa jakies bledy wiec nie porywam sie na takie cos.Jak ktoś bedzie zainteresowany to po prostu napisze mi na gadu-gadu i wtedy wyśle foty i pogadamy na temat silniczka.To chyba uczciwa propozycja.Nie komplikujcie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no spoko tylko . . . ja wiec co Ci latwiej i wiecej czasu zajmie 1000 uzytkownikow z bkp wali do Ciebie na gg lub poswiecic 10 minut na rejestracje na fotosik.pl a pozniej tylko skopiowac GOTOWE linki z galeri i wklejic do tekstu i ot to cala wielka filozofia WKLEJANIA.

Wiec Logicznie sobie zaprzeczasz.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie...... jezlei chodzi o krokowca to czy da sie go podlaczyc pod zailacz 12v???

 

Bo w calibrze krokowca wlasnie tak chlopaki czyscili ... wrzucali go do benzynki ekstrakcyjnej alo czegos podobnego podlaczali zasilacz 12v pod niego i on sobie pracowac w tym plynie przez kilka mi i czysciutki jak ta lala.... jest to mozliwe w bmw e36 1,8i ?? jak tak to gdzie dokladnie podpiac zasilacz???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co kolega pisze to jest tam magnes i uzwojenie wiec jak sie patrzy silnik pradu stalego. a na tej aukcji widac:

http://allegro.pl/item259817778_silniczek_krokowy_bmw_e30_e34_e36_0280140549.html

ze sa tylko dwa zaciski wiec jesli podlaczysz zle to po prostu w druga strone bedzie sie silniczek krecil.

wydaje mi sie ze nie zaszkodzi mu to (chyba ze ma jakis ogranicznik mechaniczny). w kazdym badz razie jesli zaczniesz go zasilac od niskiego napiecia to nie powinno mu sie nic stac

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co kolega pisze to jest tam magnes i uzwojenie wiec jak sie patrzy silnik pradu stalego. a na tej aukcji widac:

http://allegro.pl/item259817778_silniczek_krokowy_bmw_e30_e34_e36_0280140549.html

ze sa tylko dwa zaciski wiec jesli podlaczysz zle to po prostu w druga strone bedzie sie silniczek krecil.

wydaje mi sie ze nie zaszkodzi mu to (chyba ze ma jakis ogranicznik mechaniczny). w kazdym badz razie jesli zaczniesz go zasilac od niskiego napiecia to nie powinno mu sie nic stac

 

Ten tak zwany "silnik krokowy" jest niczym innym jak elektrozaworem z regulowanym stopniem otwarcia. Uzwojenie owszem jest (magnes niekoniecznie - wystarczy rdzeń przyciągany przez uzwojenie) - ale kręcić się to na pewno nie kręci... Co prawda występuje obrót bo rdzeń zamocowany jest na ośce ale mniejszy niż 360stopni. Przy podaniu 12V "krokowiec" otwiera się na max - rdzeń który przysłania przepływ jest na sprężynie i ma ograniczniki w położeniu max'ymalnym więc bardziej się nie otworzy (obróci). Regulacja odbywa się na zasadzie regulacji PWM- większe wypełnienie daje większe otwarcie zaworu/krokowca.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha dzięki za info i sprostowanie. Zawsze się zastanawiałem czemu nazywają to silnikiem krokowym, podczas gdy ów silnik ma tylko dwa zaciski.

 

Siedzisz trochę w mikrokontrolerach?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TROCHĘ w sensie dosłownym. Żeby zrobić PWM nie trzeba wcale mikrokontrolera. Wystarczy generator z regulacją wypełnienia... do tego driver na siakimś MOSfecie i już można podpinać "krokowca" ;).

Najprostszy generator z regulacją wypełnienia składasz na układzie 555.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że rozszerzę temat o E32, wprawdzie krokowiec w M30 różni się nieznacznie wyglądem, ale działanie jest zapewne podobne i tylko pozostaje ustalić sposoby czyszczenia. Wiem, że jest zapaskudzony, bo to widać, a otwory nie pozwalają zbytnio tam poszaleć. Same płyny typ szuru-buru nie pomagają. Więc może ktoś już przetarł szlak i czyścił ten "elektrozaworek"?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam

Nazwa 'silnik krokowy" zapożyczyła się od innych zaworów dopuszczających powietrze naokoło przepustnicy w innych samochodach, gdzie są sterowane rzeczywiście silnikiem krokowym.

W BMK-ach nie jest to silnik krokowy, przynajmniej w mojej E34. Mam tam zwykły silnik prądu stałego, którego wirnik zamocowany jest na stałe i jest pozbawiony komutatora. Wirnik ma trzy uzwojenia, których końce wyprowadzone są do 3-pinowej kostki. Rolę wirnika (obrotowego elementu) przejmuje tu magnes stały, z którym sprzęgnięty jest zawór. Ma on możliwość obrotu o o jakiś kąt (prawdopodobnie 180 stopni, ale mogę się mylić bo nie zwróciłem uwagi)

 

Wiem to wszystko, bo rozebrałem całe to ustrojstwo, ale przestrzegam NIE RóBCIE TEGO W DOMU.

 

Otóż na początku wyczyściłem "krokowca"(tak będę nazywał, choć nie jest to prawidłowe), ale na drugi dzień problem powrócił, postanowiłem go rozebrać. Nie zaznaczyłem dokładnie położenia tylnego dekla względem obudowy i otworzyłem. Potem miałem objaw (po złożeniu na oko i na to co zapamiętałem), że wolne obroty były około 3 tyś. Obróciłem tylny dekielek i obroty spadły.

W międzyczasie na zaworze od kolektora do wpomagania hamulców odłamałem mały "cycek" wystający w dół, czego nie zauważyłem. przez ów cycek silnik łapał lewe powietrze i obroty strasznie falowały.

Odkryłem, że lekkie otwarcie przepustnicy stabilizuje obroty, więc śrubą podkręciłem delikatnie przepustnicę, aby nie zamykała sie do końca i tak obroty ustaliły sie na około 600, ale po chwili jazdy wskakują na 1000 i taki mam teraz problem, że nie wiem czy to "krokowiec" - bardzo prawdopodobne, czy przepustnica, czy h...j wie co. Auto ciągnie jak bym miał pod maską motor 1,8 a nie 2,5.

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Ja KROKOWCA czyściłem dwa razy. Za pierwszym razem moczyłem go w benzynie ekstrakcyjnej Po czym zamontowałem go i było jeszcze gorzej niż przed czyszczeniem. A że było już po północy to zawiedziony poszedłem lulu.

Rano bardziej radykalnie do tego podszedłem. Rozmontowałem krokowca :norty:

Naprawdę to żadna filozofia :idea: Trzeba tylko naprawdę dokładnie zaznaczyć położenie plastikowego denka względem obudowy. Potem wydłubałem lakowe zabezpieczenie śrubek i wykręciłem je <3 sztuki>

Teraz wyciągam to denko < trzeba tylko ciągnąć a jeśli stawia opór to można śmiało podkręcić jeśli to będzie pomocne> Mi się przydało imadełko

I już mamy dwie osobne części :!:

Teraz zobaczyłem , że poprzednie zabiegi czyszczące tylko odmoczyły syf będący w środku i uczyniły go bardziej lepkim. Działało przez to jeszcze gorzej!!!!!!!

Dodam , że nie widzę możliwości solidnego wyczyszczenia bez rozebrania

Do czyszczenia użyłem DENATYRATU i pędzelka. Moczyłem i płukałem

Wszystko lśniło jak z fabryki !!!

A składamy w odwrotnej kolejności.

Do miejsc po zabezpieczeniu lakowym dałem po kropelce silikonu. Przy wkładaniu do kolektora trzeba się upewnić co do szczelności połączenia bo stare uszczelnienie nie jest zbyt pewne.

DZIAŁA IDEALNIE!!!!

Jeszcze zmierzyłem opór między stykami krokowca

1-3=24ohm

2-3=12ohm

1-2=12ohm

Jest to krokowiec od e39 520i 150KM

Ma trzy piny.

No i da się go śmiało wymontować i zamontować bez dodatkowego rozbierania czegokolwiek!!!! :cool2:

JA JESTEM ZADOWOLONY :dance:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze mi ktos fote tego krokowca zrobic albo wstawic linka??najlepiej z otwartej maski zebym wiedzial gdzie szukac bo niue moge cos znalezc na necie-napewno zle szukam

mowia Nam ustąp głupszemu-dlatego ten świat wygląda jak wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dcf661d0c724a2d.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.