Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, Marchall napisał(a):

Wymiana oleju w ASO w silniku 60i 2 tys. brutto. Potwierdzacie takie ceny?

Standardowo tak podają. Ja wymieniałem w „promocji” za ~1000zł netto. BMW Tłokiński Łódź 

Opublikowano
5 godzin temu, ktosiek2018 napisał(a):

Pojeździłem dziś trochę aktualnym X5 i generalnie wrażenia na plus. Mimo wszystko spora różnica względem BMW 5 G31, jeśli chodzi o wnętrze, prowadzenie, multimedia. Nie ma absolutnie wrażenia, że to niemal to samo auto, czy nawet generacja. Czuć bardziej premium, prawie wszystko nieco lepiej wykonane, solidniejsze. Fajnie się prowadzi, jak na takie auto to naprawdę zwinnie się skręca, świetnie przyśpiesza (40D). Spalanie wyszło mi koło 9l, ale sporo korków i testowania. 

Na minus to:

- brak flokowanych kieszeni w drzwiach (w 5-tce mam)
- od pierwszego sparowania telefonu problemy z Carplay (nie dało się zmienić utworu z kierownicy, na zegarach tylko 'utwór nieznany'). To samo losowo dzieje się w mojej 5-tce, myślałem że w iDrive 8.5 już takich bugów nie ma. 
- przy próbie otwarcia bagażnika - głośny pisk i musiałem otwierać go ręcznie (zarówno dół jak i górę). Zamknąć też się nie dało ani z pilota, ani z kabiny i w końcu na siłę domykałem i górę i dół.  Potem już działało.
- bagażnik naprawdę nie robi wrażenia pojemnego jak na tak duże auto. Próbowałem zmierzyć, czy wejdzie transporter dla psa i nie bardzo 😞

Generalnie jednak auto bardzo pozytywnie zaskoczyło pod wieloma względami i dobrze się w nim czułem. Będę jeszcze czekał na finalną ofertę i porównam do Audi 😉

Miałem taki problem z CarPlay, ale po którejś aktualizacji idrive lub iOS problem zniknął i przyciski działają poprawnie, a na ekranie wyświetla się okładka płyty/playlisty.

Opublikowano
2 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Dokładnie tyle płacę w ASO (zmieniałem olej 2x, przy obu wizytach faktura była na niecały 1000 zł brutto)

W jakim aso w wawie zmieniales?

Opublikowano

Z ciekawosci - czemu w Wawie na sile ASO? Gdy mialem M340i na gwarancji to jezdzilem do Wiltronic (maja mocne wsparcie od Inchcape, ale nie są ASO). Tam placilem ok. 700 zl za wymiane oleju z filtrem, po tej czynnosci info o wymianie bylo wbijane w kluczyk, wszystko zgodnie z procedura BMW.

Opublikowano
17 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Z ciekawosci - czemu w Wawie na sile ASO? Gdy mialem M340i na gwarancji to jezdzilem do Wiltronic (maja mocne wsparcie od Inchcape, ale nie są ASO). Tam placilem ok. 700 zl za wymiane oleju z filtrem, po tej czynnosci info o wymianie bylo wbijane w kluczyk, wszystko zgodnie z procedura BMW.

Nowe, swieże auto za sporą kasę. Chcę po bożemu zadbać, przynajmniej do czasu zanim efekt wow opadnie. Zawsze takie warsztaty wiały mi warsztatem Janusza, pewnie błedne przekonanie ale już tak mam… W nowych autach poza aso to tylko koła wymieniam

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, Marchall napisał(a):

W jakim aso w wawie zmieniales?

U Fusa

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
11 godzin temu, Marchall napisał(a):

Nowe, swieże auto za sporą kasę. Chcę po bożemu zadbać, przynajmniej do czasu zanim efekt wow opadnie. Zawsze takie warsztaty wiały mi warsztatem Janusza, pewnie błedne przekonanie ale już tak mam… W nowych autach poza aso to tylko koła wymieniam

Ja mam zupelnie odwrotne przekonanie. W ASO nikt z sercem nie traktuje Twojego pojazdu. Od momentu przekazania kluczykow auto niemal anonimowo znika gdzies na tylach wielkiego budynku i tyle go widzieli. Pozniej zajmuje sie nim z reguly mlody chlopak, ktoremu wszystko jest obojetne, wlacznie z opinia na temat jego pracy.

Wspomniany Wiltronic to nie jest zaden Janusz, tylko duza hala z wieloletnia historia, gdzie mozesz ogladac jak auto jest serwisowane, masz wplyw na wszystko, a wlascicielowi zalezy na dobrej opinii. Na Google widac jego opinie i sa zdjecia.

  • Lubię to 4
Opublikowano

Koledzy, a jak oceniacie skuteczność pracy klimatyzacji w G05? Czy jest problem z wydajnością lub trzeba ciągle korygować w słoneczne dni? Generalnie przeczytałem kilka opinii, że BMW ma problemy z klimatyzacją i jest ona dużo mniej wydajna niż w innych markach. 

Opublikowano
6 minut temu, ktosiek2018 napisał(a):

Koledzy, a jak oceniacie skuteczność pracy klimatyzacji w G05? Czy jest problem z wydajnością lub trzeba ciągle korygować w słoneczne dni? Generalnie przeczytałem kilka opinii, że BMW ma problemy z klimatyzacją i jest ona dużo mniej wydajna niż w innych markach. 

Z tego co wiem problem jest jeszcze wiekszy w LCI z powodu tych dziwnych ograniczonych nawiewow na srodku, ale tez chetnie poznam opinie uzytkownikow.

Opublikowano
Godzinę temu, Semtex93 napisał(a):

Z tego co wiem problem jest jeszcze wiekszy w LCI z powodu tych dziwnych ograniczonych nawiewow na srodku, ale tez chetnie poznam opinie uzytkownikow.

Mam właśnie wrażenie, że ucierpiała tu mocno praktyczność i efektywność nawiewu przez te udziwnienia stylistycznie. Ale jakoś ten wielki tablet trzeba było wkleić 😄

Opublikowano

Ja nie mam problemów, mam nawiew na auto i na bardzo słabo w opcjach i ustawiam 20 lub 20.5 stopnia. Plus nawiewy skierowane tak żeby NIE dmuchały na mnie bezpośrednio (srodkowe na srodek) ten obok kierownicy na szybe boczna.

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, ktosiek2018 napisał(a):

Koledzy, a jak oceniacie skuteczność pracy klimatyzacji w G05? Czy jest problem z wydajnością lub trzeba ciągle korygować w słoneczne dni? Generalnie przeczytałem kilka opinii, że BMW ma problemy z klimatyzacją i jest ona dużo mniej wydajna niż w innych markach. 

Potwierdzam. Rzadko jest idealnie i bezobslugowo. Albo bedzie glosna (nie wiem, czy to zaleta czy wada, ze w trybie auto mozna jeszcze regulowac predkosc nawiewu... czasami jednak trzeba), albo temperatura bedzie niewlasciwa (niby warunki te same, a nagle zaczyna sie robic za cieplo, a za chwile lekko za zimno), albo - w trakcie ulewy - rogi szyb zaczna parowac.

Mozna z tym zyc i do dramatu daleko, ale jest to jedna z tych rzeczy, ktore sa dla mnie lekko szokujace - mialem wczesniej dwa auta z grupy VAG i klimatyzacja chodzila w zasadzie caly rok na jednym ustawieniu zadanym po odbiorze. Koniecznosc wprowadzania zmian zależnie od warunkow to dla mnie novum.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 24.04.2025 o 10:56, Semtex93 napisał(a):

Ja mam zupelnie odwrotne przekonanie. W ASO nikt z sercem nie traktuje Twojego pojazdu. Od momentu przekazania kluczykow auto niemal anonimowo znika gdzies na tylach wielkiego budynku i tyle go widzieli. Pozniej zajmuje sie nim z reguly mlody chlopak, ktoremu wszystko jest obojetne, wlacznie z opinia na temat jego pracy.

Wspomniany Wiltronic to nie jest zaden Janusz, tylko duza hala z wieloletnia historia, gdzie mozesz ogladac jak auto jest serwisowane, masz wplyw na wszystko, a wlascicielowi zalezy na dobrej opinii. Na Google widac jego opinie i sa zdjecia.

Tez mam przekonanie a nawet pewnosc, ze dodatkowe serwisy wykonane przeze mnie poza ASO sa lepszej jakosci niz te w autoryzowanym serwisie. Przede wszystkim zalewam olej taki jaki uważam za najlepszy a nie taki ktory jest poprostu najtanszy i/lub jest najbardziej ekologiczny (ASO). Poza tym sama wymiana filtra powietrza w ASO co 50tys km to przeciez kpina. Należy to robic przy kazdym przegladzie a moze nawet przy kazdej zmianie oleju. W ASO chodzi wyłacznie o to żeby jak najszybciej i najtaniej zrobic to co konieczne i rozliczic przeglad. Jeżdze tam po "pieczątki' ale prawdziwy serwis robie u kogos kto zna sie na rzeczy i jeszcze do tego mu się chce poświecic na to odpowiednia ilosc czasu.

  • Lubię to 1
Opublikowano
28 minut temu, Marchall napisał(a):

Da sie w lci wylaczyc te pikania przy przekraczaniu predkosci? Bylo juz ale niestety nie moge znalezc/nie pamietam:(

Na stale niestety nie. Przy każdym uruchomieniu na chwile trzeba przytrzymać SET na kierownicy. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 24.04.2025 o 22:36, dddd1234 napisał(a):

Ja nie mam problemów, mam nawiew na auto i na bardzo słabo w opcjach i ustawiam 20 lub 20.5 stopnia. Plus nawiewy skierowane tak żeby NIE dmuchały na mnie bezpośrednio (srodkowe na srodek) ten obok kierownicy na szybe boczna.

Dokładnie taka sama konfiguracja z tym , że temp 21 .

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.04.2025 o 20:20, ktosiek2018 napisał(a):

Ale ogólnie kawał fajnego wozu, jakoś tak całościowo robi lepsze wrażenie niż G31. Zauważyłem też, że HK lepiej gra niż w mojej 5-tce i to dość wyraźnie. Robotę robią też podwójne szyby. Tylko te plastikowe osłony przeciwsłoneczne to straszna tandeta/cerata - jak w najniższym segmencie. 

Nigdy bym nie powiedział, że G05 jest w jakimkolwiek aspekcie poza prześwitem ponad G31. Obydwa auta mam / miałem w bogatych konfigach.

Głośność, stabilność prowadzenia - różnica jest duża na korzyść G31.

Edytowane przez JarekR
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

G31, zwłaszcza z mocnym silnikiem, jest hard to beat. Bez dwóch zdań. 

Ale i G05 trudno coś zarzucić - w moim przypadku G05 okazało się o wiele lepszym samochodem od G11 (ale porównuję V8 z tradycyjnym zawieszeniem do diesla na pneumatyce, więc może nie jest do do końca miarodajne / sprawiedliwe porównanie). W bezpośrednim porównaniu G05 oferuje jakość wnętrza (materiały, komfort foteli, design) w zasadzie taki sam jak siódemka poprzedniej generacji (jakimiś tam drobnymi różnicami na korzyść siódemki)

 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Jeździłem dziś dwie godzinki Q7 i muszę przyznać, że ciężko znaleźć obiektywnie cokolwiek, co byłoby lepsze niż w X5. A dodam, że generalnie jako markę/stylistykę wolałem zawsze Audi. Natomiast po przejechaniu się Q7 jestem rozczarowany tym autem, przykładowo:

- Lag po wciśnięciu pedału gazu (to już powszechnie wiadomo od lat)
- System infotainment straasznie trąci myszką, odczucia są takie jak bym wrócił do roku 2018. Carplay niby działa, ale ekran jest tak mały, że nazwy ulic, napisy są dla mnie ledwo widoczne. Co gorsze bardzo trudno jest przejść z menu np.  radia na google maps w Carplay
- HUD też wygląda jak sprzed 10 lat. Mniej wyraźny, bardzo podstawowe funkcjonalności typu prędkość i wskazówki nawigacji (brak możliwości zmiany radia/utworu itp.)
- ergonomia kabiny to dramat. Telefon to w zasadzie tylko w podłokietniku, albo w kieszeni drzwi. Nie mieści się nawet w uchwyty na napoje (bardzo małe)
- Mój egzemplarz niemożliwie gwizdał przy 120 km/h, podobno Audi już wie, że trzeba wymienić uszczelkę (samochód testowy miał 3 tys. przebiegu)
- Bagażnik może i większy, ale tego nie widać za bardzo
- Audio (B&O w wersji małej) gra słabiej niż podstawowy Harmon w X5. Dźwięk jest taki szeleszczący, mało jest mocy. 
- Przyciski na kierownicy - fajnie, że fizyczne, ale klikają tak twardo i tandetnie, że zupełnie nie robi to wrażenia premium
- Kierownica S-line bardzo twarda i niezbyt przyjemna do trzymania
- wrażenia z samego prowadzenia też gorsze, bo gabaryty są jakby mocniej odczuwalne i wciąż musiałem się pilnować, czy mieszczę się w pasie
- kamery - obraz mały i też niezbyt wysokiej jakości

Generalnie jeśli cena jest podobna to ciężko znaleźć realistyczny argument na korzyść Audi.

  • Lubię to 3
  • Dziękuję 2
Opublikowano
33 minuty temu, ktosiek2018 napisał(a):

Jeździłem dziś dwie godzinki Q7 i muszę przyznać, że ciężko znaleźć obiektywnie cokolwiek, co byłoby lepsze niż w X5. A dodam, że generalnie jako markę/stylistykę wolałem zawsze Audi. Natomiast po przejechaniu się Q7 jestem rozczarowany tym autem, przykładowo:

- Lag po wciśnięciu pedału gazu (to już powszechnie wiadomo od lat)
- System infotainment straasznie trąci myszką, odczucia są takie jak bym wrócił do roku 2018. Carplay niby działa, ale ekran jest tak mały, że nazwy ulic, napisy są dla mnie ledwo widoczne. Co gorsze bardzo trudno jest przejść z menu np.  radia na google maps w Carplay
- HUD też wygląda jak sprzed 10 lat. Mniej wyraźny, bardzo podstawowe funkcjonalności typu prędkość i wskazówki nawigacji (brak możliwości zmiany radia/utworu itp.)
- ergonomia kabiny to dramat. Telefon to w zasadzie tylko w podłokietniku, albo w kieszeni drzwi. Nie mieści się nawet w uchwyty na napoje (bardzo małe)
- Mój egzemplarz niemożliwie gwizdał przy 120 km/h, podobno Audi już wie, że trzeba wymienić uszczelkę (samochód testowy miał 3 tys. przebiegu)
- Bagażnik może i większy, ale tego nie widać za bardzo
- Audio (B&O w wersji małej) gra słabiej niż podstawowy Harmon w X5. Dźwięk jest taki szeleszczący, mało jest mocy. 
- Przyciski na kierownicy - fajnie, że fizyczne, ale klikają tak twardo i tandetnie, że zupełnie nie robi to wrażenia premium
- Kierownica S-line bardzo twarda i niezbyt przyjemna do trzymania
- wrażenia z samego prowadzenia też gorsze, bo gabaryty są jakby mocniej odczuwalne i wciąż musiałem się pilnować, czy mieszczę się w pasie
- kamery - obraz mały i też niezbyt wysokiej jakości

Generalnie jeśli cena jest podobna to ciężko znaleźć realistyczny argument na korzyść Audi.

Audi Q7/Q8 >>> totalny brak schowków 😕

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, ktosiek2018 napisał(a):

Jeździłem dziś dwie godzinki Q7 i muszę przyznać, że ciężko znaleźć obiektywnie cokolwiek, co byłoby lepsze niż w X5. A dodam, że generalnie jako markę/stylistykę wolałem zawsze Audi. Natomiast po przejechaniu się Q7 jestem rozczarowany tym autem, przykładowo:

- Lag po wciśnięciu pedału gazu (to już powszechnie wiadomo od lat)
- System infotainment straasznie trąci myszką, odczucia są takie jak bym wrócił do roku 2018. Carplay niby działa, ale ekran jest tak mały, że nazwy ulic, napisy są dla mnie ledwo widoczne. Co gorsze bardzo trudno jest przejść z menu np.  radia na google maps w Carplay
- HUD też wygląda jak sprzed 10 lat. Mniej wyraźny, bardzo podstawowe funkcjonalności typu prędkość i wskazówki nawigacji (brak możliwości zmiany radia/utworu itp.)
- ergonomia kabiny to dramat. Telefon to w zasadzie tylko w podłokietniku, albo w kieszeni drzwi. Nie mieści się nawet w uchwyty na napoje (bardzo małe)
- Mój egzemplarz niemożliwie gwizdał przy 120 km/h, podobno Audi już wie, że trzeba wymienić uszczelkę (samochód testowy miał 3 tys. przebiegu)
- Bagażnik może i większy, ale tego nie widać za bardzo
- Audio (B&O w wersji małej) gra słabiej niż podstawowy Harmon w X5. Dźwięk jest taki szeleszczący, mało jest mocy. 
- Przyciski na kierownicy - fajnie, że fizyczne, ale klikają tak twardo i tandetnie, że zupełnie nie robi to wrażenia premium
- Kierownica S-line bardzo twarda i niezbyt przyjemna do trzymania
- wrażenia z samego prowadzenia też gorsze, bo gabaryty są jakby mocniej odczuwalne i wciąż musiałem się pilnować, czy mieszczę się w pasie
- kamery - obraz mały i też niezbyt wysokiej jakości

Generalnie jeśli cena jest podobna to ciężko znaleźć realistyczny argument na korzyść Audi.

Ciekawe. Jeździłem 3x1h, różne konfiguracje. Odbieram Q7 bardzo pozytywnie - mimo ewidentnie słabych stron.

Przede wszystkim Q7 z akustycznymi szybami jest wyraźnie cichsze od X5 G05. Mówię o prędkościach 170-240. Prowadzi się też stabilnej przy każdej prędkości i w każdym trybie zawieszenia, ale najbardziej odczuwalne jest to prędkościach 200++, praktycznie nie ma efektu pływania (czy pneumatyka zwykła, czy pneumatyka sport). Również lepiej tłumi poprzeczne nierówności. Ilość miejsca z tyłu na bardzo duży plus. Bagażnik też większy (przede wszystkim dłuższy - wkładałem swoją matę). Montaż i materiały rewelacja.

Co do laga - jest już dużo lepiej niż było wcześniej (wcześniej nie dało się jeździć), ale dalej nie jest to blisko BMW (ani Q7 z 2015). Infotainment jest ok na postoju, ale podczas jazdy obsługuje się go gorzej od przedlita X5. Duża wada Q7. Kierownica bardzo wygodna. Niedobór schowków (na telefon, z tyłu za małe uchwyty na napoje). Chciałbym również więcej mocy, ale piszę to bardziej w formie chciejki / życzenia niż zarzutu. Moc 50 TDI jest wystarczająca, zwłaszcza, że zawieszenie nadąża za silnikiem - w X5 mam wrażenie, że ta proporcja jest zachwiana.

Generalnie największymi atutami X5 są zestaw silnik/skrzynia (nie ma konkurencji, najlepszy na rynku) oraz infotainment (mówię o pre LCI, ale LCI jak na tabletozę też jest ok) oraz względna bezproblemowość użytkowania (konstrukcyjnie nie ma poważnych wad - nawet korozyjnie brak narzekań na ten model).  

Edytowane przez JarekR
Opublikowano
1 godzinę temu, JarekR napisał(a):

Ciekawe. Jeździłem 3x1h, różne konfiguracje. Odbieram Q7 bardzo pozytywnie - mimo ewidentnie słabych stron.

Przede wszystkim Q7 z akustycznymi szybami jest wyraźnie cichsze od X5 G05. Mówię o prędkościach 170-240. Prowadzi się też stabilnej przy każdej prędkości i w każdym trybie zawieszenia, ale najbardziej odczuwalne jest to prędkościach 200++, praktycznie nie ma efektu pływania (czy pneumatyka zwykła, czy pneumatyka sport). Również lepiej tłumi poprzeczne nierówności. Ilość miejsca z tyłu na bardzo duży plus. Bagażnik też większy (przede wszystkim dłuższy - wkładałem swoją matę). Montaż i materiały rewelacja.

Co do laga - jest już dużo lepiej niż było wcześniej (wcześniej nie dało się jeździć), ale dalej nie jest to blisko BMW (ani Q7 z 2015). Infotainment jest ok na postoju, ale podczas jazdy obsługuje się go gorzej od przedlita X5. Duża wada Q7. Kierownica bardzo wygodna. Niedobór schowków (na telefon, z tyłu za małe uchwyty na napoje). Chciałbym również więcej mocy, ale piszę to bardziej w formie chciejki / życzenia niż zarzutu. Moc 50 TDI jest wystarczająca, zwłaszcza, że zawieszenie nadąża za silnikiem - w X5 mam wrażenie, że ta proporcja jest zachwiana.

Generalnie największymi atutami X5 są zestaw silnik/skrzynia (nie ma konkurencji, najlepszy na rynku) oraz infotainment (mówię o pre LCI, ale LCI jak na tabletozę też jest ok) oraz względna bezproblemowość użytkowania (konstrukcyjnie nie ma poważnych wad - nawet korozyjnie brak narzekań na ten model).  


Jak pisałem, generalnie lubię Audi i mam ogromny sentyment - nawet do zapachu wewnątrz, czy faktury plastików, materiałów. Ale jeździłem A6 w latach 2019-2023 i jak wsiadam do Q7 to czuję się jakbym odkupił swoje stare auto 😉 Jestem przekonany, że pod względem wykonania, prowadzenia jest to kawał dobrego samochodu, ale dużo niuansów jest na korzyść BMW. Chyba też odzwyczaiłem się od obsługi Audi bo zarówno sterowanie z kierownicy jak i cały system infoteinment jest dla mnie nieintuicyjne. 

Nawet jeśli chodzi o monitoring martwego pola teraz mi się już nie podoba sygnalizacja w obudowie lusterek.  Zgodzę się, że miejsca z tyłu jest duużo więcej. 

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, ktosiek2018 napisał(a):

Jeździłem dziś dwie godzinki Q7 i muszę przyznać, że ciężko znaleźć obiektywnie cokolwiek, co byłoby lepsze niż w X5. A dodam, że generalnie jako markę/stylistykę wolałem zawsze Audi. Natomiast po przejechaniu się Q7 jestem rozczarowany tym autem, przykładowo:

- Lag po wciśnięciu pedału gazu (to już powszechnie wiadomo od lat)
- System infotainment straasznie trąci myszką, odczucia są takie jak bym wrócił do roku 2018. Carplay niby działa, ale ekran jest tak mały, że nazwy ulic, napisy są dla mnie ledwo widoczne. Co gorsze bardzo trudno jest przejść z menu np.  radia na google maps w Carplay
- HUD też wygląda jak sprzed 10 lat. Mniej wyraźny, bardzo podstawowe funkcjonalności typu prędkość i wskazówki nawigacji (brak możliwości zmiany radia/utworu itp.)
- ergonomia kabiny to dramat. Telefon to w zasadzie tylko w podłokietniku, albo w kieszeni drzwi. Nie mieści się nawet w uchwyty na napoje (bardzo małe)
- Mój egzemplarz niemożliwie gwizdał przy 120 km/h, podobno Audi już wie, że trzeba wymienić uszczelkę (samochód testowy miał 3 tys. przebiegu)
- Bagażnik może i większy, ale tego nie widać za bardzo
- Audio (B&O w wersji małej) gra słabiej niż podstawowy Harmon w X5. Dźwięk jest taki szeleszczący, mało jest mocy. 
- Przyciski na kierownicy - fajnie, że fizyczne, ale klikają tak twardo i tandetnie, że zupełnie nie robi to wrażenia premium
- Kierownica S-line bardzo twarda i niezbyt przyjemna do trzymania
- wrażenia z samego prowadzenia też gorsze, bo gabaryty są jakby mocniej odczuwalne i wciąż musiałem się pilnować, czy mieszczę się w pasie
- kamery - obraz mały i też niezbyt wysokiej jakości

Generalnie jeśli cena jest podobna to ciężko znaleźć realistyczny argument na korzyść Audi.

Prawie pod każdą uwagą mógłbym się podpisać.

Od siebie dodałbym jeszcze:
- Lag w Audi jest nie do wytrzymania na dłuższą metę. Auto zawsze jest o jeden bieg za wysoko, a sama reakcja na wciskanie pedału gazu jest z początku opóźniona (leniwa), a później za bardzo nabiera tempa.
- Wrażenie "otulenia" w BMW, ale w tym znaczeniu, że lepiej czuje się auto, jego wymiary, wszystko jest jakby dopasowane do kierowcy, auta są niby tej samej szerokości (2 m), ale BMW jest jak garnitur szyty na miarę, w Audi nie ma takiego poczucia jedności z autem. Nie umiem tego lepiej opisać, ale odnotowałem to podczas kilku jazd testowych X5.
- Co do audio, to na papierze mały Bang i HK są niby takie same, ale potwierdzam, że w Audi brakuje mocy, bas jest słabszy niż HK, a jak się rozkręci volume na więcej niż 50 %, to zaczynają się wspomniane szelesty. HK w X5 LCI ma pier****nięcie prawie do samego końca. Do tego stopnia, że zastanawiałem się po co jest oferowany Bowers, ale to pewnie wychodzi, gdy słucha się po kablu i czegoś bardziej z klasą niż typowa łupanina.
- Co do wyciszenia, to w Q8 FL miałem podwójne szyby i było naprawdę cicho. Nie wiem czy ciszej niż w X5 LCI z podwójnymi, to się okaże. Ale podejrzewam, że Q8 miało trochę lepsze aero (choćby bardziej pochylona przednia szyba), a więc pewnie jest trochę cichsze wewnątrz.
- Kierownica w Audi może i mniej przyjemna do trzymania, ale sam materiał robi lepsze wrażenie niż ta śliska po chwili, błyszcząca kierownica w BMW.
- W Audi miejscami czuć VW. Np. boczki drzwi, w rejonie tam gdzie opiera się łokieć (na granicy boczka drzwi i szyby) wyraźnie uginają się pod naciskiem i chrupią. Podobnie po czasie podłokietnik. Jest sporo takich wątpliwych miejsc lub dużych połaci plastiku. W X5 jest pod tym kątem solidniej i ładniej.
- Podłokietnik w X5 jest bardziej funkcjonalny, bo rozkłada się na boki. W Audi praktycznie nie da się położyć/wyjąć czegoś z podłokietnika w trakcie jazdy, bo nie ma jak tam przełożyć ręki (podłokietnik jest jednoczęsciowy).

Na korzyść Audi:
- Bardziej spójny design niż w BMW. Widać, że każda jedna linia ma sens i w coś trafia. Dotyczy to również, a może przede wszystkim wnętrza, gdzie w X5 LCI znalazło się niestety co najmniej kilka niespójnych elementów, a najgorszym z nich jest ta podpórka trzymająca ekran po prawej stronie. Sam ekran też jest dość dziwnie zamontowany, widać, że na siłę, pod różnymi kątami (zwróćcie uwagę, że patrząc przez kierownicę ekran opada ku prawej stronie + jego lewa część jest dalej od kierownicy niż prawa) itd. 
- Wydaje mi się, że wspomniane wyciszenie.
- Klapa bagażnika zamyka się premium a nie z trzaskiem jak w X5.
- Z tyłu na klamkach jest keyless.
- Lasery.
- Wybitne fotele, nie wiem czy nie odrobinę lepsze niż komforty w BMW (mówię o fotelach S-line w Q7/Q8, nie kubły).
- Wg mnie martwe pola z dużymi lampkami na obudowie lusterek są lepiej widoczne gdy migają niż w BMW te małe trojkąty na szkłach.
- Quattro w trudnych warunkach idzie jak złe do przodu. Jednak co Torsen to Torsen. Xdrive zaczyna się wykazywać dopiero na zakrętach.
- Gdy porównujemy SQ8 vs X5 M60i, to w Audi postarali się naprawdę mocno i auto brzmi pięknie, agresywnie i głośno. 
- Brak problemów z różnymi szerokościami opon, a co za tym idzie, szczególnie brak problemów zimą, kiedy to do X5 większość zakłada 4 x 275 i auto z tyłu wygląda jak kupa, bo koła są głęboko w nadkolach. Z kolei jeśli ktoś weźmie na zimę 315 z tyłu (na R21), to podobno mocno wzrasta ryzyko aquaplanningu z tak szeroką gumą w zimę. W Audi zawsze jest 4 x ta sama opona, a nadkola i ET są dostosowane tak, że wygląda to zawsze zacnie.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 3
Opublikowano

Taka jeszcze dygresja, że nie rozumiem, dlaczego auta premium generalnie mają słabą ergonomię kabin, mało schowków, miejsca, źle przemyślane miejsca na telefony. W takiej Skodzie, czy VW są łatwo dostępne ładowarki indukcyjne na telefon i to dwa, na dodatek wentylowane. Głębokie schowki, flokowane kieszenie, nawet schowek na okulary w podsufitce. A czy to w BMW, czy w Audi - wszystko ciasne, małe i słabo przemyślane 😞

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

A co do klapy bagażnika to jest to ciekawe, bo gdy pytałem w Monachium w BMW WELT jak to jest, że klapa bagażnika trzaska powiedziano mi, że taka jest konstrukcja pojazdu. Mówiąc o X5 może to zrozumiałe, bo klapa jest dwuczęściowa więc musi się “ułożyć”, ale w X6 i każdym innym jest tak samo … 

Potrafili zrobić dociaganie drzwi, które działa rewelacyjnie i nie trzeba trzaskać , a w klapie bagażnika ta sztuka się nie udała … szkoda.

 

Edytowane przez lukasz822

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.