Skocz do zawartości

KTóRY BEZPIECZNIEJSZY ???


carlos1

Rekomendowane odpowiedzi

zastanawiam sie czy e38 jest bezpieczniejsze od e39

różnica między 7 a 5 w masie własnej to ok 220kg w zależności od silnika w przypadku zderzenia czołowego 7 z 5 które auto wyjdzie lepiej może ktoś zna odpowiedz i ją uargumentuje?? pozdrawiam wszystkich na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Po pierwsze primo : patrz na to ,że jesteś na forum 7 -emek

 

Po drugie primo :

 

Duży może więcej ... :clap: :clap: :clap:

 

jakby 5 była bezpieczniejsza od 7 to by Kaczora < Girtycha < Leppera wozili piątkami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Więcej miejsca na kończyny w przybadku zgniotu + większa masa - - - po prostu fizyka ..........

 

 

Pozdro :D

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, ja tylko dorzucę, że wspomnianych "koalicjantów" (jeszcze) wożą "7", bo są droższe od "5" :) A przecież cena to prestiż... za nasze pieniądze.

I do tego jeszcze nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że "duży może więcej". Widziałem ostatnio crash-testy z 2004 roku (czołówka ze ścianą według norm)... jakiś duży vanowaty ford złożył się do słupka B, kiedy E60 odpowiedziała poskładaniem komory silnikowej i nie ruszonym słupkiem A. Myślę, że w spotkaniu bezpośrednim w fordzie byłby problem z przeżyciem na przednich siedzeniach.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, ja tylko dorzucę, że wspomnianych "koalicjantów" (jeszcze) wożą "7", bo są droższe od "5" :) A przecież cena to prestiż... za nasze pieniądze.

I do tego jeszcze nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że "duży może więcej". Widziałem ostatnio crash-testy z 2004 roku (czołówka ze ścianą według norm)... jakiś duży vanowaty ford złożył się do słupka B, kiedy E60 odpowiedziała poskładaniem komory silnikowej i nie ruszonym słupkiem A. Myślę, że w spotkaniu bezpośrednim w fordzie byłby problem z przeżyciem na przednich siedzeniach.

 

Sam sobie odpowiedziales na pytanie, bo co ma BMW 7 czy nawet 5 wspolnego z Fordem i to z Vanem, gdzie konstrukcja kabiny jest znacznie slabsza i mniej stabilna nie mowiac o jakosci stali z jakiej sa wykonane auta BMW a Forda itd. Test, ktory ostatnio widziales potwierdza to w 100%. :D

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, ja tylko dorzucę, że wspomnianych "koalicjantów" (jeszcze) wożą "7", bo są droższe od "5" :) A przecież cena to prestiż... za nasze pieniądze.

I do tego jeszcze nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że "duży może więcej". Widziałem ostatnio crash-testy z 2004 roku (czołówka ze ścianą według norm)... jakiś duży vanowaty ford złożył się do słupka B, kiedy E60 odpowiedziała poskładaniem komory silnikowej i nie ruszonym słupkiem A. Myślę, że w spotkaniu bezpośrednim w fordzie byłby problem z przeżyciem na przednich siedzeniach.

Miales na mysli na pewno Chrysler Grand Voyagera.Duzy van a tylko 2 gwiazki,po wypadku jestes jak nalesnik....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam zdjęcia z crash testu. Myśle że przy prędkości testowej powinno być ok. No cóż praw fizyki się nie oszuka. Powyżej 70 km/h może pomóc tylko Leopard 2 :) (72km/h V-max :lol: )

 

 

http://img110.imageshack.us/img110/4561/crashtest02bzn7.th.jpg

 

Mimo najszczerszych chęci udało się tylko miniaturkę wstawić. Kliknij aby powiększyć.

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do prędkości zderzenia

To chyba test euro NCAP.

Teraz wykonuą testy przu 40 mph czyli 64 km/h.

Kiedyś prędkośc była o 5 mil mniejsza.

Niestety nie wiem kiedy zwiększyli :(

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

szukalem zdjec z crash test'ow e38 i przypadkowo trafilem na ten watek. cos tam wiem o wytrzymalosc materialow/optymalizacji w projektowaniu konstrukcji. zawsze jednak myslalem, ze masa i prosta fizyka pozwalaja mi sie czuc troche bezpieczniej/wygodniej etc w moim starym e38 niz w nowym malym (taki mialem dylemat zakupowy). wsadze pewnie kij w mrowisko ale co tam:

http://youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

dla tych co nie maja czasu - wspolczesny maly samochod daje wiecej szans na przezycie niz 1,5 tony 15-letniej szwedzkiej stali.

 

i nie robie tego by robic przykrosc posiadaczom starych beemek (do ktorych sam sie zaliczam!) tylko ku rozwadze i przestrodze. dekada w projektowaniu samochodow to okazuje sie byc bardzo duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damp, masz jakis opis tego crash-testu E38?

 

Zamieszczam zdjęcia z crash testu. Myśle że przy prędkości testowej powinno być ok. No cóż praw fizyki się nie oszuka. Powyżej 70 km/h może pomóc tylko Leopard 2 :) (72km/h V-max :lol: )

 

 

http://img110.imageshack.us/img110/4561/crashtest02bzn7.th.jpg

 

Mimo najszczerszych chęci udało się tylko miniaturkę wstawić. Kliknij aby powiększyć.

 

A co do tego porownania Modusa z Volvo: to prawda, ze nowe samochody sa duzo sztywniejsze, maja lepsze i wiecej poduszek, strefy kontrolowanego zgniotu sa duzo lepiej zaprojektowane.

Ale akurat konstrukcja tego Volvo pochodzi z konca lat 70-tych (premiera 760 byla w 1982 roku). Mysle, ze w starciu z E38 taki Modus juz nie mialby szans.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie za domem jedno takie już nie jeżdzone volvo,po małej stłuczce ,, dzisiaj przyglądnołem się troche jak to wygląda i musze powiedzieć że konstrukcja faktycznie nie zbyt solidna choć stwarza takie pozry :?

Moge całkiem śmiało powiedzieć że przy zdeżeniu z e32 w wersji 750 nic z niego nie zostaje myśle że z e38 było by podobnie

 

Patrzac po relacjach z kolizji e-32 i e38 z innymi mniejszymi autkami to raczej nic z nich nie zostaje a właściciel utwierdza się w przekonaniu że śmiga najszybszym czołgiem świata

 

Co do poduszek powietrznych,,, to faktycznie tu sie postępu nie da oszukać,,, w nowszych autkach jest ich po 6 i więcej ale i tak nie we wszystkich

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a pamietacie takiego polskiego samouka-naukowca, ktory zamiast stref zgniotu, poduszek itp., wymyslil te rolki na zderzaki, ktore zamieniaja enegrie z potencjalnej w kinetyczna (bodajrze) i walil maluchem bez posow przy 40km/h w sciane ???

tak szybko jak sie pojawil - zniknal....czyzby zjadlo go lobby producentow samochodow, ktorym nie bardzo wsmak nieuszkodzone auta i 0 skotkow wypadkow ??

nie wiem czy to pamietacie, ale rozwiazanie bylo genialne i proste....rolki na zderzaku pochlanialy wiekszosc energii zderzenia i faceta ledwo szarpnelo w tym kaszlaku jak przywalil w sciane - az nie do wiary....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukalem zdjec z crash test'ow e38 i przypadkowo trafilem na ten watek. cos tam wiem o wytrzymalosc materialow/optymalizacji w projektowaniu konstrukcji. zawsze jednak myslalem, ze masa i prosta fizyka pozwalaja mi sie czuc troche bezpieczniej/wygodniej etc w moim starym e38 niz w nowym malym (taki mialem dylemat zakupowy). wsadze pewnie kij w mrowisko ale co tam:

http://youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

dla tych co nie maja czasu - wspolczesny maly samochod daje wiecej szans na przezycie niz 1,5 tony 15-letniej szwedzkiej stali.

 

i nie robie tego by robic przykrosc posiadaczom starych beemek (do ktorych sam sie zaliczam!) tylko ku rozwadze i przestrodze. dekada w projektowaniu samochodow to okazuje sie byc bardzo duzo.

 

Ten test jest oszukany :!: :!:

Koledzy z forum Volvo są pewni :!:

Przeanalizowali film i doszli do wniosku że:

- Brakuję belki spinające podłużnice (jest zaraz za zderzakiem, bardzo masywna, musiała by gdzieś być)

- Brakuję silnika :!:

Jest to po prostu chamska reklama Renault :!:

 

ten magiczny zderzak to patent pana Łągiewki, działa :!:

Ale w ograniczonej liczbie przypadków, tzn tylko rzy uderzeniu idealnie czołowym... oczywiście nikt nie chciał rozwijać tej technologii, z tego samego powodu Mercedesy czy BMW z lat 80-tych przejeżdzają po 1mln km, a te współczesne po 300tys trzeba wymienić... auta robią dziś księgowi, ich marzeniem jest abyśmy kupowali nowe co dwa lata :worried:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten test jest oszukany :!: :!:

Koledzy z forum Volvo są pewni :!:

Przeanalizowali film i doszli do wniosku że:

- Brakuję belki spinające podłużnice (jest zaraz za zderzakiem, bardzo masywna, musiała by gdzieś być)

- Brakuję silnika :!:

Jest to po prostu chamska reklama Renault :!:

 

No i Modus waży 1200 kg a to Volvo 1500 kg to nie jest taka duża różnica. Różnica to jest E32 vs Fiat Panda :)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grigorij też jestem pewien,że masa tego Volvo została mocno odelżona,Volvo jest o wiele cięższe od Modusa,a przy starciu wyglądały,tak jakby ich masa była podobna.W normalnych warunkach Modus po uderzeniu powinien się odbić i to daleko od Volvo.Tak jak pisałeś kiedyś robili auta(chociaż nie wszystkie koncerny),było mniej elektroniki,konstrukcja nie była tak skomplikowana.Ciekaw jestem jak wypadnie niezawodność i ile będzie kosztować eksploatacja np.serii 7 e65,która jest bardzo skomplikowana za 15lat,w porównaniu do 15 letniej serii e32 eksploatowanej teraz,myślę,że kilkukrotnie więcej i będzie przyspażać napewno więcej problemów.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o zdeżaku więcej tutaj

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zderzak_%C5%81%C4%85giewki

 

Może zna ktoś link do tego doświadczenia z maluchem udeżającym w ściane bo wszędzie piszą że nie było jeszcze żadnego doświadczenia z tym związanego?????????

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponizej na wiki jest link do filmikow:

 

ale to nie to ...bo pamietam w tvn'ie tego malucha i naprawde walil w te sciane.....no chyba ze mnie z czasem pamiec ostro zawodzi :)

 

nie jest tak żle:) faktycznie walili w ścianę przy 50 km/h,było to pokazane w jakimś motoryzacyjnym a potem w "jakimś"programie bodajże Janusza Waisa-(o wynalazkach ),,,i w którymś z kolejnych pojawiło się tylko info,że "patent/prawa autorskie"do tego zderzaka wykupił jakiś koncern motoryzacyjny

 

-co do wyglądu to w skrócie było tak,że energia uderzenia wprawiała w ruch szereg kół,a Maluszek niedraśnięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam zdjęcia z crash testu. Myśle że przy prędkości testowej powinno być ok. No cóż praw fizyki się nie oszuka. Powyżej 70 km/h może pomóc tylko Leopard 2 :) (72km/h V-max :lol: )

 

 

http://img110.imageshack.us/img110/4561/crashtest02bzn7.th.jpg

 

Mimo najszczerszych chęci udało się tylko miniaturkę wstawić. Kliknij aby powiększyć.

 

ale to zderzenie z nieruchoma sciana, w takiej sytuacji kazde auto poradzi sobie najgorzej, a najlepiej poradzi sobie bardzo lekkie auto z roznymi strefami zgniotu

 

 

ale ciezkie auto na drodze w wypadku zderzenia z innym autem o miejszej masie poradzi sobie juz lepiej, bo wtedy strefy gniotu zrobia sie tez u tego mniejszego auta, tam bedzie sie mialo co pogiac w odroznieniu od sciany

auto mniejsze zostanie bardziej przesuniete

na tym wytraci sie energia i w efekcie ciezkie auto wyjdzie na tym lepiej

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.