Witam. Wszystko już było omawiane na forum. Moim zdaniem masz właśnie objawy uszkodzonego przepływomierza. Prawidłowo samochód(z silnikiem m47) powinien przyspieszać od poniżej 2000 obrotów/min do ponad 4000 płynnie, bez jakiś słabnięć. Ekonomizer w tym czasie opiera się o koniec skali, czyli 20l na pierwszych 4 biegach i wskazuje ok 16 na biegu 5. Gdy ekonomizer zachowuje się inaczej(np. spadek miedzy 2.5 a 3,5 tys do np. 12l) może być to objawem uszkodzonego przepływomierza. Może nie być błędów na komputerze. Po wykonaniu pełnej diagnostyki z logami wydaje mi się że można potwierdzić diagnozę. Możesz też odpiąć przepływomierz i przejechać się. Jeśli będzie jechał lepiej(ale jeszcze nie na 100% możliwości silnika) to masz raczej potwierdzenie diagnozy. Nie możesz jeździć na stałe bez przepływomierza ponieważ silnik nie będzie osiągał pełnej mocy i spalanie wzrośnie. Jeśli masz założony fabryczny przepływomierz z końcówką numeru części 314 t wymieniając na nowy z końcówką 527 musisz wykonać adaptacje(zmiana softu w komputerze na najnowszy w ASO lub u mechanika), ewentualnie zmiana mapy silnika na odpowiednią pod nowy przepływomierz(być może tańsza wersja). Przepływomierz z ASO lub zamiennik Bosch. Inne są niepolecane ale być morze ktoś może poleci jeszcze inną firmę. pzdr