Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

moja pompa przed kółkiem miała 0,6 na wolnych, po kółku 0,9/1 bara, ale przy 1500 mam już 2,5 bara! O to chodzi własnie..

Opublikowano (edytowane)

Witam .

Przy okazji  wymiany oleju   zrobiłem maly test cisnienia   łatwo nie bylo  dojście do czujnika  ciśnienia    to jakaś katastrofa    znajduje się pod spodem  filtra  oleju  przykręcony  do podstawy  pod kątem. 

  (ręce poparzone   duł  auta oslony zalane olejem )  

Pacjent 

Bmw  e61 530xd  2008r

Silnik  M57n2   allu blok   235 koni

 Olej  schell hx8  5w40

Przebieg  520.000 km

 

 

20250621_215653.jpg

Edytowane przez aramiel123
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M57  ma seryjnie kółko 19, dlatego ponad 500 na blacie i cały czas jeździ, N57 po zmianie kółka ma bardzo podobne wskazania cisnienia. To zostało niepotrzebnie zmienione w serii N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aramiel, dzieki za poswiecony czas, meczarnie, super ze podzieliles sie tak czytelnymi wynikami. Wnosi bardzo duzo w ten watek. Dzieki👍

  • Moderatorzy
Opublikowano

No tak, GM... W ramach akcji serwisowej zacierających się silników na 0w20 leją 0w40. 🤣🤣🤣🤣

Tylko co radzisz? Skoro wrzucasz tu takie wideło to analogicznie do n57 sae60?

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Kuj0n napisał(a):

No tak, GM... W ramach akcji serwisowej zacierających się silników na 0w20 leją 0w40. 🤣🤣🤣🤣

Tylko co radzisz? Skoro wrzucasz tu takie wideło to analogicznie do n57 sae60?

To nie jest do konca prawda i posluchajcie dokladnie o co chodzi. Silniki po wymianie nadal 0w20.

Opublikowano
10 minut temu, kkx5 napisał(a):

To nie jest do konca prawda i posluchajcie dokladnie o co chodzi. Silniki po wymianie nadal 0w20.

Tak zalecał producent, bo 2% emisji mniej. Analogicznie jest w BMW, jakby emisja nie była problemem, to by zalecali 5w40 do diesli zamiast 0w30 teraz, a do benzyn 0w30 zamiast 0w20. Wszystko sprowadza się do „ekologii” tylko niestety ktoś źle to zdefiniował, bo lepiej zrobić coś, co pali o 2% więcej i przejedzie milion km niż 2% mniejsze spalanie i po 100-200k km silnik do remontu/wymiany. Tak samo z elektrykami- nie ma emisji na drodze, ale za to w fabryce, przy wydobyciu litu i przy produkcji prądu jest emisji wszelakiej bardzo dużo. Trochę dziwna ta definicja „ekologii”. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gm dalej zaleca oraz stosuje 0w20. Ludzie podchwycili to jako problem 0w20 a w calej sprawie nie o to chodzi. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

 

34 minuty temu, kkx5 napisał(a):

To nie jest do konca prawda i posluchajcie dokladnie o co chodzi. Silniki po wymianie nadal 0w20.

No nie oglądałem całego filmu ale czytałem o tym już wcześniej.

Tak, GM dalej zaleca 0w20 do nowych silników ale do tych objętych ryzykiem w przypadku gdy nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany lekarstwem ma być właśnie 0w40.

I ja nie widzę żadnego problemu w 0w20. F1 śmiga na 0w30 gdzie silniki kręcą się do 16tys obr i są zadowolone 😄

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Objetych ryzykiem to znaczy bledy w produkcji, zle spasowania, ktore sa juz poprawione. O to chodzi w calej sprawie a nie o olej ale ludzie to podlapali jako problem z 0w20.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Kuj0n napisał(a):

 

No nie oglądałem całego filmu ale czytałem o tym już wcześniej.

Tak, GM dalej zaleca 0w20 do nowych silników ale do tych objętych ryzykiem w przypadku gdy nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany lekarstwem ma być właśnie 0w40.

I ja nie widzę żadnego problemu w 0w20. F1 śmiga na 0w30 gdzie silniki kręcą się do 16tys obr i są zadowolone 😄

16k rpm to dla smarowania super 😉

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzisiaj podczas dłuższej trasy wpadło mi do głowy coś takiego: na ile możliwe jest, że problemy z rozrządami biorą się z za niskiego ciśnienia oleju? Przecież tam są hydrauliczne napinacze, jak ciśnienie jest za niskie, to łańcuch sobie może „swobodnie” pracować, jak dołożymy do tego rozrzedzenie paliwa olejem napędowym, to będzie gorsze smarowanie łańcucha. 

Opublikowano (edytowane)

W końcu wyrwałem trochę czasu by zainstalować miernik ciśnienia w mojej N57 🙂 (W silniku jeszcze wszystko oryginalne, nic nie było wymieniane, moc seria)

Dane obiektu:
Przelot 205tys. km
Olej LM 5W40, najechane 10tys. km.
Temperatura oleju w czasie mierzenia 85` C

Wyniki od malejącego przy obrotach
1. jałowych 681 RPM
2. 1500 RPM
3. 2000 RPM
4. 2500 RPM

I teraz pytanie za sto punktów. Coś działać czy jeździć i obserwować? 🤨

Screenshot_20250820_181922_Brave.jpg

Screenshot_20250820_181934_Brave.jpg

Screenshot_20250820_181944_Brave.jpg

Screenshot_20250820_182003_Brave.jpg

Edytowane przez comeasyouare

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

85 stopni to taki niedogrzany motor lekko, przy 95 stopniach ten odczyt 1.06 zamieniłby sie w ponżej 1 rozumiem że odczyt przy 681 rpm?

po zmianie kółka miałbyś na jałowym 1,2

przy 1500= 2,5

przy 2000=3,5

przy 3000=4bary

odpowiedź należy do Ciebie

Opublikowano
22 minuty temu, WojtekX napisał(a):

85 stopni to taki niedogrzany motor lekko, przy 95 stopniach ten odczyt 1.06 zamieniłby sie w ponżej 1 rozumiem że odczyt przy 681 rpm?

po zmianie kółka miałbyś na jałowym 1,2

 

Tak przy 681 rpm. 

Jutro będę miał możliwość sprawdzenia przy 95 stopniach, to zobaczę.

No chętnie bym zmienił to kółko, ale koszty robocizny trochę mnie odstraszają. Sam tego nie zrobię, a możliwe że, jak rozbierać to i już rozrząd by wypadało zrobić, choć uważam że dla N57 205tys. km to dopiero dotarty silnik 😆

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wielkiej tragedii z tym ciśnieniem nie masz, dojeździj rozrząd i przy zmianie plus kółko

  • Lubię to 2
  • Moderatorzy
Opublikowano

@WojtekX może wiesz coś w temacie panewek w n57?
Gadałem sobie z mechanikiem o tym jak długo tą furą jeździć po wymianie oleju w skrzyni na temat wykodowania EGR itp, mówi, że może warto prewencujnie panweki też wymienić... 180 tysi nalotu, do tej pory miał olej zmieniany co roku, czyli 10-15 tysi - 5w30, za mojej kadencji jak w zegarku co 10tysi 5w40. Żadnych problemów w silniku nie ma, wszystko chodzi idealnie. Myślałem pod kątem ewentualnej prewencyjnej wymiany zębatki pompy oleju, tylko czy to w ogóle może mieć sens.

Opublikowano

Jak lejesz 5w40 i będziesz sensownie jeździł- bez

schodzenia poniżej 1500rpm i masz sensowne ciśnienie oleju, to panewkom się nic nie stanie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mialem pare sztuk na rozrzad ostatnio, takie grube przebiegi, pod 400tys, n57, wszystko jeszcze ori, wlecialo tylko kolko mniejsze przy "okazji", egr wywalony duzo wczesniej. 

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
4 godziny temu, davidpl napisał(a):

Jak lejesz 5w40 i będziesz sensownie jeździł- bez

schodzenia poniżej 1500rpm i masz sensowne ciśnienie oleju, to panewkom się nic nie stanie. 

Na to już mam program wgrany z XHP, stage 1 z podniesionymi schift-pointami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.