Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A czy ładowanie tym prostownikiem boscha może zaszkodzić? Bo np. jest dobrze naładowany i nie potrzebnie go ładujemy dodatkowo? Albo za dużo ładowania/za często szkodzi akumulatorowi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ten typ prostownika nie przeladuje. Akumulator samochodowy to technologia olowiowa i tego typu akumulatory lubia byc naladowane do pelna. To przedluza ich trwalosc. W przeciwienstwie do np. litowo-jonowych, ktorych optymalne okno pracy to 30%-70% naladowania. Dlatego gdy ktos uzywa laptop stacjonarnie z ciagle podlaczona ladowarka i bateria nakadowana do 100% to po dwoch latach traci ona nawet polowe pojemnosci.

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Witam, zakupiłem i wymieniłem aku na exide agm ek960 (96AH 850A). Zrobiłem bimmer toolem wymiane aku na nowy.

Czy to wystarczy? Czy potrzeba pełnej adaptacji (zmiany parametrów). Oryg aku bmw był 90AH 900A.

Exide ek 960 podobno jest dedykowany do 520d F11.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie musisz kodować innej pojemności.

spacer.png

Opublikowano
W dniu 4.03.2025 o 20:34, bmw316 napisał(a):

Witam, zakupiłem i wymieniłem aku na exide agm ek960 (96AH 850A). Zrobiłem bimmer toolem wymiane aku na nowy.

Z ciekawości ile zapłaciłeś za aku?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.02.2025 o 18:59, Użytkownik525xd napisał(a):

no i tą metodą własnie u mnie zaczęło sie od C30 a stanęło na C70

Zamówiłem to C70, spróbuje.

Powiedz mi jeszcze za wczasu bo będzie dopiero na wtorek:

1) Podłączasz najpierw do aku, potem do gniazdka i potem tylko naciskasz przycisk Mode żeby był ten tryb AGM i tyle? Czy coś jeszcze trzeba ustawiać? Albo masz może fotkę jak masz to ustawione podczas ładowania które ikony się świecą?

2) Najpierw klema dodatnia potem ujemna? 

3) Ile schodzi mniej więcej ładowanie do pełna? 

4) Tam w opisie jest że zawiera "Funkcje pamięci" co to jest?

Edytowane przez asaledr
Opublikowano

1. Tryb AGM 12V i tyle. Zacznie mrugać stan naładowania. 

2. Książkowo najpierw L+ a potem masa, ale w tym wypadku to obojętne, nawet Ci nie zaiskrzy. 

3. Zależy, u mnie najczęściej dwie-trzy godzinki

4. To jest że jak prądu braknie lub rozłączysz uruchomiony prostownik, to sam się włączy spowrotem jak wykryje że podłączyłeś 

  • Lubię to 1
Opublikowano
Teraz, Użytkownik525xd napisał(a):

Zacznie mrugać stan naładowania. 

On sobie sam zaczyta ile % naładowania jest aku? Raz podłącze i pokaże że jest obecnie 40% i ładuje, raz że 70% i ładuje? Czy to bardziej czasownik jest że sobie choćby po ładowaniu podłączyć raz jeszcze od razu to znowu będzie od 0% ładować jakby? Czy on sobie czyta jakoś z aku stan naładowania?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ladowarka ocenia stopien naladowania po tym jakie napiecie ma akumulator. Czym blizej nominalnego, tym ladowarka laduje mniejszym pradem. Sama przestanie ladowac jak juz bedzie odpowiedni poziom naladowania.

  • Lubię to 1
Opublikowano

A przykładowo jakbym nie włączył tego trybu AGM bo np. zapomnę czysto teoretycznie, to można tak rozwalić akumulator? Czy ładowarka też coś wykryje? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tryb AGM laduje mniejszym napieciem, niz normalny. Chociaz ja tego nie zauwazylem, ale moze ogolnie nowoczesne prostowniki nie wala tak wysokiego napiecia nawet w zwyklym trybie. Mysle, ze tez zalezy to od stopnia rozladowania. Wydaje mi sie, ze jak bateria jest mocno rozladowana, to wtedy wlaczajac zwykly tryb mozna przegrzac AGMa, bo napiecie ladowania moze byc za wysokie.

Opublikowano

No dobra prostownik przyszedł. Podłączyłem migało na czerwono 25%, za 3 minuty już migało 50%, za kolejne 3 już 75% potem za 3 miniuty 100% migało. Czyli mam rozumieć że naładował się za 100% w 10 minut? To tak ma być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeczytaj instrukcje obsługi. 
tam producent napisał co to oznacza. 

Opublikowano
13 minut temu, Użytkownik525xd napisał(a):

To oznacza że masz po aku 

A może on czyta tyle stan naładowania baterii? Bo auto akurat dzisiaj odpaliło bez tego pyk pyk normalnie, więc czemu miałby 25%?

Z ciekawości odłączyłem jak już miał 100% i podłączyłem ponownie to od nowa było 25%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

On tak tylko pokazuje. Nie oznacza, ze aku mialo 3V. 🙂 Jak Ci tak szybko naladowal, to znaczy, ze nie byl rozladowany prawie w ogole. Aczkolwiek dziwnie ta bateria Ci sie zachowuje. Moze faktycznie umiera juz. Sprobuj odpalic za 2-3 dni i zobacz czy bedzie ladnie krecil.

Opublikowano (edytowane)

No nic sprawdzę, jak nie to się wymieni.

Sprawdziłem wgl. jaki mam i mam takie oznaczenie: 90 Ah, 900A. Nie ma za dużo takich w internecie widzę. Problem to dostać jest? Widzę kolega tutaj wyżej wymienił na exide agm ek960 (96AH 850A), ale to nie jest problem że wymieniam aku na mniejszą moc rozruchową z 900 na 850?

A jeszcze pytanie czy taki akumulator bo jak patrzę po filmikach i mając ten prostownik Boscha który da podtrzymanie, jakoś byłby w stanie wymienić. Ale pytanie czy jak to sobie wymienie w domu to mogę normalnie odpalić auto czy bez rejestracji nie powinienem i dzwonić po kogoś kto przyjedzie i przed uruchomieniem zarejestruje?

Edytowane przez asaledr
Opublikowano
8 godzin temu, asaledr napisał(a):

ale to nie jest problem że wymieniam aku na mniejszą moc rozruchową z 900 na 850?

50A mocy rozruchowej to nie jest wielka róznica. Śmiało możesz taki zastosować. 

 

8 godzin temu, asaledr napisał(a):

mogę normalnie odpalić auto czy bez rejestracji nie powinienem i dzwonić po kogoś kto przyjedzie i przed uruchomieniem zarejestruje?

Możesz odpalić i podjechać do kogoś go zarejestrować. Ważne jest, by jednak nie użytkowac auta przez dłuższy czas bez rejestracji nowego aku. 

Opublikowano

I tutaj zmieniając z 90ah 900A na 96ah 850A nie trzeba nic programować, trzeba tylko rjewstrować? A od czego zależy kiedy trzeba programować a kiedy nie?

I czysto teoretycznie co w sytuacji jakby podtrzymanie założmy nie zadziało, wiem mało prawdopodobne, ale zalóżmy. Co się usunie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma zadnego programowania. Przy wymianie akumulatora na nowy, nalezy zarejestrowac te wymiane, czyli powiadomic samochod, ze ma nowa baterie. Jezeli zakladasz inny typ akumulatora, to musisz rowniez wprowadzic te informacje i tyle, czyli zakodowac w CAS inny typ akumulatora. Jak nie zrobisz nic i bedziesz jezdzil tez sie swiat nie zawali. Samochod powoli sam sie nauczy, ze bateria jest w dobrej kondycji. Histerie zwiazane z koniecznoscia rejestracji wymiany sa zdecydowanie niepotrzebne. Oczywiscie lepiej to zrobic, ale jak tego nie zrobisz to nic sie zlego nie stanie. Trzeba najpierw zrozumiec funkcje IBS, a potem wymyslac cuda.

Jak wymieniasz baterie, to po prostu daj samochodowi sie uspic porzadnie, czyli wylacz zaplon i poczekaj kilka minut. Wtedy po odpieciu klem nic sie nie stanie. Jak nie masz wiec jak podlaczyc podtrzymania pod maska, to tez nie panikuj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak naprawdę to po co Ci ta wiedza??? 
Masz stare auto ze starym akumulatorem więc jedź i kup nowy. 
Większość warsztatów i dystrybutorów akumulatorów ma urządzenia, które pozwalają wymienić i zakodować aku w ciągu kilku minut. 
Będziesz miał spokój na kilka lat. 

Opublikowano
18 godzin temu, asaledr napisał(a):

czysto teoretycznie co w sytuacji jakby podtrzymanie założmy nie zadziało, wiem mało prawdopodobne, ale zalóżmy. Co się usunie?

Nic się nie stanie, to jest samochód, nie elektrownia atomowa.

Opublikowano
19 godzin temu, asaledr napisał(a):

Co się usunie?

Godzina i co najwyżej zapisane stacje radiowe

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy po wymianie z 90ah 900a na 96ah 850a trzeba kodować nową pojemność? 

Serwis aku miał opcję rejestracji i zarejestrował wymianę, ale do wyboru nowej pojemności nie mieli takiego 96ah, mieli tylko 90ah (obecny) i 106ah, więc zostali 90ah, tak może być czy szukać kogoś kto może zrobić 96ah? Chociaż w dwóch miejscach mieli tylko 90ah i 106ah więc wątpie że gdzieś znajdę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.