Skocz do zawartości

Matrycowe led czy zwykle lampy z asystentem?


plubart

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wątpliwości czy w sytuacji braku laserów w LCI warto dopłacać do matrixów. Planowałem wybrać zwykłe z asystentem. Czy te lampy są watre dopłaty jeszcze dodatkowo 3900? Nie miałem tego dotychczas, więc nie wiem czego oczekiwać. Jest to już ostatnia opcja nad którą dumam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
g20 ma: zwykłe, ledy rozszerzone (tj matrycowe?) i laserowe? Czy rozszerzone a matrycowe to co innego?

 

To zależy, które G20

G20 pre-LCI:

- LED podstawowe (statyczne)

- LED rozszerzone (statyczne z doświetlaniem zakrętów)

- LED + Laser (matrycowe)


G20 LCI:

- LED podstawowe (statyczne)

- LED Adaptacyjne (matrycowe bez wiązki laserowej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

g20 ma: zwykłe, ledy rozszerzone (tj matrycowe?) i laserowe? Czy rozszerzone a matrycowe to co innego?

 

To zależy, które G20

G20 pre-LCI:

- LED podstawowe (statyczne)

- LED rozszerzone (statyczne z doświetlaniem zakrętów)

- LED + Laser (matrycowe)


G20 LCI:

- LED podstawowe (statyczne)

- LED Adaptacyjne (matrycowe bez wiązki laserowej)

 

A w pre-LCI lasery były matrycowe? Wydawało mi się, że nie oślepiały innych kierowców dzięki ruchomej soczewce świateł długich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A w pre-LCI lasery były matrycowe? Wydawało mi się, że nie oślepiały innych kierowców dzięki ruchomej soczewce świateł długich.

 

Lasery to one były tylko z nazwy, światło było generowane przez żarniki LED'owe, standardowo były to lampy matrycowe wygaszające odpowiednio sektory, w których znajdował się samochód nadjeżdżający z naprzeciwka. Ów "laser" włączał się na sztywno na nieoświetlonej drodze i tylko kiedy prędkość samochodu była powyżej 70km/h. Fakt, promień świetlny i jego jasność robiły ogromne wrażenie, ale laser odpalał się niezwykle rzadko, w mieście nigdy, na ekspresówce czy autostradzie, prawie nigdy, bo zawsze coś jedzie z naprzeciwka albo w oddali przed nami, na nieoświetlonych wiejskich drogach faktycznie, tutaj chyba najczęściej. Posiadacze G20 pre-LCI mogą się wypowiedzieć, ile razy mieli okazję zaobserwować laser i na jak długo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A w pre-LCI lasery były matrycowe? Wydawało mi się, że nie oślepiały innych kierowców dzięki ruchomej soczewce świateł długich.

 

Lasery to one były tylko z nazwy, światło było generowane przez żarniki LED'owe, standardowo były to lampy matrycowe wygaszające odpowiednio sektory, w których znajdował się samochód nadjeżdżający z naprzeciwka. Ów "laser" włączał się na sztywno na nieoświetlonej drodze i tylko kiedy prędkość samochodu była powyżej 70km/h. Fakt, promień świetlny i jego jasność robiły ogromne wrażenie, ale laser odpalał się niezwykle rzadko, w mieście nigdy, na ekspresówce czy autostradzie, prawie nigdy, bo zawsze coś jedzie z naprzeciwka albo w oddali przed nami, na nieoświetlonych wiejskich drogach faktycznie, tutaj chyba najczęściej. Posiadacze G20 pre-LCI mogą się wypowiedzieć, ile razy mieli okazję zaobserwować laser i na jak długo ;)

Nadal adaptacyjne światła laserowe w pre-LCI maja więcej ledów niż w adaptacyjnych LCI, a co za tym idzie, lepiej wycinają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A w pre-LCI lasery były matrycowe? Wydawało mi się, że nie oślepiały innych kierowców dzięki ruchomej soczewce świateł długich.

 

Lasery to one były tylko z nazwy, światło było generowane przez żarniki LED'owe, standardowo były to lampy matrycowe wygaszające odpowiednio sektory, w których znajdował się samochód nadjeżdżający z naprzeciwka. Ów "laser" włączał się na sztywno na nieoświetlonej drodze i tylko kiedy prędkość samochodu była powyżej 70km/h. Fakt, promień świetlny i jego jasność robiły ogromne wrażenie, ale laser odpalał się niezwykle rzadko, w mieście nigdy, na ekspresówce czy autostradzie, prawie nigdy, bo zawsze coś jedzie z naprzeciwka albo w oddali przed nami, na nieoświetlonych wiejskich drogach faktycznie, tutaj chyba najczęściej. Posiadacze G20 pre-LCI mogą się wypowiedzieć, ile razy mieli okazję zaobserwować laser i na jak długo ;)

Nadal adaptacyjne światła laserowe w pre-LCI maja więcej ledów niż w adaptacyjnych LCI, a co za tym idzie, lepiej wycinają ;)

 

Tak to prawda, sam o tym pisałem ;) Dodatkowo "Lasery" w pre-lci są skrętne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wydane złotówki w pre-LCI w kwestii jazdy nocnej "ever" na lasery.

Problemy w sumie są tyko dwa:

-Są tak jasne , że znaki które się mija odbijają tak mocno te światło , że aż oślepia Ciebie samego.

-Jeżeli jedzie się na wzniesieniach, to szoferzy z ciężarowych mają "przeje***" i walą długimi bo wycinanie myśli że są osobówką.


Na początku się śmiałem z tych lamp, że można las podpalić jak się jedzie w środku nocy tak mocno święcą.


Nadal nie rozumiem dlaczego nie ma ich w LCI bo są warte ile za nie żądali w katalogu pre-LCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy, BMW w ogóle systematycznie wycofuje się z laserów, stwierdzono podobno, że są... zbędne. Adaptive Led jest ponoć wystarczający.

Mam AdaptiveLed w G30 i potwierdzam, że warte każdych pieniędzy. Już nie kupiłbym samochodu bez takich świateł.

Co do Adaptive Led w G20 LCI - słyszałem w salonie, że świecą lepiej niż w pre-LCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy, BMW w ogóle systematycznie wycofuje się z laserów, stwierdzono podobno, że są... zbędne. Adaptive Led jest ponoć wystarczający.

Mam AdaptiveLed w G30 i potwierdzam, że warte każdych pieniędzy. Już nie kupiłbym samochodu bez takich świateł.

Co do Adaptive Led w G20 LCI - słyszałem w salonie, że świecą lepiej niż w pre-LCI.

 

Ciężko porównać bo w pre-lci nie było adaptive led'ów były tylko lasery, które miały faktycznie matrycowe adaptacyjne ledy. Myślę, że adaptive led z LCI świeci podobnie do laserów z PRE-LCI w warunkach kiedy nie włącza się "laser". Choć sektorów wycinających jest mniej niż w Laserach pre-LCI. Jeżeli handlowiec miał na myśli światła, które są jako drugie w drabince, to fakt obecne drugie świecą lepiej niż tamte z czasów PRE-LCI (adaptacyjne LED obecnie vs rozszerzone LED wtedy w ofercie), nie mniej jednak mają zauważalnie niższą funkcjonalność niż Lasery z PRE-LCI (mniej sektorów wycinających, nie są skrętne, brak wiązki "laserowej")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wg mojej wiedzy, BMW w ogóle systematycznie wycofuje się z laserów, stwierdzono podobno, że są... zbędne. Adaptive Led jest ponoć wystarczający.

Mam AdaptiveLed w G30 i potwierdzam, że warte każdych pieniędzy. Już nie kupiłbym samochodu bez takich świateł.

Co do Adaptive Led w G20 LCI - słyszałem w salonie, że świecą lepiej niż w pre-LCI.

Nie ma co mieszać w to serii 5.

Tam Adaptive Led wycinają jadące auta.

W G20 dopiero Laser to potrafi a i chyba nie tak dobrze nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy, BMW w ogóle systematycznie wycofuje się z laserów, stwierdzono podobno, że są... zbędne. Adaptive Led jest ponoć wystarczający.

Mam AdaptiveLed w G30 i potwierdzam, że warte każdych pieniędzy. Już nie kupiłbym samochodu bez takich świateł.

Co do Adaptive Led w G20 LCI - słyszałem w salonie, że świecą lepiej niż w pre-LCI.

Nie ma co mieszać w to serii 5.

Tam Adaptive Led wycinają jadące auta.

W G20 dopiero Laser to potrafi a i chyba nie tak dobrze nawet.

 

G20 LCI wycina bez lasera... Bo nie ma lasera... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tutaj widzę rozbieżne informacje...

W G20 LCI lampy adapive led są skrętne, wycinają auta z przeciwka itp. - działają tak jak w serii 5 z adaptacyjnymi ledami, nie ma laserów, więc zasięg "długich" nie jest aż taki daleki jak w laserach pre-LCI G20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób adaptacyjne ledy w preLCI wycinają?

 

Nie było adaptacyjnych ledów w pre-lci. Były podstawowe, rozszerzone i laser-led. Mój post na poprzedniej stronie wątku opisuje światła i funkcjonalności poszczególnych wariantów świateł w pre-LCI oraz w LCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.