Skocz do zawartości

E60 wymiana na fotele comfort


bicker

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 127
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na allegro się ogłaszają ludzie, co sprzedają części m.in. do m-pakietu (jak to widze na 7kach). Oni tez handlują np. całym środkiem (pytałem o tapicerkę do E60).

 

Zapytaj najlepiej u nich czy się da i ile kosztuje, możliwe że wezmą jeszcze Twoje aktualne siedzenia w rozliczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już prawie skończyłem montaż moich nowych komfortowych siedzeń (zamiast standardowych z pamięcią).

Pierwsza instalacja poszła bardzo szybko. Kable pasowały doskonale, nie miałem żadnych komunikatów o błędach. Problem był tylko z pochyleniem oparcia, którego nie mogłem naprawić.

 

Przyjechałem do serwisu BMW, zrobili kompletny "przegląd oprogramowania" aby zintegrować fotele. Czekałem 5 godzin (rachunek był za 5 godzin pracy) aby dostali wymienny nośnik pamięci z "dapartamentu inżynierii". Po tym pojawił się problem z pojemnikiem gazowym w oparciu (że nie jest podłączony do modułu poduszki powietrznej)(pin'y: 9,18,16 i 17). Zrobiłem to i błędów już nie ma

Diler poradził mi, że muszę przenieść zasilanie ze skrzynki bezpiecznikowej do X13990 pin 7. Jednak zasialnie jest już podłączone. Czy ktoś wie, jak mogę przywrócić silniki oparcia do pracy?

 

POSTY:

fotele kosztowały 800 euro (używane)

Dzięki wymianie zbiorników z gazem udało się zlikwidować błąd.

Problem z silniczkiem oparcia nie został jeszcze rozwiązany (autor tematu prosi o informacje w jaki sposób można naprawić niedziałający silnik)

Pozdrawiam

według mnie moze kupił już z walniętym silniczkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już prawie skończyłem montaż moich nowych komfortowych siedzeń (zamiast standardowych z pamięcią).

Pierwsza instalacja poszła bardzo szybko. Kable pasowały doskonale, nie miałem żadnych komunikatów o błędach. Problem był tylko z pochyleniem oparcia, którego nie mogłem naprawić.

 

Przyjechałem do serwisu BMW, zrobili kompletny "przegląd oprogramowania" aby zintegrować fotele. Czekałem 5 godzin (rachunek był za 5 godzin pracy) aby dostali wymienny nośnik pamięci z "dapartamentu inżynierii". Po tym pojawił się problem z pojemnikiem gazowym w oparciu (że nie jest podłączony do modułu poduszki powietrznej)(pin'y: 9,18,16 i 17). Zrobiłem to i błędów już nie ma

Diler poradził mi, że muszę przenieść zasilanie ze skrzynki bezpiecznikowej do X13990 pin 7. Jednak zasialnie jest już podłączone. Czy ktoś wie, jak mogę przywrócić silniki oparcia do pracy?

 

POSTY:

fotele kosztowały 800 euro (używane)

Dzięki wymianie zbiorników z gazem udało się zlikwidować błąd.

Problem z silniczkiem oparcia nie został jeszcze rozwiązany (autor tematu prosi o informacje w jaki sposób można naprawić niedziałający silnik)

Pozdrawiam

według mnie moze kupił już z walniętym silniczkiem

 

Cześć,

 

Tora przyczyny mogą być dwie. Albo silnik nie dostaje sygnału sterującego po naciśnięciu przycisku, albo dostaje. W pierwszym przypadku trzeba zweryfikować połączenia (wg WDS-a) w drugim wymienić silnik (wydaje mi się, że będzie trudno znaleźć fachowca, który potrafi skutecznie naprawić tak mały silniczek). Najlepiej przeprowadzić weryfikację miernikiem podłączając się równolegle do styków silnika i obserwować zmiany napięcia przy naciśnięciu przycisku zmiany kąta nachylenia. Brak zmian napięcia oznacza brak sygnału sterującego.

 

Pozdrawiam,

 

Witek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale ja tylko tłumaczyłem to nie mój problem

tylko jakiegos gostka z stąd:

http://forums.e60.net/index.php?showtopic=39866

Pozdrawiam

 

Cześć,

 

To się napomagałem :doh:

 

Do Bickera:

 

Dużo zależy od tego jakie masz fotele u siebie, czy są elektrycznie sterowane, z pamięcią czy bez. Im większa różnica tym więcej do roboty. Pamiętaj, że kluczowy też jest rok produkcji auta, a konkretnie 09/2005. Jeśli masz auto po tej dacie to fotele też muszą być z auta po 09/2005. Wtedy zostało zmienione wiele w elektronice auta i moduły siedzeń są inne.

Generalnie to dość skoplikowane jeśli nie masz zadnego okablowania. Trzeba dobrego fachowca żeby sobie poradził.

 

Pozdrawaim,

 

Witek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

 

Postanowiłem "odgrzać kotleta". :)

 

Wymiana foteli na komfortowe jest jak najbardziej możliwa. Trzeba "wefleszować VIN" od modułu foteli do samochodu. (Mam nadzieję że nie pokręciłem :D ). Oczywiście po podłączeniu samych foteli "elektrycznie". Zależy też jakie funkcje posiadają dotychczasowe fotele i jakie chcemy mieć u siebie (podgrzewanie, wentylowanie itd).

Rzecz jest jak najbardziej do zrobienia wiem to z autopsji. :D

 

Jeżeli ktoś byłby zainteresowany wymianą swoich stołków to informuję że mam do sprzedania cały komplet tapicerki z takimi właśnie fotelami do E60. Jest w idealnym stanie, skóra jest prawie ja nowa. Nigdzie nie ma najmniejszej ryski czy uszkodzenia. Jestem także w stanie pomóc w ewentualnym przeprogramowaniu podając namiar na dwa profesjonalne serwisy, gdzie będzie to zrobione w rozsądnej cenie i bardzo profesjonalnie.

 

Proszę śmiało pytać wysyłając wiadomość na pw.

 

Pozdrawiam

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzany czasami dobrze smakuje.

 

Też rozważam zamianę na komforty i zastanawiam się czy znajdę odpowiednie fotele (mowa o typie skóry) by ni zmieniać tapicerki w całym aucie.

Mam czarną skórę Nasca (perforowana podgrzewana i wentylowana) z następującymi opcjami:

Kierowca:

Regulacja elektryczna we wszystkich płaszczyznach + pamięć

Pasażer:

Regulacja elektryczna we wszystkich płaszczyznach bez pamięci.

 

Czy orientuje się ktoś może na temat kosztów takiej imprezy oraz możliwości podłączenie WSZYSTKICH opcji komfortów przy takim (obecnym) zestawieniu pojazdu ?

 

Auto z roku 2004.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam całkowitą biedę. Fotele zwykłe szmaciane z częściową elektryką-tylko oparcie i podnoszenie oraz podgrzewane. Auto jest z 2006r. Czy jest możliwość jakiejkolwiek zmiany? Czy można zmienić na skórę z pełną elektryką lub nawet na full comfort. A może nie ruszać?

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzany czasami dobrze smakuje.

 

Też rozważam zamianę na komforty i zastanawiam się czy znajdę odpowiednie fotele (mowa o typie skóry) by ni zmieniać tapicerki w całym aucie.

Mam czarną skórę Nasca (perforowana podgrzewana i wentylowana) z następującymi opcjami:

Kierowca:

Regulacja elektryczna we wszystkich płaszczyznach + pamięć

Pasażer:

Regulacja elektryczna we wszystkich płaszczyznach bez pamięci.

 

Czy orientuje się ktoś może na temat kosztów takiej imprezy oraz możliwości podłączenie WSZYSTKICH opcji komfortów przy takim (obecnym) zestawieniu pojazdu ?

 

Auto z roku 2004.

 

Wszystko zależy od tego jakie opcje chcesz żeby Ci działały. Np. jeżeli masz podgrzewane fotele obecnie to nie ma problemu. Podgrzewanie będzie Ci działało również w zmienionych fotelach. Natomiast jeżeli nie masz podgrzewania a chcesz żeby podgrzewanie działało Ci w nowych fotelach to będzie trzeba ciągnąć instalację itd to zwiększa koszty. Natomiast jeżeli nie ma konieczności ciągnięcia instalacji dorzucania przycisków itd to zmniejsza koszt baaaaaaardzo znacząco. Trzeba zadzwonić do serwisu jednego albo kilku dla pewności najlepiej i się dowiedzieć. Nie chcę rzucać kwotami bo to naprawdę może być spora rozbieżność.

Więcej napisałem Ci na pw :wink:

 

Witam.

Ja mam całkowitą biedę. Fotele zwykłe szmaciane z częściową elektryką-tylko oparcie i podnoszenie oraz podgrzewane. Auto jest z 2006r. Czy jest możliwość jakiejkolwiek zmiany? Czy można zmienić na skórę z pełną elektryką lub nawet na full comfort. A może nie ruszać?

Dzięki.

 

Oczywiście że można. :) Prawie wszystko można. Nawet Dynamic Drive dołożyć czy Active Steering, nie mówiąc już o fotelach. To że masz "szmaciaki" nie ma znaczenia. Bardziej chodzi o elektrykę. Dobrze, że masz pogrzewanie. Generalnie im więcej opcji mają dotychczasowe fotele tym lepiej. (Zakładając że wszystkie opcje z "komfortów" mają działać). Także proponuję zadzwonić do dobrego serwisu i się dowiedzieć. (Tylko nie autoryzowanego!!! :nienie:) Daj znać na pw to jeżeli chcesz to wyślę Ci namiar na gościa w Wawie specjalistę od elektryki i elektroniki w BMW, posiadającego profesjonalny serwis. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Cześć, mam e61 z 2009 roku (końcówka przed liftem), fotele podgrzewane, elektryczna regulacja góra dół + oparcie, manualna przód - tył. Czarna skóra Nazca. Chciałbym wymienić oba przednie na komfortowe, najbardziej zależy mi na podparciu lędźwiowym i podpórce pod kolana. Gdzie znaleźć take fotele i gdzie zamontować ? Czy da się to tak zrobić, żeby auto nie straciło gwarancji (mam jeszcze rok). pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cześć, mam e61 z 2009 roku (końcówka przed liftem), fotele podgrzewane, elektryczna regulacja góra dół + oparcie, manualna przód - tył. Czarna skóra Nazca. Chciałbym wymienić oba przednie na komfortowe, najbardziej zależy mi na podparciu lędźwiowym i podpórce pod kolana. Gdzie znaleźć take fotele i gdzie zamontować ? Czy da się to tak zrobić, żeby auto nie straciło gwarancji (mam jeszcze rok). pzdr

 

Lepiej poczekać az auto będzie po gwarancji.Serwisy tylko czekają ,żeby znaleźć pretekst do unieważnienia gwarancji. ASO raczej się tym nie zajmie a jeśli nawet to cena usługi skutecznie zgasi zapał właściciela auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Odświeżam temat.Wychodzi na to że trzeba kodować nowe fotele aby były widoczne dla auta :?:Czyżby :norty: Postanowiłem że zamontuje sam świeżo zakupione komforty z wentylacją!.i tu niespodzianka :D .Wygląda na to że nie trzeba nic zmieniać i kodować jeśli ma się z tego samego rocznika nowe fotele.U mnie zgadzał się nawet miesiąc.Warunek trzeba mieć zestaw w swoim aucie tzn.elektryka(z pamięcią): kierownice,fotele,lusterka.U mnie taką opcje mam więc poszło dość gładko,po wszystkim pomyślałem że po podłączeniu akumulatora z powrotem nie będę od razu odpalał auta.Tak aby betka sama przeszła w stan uśpienia.Nie wiem czy to jest konieczne ale pomyślałem że nie zaszkodzi..Po pół godzinie otwieram auto i zasiadam na nowym zakupie i tu :mrgreen: ,wszystkie opcje działają poprawnie :!: :!: :8) .Myślę że ten fakt przyda się innym w podjęciu decyzji i rozwieje wątpliwości co do montażu komfortów. :cool2: Edytowane przez kiler.b

BMW RETROFIT

http://bmw-retrofit.pl/

https://www.facebook.com/bmwretrofit

bmwdoposazenia@gmail.com


733-15-91-91

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Odświeżam temat.Wychodzi na to że trzeba kodować nowe fotele aby były widoczne dla auta :?:Czyżby :norty: Postanowiłem że zamontuje sam świeżo zakupione komforty i tu niespodzianka :D .Wygląda na to że nie trzeba nic zmieniać i kodować jeśli ma się z tego samego rocznika nowe fotele.U mnie zgadzał się nawet miesiąc.Warunek trzeba mieć zestaw w swoim aucie tzn.elektryka(z pamięcią): kierownice,fotele,lusterka.U mnie taką opcje mam więc poszło dość gładko,po wszystkim pomyślałem że po podłączeniu akumulatora z powrotem nie będę od razu odpalał auta.Tak aby betka sama przeszła w stan uśpienia.Nie wiem czy to jest konieczne ale pomyślałem że nie zaszkodzi..Po pół godzinie otwieram auto i zasiadam na nowym zakupie i tu :mrgreen: ,wszystkie opcje działają poprawnie :!: :!: :8) .Myślę że ten fakt przyda się innym w podjęciu decyzji i rozwieje wątpliwości co do montażu komfortów. :cool2:

 

Poszło Ci "łatwo" ,bo nie musiałeś nic z tym robić. We wszystkich innych konfiguracjach forteli już nie będzie tak lajtowo....Szczególnie gdy fotele komfortowe będą bez modułów a auto wyjechało z fabryki z fotelami zwykłymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odświeżam temat.Wychodzi na to że trzeba kodować nowe fotele aby były widoczne dla auta :?:Czyżby :norty: Postanowiłem że zamontuje sam świeżo zakupione komforty i tu niespodzianka :D .Wygląda na to że nie trzeba nic zmieniać i kodować jeśli ma się z tego samego rocznika nowe fotele.U mnie zgadzał się nawet miesiąc.Warunek trzeba mieć zestaw w swoim aucie tzn.elektryka(z pamięcią): kierownice,fotele,lusterka.U mnie taką opcje mam więc poszło dość gładko,po wszystkim pomyślałem że po podłączeniu akumulatora z powrotem nie będę od razu odpalał auta.Tak aby betka sama przeszła w stan uśpienia.Nie wiem czy to jest konieczne ale pomyślałem że nie zaszkodzi..Po pół godzinie otwieram auto i zasiadam na nowym zakupie i tu :mrgreen: ,wszystkie opcje działają poprawnie :!: :!: :8) .Myślę że ten fakt przyda się innym w podjęciu decyzji i rozwieje wątpliwości co do montażu komfortów. :cool2:

 

 

Jeśli dobrze zrozumiałem, żeby wszystko przeszło bez dodatkowego kodowania trzeba mieć opcję z pamięcią foteli, kierownicy i lusterek ? W moim e61 2009r nie ma takiej opcji, niestety. Czyli bez rozkodowywania się nie da ? Od dłuższego czasu zastanawiam się jak zamontować komforty bez utraty gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a ja chciałbym wymienić u siebie standardowe fotele (elektryczna regulacja tylko oparcia i góra dół, podgrzewane) na takie z tej aukcji http://moto.allegro.pl/bmw-e60-e61-fotele-boczki-tapicerka-kanapa-skora-i1878489724.html jak myślicie obędzie się bez kodowania czy będzie trzeba?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a ja chciałbym wymienić u siebie standardowe fotele (elektryczna regulacja tylko oparcia i góra dół, podgrzewane) na takie z tej aukcji http://moto.allegro.pl/bmw-e60-e61-fotele-boczki-tapicerka-kanapa-skora-i1878489724.html jak myślicie obędzie się bez kodowania czy będzie trzeba?

 

U Ciebie jest zupełnie inna opcja wyposażenia-bez kodowania nie będzie działać w sposób satysfakcjonujący. Możliwe jest też to,że oprogramowanie sterowników foteli nie będzie w pełni kompatybilne z resztą oprogramowania w aucie.Wtedy dodatkowo dojdzie programowanie sterowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Odgrzany czasami dobrze smakuje.

 

Też rozważam zamianę na komforty i zastanawiam się czy znajdę odpowiednie fotele (mowa o typie skóry) by ni zmieniać tapicerki w całym aucie.

Mam czarną skórę Nasca (perforowana podgrzewana i wentylowana) z następującymi opcjami:

Kierowca:

Regulacja elektryczna we wszystkich płaszczyznach + pamięć

Pasażer:

Regulacja elektryczna we wszystkich płaszczyznach bez pamięci.

 

Czy orientuje się ktoś może na temat kosztów takiej imprezy oraz możliwości podłączenie WSZYSTKICH opcji komfortów przy takim (obecnym) zestawieniu pojazdu ?

 

Auto z roku 2004.

 

Hej,

Ja chętnie przejąłbym Twoje fotele do siebie jeśli są w fajnym stanie. Mam czarną skórę el. wysokość i oparcie, bez grzania i na tym mi zależy. Czy masz jeszcze te fotele i nadal rozważasz zamianę? Oczywiście jeśli to jest czarna skóra jak u mnie, to tylko przednie fotele wchodziłyby w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.