Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich serdecznie,to moje pierwsze BMW 🙂

Przesiadłem się z c-klasy kombi w205 2.0d  194km (po programie  218) ,2020r.  Fajne auto ale przyszedł czas na coś z prządnym silnikiem (puki jeszcze są :))

Wybór padł na m340d - lubię chcarakterystykę diesla ( stosunek osiągów do apetytu na paliwo)

Po kilkuset km BMW jestem zachwycony wyborem, jak ochłone to jeszcze coś dopiszę 🙂

Moja skromna konfiguracja i kilka fotek na szyko.

 

IMG-20250418-WA0001(1).jpg

specyfikacja - 1.png

specyfikacja - 2.png

specyfikacja - 3.png

IMG_20250420_113750_MP.jpg

 

 

IMG_20250420_174324_1.jpg

IMG-20250420-WA0001.jpg

IMG-20250420-WA0003.jpg

IMG-20250420-WA0006.jpg

IMG-20250420-WA0009.jpg

 

 

IMG_20250420_174132_1.jpg

IMG_20250420_174200_1.jpg

Edytowane przez rybek79
  • Lubię to 8
Opublikowano

Super kolorek, rzadki widok na ulicach. Cieżko w sumie określić do końca czy to czerwony czy w co on tak naprawdę wpada 😅. Długo się zastanawiałem, ale w końcu też zamówiłem 4 w tym kolorze i czekam co to wyjdzie z mojej konfiguracji na żywo.

Opublikowano

Przepiękny kolor i rzadki w G20, gratulacje 🙂

Nie brakuje Ci asystentów na codzień? 

I jak się jeździ na oponach RF? Nie jest zbyt twardo?

Opublikowano

Kolor rzeczywiście rzadki,  na zywo petarda, wybierałem "w ciemno" bo nigdzie nie widziałem w tym kolorze, a czerwień to była must have.Asystentów mi nie brakuje bo tylko mi przeszkadzaja - specjalnie ich nie brałem, tempomat adaptacyjny to i tak dużo ( jak na razie jedyna irytująca mnie rzecz w tym aucie - zwalnie kiedy nie trzeba i generalnie psuje radość z jazdy, ale muszę przywyknąć). Opony RF twarde, ale dobrze mi się jeździ , nie odczówam dyskomfortu . 

Opublikowano
12 godzin temu, rybek79 napisał(a):

Kolor rzeczywiście rzadki,  na zywo petarda, wybierałem "w ciemno" bo nigdzie nie widziałem w tym kolorze, a czerwień to była must have.Asystentów mi nie brakuje bo tylko mi przeszkadzaja - specjalnie ich nie brałem, tempomat adaptacyjny to i tak dużo ( jak na razie jedyna irytująca mnie rzecz w tym aucie - zwalnie kiedy nie trzeba i generalnie psuje radość z jazdy, ale muszę przywyknąć). Opony RF twarde, ale dobrze mi się jeździ , nie odczówam dyskomfortu . 

To sprawdź sobie czy masz dostosowywanie się tempomatu adaptacyjnego do znaków, wtedy nie będzie Ci zwalniać. Jak do pracy samego tempomatu czy utrzymania pasu ruchu oceniam bardzo dobrze to z kolei fatalnie system rozpoznawania ograniczeń prędkości. Na autostradzie zaczytuje ograniczenia z dróg zbiorczych, wyuczył się jakiś starych map za każdym razem jak jadę przez Przyczynę to nadal pokazuje ograniczenia 50km/h przy pasach, których już nie ma od kilku miesięcy. Rozumiał bym, że system jest ograniczony bo nie jest to takie proste, żeby dobrze działało, ale nieprawdopodobne jest to, że w A5 F5, które miało debiut w 2017 roku działało to prawie idealne bardzo rzadko się myląc. 

Tempomat idealnie sprawdza się:

- w korkach np. na A4 w 40 minutowym korku przejechałem bez dotknięcia hamulca i gazu. 

- monotonna jazda autostradą np. jak jest pusta zapinasz 140km/h jazda nie męczy szczególnie jak masz jeszcze utrzymanie pasa ruchu. 

- jazda gęsiego w terenie zabudowanym jak nie ma gdzie wyprzedzić

- odcinkowe pomiary prędkości 

 

Opublikowano

Z tym zwalnianiem , to mam na mysli jak jece przykładowo 140 lewym pasem,  a przede mną ktoś kończy manewr wyprzedzanaia i ewidentnie bez zwalniania zmieszczę się, a auto wychamowuje i potem znów się rozpędza. Nawet najniższa czułość systemu nie spełnia moich oczekiwań, pozostaje przywyknąć lub jeżdzić bez (chyba że tą adaptację da się całkiem wyłączyć. 

Zalety jazdy w korku lub zatłoczonej autostradzie czy S-ce nie podważam 😉

Opublikowano
16 minut temu, rybek79 napisał(a):

Z tym zwalnianiem , to mam na mysli jak jece przykładowo 140 lewym pasem,  a przede mną ktoś kończy manewr wyprzedzanaia i ewidentnie bez zwalniania zmieszczę się, a auto wychamowuje i potem znów się rozpędza. Nawet najniższa czułość systemu nie spełnia moich oczekiwań, pozostaje przywyknąć lub jeżdzić bez (chyba że tą adaptację da się całkiem wyłączyć. 

Zalety jazdy w korku lub zatłoczonej autostradzie czy S-ce nie podważam 😉

Prawda jest taka, że ten tempomat jeździ bezpiecznie 😄 Uwierz mi, że lepiej żeby z zapasem robił wszystko niż się gdzieś wciskał. Ostatnio to ogólnie na tych autostradach jest dżungla. Wczoraj gość jechał z przyczepką zapewne  przeładowaną lewym pasem oceniając ok. 140km/h. Nie wytrzymała mu opona, rozerwało ją. Nic się nie stało ale widziałem jak ta guma przeleciała nad samochodem jadącym przede mną ok. 100m i spadła na jezdnie. W tamten weekend na zakopiance w stronę Nowego Targu z samego rana elegancko rozwalona locha na barierkach, ciało oparte o barierki, głowa na poboczy kilkanaście metrów dalej. W ten sam dzień gościowi się otworzył box na dachu i poleciały walizki, bez rozłożonego trójkąta chodzili sobie po jezdni i zbierali patrząc tylko czy ich na 100% nic nie rozjedzie. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Masz rację z tymi autostradami, sporo jeżdżę i to co się dzieje czasami to masakra, powinni niektórym prawka pozabierać albo zakazać poruszania sie drogami szybkiego ruchu 😅. Ja panuję nad autem i ma robić to co ja chcę , a nie to jemu się wydaje, moim skromnym zdaniem te wszystkie systemy trochę za daleko idą i z kierowców robią marionetki, potem niedajboże zabraknie asysytentów i połowa kierowców nie będzie potrafiła jeżdzić😂.

Opublikowano

Bo niestety takie pokolenie kierowców wyrasta...

Niech wszystko zostanie zrobione za nich.

Do adaptacyjnego tempomatu trzeba się przyzwyczaić, ale bez niego nie wyobrażam sobie relaksującej jazdy. Chociaż utrzymania w linii nadal nie jestem w stanie oddać...

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, GDX4 napisał(a):

Bo niestety takie pokolenie kierowców wyrasta...

Niech wszystko zostanie zrobione za nich.

Do adaptacyjnego tempomatu trzeba się przyzwyczaić, ale bez niego nie wyobrażam sobie relaksującej jazdy. Chociaż utrzymania w linii nadal nie jestem w stanie oddać...

Tylko sa dwa różne systemy. Jeden to jest utrzymania pasa ruchu który działa świetnie i musisz go świadomie włączyć. Drugi ingeruje w randomowych momentach odbijając od linni to wyłaczam wraz z pikaczu od prędkości.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Jeździłem m3t w tym kolorze na jeździe testowej i zastanawiałem się nad tym kolorem ale uznałem że m3 w takim konfigu za bardzo będzie się rzucać w oczy i wybrałem bardziej przyziemny kolor. Jak się okazało ludzie nadal się patrzą i pokazują palcami, nie wiem co by było przy takim czerwonym 🤣 

Wygląda super no i wiadomo, że szybszy bo czerwony 😁

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 26.04.2025 o 16:32, rybek79 napisał(a):

a panuję nad autem i ma robić to co ja chcę , a nie to jemu się wydaje, moim skromnym zdaniem te wszystkie systemy trochę za daleko idą i z kierowców robią marionetki, potem niedajboże zabraknie asysytentów i połowa kierowców nie będzie potrafiła jeżdzić😂.

Nie będzie tak źle! 😄
Systemy czasem się przydają a nie da się obecnie na normalnych drogach jechać tylko bez nich. Kiedy na autostradzie niepotrzebnie Ci zwalnia - zawsze możesz go pogonić gazem: w końcu kontrolujesz sytuację?

Powiedz mi, czy masz porównanie zawieszenie M340D do M340i LCI2? Bo ja jeździłem M340D i bardzo mi się podobało, po tej jeździe zamówiłem M340i. Ale później wsiadłem do turasa M340i i wrażenia były... średnie 😐

 

A kolor - petarda!

Opublikowano

Nie mam porównania między tymi dwoma modelami, żadnym z nich nawet nie jeździłem przed zakupem :). A zawieszenie jest super - w komforcie nie jest zbyt miękkie , ale sprężyste i dobrze wybiera nierówności, sport jest taki jak być powinien twardo i precyzyjnie. Jestem mega zadowolony. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Będzie super!

Również mam W205, ale trochę inne - AMG. M5 też się przypętało. I mimo tego zawias i układ kierowniczy w M340D zrobiły wrażenie...

Edytowane przez Dasonen
Opublikowano

To prawda, w m340D zawieszenie u układ kierowniczy są super. W mercedesie było dobrze  , pełen pakiet AMG i zaieszenie miałemem sporrowe obniżone fabrycznie, a układ kierowniczy precyjny ( o niebo lepiej niż w audi a4 b9), lecz BMW poziom wyżej 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolor najszybszy, kapitalne fotele i silnik. Nic dodać, nic ująć.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Dokładnie 🙂, podobno czerwone są szybsze.

W zeszłym tygodniu udało się ogarnąć pierwsza wymianę oleju po 2000 w mega promocyjnej cenie 🤩

Aktualnie autko się okleja PPF, odbiór za tydzień, jestem ciekaw efektów .

 

IMG_20250519_114240_12.jpg

Opublikowano
W dniu 19.05.2025 o 11:54, rybek79 napisał(a):

Dokładnie 🙂, podobno czerwone są szybsze.

W zeszłym tygodniu udało się ogarnąć pierwsza wymianę oleju po 2000 w mega promocyjnej cenie 🤩

Aktualnie autko się okleja PPF, odbiór za tydzień, jestem ciekaw efektów .

 

IMG_20250519_114240_12.jpg

Wymiana w Bawarii? Chyba tylko tam takie ceny...

Opublikowano

Tak , w Bawarii. Wysłąłem zapytania do kilku ASO, ale rozstrzał był 900- 1200, a Bawaria bezkonkurencyjna 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.