Skocz do zawartości

fdnet

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    B58 xDrive

Osiągnięcia fdnet

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Generalnie przy finansowaniu Comfort lease kompletne koła zimowe można mieć praktycznie za darmo. Wystarczy dogadać się z dealerem i koszt kół wrzucić w leasing poprzez odjęcie go od wynegocjowanego rabatu. Salonowi wychodzi na to samo a my finalnie płacimy za koła tylko taki procent, jak procent wartości pojazdu który spłacamy przez okres trwania umowy. Plus tego rozwiązania jest taki, że po zakończeniu leasingu koła są nasze, więc możemy je sprzedać i finalnie wyjść pi razy drzwi na zero.
  2. Mylicie tutaj po prostu świadectwo homologacji pojazdu, które określa min. na jakich rozmiarach i parametrach opon pojazd jest dopuszczony do ruchu i homologację opon przez samego producenta, która definiuje konkretne modele ogumienia, które producent zaleca aby utrzymać gwarancję na napęd. Samego ubezpieczyciela nie interesuje jaka marka i model opon jest założona na pojeździe, o ile są to opony w homologowanym dla tego pojazdu rozmiarze. Jasne że możesz, gorzej tylko jeżeli napęd strzeli gdzieś w trasie i auto trzeba będzie zabrać do serwisu lawetą.
  3. Dlatego do codziennej jazdy warto brać adaptacyjne, tym bardziej, że kosztuje grosze. Ja bardzo dobrze wspominam magnetic ride z S3 8V i adaptacja w G20 jest na bardzo podobnym albo i nawet odrobinę lepszym poziomie. Jeżeli jesteś przyzwyczajony do osiągów RS3, to przesiadka do auta słabszego o 150 km może być frustrująca, no ale to oczywiście kwestia indywidualna. Też tak myślałem przesiadając się do BMW, natomiast teraz trochę brakuje mi tej jakości wykończenia wnętrza która była w Audi. Niestety jakość detali w G20 jest gorsza niż w o klasę niższym A3 z przed 7 lat.
  4. Zwykły też, dlatego właśnie podkreśliłem, że professional działa nawet przy niewielkich prędkościach i miejskiej jeździe w korkach.
  5. To ciekawe, bo ja też mam aktywny regulator prędkości bez systemów asystujących i u mnie działa tylko do 160km/h. Może koledze pomyliło się z limiterem prędkości :wink: Adaptacyjny tempomat działa do 210 km/h tylko przy systemach asystujących professional, bo tylko wtedy auto dostaje lepszy radar z większym zasięgiem i rozdzielczością, który jest w stanie reagować odpowiednio przy takich prędkościach. Wszystko zależy co rozumiesz pod pojęciem "asystent jazdy w korku". Jeżeli tylko funkcję zatrzymania przed poprzedzającym pojazdem i ruszenia po krótkim postoju (2-3s) albo po ręcznym wznowieniu (gaz lub resume), to do tego wystarczy sam tempomat adaptacyjny z funkcją stop&go. Natomiast jeżeli chcesz mieć "prawdziwego" asystenta jazdy w korku który rusza sam nawet po dłuższym zatrzymaniu i dodatkowo prowadzi po pasie ruchu przy niewielkiej prędkości to wtedy tylko systemy asystujące professional. Zakodować się tego nie da bo system korzysta z innego radaru i systemu kamer przy lusterku wstecznym.
  6. To nie jest głównie wina opon tylko charakterystyki napędu i przebiegu momentu, który jest dostępny od samego dołu. W moim poprzednim aucie (audi S3 - moc i moment praktycznie takie same jak obecnie w m340i) też miałem p-zero i jazda po mokrym to było zupełnie inne doświadczenie. Co prawda nie dało się zarzucić tyłem, ale za to wczesne wciśnięcie gazu na wyjściu z mokrego zakrętu katapultowało samochód do przodu natomiast BMW od razu leci bokiem albo trakcja obcina moc, tak więc jest efektownie ale nie efektywnie. W zamian odwdzięcza się lepszym prowadzeniem na suchej nawierzchni. Coś za coś.
  7. 1. Moim zdaniem normalne. Ogumienie performance to opony Michelin pilot sport 4s, które można dokupić osobno za ok. 1500 zł mniej niż w konfiguratorze BMW. Po za tym auto ma taką ilość trakcji, że zasadniczo lepsze opony będziesz w stanie w pełni wykorzystać jedynie na torze. 2. Tylko asystent z kamerą 360, jest to jeden z najlepszych gadżetów w G20. 3. Mam Harmana i nie żałuję, gra bardzo dobrze, aczkolwiek nie wybitnie. 4. Zgadza się, szyby o zwiększonej izolacji akustycznej wyciszają głównie szumy opływowe w okolicy słupków A, moim zdaniem warto.
  8. Wymieniałem w ubiegłym tygodniu, koszt 180 zł brutto za samą usługę (ASO). Olej dokładnie taki jak na zdjęciu powyżej (0W-30) + oryginalny filtr. W kwestii gwarancji dostałem informację, że ASO musi odnotować fakt, że wymiana była na dostarczonych przez klienta materiałach, aczkolwiek jeżeli będą to części oryginalne to nie powinno być żadnego problemu i dotychczas nigdy nie było.
  9. Dwa tygodnie temu przejechałem trasę ok. 350 km, większość w trybie adaptive. Jedyna różnica jaką zauważyłem była taka, że czasami przy mocniejszym wciśnięciu gazu czy szybszym pokonywaniu zakrętów utwardzał mi się układ kierowniczy. Żadnych innych zmian nie zauważyłem. Wydaje mi się, że ten tryb to dopiero pierwsze podejście BMW do tematu i wymaga jeszcze dopracowania. Dla porównania tryb Auto w Audi drive select zmienia charakter samochodu w o wiele większym stopniu, tj. można wyczuć np. zmianę charakterystyki skrzyni, czułości pedału gazu czy też układu kierowniczego.
  10. Pozwolę się nie zgodzić. W większości przypadków ruszanie z miejsca autem ze szperą i bez szpery będzie dokładnie takie samo. Wyjątek to sytuacja, kiedy pod każdym z kół wystąpi inna przyczepność czyli np. jeżeli jedno z kół będzie stało na lodzie a drugie na śniegu albo jedno będzie na mokrym a drugie na suchym asfalcie. Wtedy rzeczywiście może być korzyść na rzecz auta ze szperą ponieważ będzie ono w stanie przenieść na podłoże moment odpowiadający temu na bardziej przyczepnym kole. Natomiast w przypadku G20 trzeba jeszcze wciąć pod uwagę fakt, że sportowy dyferencjał jest spinany elektronicznie za pomocą sprzęgła, więc nie działa to tak, że od razu w momencie ruszenia "z buda" mamy spięty dyfer. Generalnie szpera w aucie RWD jest po to, aby przy sportowej jeździe umożliwić wcześniejsze wciśnięcie gazu na wyjściu z zakrętu i bardziej przewidywalne zachowanie podczas jazdy w poślizgu a nie do lepszego ruszania z miejsca. Od tego jest xDrive. Podczas normalnej jazdy nie ma żadnej różnicy.
  11. A ja padłem od Twojej ignorancji :mrgreen: Czyli zgodnie z Twoją teorią gwarant nie liczy kosztów, rozdaje pieniądze na prawo i lewo wymieniając np. skrzynię biegów o wartości 30k chociaż w 10 sekund mógłby udowodnić kiedy i gdzie klient podłączał boxa? :lol:
  12. A ja się akurat z tego cieszę, bo dzięki temu możemy jeszcze przez chwilę cieszyć się R6 pod maską w aucie za w "miarę" rozsądne pieniądze (m340i).
  13. Chyba jednak prawda :wink: Kolega jak mniemam wysuwa swoje twierdzenie na podstawie internetowej "wiedzy", a nie doświadczenia. W moim przypadku przez 3 lata jeździłem 2.0 TSI na gwarancji z boxem JB4. Miałem nawet jedną naprawę gwarancyjną napędu i o dziwo nic nie wykryli. Znam również przypadek wymiany całej skrzyni DSG na gwarancji i również box nie został wykryty. Oczywiście cały czas mówię tutaj o grupie VAG. W przypadku BMW i connected drive, które loguje do systemu wszystkie błędy sterownika w jednostce czasu może nie być tak kolorowo.
  14. Niestety podatność na modyfikacje nie jest mocną stroną tego silnika. Dla porównania 2.0 TSI EA888 Gen 3 wkładane do np. Audi A4/A5 czy Porsche Macana generuje praktycznie taką samą moc na samym boxie JB4 który dodatkowo pozwala zachować gwarancję.
  15. Ja natomiast oprócz kilku mało przydatnych gadżetów dostałem w prezencie pięknie porysowany lakier, z tzw. swirlami praktycznie na każdym elemencie nadwozia... Tak więc fabrycznie nowe auto premium z przebiegiem 6 km od razu nadawało się do polerowania. Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że po tygodniu od odbioru dostałem maila od "działu detailingu" salonu, z propozycją pielęgnacji samochodu tak, aby zachował "salonowy szyk"... Cena jedyne 3500 PLN. Tak więc jak by ktoś chciał namiary na "fajnego" dealera, to chętnie podam na PW :wink:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.