Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zona dzisiaj przyjechala do domu na lapciu 🙈

Opony raczej nie da sie skleic gdyz podejrzewam ze jest wysypana!

Czy moge wymienic dwie opony z przodu na nowe ? A tylnie zostawic stare ?? Jeszce maja okolo 7mm. Czy musze wymieniac caly komplet ?? Jak to jest z tym .x drivem ??  Moj rozmiar opo  to 275/35/22 przod 

I 315/30/22 tyl 

Opublikowano
10 godzin temu, mariuszcom napisał(a):

To żart?

Nie. Biadolenie kogoś, kto nie ma pojęcia o czym mówi.

 

X-drive, jak wszystkie inne elektroniczne systemy sterowania napędem 4x4 - bo to nie stały napęd - bada zachowanie każdego koła. Mając różne grubości bieżnika, auto cały czas będzie wyliczało uślizgi.

BMW w zaleceniach dopuszcza maksymalną różnicę bieżnika na kołach 2mm. Przy jednoosiowym napędzie, dopuszczalna jest zamiana kół przód-tył, z zastrzeżeniem że te z większym bieżnikiem muszą iść na tył.

 

Także dla tych co piszą o "uszkodzeniu x-drive" i wymianą kompletu, pamiętajcie, że to dotyczy również nieuszkodzonych opon, wystarczy że jedna opona będzie miała 2mm różnicy bieżnika 🙂

Opublikowano
W dniu 18.08.2023 o 19:31, Serek3005 napisał(a):

Czy moge wymienic dwie opony z przodu na nowe ? A tylnie zostawic stare ?? Jeszce maja okolo 7mm. Czy musze wymieniac caly komplet ?? 

Oczywiście, że możesz wymienić tylko 2 opony.

Akurat 7 mm bieżnika to chyba letnie opony jako nowe mają🤔

 

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 18.08.2023 o 19:31, Serek3005 napisał(a):

Witam

Zona dzisiaj przyjechala do domu na lapciu 🙈

Opony raczej nie da sie skleic gdyz podejrzewam ze jest wysypana!

Czy moge wymienic dwie opony z przodu na nowe ? A tylnie zostawic stare ?? Jeszce maja okolo 7mm. Czy musze wymieniac caly komplet ?? Jak to jest z tym .x drivem ??  Moj rozmiar opo  to 275/35/22 przod 

I 315/30/22 tyl 

wymieniłbym przy biezniku 7mm dwie z przodu tylko

male-bmw-2.png
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

ja dzisiaj miałem wkręta w oponie, przy okazji wymiany oleju mi go wyciągnęli i zakołkowali oponę. Twierdzą, że do różnicy 1,5mm mogę wymienić jedną oponę, nie trzeba nawet wymienić pary.

teraz dylemat, czy jeździć na "zakołkowanej" oponie, z równym bieżnikiem, czy skorzystać z ubezpieczenia kół i zapłacić 25% ceny co jest równe 600zł i założyć nową oponę, obecnie pozostałem mają 7mm.

Opublikowano

Jeżeli kupujesz całe koła u nich to przez 2 lata wymieniają Ci za darmo w przypadku uszkodzenia. Dlatego czasami lepiej kupić u dealera zamiast 500 zł taniej na allegro 😉

Opublikowano

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz, bo straszą nas tą różnicą 1mm.

Rożnica fizycznego rozmiaru pomiędzy fabrycznymi 275/35/22 a 315/30/22 to 3,5mm. Więc między osiami już jest różnica. Więc przemawia do mnie idea trzymania identycznych opon na osi, ewentualnie na obu osiach przy tym samym rozmiarze opon (jak w Audi), ale przy różnych?

Opublikowano
23 godziny temu, BigCactus napisał(a):

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz, bo straszą nas tą różnicą 1mm.

Rożnica fizycznego rozmiaru pomiędzy fabrycznymi 275/35/22 a 315/30/22 to 3,5mm. Więc między osiami już jest różnica. Więc przemawia do mnie idea trzymania identycznych opon na osi, ewentualnie na obu osiach przy tym samym rozmiarze opon (jak w Audi), ale przy różnych?

Celna uwaga, pomiędzy tymi rozmiarami jest właśnie taka różnica - więc ktoś nas robi w trąbę. Rozumiem, że przy sztywnym połączeniu mostów ma to znaczenie, np. u mnie w Navarze nie dałoby się jechać nawet na wprost po asfalcie przy dużej różnicy obwodu, ale x-drive to inna historia - to jest sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe, które na każdym zakręcie ma do czynienia z różnicą obrotów pomiędzy kołami, więc to niejako jego normalny tryb pracy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 22.12.2023 o 20:55, BigCactus napisał(a):

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz, bo straszą nas tą różnicą 1mm.

Rożnica fizycznego rozmiaru pomiędzy fabrycznymi 275/35/22 a 315/30/22 to 3,5mm. Więc między osiami już jest różnica. Więc przemawia do mnie idea trzymania identycznych opon na osi, ewentualnie na obu osiach przy tym samym rozmiarze opon (jak w Audi), ale przy różnych?

ale to opony z homologacją czy bez? Czy dane z prostych internetowych kalkulatorów?
Kalkulatory nie uwzględniają np: naciągów na felgach i różnicy pomiędzy producentami

Jak postawisz koło siebie opony różnych producentów w tym samym rozmiarze to szybko zobaczysz jakie potrafią być różnice. Największą różnice zaobserwowałem pomiędzy continental premium contact 6 i goodyear ultragrip 9 - ponad 1cm różnicy na średnicy - przy tym samym rozmiarze, na tej samej feldze, oba komplety nowe.

Homologacja przy ogumieniu mieszanym to nic innego jak zapewnienie tej samej średnicy na linii produkcyjnej i po założeniu na felgę, dobraniu odpowiedniego ciśnienia bardzo zbliżony obwód. Niektóre opony z homologacją mają dodatkowo więcej mieszanek niż takie same opony bez homologacji. 

tu porównanie

 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

dito

Dlatego należy sprawdzić w katalogach ze szczegółowymi danymi producenta opon. Continental dla tych rozmiarów podaje obwód 2291 mm i 2284 mm, zatem wszystko w tolerancji.

Opublikowano
W dniu 22.12.2023 o 19:46, _holek napisał(a):

Jeżeli kupujesz całe koła u nich to przez 2 lata wymieniają Ci za darmo w przypadku uszkodzenia. Dlatego czasami lepiej kupić u dealera zamiast 500 zł taniej na allegro 😉

A te 75% myślisz, że mi typ z allegro dopłaca?
100% masz w pierwszym roku, w drugim 75, w trzecim 50% i chodzi o jadną oponę.

opona w bmw kosztuje 2400 na oponiarskich portalach 1500. Za wymianę płacisz z własnej kieszeni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.