Skocz do zawartości

lesgie

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Rybnik

Osiągnięcia lesgie

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. rok 97 (kolektor dolotowy z tworzywa) więc chyba ma przepływomierz
  2. filtr powietrza i oleju+olej oczywiście niedawno wymieniałem pozdrawiam
  3. witam kolegów i proszę o pomoc mam problem z silnikiem 2,5 TDS a mianowicie ostatnio dość często zdarza się, że nagle traci moc i słabo ciągnie (jakby miał 70KM) generalnie silnik pracuje równo i pali na wszystkie cylindry, diagnoza komputerowa niczego nie wykazała. Od samego początku miałem odłączony zawór od recylkulacji spalin EGR (mimo to auto spisywało się świetnie),zresztą fachowcy od diesla powiedzieli, że to dość powszechna praktyka bo ten zawór potrafi czasem wprowadziś sporo zamieszania, turbosprężarka pracuje chyba dobrze bo słychać jak zwiększa obroty po naciśnięciu gazu. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Pozdrawiam
  4. witam może poczekam na twoją jeśli możesz to wyślij jakieś fotki zresztą jestem z Rybnika to całkiem blisko pozdrawiam
  5. mam jeszcze 325 tds w manualu więc mogę czasem poszalec faktycznie jazda w mieście na automacie to też fajna rzecz (oprócz spalania oczywiście) można nie wypuszczać np puszki z ręki :) co do E38 myślałem, że 19 tys za 94/95 rok to całkie niezła cena może faktycznie się jeszcze rozejrzę pozdrawiam
  6. faktycznie na manualu można poszaleć, jaki silnik jest odpowiedni do tego samochodu 4.0. ? czy wiesz może jak to wygląda z ubezpieczeniem od pojemności, jaka jest największa klasyfikowana pojemność 2.0 czy 2.5 ? ja mam teraz 3.0 ale nawet nie zapytałem przy ubezpieczaniu auta pozdrawiam
  7. u mnie w E32 był podobny problem i była inna przyczyna - w obudowie filtra oleju jest zawór zwrotny który zatrzymuje olej w obudowie aby po wyłączeniu nie spływał cały do miski bo po ponownym odpaleniy pompa potrzebuje więcej czasu aby wtłoczyć olej na górę do klawiatury zaworów (tam jest czujnik ciśnienia oleju) jeżeli z tego powodu minie więcej czasu do uzyskania ciśnienia to komputer to zarejestruje i walnie komunikatem, generalnie jeżeli ciśnienie się pojawi i komunikat zgasnie i nie trzeba się przejmować (różnica w czasie uzyskania ciśnienie to ok 2sek), gorzej jeżeli to bardzo długo trwa lub wcale nie gaśnie wtedy walnięty czujnik to najniższy wymiar kary (jakieś 20 zł) gorzej jeżeli to pompa oleju. Aha kompletna obudowa filtra z zaworami to na allegro 50-120 zł ja kupiłem wymieniłem i ok, wcześniej wymieniłem czujnik i nie pomogło. Rozpisałem się ale mam nadzieję, że komuś to pomoże i nie wymieni od razu pompy. Pozdrawiam
  8. lesgie

    Kontrolka ciśnienia oleju

    u mnie w E32 był podobny problem i była inna przyczyna - w obudowie filtra oleju jest zawór zwrotny który zatrzymuje olej w obudowie aby po wyłączeniu nie spływał cały do miski bo po ponownym odpaleniy pompa potrzebuje więcej czasu aby wtłoczyć olej na górę do klawiatury zaworów (tam jest czujnik ciśnienia oleju) jeżeli z tego powodu minie więcej czasu do uzyskania ciśnienia to komputer to zarejestruje i walnie komunikatem, generalnie jeżeli ciśnienie się pojawi i komunikat zgasnie i nie trzeba się przejmować (różnica w czasie uzyskania ciśnienie to ok 2sek), gorzej jeżeli to bardzo długo trwa lub wcale nie gaśnie wtedy walnięty czujnik to najniższy wymiar kary (jakieś 20 zł) gorzej jeżeli to pompa oleju. Aha kompletna obudowa filtra z zaworami to na allegro 50-120 zł ja kupiłem wymieniłem i ok, wcześniej wymieniłem czujnik i nie pomogło. Rozpisałem się ale mam nadzieję, że komuś to pomoże i nie wymieni od razu pompy. Pozdrawiam
  9. do E32 i innych ze skzynią 4HP-22 lub 5HP wchodzi 3l(4HP) oleju ATF (automatic transmition fluid) i należy bezwzględnie wyminiać co 40 000 tys km wg. dokumentacji serwisowej BMW pozdrawiam
  10. pół roku temu kupiłem E32 730i R6 '90r skórzana szara tapicerka, sportowe el. regulowane fotele z el. wydłużanym siedziskiem, klima.Stan zawieszenia, silnika i automatu super przebieg 270 tys km , po prostu radość z jazdy.Ale ostatnio dopadłem E38 730i V8 '94r w dobrej cenie 19 tys zl - samochód po wstępnych oględzinach wydaje się być ok tylko właściciel nie bardzo, trochę mętnie opowiada o historii samochodu, czy wymiana E32 na E38 jest warta ryzyka ? mój samochód (uwzgledniając rocznik wyceniam na 7500 tys) aha E38 reg foteli ręczna i norm. tapicerka przebieg 250 tys km, ręczna skrzynia pozdrawiam
  11. dzięki za odpowiedż na moje pytania, ostatnio gdzieś przeczytałem, że m w skrzyni to tryb manual ??, właściwie interesuje mnie czy mogę ruszać np. z 3 na śliskiej nawierzchni i czy skrzynia wtedy nie jast przeciążona, po co w ogóle jest 3 2 1 oprócz D w tej skrzyni ? Przepraszam za te pytania ale nigdy nie jeżdziłem automatem pozdrawiam
  12. dzięki za odpowiedż na moje pytania, ostatnio gdzieś przeczytałem, że m w skrzyni to tryb manual ??, właściwie interesuje mnie czy mogę ruszać np. z 3 na śliskiej nawierzchni i czy skrzynia wtedy nie jast przeciążona, po co w ogóle jest 3 2 1 oprócz D w tej skrzyni ? Przepraszam za te pytania ale nigdy nie jeżdziłem automatem pozdrawiam
  13. witam użytkowników marki niedawno kupiłem 325tds '97 i autko tak przypadło mi do gustu (a mojej pani jeszcze bardziej), że zacząłem mysleć o drugim i... kupiłem 730 automat '90, auto jest w bardzo dobrym stanie zresztą od pasjonata tematu, mam natomiast kilka pytań bo w ferworze nie pytałem poprzedniego właściciela: co ile zmieniać olej w automacie co to jest tryb m w mojej skrzyni 4hp ( e- economic, s-sport, m-? ) czasem odzywa mi się po naciśnięciu hamulca BREMSLI ELEKTRIK a światła stopu działają i żarówki są oczywiście sprawne z góry dzięki za pomoc proszę o ew. inne uwagi i sygestie
  14. dzieki za opinie nie rozumiem tylko komentarza evil-a ale to na szczescie jedyna tego typu, autko jest teraz u znajomego lakiernika (robie generalna poprawke lakieru bo autko jest z Wloch a wiadomo jak oni dbaja o auta), dzisiaj je widzialem i nie moglem wyjsc z zachwytu po prostu stan salonowy,idealny i tyle pozdrawiam wszystkich szczesliwych posiadaczy BMW :) jezeli ktos sprawdzi po vin bede wdzieczny WBACC31080ER90884
  15. Witam wszystkich. Właśnie kupiłem moje wymarzone BMW. Jest to E36 325TDS 143KM '97 rok przebieg 175 tyś. i mam nadzieje, że przy tym roczniku jest to bliskie prawdy.Autko jest dobrze wyposażone: klimatronik, kontrola trakcji, komputer. Nie prowadziłem nigdy wcześniej BMW, więc nie mogę go obiektywnie ocenić ale jestem w szoku, praca tego silnika to bajka (ten dżwięk) i moc.Po zakupie zrobiłem 900km na letnich oponach i w nocy, więc jechałem bardzo delikatnie i autko spaliło 6,5 litra oleju na 100km !!! Proszę doświadczonych użytkowników o ew. uwagi na temat tego silnika. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.