Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 godzin temu, adiki napisał(a):

To nie jest prawda. B58 ma elektryczną pompę ale nie oleju tylko wody która służy do chłodzenia a nie smarowania. 

1. Czytasz siebie? 

2. Wrzutka nie dotyczy tego silnika. 

3. Napisales ze glowna jest mechaniczna po moim wpisie o twoim bedzie. 

4. Obiegowe pompki sa obiegowe, co tu tlumaczyc? Do ogrzewania wnetrza, do intercoolera wody, do chlodzenia turbo. 

Skad wiem? Bo rozbieralem wiele silnikow B. Nie brnij dalej bo doskonale wiesz o czym pisze a wymyslasz jakies nowe historie ze cos napisales prawidlowo. 

Opublikowano

Błąd do którego mogę się przyznać to fakt że napisał B58 ma pompę elektryczną. Chodziło mi o BMW G20 z B58 i technologia mild hydrid. Cała dyskusja zaczęła się od smarowania turbo w trybie żeglowania gdy silnik nie pracuje. Co według mojej wiedzy nie jest prawdą bo w takiej sytuacji turbo jest tylko chłodzone a nie smarowane. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokladnie tak. W trybie zeglowania gdy silnik jest wylaczony, turbo jest chlodzone przez pompe obiegowa, nie jest smarowane. 

Opublikowano

Cieszę się że się zgadzamy 😉 I co sądzisz o takim rozwiązaniu? Co byś doradzał z perspektywy mechanika? Unikać takiego trybu czy się nie przejmować?

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

A czy to nie będzie tak, że turbina będzie miała smarowania bo jak się kręci to będzie film olejowy natomiast będzie wymagała ciągłego chłodzenia żeby nie zagotować tego oleju i nie utracić właściwości smarujących? 

Opublikowano
7 minut temu, Shudder napisał(a):

A czy to nie będzie tak, że turbina będzie miała smarowania bo jak się kręci to będzie film olejowy natomiast będzie wymagała ciągłego chłodzenia żeby nie zagotować tego oleju i nie utracić właściwości smarujących? 

Jak już ustaliliśmy pompa oleju jest mechaniczna. Gdy auto wchodzi w tryb żeglowania wyłącza się silnik więc i pompa się zatrzymuje. To powoduje spadek ciśnienia oleju. Wydaje mi się że w takiej sytuacji film olejowy zniknie albo nie będzie efektywny przez brak odpowiedniego ciśnienia.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

To jeszcze ja się wtrącę, że @adiki ma rację - rzeczywiście pompa oleju nie jest napędzana elektrycznie.

Myślałem że wszystkie silnik z Mild Hybryd tak mają, a jednak pompa jest napędzana z silnika czyli nie jest to fajne w trybie żeglowania.

Jedynie co mogę dodać, że tryb żeglowania podczas szybkiej jazdy autostradowej nie włącza mi się zawsze, jak szybko wyprzedzam i potem zdejmuję nogę z gazu po zjechaniu na prawy pas, to żeglowanie z reguły nie włącza się. Mam nadzieję, że czuwa nad tym jakaś elektronika aby nie wyłączać silnika kiedy turbiny mogą być zbyt gorące.

Opublikowano

@Tomi_ST myśle że masz rację i że ECU jest tak zaprogramowane żeby nie wyłączać silnika po ostrym wyprzedzaniu. Poddaje temat pod dyskusję bo jestem ciekawy Waszych opinii na ten temat.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, adiki napisał(a):

Cieszę się że się zgadzamy 😉 I co sądzisz o takim rozwiązaniu? Co byś doradzał z perspektywy mechanika? Unikać takiego trybu czy się nie przejmować?

Oczywiście, unikac, caly system mild to g straszne. Start/stop byl zly ale mild to dramat. 

Opublikowano

No ja trochę z tym trybem eksperymentowałem zaraz po odebraniu auta z ciekawości. To co mi się nie podobało to brak przewidywalności w sensie zamiast zwolnić silnikiem przed zakrętem auto wchodziło w tryb żeglowania i musiałem je wyhamować z buta co może się odbić na zużyciu hamulców, analogiczne sytuacja przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (podobno w nowych wersjach np X3 jest to poprawione i auto bierze informacje z nawigacji). Zauważyłem też że zamiast hamować można delikatnie musnąć pedał gazu żeby silnik się włączył. Koniec końców jeżdzę w Sport Individual bo wtedy auto jest bardziej przewidywalne i mam czystsze sumienie o żywotność turbo. Myśle że ważna jest świadomość jak coś działa i każdy już podejmuje wybory według własnego uznania.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kiedyś poruszałem ten temat, ale wrócę do niego bo widzę fajną dyskusje.

Jak to jest że benefitów z MHD (chodzi o generator 8kw/11km i bodajże 25 nm ? - nie pamietam) nie widać na hamowni czy to przed, czy po programie?

Piszę również 'po programie' bo zakładając że spalinowy byłby zdławiony o te 11km i 25nm, to po chipie MHD powinno więcej robić niż bez MHD - mówie oczywiście o tym samym przypadku dwie turbawki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 23.07.2025 o 08:29, macste napisał(a):

Touring 😀

Na poważnie to też nad morze miałem wyższe spalanie bliżej 8,5l ale wyższe prędkości. 

Zauważam, że jak zawsze jestem w DE, Austrii czy Włoszech i tankuję paliwa premium to zawsze mam niższe spalanie. Od lat te same wnioski... jakby inna kaloryczność co by było dziwne...

Też zauważam niższe spalanie na paliwach zza granicy. Dziwne.

Opublikowano
22 minuty temu, luk_byd napisał(a):

Kiedyś poruszałem ten temat, ale wrócę do niego bo widzę fajną dyskusje.

Jak to jest że benefitów z MHD (chodzi o generator 8kw/11km i bodajże 25 nm ? - nie pamietam) nie widać na hamowni czy to przed, czy po programie?

Piszę również 'po programie' bo zakładając że spalinowy byłby zdławiony o te 11km i 25nm, to po chipie MHD powinno więcej robić niż bez MHD - mówie oczywiście o tym samym przypadku dwie turbawki.

Kiedyś oglądałem to video w którym widać że aktywuje się coś takiego jak e boost. U mnie nigdy czegoś takiego nie uświadczyłem. Co prawda mam nowszy iDrive ale mimo wszystko czegoś takiego nie widziałem.

 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
50 minut temu, luk_byd napisał(a):

Kiedyś poruszałem ten temat, ale wrócę do niego bo widzę fajną dyskusje.

Jak to jest że benefitów z MHD (chodzi o generator 8kw/11km i bodajże 25 nm ? - nie pamietam) nie widać na hamowni czy to przed, czy po programie?

Piszę również 'po programie' bo zakładając że spalinowy byłby zdławiony o te 11km i 25nm, to po chipie MHD powinno więcej robić niż bez MHD - mówie oczywiście o tym samym przypadku dwie turbawki.

Myślę że MH nie spowoduje że na wykresie zobaczysz wyższe wartości maksymalne - eBoost ma pomagać przy turbo dziurze, czyli w określonym zakresie obrotów.

Tak samo jak zwykle w jakiejkolwiek hybrydzie moc systemowa to nie jest prosty rachunek moc silnika spalinowego + moc silnika elektrycznego.

27 minut temu, adiki napisał(a):

Kiedyś oglądałem to video w którym widać że aktywuje się coś takiego jak e boost. U mnie nigdy czegoś takiego nie uświadczyłem. Co prawda mam nowszy iDrive ale mimo wszystko czegoś takiego nie widziałem.

 

Mi się wyświetla na zegarach - faktycznie nie działa zawsze i jestem w stanie odczuć różnice.

Opublikowano

Zdziwiłbym się gdyby nie działało w autach z iDrive 8. Pewnie po prostu tej informacji nie wyświetlają. Chyba że ktoś to widział w tym nowszym systemie to dajcie znać. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, komoornik napisał(a):

Myślę że MH nie spowoduje że na wykresie zobaczysz wyższe wartości maksymalne - eBoost ma pomagać przy turbo dziurze, czyli w określonym zakresie obrotów.

 

Doskonale wiem 🙂 ale kreski nie różnią się zbytnio. Przy 150KM było by widać to 'extra' 11km' czy niutonometry.

Na liczniku podczas hamowania (MGU ID7) świeciło się na niebiesko eBoost.

Opublikowano
18 godzin temu, adiki napisał(a):

Wydaje mi się że w takiej sytuacji film olejowy zniknie albo nie będzie efektywny przez brak odpowiedniego ciśnienia.

Jak wchodzisz w tryb żeglujowania to turbina również się zatrzyma bo nie będzie spalin, które mogłyby ją napędzać.

Więc jeżeli jedziesz spokojnie po mieście i wejdziesz w tryb żeglowania to może nie będzie to miało tak dramatycznych skutków jak mogłoby się wydawać. Co innego przy jeździe autostradowej albo wejściu w tryb żeglowania po pałowaniu auta. Pytanie tylko czy w takich sytuacjach auto wogóle wejdzie w taki tryb.

Poprawcie mnie jeżeli się mylę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Shudder napisał(a):

Jak wchodzisz w tryb żeglujowania to turbina również się zatrzyma bo nie będzie spalin, które mogłyby ją napędzać.

Więc jeżeli jedziesz spokojnie po mieście i wejdziesz w tryb żeglowania to może nie będzie to miało tak dramatycznych skutków jak mogłoby się wydawać. Co innego przy jeździe autostradowej albo wejściu w tryb żeglowania po pałowaniu auta. Pytanie tylko czy w takich sytuacjach auto wogóle wejdzie w taki tryb.

Poprawcie mnie jeżeli się mylę.

Wiem że dyskusja jest na temat teoretycznej żywotności czy też szkodliwości ale są auta z 400 000 km przebiegu z systemem Mild Hybrid (BMW), czy też 300 000 km w hybrydach plugin (w których to wedle osób które nie mają tych aut jest jeszcze gorzej :D) i te auta na seryjnych częściach jeżdzą dalej. Są przypadki gdzie przy 80 czy 100 tys km W B47 nie mild hybryd byl zatarty silnik.

 

Z moich jednak obserwacji, z którymi duża część tutejszej społeczności się nie zgadza (chodzi o auta dostępne w ramach licytacji z rynku Belgijskiego), jest dość dużo B47 z motor schaden. Nie wiem czy ktoś im pomaga czy nie (bo to też nie jest wykluczone bo dobre ubezpieczenie + niejako pewność sprzedaży wraku) ułatwia decyzje o zakupie nowego auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.