Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


czy moge poprosic o ocene konfiguracji?

Auto z 2019 roku, chce kupic jako uzywane i zastanawiam sie czy czegos waznego brakuje:


01DE Norma spalin EU6 RDE

01PD 18" k.st.le.Double Spoke 790M z tr.awar.

0230 Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

0248 Podgrzewanie kierownicy

0258 Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

02NH Hamulec sportowy M

02PA Zabezpieczenie śrub kół

02TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów

02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach

02VL Zmienny sportowy układ kierowniczy

0302 Instalacja alarmowa

0420 Przyciemniane szyby

0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

0465 System załadunku

0481 Fotel sportowy

0488 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

0493 Zespół schowków

0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

04KK Listwy wewnętrzne aluminium Tetragon

04NE Nagrzewnica Blow-By

04UR Oświetlenie wnętrza dookoła

0508 Park Distance Control (PDC)

0534 Klimatyzacja automatyczna

0544 Regulacja prędkości z funkcją hamowania

0548 Licznik kilometrów

05A1 LED Fog lights

05A4 Reflektory LED z rozszerzonym zakresem

05AQ Active Guard Plus

05DA Dezaktywacja poduszki powietrznej pasaż.

05DC Zagłówki w siedzeniu tylnym składane

0676 System głośników HiFi

06AE Teleservices

06AF Ustawowy numer awaryjny

06AK Connected Drive Services

06C3 Connected Package Professional

06NW Telefonia komórkowa z Wireless Charging

06U3 BMW Live kokpit Professional

06WD WLAN Hotspot

0704 M Podwozie sportowe

0710 M Kierownica skórzana

0715 Pakiet areodynamiczny M

0760 Wysoki połysk Shadow-Line

0775 Podsufitka antracyt

07LF Modell M Sport

07M9 Ind.Shadow Line z wysokim połyskiem

08A1 Polska wersja językowa

08AP Dummy-SALAPA

08AT Literatura pokładowa, polski

08KA Termin wym.oleju 24 miesiące/30 000 km

08R9 Czynnik chłodniczy R1234yf

08TF Aktywna ochrona pieszych

09AA Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.

A090 Akumulator AGM 90 Ah

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
Jakies info jaki silnik? Konfiguracja fajna, ale brak kamery cofania z asystentem parkowania to nieporozumienie.

 

Silnik 330i


Mnie bardziej martwi brak syngalozacji martwego pola, adaptacyjnych świateł i dostępu komfortowego.

Pozdrawiam,

47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakies info jaki silnik? Konfiguracja fajna, ale brak kamery cofania z asystentem parkowania to nieporozumienie.

 

Silnik 330i


Mnie bardziej martwi brak syngalozacji martwego pola, adaptacyjnych świateł i dostępu komfortowego.

 

Brak adaptacyjnych ledów jest zauważalny zarówno wizualnie jak i praktycznie, ale w przypadku aut używanych telefonów jednak stan ogólny jest kluczowy.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Czy auto będzie sporo jeździć w trasie, czy raczej miasto? Do miasta adaptacyjne nie są potrzebne.

Martwe pole to ułatwienie, ale zostałem tak wyszkolony, że i tak ruch głowy zawsze jest i ogólnie to mało zwracam uwagi na ten symbol.

Dostęp komfortowy dla mnie must have przy nowym aucie. Przy używanym bym się zastanawiał, jeżeli reszta byłaby fajna a i cena dobra. To kwestia przyzwyczajenia się.

Opublikowano
Czy auto będzie sporo jeździć w trasie, czy raczej miasto? Do miasta adaptacyjne nie są potrzebne.

Martwe pole to ułatwienie, ale zostałem tak wyszkolony, że i tak ruch głowy zawsze jest i ogólnie to mało zwracam uwagi na ten symbol.

Dostęp komfortowy dla mnie must have przy nowym aucie. Przy używanym bym się zastanawiał, jeżeli reszta byłaby fajna a i cena dobra. To kwestia przyzwyczajenia się.

 

dzieki za pomoc, kupilem z dosc bogatym wyposazeniem, wiec wszystko co trzeba jest


Pozdr!

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Co do adaptacyjnych i tras to zalezy jakie trasy… Na autostradach i ekspresowkach nie widze jakichs duzych plusow swiatel adaptacyjnych. Jezdnia i tak jest szeroka, odgrodzona wiec zaden zwierzak nie powinien wpasc.


Adaptacyjne, jak i lasery, przydaja sie, gdy sporo jezdzi sie krajowkami.

Opublikowano
Co do adaptacyjnych i tras to zalezy jakie trasy… Na autostradach i ekspresowkach nie widze jakichs duzych plusow swiatel adaptacyjnych. Jezdnia i tak jest szeroka, odgrodzona wiec zaden zwierzak nie powinien wpasc.


Adaptacyjne, jak i lasery, przydaja sie, gdy sporo jezdzi sie krajowkami.

Daj spokój, na austradach i eskach jest mega ciemno. IMO lasery / adaptacyjne to najlepsza inwestycja ever.

Opublikowano
Ja ostatnie dwa lata jezdziłem RAV4 z full led i wydawało mnie się że to są super światła... dopóki nie odebrałem mojego BMW z laserami adaptacyjnymi.. po miesiącu jazdy stwierdzam że to jest absolutny must have i dobrze że zaznaczyłem w konf. Światła świecą nie porównywalnie lepiej i dalej, wycinają perfect, mega sztos.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do adaptacyjnych i tras to zalezy jakie trasy… Na autostradach i ekspresowkach nie widze jakichs duzych plusow swiatel adaptacyjnych. Jezdnia i tak jest szeroka, odgrodzona wiec zaden zwierzak nie powinien wpasc.


Adaptacyjne, jak i lasery, przydaja sie, gdy sporo jezdzi sie krajowkami.

 

Podstawowe ledy świeca zwyczajnie słabiej ;)

Dodatkowo nie są skrętne co e mojej ocenie dyskwalifikuje je aucie premium :/

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Mam od prawie roku 320i - 184KM. realne spalanie w trybie comfort w mieście jest na poziomie 9,0-10,2 l. Testowałem auto na trasie do Paryża 1224 km zrobiłem na jednym baku 59l w trybie eco pro i tempomat ustawiony na 123 km/h - jak dojechałem pod hotel miałem zasięg 23 km. Spalanie bardzo zależy od stylu jazdy oraz trybu. Tryb Eco Pro nadaje się tylko na autostrady w trasy przy włączonym tempomacie - kiedy nie jest potrzebne przyśpieszenie - jest na prawdę oszczędny - 8 bieg robi swoje i obroty są na poziomie 1600-1800 przy 123 km/h Nie polecam używania trybu eco pro do miasta - auto jest mułowate i potrafi spalić więcej niż w trybie Comfort. Tryb sport jest bardzo czuły jeżeli wyłączy się jeszcze kontrolę trakcji i jest mokra nawierzchnia, a nie ma napędu X-drive (jak u mnie) to prawie każde przyspieszenie prowadzi do utraty przyczepności tyłu. Miałem do testów ( zrobiłem ponad 900 km) model 330i plug in hybrid. Co zauważyłem zasięg na prądzie najlepiej sprawdza się na autostradzie przy tempomacie ustawionym w okolicach 100-120 km/h. Totalna katastrofą jest natomiast tryb ładowania akumulatorów w trakcie jazdy - spalanie na autostradzie 8,5-9 l przy 100-120 km/h a w mieście 14,5 -15,2 - jaki sens ma tryb ładowania akumulatorów w trakcie jazdy przy tak wysokim spalaniu.

Moim zdaniem idealnym kompromisem jest obecnie 2 l benzyna 320i lub 330 i - modele z silnikiem diesla przestały być konkurencyjne - mały bak 40 l (dopłata do większego ???), zabawa z ad Blue, diesel jest droższy, a warto za tą dopłatę kupić system Xdrive w benzynie, Zanosi się odwrotny trend paliwo diesel będzie zawsze droższe już od benzyny z powodu ogromnego popytu - choć w produkcji to benzyna jest droższa.

Opublikowano
Ja ostatnie dwa lata jezdziłem RAV4 z full led i wydawało mnie się że to są super światła... dopóki nie odebrałem mojego BMW z laserami adaptacyjnymi.. po miesiącu jazdy stwierdzam że to jest absolutny must have i dobrze że zaznaczyłem w konf. Światła świecą nie porównywalnie lepiej i dalej, wycinają perfect, mega sztos.

 

Potwierdzam laser light to przełom - jada nocą jest przyjemna, choć kierowcy tir szczególnie na drogach S w zakręcie migają że ich oślepia - system nie widzi górnych światełek tirów i jak tylko znikają światła drogowe na zakręcie ( są zasłonięte przez barierki ) to zapala lasery które oślepiają ich. jest to trochę stresujące ponieważ nie chcę nikogo oślepiać - z drugiej strony jak kierowca tira nie mrugnie długimi na dachu to system nie wyłączy laserów - kierowca musi sam pilnować wyłączając tryb auto. Generalnie polecam jako obowiązkowe światłą laserowe.

Opublikowano

Trudno polecać światła laserowe, kiedy to znikają z oferty BMW. Wersja LCI nie posiada już takowych w ofercie. Z tego co mi wiadomo wszystkie nowe wersje też ich póki co posiadać nie będą. Podobno jakiś problem z homologacją w USA.

Wprawdzie nie posiadam (jeszcze) G21 a tylko F31 z adaptacyjnymi światłami LED, to uważam że robią robotę. Możliwe, że lasery lepiej świecą, ale to wszystko o czym piszecie, wycinaniu, nie oślepianiu, doświetlaniu itp również jest i działa. Moim zdaniem adaptacyjne LED'y nowej generacji są lepsze od tych co mam obecnie.


Ale generalnie jeżeli ktoś nie jeździ w trasy, tylko głównie po mieście, to te światła są mu zbędne. W 1er dla żony nie brałem i nie żałuję. Auto w dwa lata ma niecałe 8 tys. km a jedyne trasy za miasto to 30-40 km poza Gdańsk, i rzadko kiedy po ciemku. A to co jest w zupełności starcza. Natomiast jeżeli ktoś dużo jeździ w trasy, zwłaszcza nocami, to adaptacyjne są typowym MUST HAVE.

Opublikowano
Trudno polecać światła laserowe, kiedy to znikają z oferty BMW. Wersja LCI nie posiada już takowych w ofercie. Z tego co mi wiadomo wszystkie nowe wersje też ich póki co posiadać nie będą. Podobno jakiś problem z homologacją w USA.

 


"Z tego co mi wiadomo" ... "podobno" a może jakieś źródło tych informacji?


Co ma USA do EU? Homologacje przyznaje sie pojazdowi jeszcze przed produkcją,zanim wejdzie na rynek a nie pózniej. Wg mnie z laserów zrobili taki bardziej premium akcent , który będzie dostępny tylko dla wybranych modeli ( możliwe że to też cos ma wspólnego z dostępnościa)

Opublikowano

Poczytaj forum, to się sam zorientujesz. Masa tutaj informacji. Dużo też wiem od swojego dealera, ale zasada jest prosta: póki BMW oficjalnie nie przedstawi stanowiska, to wszystko jest "najprawdopodobniej". Czyli nic na 100%. I taka też jest moja wypowiedź.


Sam nie wiem czemu problemy z homologacją w USA wpływają na rynek europejski, ale takie pytanie to trzeba by zadać panom z Monachium.

Opublikowano
Dużo też wiem od swojego dealera,.

 


No to faktycznie masz solidne żródło :duh: Przeciętny użytkownik tego forum wie więcej niż oni, potwierdzone wiele razy :)


@konopson


Tutaj chyba stylistyka wzieła góre, przecież IX ma lasery a wszedł niedawno.

Opublikowano
Zależy w jakich relacjach jesteś ze swoim dealerem. Ja z moim nie jedną flaszkę wypiłem. Resztę odpowiedz sobie sam!
Opublikowano
Dużo też wiem od swojego dealera,.

 


No to faktycznie masz solidne żródło :duh: Przeciętny użytkownik tego forum wie więcej niż oni, potwierdzone wiele razy :)


@konopson


Tutaj chyba stylistyka wzieła góre, przecież IX ma lasery a wszedł niedawno.

 

W 2020 prezentacja to już dwa lata temu. Wszystkie nowe modele od teraz będą miały ledy i ledy matrycowe. Nie będzie w ofercie laserów.

Opublikowano
Faktycznie te lasery są tak zautomatyzowane ze mogę sobie w trasie jechać na długich i same ogarniają temat miasta / jazdy z naprzeciwka? :o
Opublikowano
Faktycznie te lasery są tak zautomatyzowane ze mogę sobie w trasie jechać na długich i same ogarniają temat miasta / jazdy z naprzeciwka? :o

 

Tutaj akurat laserow nie potrzeba - w LCI nie ma laserow juz a ogarniaja same temat miasta / jazdy z naprzeciwka :)


ZTCW lasery i tak włączały się po osiągnięciu pewnej prędkości i w określonych warunkach meteorologicznych (chyba brak deszczu). To nie jest tak, że długie = lasery. Ja z nielaserów w LCI jestem zadowolony - mam wrażenie, że wycinanie i reagowanie na światla innych samochodów działa lepiej/szybciej niż w moim XC60.

Opublikowano
Same lasery włączają się przy braku innych źródeł światła typu latarnie. Natomiast same długie i wycinanie włącza się powyżej 60-70km/h. W deszczu też, jednak w deszczu i mgle już tak dobrze nie wyłapują źródła z naprzeciwka i jak sam nie wyłączysz to potrafią oślepiać (nie wyłączać się)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Czy ktoś obiektywnie porównywał wyciszenie w G20 vs G30? Czy seria 3, dzięki szybom akustycznym ma lepsze wyciszenie niż aktualna 5-tka?

 

Miałem G20 z szybami akustycznymi obecnie mam poliftowe G30 i dla mnie 5tka jest lepiej wyciszona, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.