Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Olej w automatycznej skrzyni biegów ze STEPTRONIC wymieniać czy nie?

Słyszałem różne opinie na ten temat w instrukcji napisali:

"Olej wlany na stałe - nie wymienia się"

Jakie są wasze sugestie?

Opublikowano
Olej w automatycznej skrzyni biegów ze STEPTRONIC wymieniać czy nie?

Słyszałem różne opinie na ten temat w instrukcji napisali:

"Olej wlany na stałe - nie wymienia się"

Jakie są wasze sugestie?

 

Trochę OT, ale czym różni się Stepstronic od automatu? Czy to automat z konwenterem itp. tylko z możliwością wyboru biegu?

Czyli troszkę coś jak tryb M u mnie? ;-)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
ja bym wymieniał, z resztą sam się do tego zabieram, może po świętach się zmobilizuje wreszcie :wink:
I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
Opublikowano

sam tez wlasnie mysle o wymianie oleju w skrzyni, ale slyszalem tez rozne opinie, ze po wymianie skrzynia zle pracowala (chyba wieksze cisnienie oleju), pytalem sie w warsztacie co specjalizuje sie w BMW i powiedzieli mi ze powinno sie wymieniac co 120.000 km, wiec nie wiem co o tym myslec

 

kiedys jak mialem jeszcze mietka w140 w automacie to wymienilem olej zaraz praktycznie po zakupie no i niestety ale po wymianie oleju pękł ktorys z wezykow i olej zaczal wyciekac, spowodowalo to wysokie cisnienie oleju po wymianie no i niestety i skrzynia dostala :(

Opublikowano

Witam,

 

Tutaj chlopcy zalecaja wymiane oleju co kazde 40000mik-65000km, i pokzauja jak to robic.

 

 

http://www.e38.org/zf-5hp30-service.html

 

U mnie dzisiaj rano zapalil sie komunikat odnosnie skrzyni biegow-TRANSMISION FAILSAVE PROGRAM, no i skrzynka przelaczyla sie tryb awaryjny-auto wogole nie ciagnelo. Zjechalem na parking, zgasilem, poczekalem, odpalilem, komunikat zgasl, auto ruszylo juz normalnie, ale podjechalem tylko kawaleczek do garazu, zgasilem i komunikat znowu wyskoczyl. Myslicie, ze przyczyna moz byc zuzyty olej?? Wczesniej bylo ok, ale w tej chwili od kupienia autka-Luty tego roku zrobilem juz 10000km i nie wiem kiedy olej byl zmieniany i czy wogole byl. Auto ma w tej chwili 245000km na zegarze.

Doradzcie co robic.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Wymieniac !

 

U mnie byl nie wymieniany i wlasnie padla skrzynia 2 i 3 kosz wysypany

 

Naszczescie kupilem idealna druga skrzynia z gwarancja za co dziekuje olejusiowi :)

Opublikowano

Hej,

 

Moze ktos z Was wie jaki olej powinienem zalac u siebie?? Mam 740i, 1995rok, "zwykly" 5-biegowy automat z przelacznikiem trybu pracy na sport. Koncowka Vinu to: DG41209.

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Z tego co wiem to producent skrzynki czyli firma ZF zaleca wymianę tego niby wiecznego oleju co 100000km. U siebie zmieniłem po kupnie auta przy przebiegu 180000 i podejrzewam, że żaden chelmut wcześniej tego nie robił, od wymiany zrobione ponad 50000km i wszystko ok.

 

Polecam wymienić(perpetum mobile to chyba jeszcze nie wymyślono)

Pozdrawiam :D

P.S. moja skrzynka to 5hp24 na wymianę potrzeba ok 6litrów oliwy

ESSO LT 71141, no i oczywiście filtr+uszczelka.

Opublikowano
Z tego co wiem to producent skrzynki czyli firma ZF zaleca wymianę tego niby wiecznego oleju co 100000km. U siebie zmieniłem po kupnie auta przy przebiegu 180000 i podejrzewam, że żaden chelmut wcześniej tego nie robił, od wymiany zrobione ponad 50000km i wszystko ok.

 

Polecam wymienić(perpetum mobile to chyba jeszcze nie wymyślono)

Pozdrawiam :D

P.S. moja skrzynka to 5hp24 na wymianę potrzeba ok 6litrów oliwy

ESSO LT 71141, no i oczywiście filtr+uszczelka.

 

do 750 (czyli 5hp30) - wchodzi 6 litrów,ale podobno w całej skrzyni jest ok 12 litrów ale wymienia się tylko połowę,reszta nie chce zejść.Powiedziano mi to w serwisie

 

pozdrawiam

 

p.s.

serwis zaleca wymiane co 80.000 km

Opublikowano

do E32 i innych ze skzynią 4HP-22 lub 5HP wchodzi 3l(4HP) oleju ATF (automatic transmition fluid) i należy bezwzględnie wyminiać co 40 000 tys km wg. dokumentacji serwisowej BMW

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wymieniac wymieniac!!!! Esso lt 71141 chyba jakos tak...jest to ten sam olej co w bmw..pamietaj o moscie..tam tez trzeba wymieniac !!!! co do pytania jaka to skrzynia to albo 5hp24 ktora jest najlepsza skrzynia..albo 5hp30 ktora montowana jest w 740d i 750i tam moze zanikac bieg wsteczny..ty raczej masz 5hp24..najlepiej podaj VIN 5 ostatnich znakow nr.nadwozia

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano
wymieniac wymieniac!!!! Esso lt 71141 chyba jakos tak...jest to ten sam olej co w bmw..pamietaj o moscie..tam tez trzeba wymieniac !!!! co do pytania jaka to skrzynia to albo 5hp24 ktora jest najlepsza skrzynia..albo 5hp30 ktora montowana jest w 740d i 750i tam moze zanikac bieg wsteczny..ty raczej masz 5hp24..najlepiej podaj VIN 5 ostatnich znakow nr.nadwozia

 

ble ble...5HP24 najlepsza...moze i nie miała problemów ze wstecznym ( słynne zbyt małe plastikowe kuleczki- ale ZF przy kazdej zmianie oleju montuje wieksze kuleczki, eliminujace ten problem) ale z kolei do mocniejszych silników tez sie nie nadawała bo jest za słaba.

Ta skrzynia w połączeniu z silnikiem 4.4 pracuje na granicy wytrzymałosci bo przenosi do 440Nm..radze o tym pamietac.

5Hp30 była montowana w Alpinie B12 5.7 i 6.0 bo tylko ta skrzynia mogła wowczas przeniesc 600Nm. Zreszta w E38 740iA M60 B40 tez była 5Hp30.

 

w 735 była zawsze 5Hp24. ( nie licząc manuali )

Opublikowano
Ta skrzynia w połączeniu z silnikiem 4.4 pracuje na granicy wytrzymałosci bo przenosi do 440Nm..radze o tym pamietac.

5Hp30 była montowana w Alpinie B12 5.7 i 6.0 bo tylko ta skrzynia mogła wowczas przeniesc 600Nm.

No tak, tyle teorii - a ja chętnie dowiedziałbym się jak to wygląda w praktyce... :roll:

Chyba jedyną metodą jest porównanie ile osób uskarża się na 5HP24 a ile na 5HP30...

Dlatego posiadacze 4.4L którym 5HP24 przysporzyła kłopotów - ujawnijcie się! :wink:

Opublikowano
Ta skrzynia w połączeniu z silnikiem 4.4 pracuje na granicy wytrzymałosci bo przenosi do 440Nm..radze o tym pamietac.

5Hp30 była montowana w Alpinie B12 5.7 i 6.0 bo tylko ta skrzynia mogła wowczas przeniesc 600Nm.

No tak, tyle teorii - a ja chętnie dowiedziałbym się jak to wygląda w praktyce... :roll:

Chyba jedyną metodą jest porównanie ile osób uskarża się na 5HP24 a ile na 5HP30...

Dlatego posiadacze 4.4L którym 5HP24 przysporzyła kłopotów - ujawnijcie się! :wink:

 

teoria jak teoria...mojemu znajomemu padł wsteczny w E32 740 przy 365 000km- do przodu biegi działały jak masełko.

Ciekawe ile 5hp24 w ogole zobaczy taki przebieg.

 

5hp24 są młodsze , o 4 lata , ale konstrukcyjnie to takie zmniejszone i słabsze 5hp30 ....

 

wiekszosc skrzyn pada na skutek niewłasciwej eksploatacji i nie wymieniania przepalonego oleju oraz jezdzenia na zbyt niskim stanie oleju

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.