Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Kuce też ważne ;) Pamiętam jak kumpel w swoim Mondeo zwiększył moc ze 180 KM na 210 KM i bodaj raptem 20-30 niutków. Różnica była bardziej niż odczuwalna.


Nie wiem czy można wrzucać URL do firmy, która się tym zajmuje? Nie chcę być posądzony o promocje, więc zainteresowanym mogę wysłać na prv.


Co do takiego "zwyczajnego" power box, to wiele osób mi to odradzało. A na temat tego rozwiązania dahlera nie znalazłem praktycznie nic. Poza tym, że fabrycznie montują swoje zabawki w niektórych wersjach M, więc chyba powinno być OK? Tylko nadal nie wiem jaki to może mieć impact na samo auto? żywotność silnika, wtryski, tłoki, turbiny, skrzynię etc bo jednak podniesienie mocy o 20% i niutków o 18% przy tak wyżyłowanym (?) silniku wydaje się bardzo dużo.


Dokładnego kosztu jeszcze nie znam, ale na szybko bez negocjacji dowiedziałem sie, że można się spodziewać kwoty w okolicy 6-7 k pln z pełną usługą, kosztem tego modułu i wymianą filtra powietrza. Później oczywiście jeszcze koszt demontażu przed wizytą w serwisie i ponownego montażu.


Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

6-7 k za power boxa to rozbój w biały dzień.

Ogólnie te urządzenia nie maja dobrej opinii, ktokolwiek by ich nie robił. Oszukują pewne czujniki aby wymusić większa dawkę paliwa i ciśnienie doładowania. Często głupieje skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie jest to typowy power box. Producent piszę tak:


Cyfrowy moduł elektroniczny silnika [ECU] wraz z specjalną, rozbudowaną wiązką komunikującą się z sensorami magistrali "Controller Area Network (CAN bus)". Sterownik zapewnia ponadprzeciętny ale w pełni bezpieczny dla silnika, skrzyni biegów oraz zespołu napędowego przyrost mocy i momentu obrotowego wykorzystując rezerwy silnika i jego podzespołów pozostawione przez producenta. Kontroler ECU korzysta z map z dynamiczną adaptacją i pozwala na osiągi identyczne do typowego chiptuningu przez OBD - monitoruje wiele wartości w czasie rzeczywistym i elastycznie dopiera wskazania. Szybsza reakcja przepustnicy i poprawiona reakcja pedału przyspieszenia.


Zainstalowanie wewnątrz kontrolera wysoko wydajny procesor po dokonaniu koniecznych obliczeń wysyła zwrotnie do odpowiednich sensorów zmodyfikowany sygnał który w efekcie skutkuje wzrostem mocy i momentu obrotowego a ponadto, w odróżnieniu od konkurencyjnych produktów wewnętrzny komputer wysyła również redukujący moc sygnał w przypadku gdy parametry silnika cechują się fluktuacją, co w konsekwencji uniemożliwia np. przegrzanie się jednostki napędowej.


Zresztą na oficjalnej stronie Dahlera można znaleźć info ich realizacjach. Wygląda to dość imponująco. Dyskusje o kasie na razie zostawiam na boku. Najbardziej interesuje mnie wpływ na długoterminowe korzystanie z takiego modłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Gwarancja w razie czego i tak przepadnie jak sprawdzą logi więc niezbyt widzę jakieś plusy względem normalnego programu.

Ciężko będzie Ci znaleźć u nas opinie o długotrwałym używaniu bo chyba nie jest to zbyt popularne urządzenie, nawet na bimmerpost 90% boxów to jb4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.


Z tą gwarancją to tak przewiduje. Aczkolwiek podstawowa gwarancja, to 2 lata. A następna wizyta gwarancyjna za niecałe 2 lata, więc jak po drodzę nic się nie będzie działo, to nie ma strachu. Gorzej jak się coś wywali...


BTW rozwiń proszę myśl dotyczącą "normalnego programu". O co konkretnie chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zrób dobry program, bez zmiany ic i wydechu zrób 300ps /450nm i powinno śmigać bez problemu....

Mam ten motor w F30.

Nie kręć za mocno bo może się grzać w lato, zmieniaj olej co ma 10k i po dotarciu i tyle.

I nie katuj zimnego i potrzymaj zanim po trasie zgasisz....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pewnie nie ten dział , ale czy można podkręcić demona prędkości 318i , tak żeby był jeszcze szybszy ale bez utraty gwarancji ? pewnie nikt tego nie będzie wiedział na 100% bo silnik jest całkiem nowy ,i nie wiadomo czy to ten sam co 320i czy inna konstrukcja ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytanie - nie da się. Nie da się żadnego auta podkręcić aby nie tracić gwarancji, nie ważne czy to jest 318i czy M5, poza takim rozwiązaniem, że producent oferują taką usługę.

W każdym przypadku ingerujesz w jakiś sposób w sprzedane ci rozwiązanie techniczne, na które producent udzielił Ci gwarancji i będzie miał podstawę do teog, żeby jej nie uznać.

Chociaż są na forum ludzie, którzy uważają, że można. Ważne żeby być świadomym ryzyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pewnie nie ten dział , ale czy można podkręcić demona prędkości 318i , tak żeby był jeszcze szybszy ale bez utraty gwarancji ? pewnie nikt tego nie będzie wiedział na 100% bo silnik jest całkiem nowy ,i nie wiadomo czy to ten sam co 320i czy inna konstrukcja ?

 

Może się mylę, ale nie wydaje mi się, żeby 2.0t w oznaczeniu 18i był czymś nowym, a jedynie wykastrowanym b48 20i.

Dlatego mam wrażenie, że poziom 280ps powinien być bardziej niż w zasięgu, podobnie jak to miało miejsce w przypadku n20


https://www.facebook.com/pg/TeCePERFORMANCE/photos/?tab=album&album_id=2581972505165796&__xts__%5B0%5D=68.ARDJzWugcuN8_CyC6KKhv60zcLCxYsuRTAKKm2pGptEIL-rcX7maMWmYXBMG7dMHqI5hXGyJ1tUTpEs4Sxmtq7tk38kpcDOhpFhP03ZEhXv8z86wAfoZ0V5J_rdXlo7_1jSmeCGNgpnDwjYtlJU5486FRlTJoODJ-9NrCZnevzjw-RYWfmEshe098k8Xtb8JKxrFK-IrmM9xiGqvHUEkdeiFBzar9nI4ewsLmmByJcZctjfiUZEWMSSOc2vf9rPl_niyyf7mDYzE1t3BCzVGsSMyHMbJZ5KJvz05ozF3oBRSptamPfwfGABXXrQgRpUF8WhdMhkhumKZxfu_JlQyXQbtYWvag45hIYp46ef5agBgRxqM16OlhVS9CtfyGAC6o-Ub9IfCcar_Lb77lYhKRbN7cceaZUZNlwUoglYbzdKfMr0KR8uk6jtNy49x7-MTwphGuRGKn7tj7bMn6ad6&__tn__=-UC-R



Gwarancji nie stracisz, do czasu, aż aso nie wykryje utraty dziewictwa :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemiecki producent do końca tygodnia wstrzyma produkcję we wszystkich swoich europejskich fabrykach oraz w Afryce Południowej.


Oliver Zipse, prezes zarządu BMW AG, podczas dorocznej konferencji prasowej w Monachium, odniósł się dziś do działań koncernu związanych z pandemią koronawirusa. - Eksperci udzielają jasnych wskazówek, co do tego, co musimy zrobić, aby spowolnić rozprzestrzenianie się koronawirusa. Kolejne tygodnie będą krytyczne. Wiele krajów podjęło znaczące działania, które popieramy. /…/ W związku z tym tymczasowo zamknęliśmy pierwsze przedstawicielstwa handlowe w Europie. Popyt na samochody, podobnie jak wiele innych towarów, znacznie spadnie – stwierdził szef BMW.


Przypomniał, że od 17 marca koncern zaczął zamykać fabryki w Europie oraz zakład w Rosslyn w Afryce Południowej. Wszystkie wspomniane zakłady staną do końca tego tygodnia. Przerwa w produkcji jest obecnie planowane do 19 kwietnia.


BMW Group jest jednym z głównych na świecie producentów samochodów i motocykli klasy premium, a także świadczy usługi finansowe i z zakresu mobilności. Do koncernu należą cztery marki: BMW, MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad. Sieć produkcyjna BMW Group obejmuje 31 fabryk zlokalizowanych w 15 krajach; firma ma też sieć sprzedaży w ponad 140 krajach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam i z góry dzięki za odp.

Czy silnik w nowej 330i jest tym samym silnikiem który jest w g30, 530i?

Nie. W 530i jest ten sam co w X3 30i i w starej F30 330i, czyli 252km 350nm. W G20/G21 jest nowsza rewizja tego silnika 258km 400nm + zmieniony osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje się ktoś czy silnik, a przede wszystkim osprzęt w nowej 2 GT 2.0 306 KM (lub 302 KM, rożnie podają) i 450 Nm będzie taki sam jak w nowej 3 G20? O ile to będzie ten sam silnik i osprzęt, to podkręcenie mojego silnika do 310 KM i 470 Nm nie będzie takim złem :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje się ktoś czy silnik, a przede wszystkim osprzęt w nowej 2 GT 2.0 306 KM (lub 302 KM, rożnie podają) i 450 Nm będzie taki sam jak w nowej 3 G20? O ile to będzie ten sam silnik i osprzęt, to podkręcenie mojego silnika do 310 KM i 470 Nm nie będzie takim złem :D

 

W 3 G20 póki co nie ma silnika z M235i czyli B48 o mocy 306 KM. Natomiast rodzina silników B48 jest w modelach 18i, 20i i 30i ale różnią się w szczegółach budowy i oprogramowaniem.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za odpowiedź.


W sumie jest wiele opinii, że nowe 330i można jeszcze dość mocno podkręcić, ale na razie chyba się nikt nie zdecydował. Jak ktoś ma już to za sobą, to niech się podzieli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aktualnie śmigam starym bmw e46 330i.

Kilka miesięcy temu postanowiłem kupić nowy samochód. Na początku myślałem o zakupie toyoty z napędem hybrydowym.

Niestety jazda takim samochodem zabija radość z jazdy. Poczytałem trochę i znalazłem się w salonie kia na jazdę testową hybrydą niro - samochód ok, zdecydowanie przyjemniejszy w odbiorze od toyoty, ale dalej to nie było to.

Na następny weekend wybrałem się na testy proceed gt. Wygląd, wyposażenie i właściwości jezdne najbliższe bmw - w końcu Albert Biermann był odpowiedzialny za układ jezdny. Spalanie odeszło na dalszy plan i zamówiłem proceeda gt którego mam do odbioru pod koniec miesiąca.

Kilka dni temu dowiedziałem się, że można uzyskać duży rabat na nowe g20 no i narodził się pomysł aby może jednak bmw kupić :) podobno jak się raz kupi bmw to już tak zostaje.

W związku z tym mam sporo pytań.


Samochód będzie użytkowany głównie przez jedną osobę.

Na dojazdy do pracy - 5 km w jedną stronę. Czyli jakieś 12-15 km dziennie w mały miasteczku.

Na weekendy wypad do większego miasta -60 km w jedną stronę. Raz w roku dłuższy wypad - Chorwacja, Włochy.

Rocznie jakieś 15 000 km.


1.Przy tak krótkich dystansach to 320d chyba nie jest dobry pomysłem i lepiej by było wybrać 320i?

320i ma zbliżone osiągi do kia proceed gt i do tego mniej spala paliwa. Wnętrze bmw jest bardziej przestronne, fotele wygodniejsze - komfort podróżowania jest znacznie lepszy na długich dystansach.

Wnętrze też mi się bardziej podoba, nowocześniejsze. Jakości wykonania nie miałem okazji sprawdzić, ale pewnie lepsze.

Wyciszenie samochodu też stoi na wyższym poziomie. Auto w m sport pakiecie wygląda bardzo ładnie, ale kia również mi się podoba-wyróżnia się z tłumu bardziej niż bmw.


2. Skonfigurowałem sobie 320i na stronie BMW. Kwota jaka mi wyszła to: 196 694 zł - kwota obniżona przez aktualne wysokie rabaty będzie do przełknięcia.



Pakiet stylistyczny M Sport

Kolor Biel Aplejska

Standardowe felgi 18"

Tapicerka Materiałowa-Skórzana - dobrze się to sprawuje?

To do czego dopłacam:

BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym zakresie

Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go

Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich - przyda się przy dłuższych wypadach

Ogrzewanie foteli przednich

Ogrzewanie kierownicy

Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej

Zestaw głośnikowy HiFi - standardowe podobno są beznadziejne


3.Jak nie wybiorę pakietu BMW Live Cockpit to będę miał takie zegary:

f378c01cc8665995b2232b4eb17b5508.jpg

Co jeszcze będzie wyglądać inaczej - wyświetlacz po prawej stronie?

Czy będę mógł się bezprzewodowo połączyć i korzystać z apple carplay nawigacji po kablu lub bezprzewodowo?


4. Czy warto brać pakiet serwisowy przy tak małej ilości robionych kilometrów.


5. Jak wygląda serwisowanie w bmw. Koszt przeglądów okresowych - filtry, olej i co ile km robi się to 320i, 320d?


6. Czy kupiłbyś ponownie G20? Czy ktoś z Was miał jakieś poważniejsze awarie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
3.Jak nie wybiorę pakietu BMW Live Cockpit to będę miał takie zegary:

f378c01cc8665995b2232b4eb17b5508.jpg

Co jeszcze będzie wyglądać inaczej - wyświetlacz po prawej stronie?

Będzie mniejszy.

 

Czy będę mógł się bezprzewodowo połączyć i korzystać z apple carplay nawigacji po kablu lub bezprzewodowo?

Tak, ale w okrojonym zakresie. Cały fun z korzystania z tego auta to Live Cockpit Professional wg mnie.

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1592192

 

4. Czy warto brać pakiet serwisowy przy tak małej ilości robionych kilometrów.

Tak.

 

5. Jak wygląda serwisowanie w bmw. Koszt przeglądów okresowych - filtry, olej i co ile km robi się to 320i, 320d?

Co 30000 km masz serwis olejowo-eksploatacyjny w cenie pakietu BMW Service Inclusive. Jeśli chcesz zmieniać olej i filtry częściej, to dopłacasz do każdej wymiany poza planem.

 

6. Czy kupiłbyś ponownie G20? Czy ktoś z Was miał jakieś poważniejsze awarie?

Poza awariami panelu sterowania lusterek i problemami wygenerowanymi oprogramowaniem nie słyszalem o poważnych usterkach.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G20 jest najlepszą trójką wg mnie, wciąż nie mogę się przyzwyczaić do opływowości auta, które w połączeniu z genialną sprawnością nowego silnika 2.0i powoduje bardzo powolne wytracanie prędkości w trakcie hamowania silnikiem. 400 Nm z 2.0 przy 1550 obr. I 258 KM, a spalanie średnie jak w moim starym 318d.

Petarda. 330i jest 2.0 r4 ale przy tym silniku chyba nie ma tych, co tęsknią za 330i w e90 bez turbo.

Stage 3 w tym aucie oznacza 340 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stage 3 w tym aucie oznacza 340 KM.

Niestety podatność na modyfikacje nie jest mocną stroną tego silnika. Dla porównania 2.0 TSI EA888 Gen 3 wkładane do np. Audi A4/A5 czy Porsche Macana generuje praktycznie taką samą moc na samym boxie JB4 który dodatkowo pozwala zachować gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A ktoś zrobił już stage 3 ?

Po samym programie wychodzi 310-315 KM (widziałem wykres ostatnio). Ja myślę że mapa + IC wagner + DP wyjdzie ok 340-350 koni :)

Stage 3 zazwyczaj nazywano grubsze tematy typu wymiana turbo itp.

 

samym boxie JB4 który dodatkowo pozwala zachować gwarancję.

 

To nie do końca prawda bo przy grubszej awarii i czytaniu logów nic nie da wypięcie jb4 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.