Skocz do zawartości

Czy trzeba wymieniać przednie lampy LED z USA BMW F30 LCI?


deathwish1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zbieram informację na temat przystosowania F30 do europejskich wymogów i jedyną moją wątpliwością są przednie lampy poliftingowe.

Czytałem, że tylko i wyłącznie jest możliwość przeprogramowania na EU Adaptive LED, a zwykłe trzeba wymieniać, chociaż wiele opinii jest podzielonych i żadnej rzetelnego wyjaśnienia nie ma.

Myślę, że nie tylko mi przechodziła taka myśl przez głowę i się temat przyda komuś w przyszłości.

Będę wdzięczny za odzew!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.01.2024 o 15:45, MDW napisał(a):

Adaptive LED nie ma możliwości żadnego przeprogramowania z USA na EU w F30. 

A zwykłe full LED (nie Adaptive)? Świecą asymetrycznie czy symetrycznie? Trzeba kodowac na EU czy nie trzeba nic przy nich robić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... jedni mówią, że asymetrycznie, Ty że symetrycznie. I już zgłupiałem 😄 

No nic, poczekam aż dopłynie i sprawdzę sam na własnej skórze 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w razie jakby rzeczywiście były symetryczne to jak reagują na to diagności? Widziałem na otomoto trochę stanówek z niewymienionymi reflektorami full LED na EU (widoczna obrysówka) i przyznam szczerze aż trudno uwierzyć, że mogłyby być one symetryczne. Raczej aż tylu diagostów w całej PL "płaskich" reflektorów by nie przepuściło, ale mogę sie oczywiście mylić 🙂

 

I jeszcze 1 pytanie - po rozkodowaniu VIN nie mam w nim opcji 5A2 odpowiadającej za relfektory LED, a mimo to auto jest w nie wyposażone. Raczej watpię, że ktoś je dokładał, bo rozkodowywałem parę VINów aut z USA i w niektórych autach, które miało LEDy po rozkodowaniu w wyposażeniu były, a w niektórych nie. Od czego to zależy? Błąd dekodera (bimmer.work) czy ma to jakiś głębszy sens? Chyba że reflektory LED były elementem jakiegos pakietu i nie są wyszczególnione osobno? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja w swoim 330e 2017 mialem Led symetryczne. Auto przechodzi przeglady normalnie. W x5 tez mam symetryczne, od 13tu lat i nie mialem zadnego problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, KucaQ napisał(a):

I jeszcze 1 pytanie - po rozkodowaniu VIN nie mam w nim opcji 5A2 odpowiadającej za relfektory LED, a mimo to auto jest w nie wyposażone. Raczej watpię, że ktoś je dokładał, bo rozkodowywałem parę VINów aut z USA i w niektórych autach, które miało LEDy po rozkodowaniu w wyposażeniu były, a w niektórych nie. Od czego to zależy? Błąd dekodera (bimmer.work) czy ma to jakiś głębszy sens? Chyba że reflektory LED były elementem jakiegos pakietu i nie są wyszczególnione osobno? 

Jeśli jakiś element wyposażenia jest standardowy dla danego modelu/rocznika to się go nie wymienia na liście.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To chyba nie jest do konca symetryczne. Nie pamietam LEDow, ale ksenony z USA nie sa symetryczne. Nie maja tak bezsensownej asymetrii jak te europejskie, ale nadal jest tam taki lekki uskok i jedna strona swieci troche wyzej od drugiej. Watpie zeby LEDy swiecily inaczej. Totalnie plasko swiecily lampy halogenowe z USA.

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla Ciebie jest prosta, ale nie w odpowiedni sposob. Standard jest standard i dotyczy rowniez LEDow. BMW stosuje dwa typy wyciecia/asymetrii. Typ I i typ II. Ten drugi dotyczy wlasnie np. USA. Specjalnie dla Ciebie zajrzalem w dokumentacje BMW. Spojrz ponizej.
 

Capture-1.jpg

BMW paterns.png

Edytowane przez mmw
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No dobrze, nie bardzo rozumiem co chcesz udowodnic, ja mialem f30 z usa, nie na zdjeciach tylko fizycznie i sprawdzalem lampy, swiecily prosto, bez zadnych uskokow jakie prezentujesz wiec.... Co mam napisac, ze bylo inaczej. Zdjec nie zrobie bo auto sprzedalem, lokalnie, wiec jesli pojawi sie na serwis, zrobie zdjecie jak swieca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Plasko swieca tylko lampy halogenowe. Nie widzialem jeszcze ksenonow albo ledow swiecacych calkowicie plasko. Sprowadzilem z USA dosc duzo samochodow. Glowy sobie nie dam odciac, bo tak, jak pisalem wczesniej, nie pamietam na 100% jak swieca LEDy w BMW z USA. Moze ktos tu ma F30 z ledami i by rozwial watpliwosci. Dokumentacja BMW jest dosc precyzyjna w tej materii.

Tu nie chodzi o udowodnianie czegos, ale o to, ze skoro lampy maja ten uskok, to wiekszosc diagnostow sie nie czepia i to przepuszcza.

Edytowane przez mmw
  • Dziękuję 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2024 o 19:11, Borsuczek napisał(a):

Jeśli jakiś element wyposażenia jest standardowy dla danego modelu/rocznika to się go nie wymienia na liście.

Hmm... no własnie jak mnie pamięc nie myli, to egzemplarze z 2018 (w tym moja z 04/2018) nie miały LEDów w opcji wyposażenia, a takie z 2016 już 5A2 miały. Więc coś na rzeczy faktycznie może być. Próbowałem szukać konfiguratorów czy zestawień wyposażenia standardowego, ale na bimmerpost znalazłem tylko tabelę dla rocznika 2012. Może w 2018 faktycznie full LED był już w standardzie i dlatego brak go w opcjach wyposażenia.

 

W dniu 17.02.2024 o 10:44, mmw napisał(a):

Nie pamietam LEDow, ale ksenony z USA nie sa symetryczne. 

No własnie to tez jest ciekawostka, bo na grupach na FB gros ludzi pisze, że to własnie xenony świecą symetrycznie i wymagana jest modyfikacja przesłony albo wymiana lamp. A LEDy świecą asymetrycznie z wyjątkiem Adaptive, ale te akurat (podobno) wystarczy przekodować na EU. 
 

 

W dniu 17.02.2024 o 16:03, mmw napisał(a):

Ponizej masz grafiki co ja mam na mysli opisujac roznice miedzy tym jak swieca ksenony w wersji US a jak w Europejskiej.

Te grafiki to nie różnica odcięcia US/EU, tylko xenon/halogen. Xenonowe reflektory mają odcięcie jak na pierwszej grafice i zdjęciu, a reflektory halogenowe jak na drugiej grafice i zdjęciu. Xenonowe maja "stopień", a halogenowe po prostu "lecą" do góry. Każdy xenon europejski tak świeci. Więc niestety to nie jest punkt odniesienia. Mam xenon w E46 (auto z rynku niemieckiego) i świecą własnie tak jak na pierwszym zdjęciu, a u żony w Astrze H reflektory halogenowe świecą jak na drugim. 
 

 

W dniu 18.02.2024 o 00:07, mmw napisał(a):

skoro lampy maja ten uskok, to wiekszosc diagnostow sie nie czepia i to przepuszcza.

Słyszałem tez kiedyś taką plotkę, nie wiem jakie ma odzwierciedlenie w rzeczywistości, że podobno reflektory w USA potrafią mieć ten uskok naprawdę nieznaczny, ale na tyle wyraźny, że spełnia wymogi asmyetrii. 
 

Tak jak napisałem wcześniej - na ten moment nic nie wkóram, bo jeden rabin mówi tak, drugi rabin mówi nie 🙂 Poczekam aż auto do mnie przypłynie i wówczas dla rozwiania wszelkich wątpliwości zrobię zdjęcie i wrzucę tutaj 😉

W każdym razie dziękuję za zainteresowanie tematem, cień szansy na asymetrię jest. 

Edytowane przez KucaQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 20.02.2024 o 09:18, KucaQ napisał(a):

Te grafiki to nie różnica odcięcia US/EU, tylko xenon/halogen. Xenonowe reflektory mają odcięcie jak na pierwszej grafice i zdjęciu, a reflektory halogenowe jak na drugiej grafice i zdjęciu. Xenonowe maja "stopień", a halogenowe po prostu "lecą" do góry. Każdy xenon europejski tak świeci. Więc niestety to nie jest punkt odniesienia. Mam xenon w E46 (auto z rynku niemieckiego) i świecą własnie tak jak na pierwszym zdjęciu, a u żony w Astrze H reflektory halogenowe świecą jak na drugim. 
 

No widzisz, nie do konca. Jak widac na grafice ponizej, typ jest typ. Dokumentacja BMW nie rozpisuje sie dokladnie ktory typ do ktorego regionu swiata, bo za duzo tych regionow i przepisow jest. Jak widzisz jednak, obydwa typy dotycza reflektorow LEDowych, wiec nie jest tak jak piszesz. 🙂

Kolejna para, tym razem zdjec pokazuje wyraznie roznice w paternie DOT (czyli na rynek USA i Kanady) oraz paternie ECE. Obydwa zdjecia dotycza lampe typu LED. Patern jest wyraznie inny.
 

LED BMW.jpg

DOT_beam_pattern.webp

ECE_beam_pattern.webp

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2024 o 19:00, mmw napisał(a):

Obydwa zdjecia dotycza lampe typu LED. Patern jest wyraznie inny.


Fakt, przyznaję, że z reflektorami LED nie miałem jeszcze do czynienia na żywo i być może tutaj te rożnice faktycznie dotyczą regionu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I gdzie sie konczy ten uskok co? 5cm od srodka? Jako calosc, od lewej do prawej to jak one swieca? Asymetrycznie? W ktorym miejscu? Dwie strony leca jak byk w dol a nie do gory... 

Edytowane przez kkx5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No chyba wiem jak swieca, znam to auto od 2lat, sprawdzalem blisko, daleko, zrobilem zdjecie, czego jeszcze tutaj nie rozumiesz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.