Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

dzisiaj pozwoliłem koledze usiąść za kierownicą i pobawić się systemem w X5.

Mam zawieszenie pneumatyczne.

W pewnym momencie zauważyłem, że on kliknął przełącznik od regulacji wysokości o jedną pozycję w górę, ale nie zauważył, że samochód zaczął się podnosić, więc wpadł na błyskotliwy pomysł, że w takim razie należy przytrzymać dłużej ten przełącznik. Niestety, akurat tak trafił, że robił to przez ok. 7 sekund, więc przypadkowo wyłączył zawieszenie pneumatyczne (dioda LED obok przełącznika zgasła), gdy samochód się jeszcze podnosił... Czyli zawieszenie zamarło na bliżej nieokreślonej wysokości. Niemal pewne jest to, że nie był to żaden z pięciu dostępnych poziomów, tylko coś pomiędzy.

Czy mógł uszkodzić lub rozkalibrować poziomy wysokości zawieszenia pneumatycznego?

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano

Spij spokojnie, auto produkowane w usa glownie dla amerykanow;) sam wiesz. Po kolejnym odpaleniu wszystko wroci do normy

Opublikowano

Przy zablokowanym zawieszeniu wystarczy znowu przytrzymać przez 7 sekund i się włączy. Nic się nie stanie, wiele razy u mnie tak zrobiłem jak u Ciebie i wszystko jest ok.

Opublikowano
7 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

Czy mógł uszkodzić lub rozkalibrować poziomy wysokości zawieszenia pneumatycznego?

Widze ze jestes wiekszy panikarz odemnie 😂 Myslalem ze to niemozliwe. 
 

x5 jest idioto odporne….nic sie nie stanie…juz czekam na twoj post jak pierwszy raz wpadniesz w wieksza dziure, albo uskok i zawieszenie dobije ( w trybie sport bardzo szybko dobija wtedy jest wielki huk, a czasami nawet na fotelu poczujesz).

Mozesz spac spokojnie, nic sie nie stalo. 

Opublikowano (edytowane)

Dzieki Panowie. W kwestii, ze auto ma byc technicznie idealne, to fakt panikarz jestem. Generalnie czuje dyskomfort, gdy ktos mi sie wokol fury kreci 😅.

U mnie zawieszenie zawsze w Comfort, takze moze nie huknie przy wiekszej dziurze.

Co do samej akcji - W instrukcji jest napisane, ze jesli podczas podnoszenia/opuszczania zawieszenia drzwi zostana otwarte, to procedura jest przerywana. Zakladam, ze jest przerywana natychmiast, wiec pewnie rowniez auto staje wtedy dęba gdzies pomiedzy dwoma najblizszymi poziomami i potem, po zamknieciu drzwi, jakos musi sobie z tym poradzic (pamietac, zeby dociagnac do ktoregos najblizszego lub do zadanego pierwotnie).

Ciekawe czy od strony inzynierii w momencie otwarcia drzwi dzieje sie dokladnie to samo, co przy 7 sekundowym przytrzymaniu przelacznika. Mam wrazenie, ze to przytrzymanie przelacznika dziala troche jak wyjecie bezpiecznika z tego ukladu - po puszczeniu przelacznika kompresor nagle przestaje pompowac, dioda gasnie. 

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
26 minut temu, Semtex93 napisał(a):

U mnie zawieszenie zawsze w Comfort, takze moze nie huknie przy wiekszej dziurze.

Na autostrade polecam sport - lepsze prowadzenie, mniejszy halas, mniejsze spalanie.

 

nawet na comforcie potrafi dobic - to moim zdaniem wada x5 …naprawde latwo zawieszenie dobija…

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Big_daddy napisał(a):

Na autostrade polecam sport - lepsze prowadzenie, mniejszy halas, mniejsze spalanie.

 

nawet na comforcie potrafi dobic - to moim zdaniem wada x5 …naprawde latwo zawieszenie dobija…

Jest różnica między sport a po prostu -1? Wydaje mi się, że nie, ale wolę dopytac.

ja w momencie wjazdu na S/A, zawsze załączam -1.

Opublikowano
1 godzinę temu, Big_daddy napisał(a):

Na autostrade polecam sport - lepsze prowadzenie, mniejszy halas, mniejsze spalanie.

 

nawet na comforcie potrafi dobic - to moim zdaniem wada x5 …naprawde latwo zawieszenie dobija…

Mam pneumatykę.  Jednak jak dobilo na jakimś przejedzie, to wszyscy w aucie, włącznie za mną myśleli, że auto na pół się rozleciało. Zatrzymałem się,  obejrzałem i pojechaliśmy dalej. Wysiadając to po tym huku, myślałem, że po aucie. Nic się nie stało, ale.... i tak po powrocie pojechałem na serwis i kazałem posprawdzać, co się da. Lekko zbieżność poszła, ale czy to podczas tego wydarzenia, czy może tak od nowego było to nie wiem. Stres był...huk też!!

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Tomasz73 napisał(a):

Mam pneumatykę.  Jednak jak dobilo na jakimś przejedzie, to wszyscy w aucie, włącznie za mną myśleli, że auto na pół się rozleciało.

Dokladnie tak 😂. Ja tez myślałem ze zawieszenie poszlo sie je…😂 I co najlepsze nie trzeba przy tym duzych predkosci.

 

44 minuty temu, Michael1916 napisał(a):

Jak dobic? Zawieszenie pneumatyczne?

Normalnie, w BMW x5 to naprawde nie jest trudne…

Edytowane przez Big_daddy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiekszych glupot dawno nie czytalem. "Dobic" zawieszenie pneumatyczne. Jak poszla zbieznosc to dobiles wahacze a nie pneumatyke. Nie piszcie idiotyzmow. 

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, kkx5 napisał(a):

Wiekszych glupot dawno nie czytalem. "Dobic" zawieszenie pneumatyczne. Jak poszla zbieznosc to dobiles wahacze a nie pneumatyke. Nie piszcie idiotyzmow. 

Poczytaj 😉 mozna dobic amortyzator z pneumatyka. To nie działa tak szybko jak ci sie wydaje i czasami nie zdazy zaregowac i dojdzie so swojej granicy i wtedy masz dobicie.  Mialem kilka auto z pneuamtyka i tylko bmw x5 tak wolno reaguje i potrafi dobic. Tez myslalem ze to niemozliwe

Mi na esce ..na remontowanym odcinku byl duzy uskok..i sie zdziwilem mocno…

 

zbieznosc to calosc …mi nie poszla.

Edytowane przez Big_daddy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mozna. Wszelkie dzwieki itp to normalna praca odbojnikow jako zabezpieczenie. Kazde auto jak wpadnie w dziure tak samo reaguje, inaczej mialbys amory w srodku auta. 

Opublikowano
2 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Nie mozna. Wszelkie dzwieki itp to normalna praca odbojnikow jako zabezpieczenie. Kazde auto jak wpadnie w dziure tak samo reaguje, inaczej mialbys amory w srodku auta. 

Wiesz co oznacza haslo dobicie ? To ze amortyzatory czy to zwykle czy pneumatyczne dochodza do konca/ granicy swojej pracy i uderzaja wlasnie o odbojnik i wtedy jest huk i mozesz poczuc nawet na dupie to uderzenie 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakby dochodzily do konca pracy to bys je mial w srodku auta wyrwane z mocowaniami. Za duzo tego przewalilem aby wierzyc w takie wywody. Zostawmy to, nie jest to tematem tego pytania.

Opublikowano
28 minut temu, kkx5 napisał(a):

Jakby dochodzily do konca pracy to bys je mial w srodku auta wyrwane z mocowaniami. Za duzo tego przewalilem aby wierzyc w takie wywody. Zostawmy to, nie jest to tematem tego pytania.

No to powiedz jak to się nazywa i czemu słyszymy wielki huk i nawet uderzenie przenosi się na karoserie ? Ja zawsze słyszałem ze nazywa się to dobicie zawieszenia. 

Opublikowano
6 godzin temu, buster12 napisał(a):

Jest różnica między sport a po prostu -1? Wydaje mi się, że nie, ale wolę dopytac.

ja w momencie wjazdu na S/A, zawsze załączam -1.

Gdzies czytałem, ze w tym naszym zawieszeniu pneumatycznym, to są dwa zagadnienia:

- ile jest napompowane w miechach

- w jakim trybie jest EDC (Electronic Damper Control)

Case 1 - Comfort, level 0:
-> Napompowane mocno, dlatego stoi wysoko. Duży zakres tłumienia, dlatego miękko.
-> EDC w ustawieniu komfortowym

Case 2 - Comfort, level -1:
-> Napompowane słabiej, dlatego stoi trochę niżej. Mniejszy zakres tłumienia, dlatego trochę sztywniej.
-> EDC nadal w ustawieniu komfortowym

Case 3 - Sport, level -1:
-> Napompowane słabiej, dlatego stoi trochę niżej. Mniejszy zakres tłumienia, dlatego trochę sztywniej.
-> EDC w ustawieniu sportowym

Dlatego wydaje mi się, że na Comfort -1 będzie jednak trochę wygodniej niż na Sport -1.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
19 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Dlatego wydaje mi się, że na Comfort -1 będzie jednak trochę wygodniej niż na Sport -1.

Nie czuje roznicy. Zawsze na trasie sport individual ( kierownica i zawias sport, silnik komfort) i jest cudownie na trasie.

obnizalem tez tylko -1 bez zmiany trybu.. i nie czulem roznicy w zawieszeniu , tylko w kierownicy …

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

słuchajcie, nie ma strachu, jak pneumatyka po 7s nie wróci do swoich normalnych ustawień i trzeba będzie oddać auto koledze ( @Semtex93), albo amory dobiją tak, że wlecą do środka auta ( @Big_daddy), to ja mam mega zadbany pojazd w dobrej cenie 🤣😅. Chętnie odstąpię 😇

 

  • Haha 3

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

V8 for the win! 😄

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
9 godzin temu, maciek_w napisał(a):

słuchajcie, nie ma strachu, jak pneumatyka po 7s nie wróci do swoich normalnych ustawień i trzeba będzie oddać auto koledze ( @Semtex93), albo amory dobiją tak, że wlecą do środka auta ( @Big_daddy), to ja mam mega zadbany pojazd w dobrej cenie 🤣😅. Chętnie odstąpię 😇

 

Jakbyś chciał celować w klienta z forum, to najlepiej jakbyś jeszcze dodał 

 

- plastik burty nieporysowany

-szyba oryginał nieporysowana bez odprysków

- brak pneumatyki więc nie ma problemu z trybem serwisowym 7s

- brak mocznika, piękne v8

Itd 😀

  • Haha 4
Opublikowano
11 godzin temu, maciek_w napisał(a):

słuchajcie, nie ma strachu, jak pneumatyka po 7s nie wróci do swoich normalnych ustawień i trzeba będzie oddać auto koledze ( @Semtex93), albo amory dobiją tak, że wlecą do środka auta ( @Big_daddy), to ja mam mega zadbany pojazd w dobrej cenie 🤣😅. Chętnie odstąpię 😇

 

To w końcu sprzedane czy nie. Nie tylko mi amorki dobiły więc prosze nie heheszkować 😄 😄

 

1 godzinę temu, buster12 napisał(a):

- brak mocznika, piękne v8

Ja lubie sikać do x5 😄 .. to wytwarza miedzy nami taka więź 😄

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Było sporo kontaktów; 5 umówionych spotkań; 3 osoby przyjechały; 1 rozmawiał z moim opiekunem z leasingu (dwukrotnie)

Ten ostatni był moim cichym faworytem. Fajny gość, widać, że z benzyną w żyłach... Ale kontakt się urwał po tym, jak mi powiedział, że jego księgowy kręci nosem na to, że mam kontrakt na najem a nie leasing operacyjny (jak dla mnie i wg mojej księgowej nie ma żadnej znaczącej różnicy w kwestii podatków, ale może u niego w jego konkretnej działalności miało to jakieś znaczenie). Niestety nie przekonał go argument, że za 10 miesięcy kontrakt można zmienić z najmu na LeasOp 

Zatem szukam dalej...

Edytowane przez maciek_w
  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.