Skocz do zawartości

X5 LCI 2023


DanielKZ

Rekomendowane odpowiedzi

Nie to, że bronię rozwiązania z LCI, natomiast dla mnie jedynym wytłumaczeniem takiego ustawienia (zmiana wgłąb menu dotykowego) jest świadome utrudnienie tej możliwości kierowcy. Przeważnie jak ktoś będzie przy tym grzebał, to podczas jazdy, więc raczej tego nie ruszy, a producentom, ze względów bezpieczeństwa, zależy żebyście możliwie najwięcej jeździli na maksymalnym dystansie utrzymania za pojazdem przed nami.

Coś co boli mnie bardziej, to chyba brak komfortowego w klamkach tylnych drzwi.. i też pewnie tłumaczenie jest typu "mały procent użytkowników z tego korzystało, wiec wyleciało". I ja to rozwiązanie bym zrozumiał, ale nie w samochodzie za pół bani 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2024 o 19:22, buster12 napisał(a):

Nie to, że bronię rozwiązania z LCI, natomiast dla mnie jedynym wytłumaczeniem takiego ustawienia (zmiana wgłąb menu dotykowego) jest świadome utrudnienie tej możliwości kierowcy. Przeważnie jak ktoś będzie przy tym grzebał, to podczas jazdy, więc raczej tego nie ruszy, a producentom, ze względów bezpieczeństwa, zależy żebyście możliwie najwięcej jeździli na maksymalnym dystansie utrzymania za pojazdem przed nami.

Coś co boli mnie bardziej, to chyba brak komfortowego w klamkach tylnych drzwi.. i też pewnie tłumaczenie jest typu "mały procent użytkowników z tego korzystało, wiec wyleciało". I ja to rozwiązanie bym zrozumiał, ale nie w samochodzie za pół bani 🙂

Ale przecież można mieć ustawioną cały czas tą najbliższą odległość. Mnie tutaj bardziej irytuje to, że tych ustawień pod kątem odległości od pojazdu i stylu hamowania/przyspieszania auta w trybie adaptacyjnym jest bardzo mało a dodatkowo ta najmniejsza odległość jest bardzo duża (konkurencja wypada o niebo lepiej).

Jak chodzi natomiast o tryb komfortowy to brak z tyłu faktycznie jest jakimś utrudnieniem ale mnie nadal najbardziej irytuje brak trybu automatycznego zamykania klapy bagażnika po odejściu od pojazdu (to jest zdecydowanie nadal dla mnie opcja, której mi najbardziej brakuje względem poprzedniego auta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, evol napisał(a):

Ale przecież można mieć ustawioną cały czas tą najbliższą odległość. Mnie tutaj bardziej irytuje to, że tych ustawień pod kątem odległości od pojazdu i stylu hamowania/przyspieszania auta w trybie adaptacyjnym jest bardzo mało a dodatkowo ta najmniejsza odległość jest bardzo duża (konkurencja wypada o niebo lepiej).

Jak chodzi natomiast o tryb komfortowy to brak z tyłu faktycznie jest jakimś utrudnieniem ale mnie nadal najbardziej irytuje brak trybu automatycznego zamykania klapy bagażnika po odejściu od pojazdu (to jest zdecydowanie nadal dla mnie opcja, której mi najbardziej brakuje względem poprzedniego auta).

Co masz na mysli z ta klapa? Ze sie sama zamyka jak odchodze od pojazdu? Mam pre lci dostep komfortowy, ale nie kojarze czegos takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten brak regulacji odległości z kierownicy jest upierdliwy wie każdy kto miał przedlifta. W LCI odległość nawet na najniższej wartości jest większą niż w przedlifcie dlatego najlepiej ustawić najkrócej i tyle. Ale w przedlifcie było mega lepiej. Czasami odległość była wręcz za mała więc mieliśmy możliwość szybkiej poprawki w 1s ale nikt nam nie wjeżdżał przed samochód a tutaj nawet na najniższym ustawieniu jesteśmy sierotą drogową ja ciągle koryguje pedałem gazu zmuszając auto do zmniejszenia odległości. 

Brak dostępu komfortowego z tyłu też mocno przeszkadza. Niosę dziecko chce wsadzić do fotelika i trzeba lecieć do przedniej klamki i dopiero do tyłu. Debilna oszczędność. E92 miało dostęp komfortowy wszędzie F80 nie miało z tyłu w G20 dodali tył z powrotem bo klienci narzekali. Nie rozumiem dlaczego X5 LCI zostało tego pozbawione to typowo rodzinne auto do wożenia dzieci. Można ustawić otwieranie przy zbliżeniu do auta ale mi to się nie sprawdza bo jak samochód stoi na podwórku to ciągle go otwieram i zamykam przechodząc 20 razy dziennie. Jak stoi w garażu to obok mam kuchnie i też ciągle się otwiera i zamyka bez sensu. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Marchall napisał(a):

Co masz na mysli z ta klapa? Ze sie sama zamyka jak odchodze od pojazdu? Mam pre lci dostep komfortowy, ale nie kojarze czegos takiego

w BMW tego w ogóle chyba nie ma i nigdy nie było - miałem to w VW i dla mnie to było mega wygodne rozwiązanie

 

9 godzin temu, --maly-- napisał(a):

[...] tutaj nawet na najniższym ustawieniu jesteśmy sierotą drogową ja ciągle koryguje pedałem gazu zmuszając auto do zmniejszenia odległości. [...]

dokładnie, mam to samo, jest to mega niewygodne i jak przy poprzednim aucie korzystałem z tempomatu adaptacyjnego praktycznie non stop tak tutaj niestety korzystam dużo rzadziej.

Natomiast duży plus, że po aktualizacji w korku samochód sam startuje nawet jak stoimy już dobrych kilka minut (wcześniej o ile dobrze pamiętam było to kilka sekund i trzeba było samemu pedał gazu wcisnąć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Marchall napisał(a):

Co masz na mysli z ta klapa? Ze sie sama zamyka jak odchodze od pojazdu? Mam pre lci dostep komfortowy, ale nie kojarze czegos takiego

Wystarczy "kopnąć" i się zamknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, evol napisał(a):

Natomiast duży plus, że po aktualizacji w korku samochód sam startuje nawet jak stoimy już dobrych kilka minut (wcześniej o ile dobrze pamiętam było to kilka sekund i trzeba było samemu pedał gazu wcisnąć).

pre-LCI nie wymaga reakcji, wystarczy patrzeć w przód i mieć ręce na kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, apzs napisał(a):

Wystarczy "kopnąć" i się zamknie.

kopanie z rękoma pełnymi rzeczy nie jest zbyt wygodne no i niestety kompletnie nie działa jak się autem parkuje w garażu tyłem (nie jest się w stanie na tyle odsunąć od klapy aby gest zadziałał).

Edytowane przez evol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, evol napisał(a):

kopanie z rękoma pełnymi rzeczy nie jest zbyt wygodne no i niestety kompletnie nie działa jak się autem parkuje w garażu tyłem (nie jest się w stanie na tyle odsunąć od klapy aby gest zadziałał).

Skoro kopanie z pełnymi rękoma jest niewygodne, to spróbuj w tej samej sytuacji nacisnąć przycisk. 😉 To jest dopiero niewygodne. Albo zamknąć klapę auta bez elektrycznego wspomagania.

Co do drugiej kwestii ... to jak problem pierwszego świata. Po prostu parkuj przodem do ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, apzs napisał(a):

Skoro kopanie z pełnymi rękoma jest niewygodne, to spróbuj w tej samej sytuacji nacisnąć przycisk. 😉 To jest dopiero niewygodne. Albo zamknąć klapę auta bez elektrycznego wspomagania.

Co do drugiej kwestii ... to jak problem pierwszego świata. Po prostu parkuj przodem do ściany.

ad 1 w VW jest to rozwiązane tak, że najpierw naciska się przycisk (bez obładowania) i ma się ok. pół minuty na zabranie rzeczy a jak wcześniej się odejdzie od auta to klapa się sama zamyka (jest to naprawdę bardzo wygodne).

ad 2 - no u mnie to akurat nie wchodzi w grę, gdyż jakbym zaparkował przodem to nie mógłbym otworzyć drzwi 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, w grupie VW jest kilka dużo lepiej rozwiązanych kwestii. Jak choćby regulacja wysokości pasa - to akurat chyba u każdego innego producenta - czy możliwość niezależnego sterowania światłem wł/wył nad tylną kanapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Kingu napisał(a):

A czy w wersji LCI jest możliwość domknięcia szyberdachu zdalnie? Bo w pre-LCI w apce pokazuje że jest otwarty, ale nie można nic z tym zrobić.

A preLCI nie da się tak domknąć również szyb. A szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 8.04.2024 o 19:52, evol napisał(a):

Natomiast duży plus, że po aktualizacji w korku samochód sam startuje nawet jak stoimy już dobrych kilka minut (wcześniej o ile dobrze pamiętam było to kilka sekund i trzeba było samemu pedał gazu wcisnąć).

U mnie w LCI niestety nie startuje sam w korku. Zamiast tego dostaje info jak na zdjęciu poniżej. 

Zastanawiam się co może być przyczyną. Mam matową folię PPF na ekranie, zastanawiam się czy to nie zakłóca pracy kamery monitorującej uwagę kierowcy.

 

IMG_7892.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mani3kk napisał(a):

U mnie w LCI niestety nie startuje sam w korku. Zamiast tego dostaje info jak na zdjęciu poniżej. 

Zastanawiam się co może być przyczyną. Mam matową folię PPF na ekranie, zastanawiam się czy to nie zakłóca pracy kamery monitorującej uwagę kierowcy.

 

IMG_7892.jpeg

a masz zrobioną aktualizację najnowszą? ja przed aktualizacją też miałem taki komunikat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, PanTom napisał(a):

@mani3kk jak zdecydujesz się zdjąć folie to daj znać czy pomogło bo też planuje okleić matową. Albo może samo wycięcie przy czujnikach wystarczy 🙂

Mam oklejony ekran folią PPF ale bez matowego efektu, wszystko działa normalnie, nie odbija światła i nie palcuje się jak ekran bez folii. Polecam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wrażeń z pierwszych dwóch tygodni z nowym X5

1) auto-start-stop to mistrzostwo. Muszę przyznać, że to pierwszy samochód, w którym kompletnie mi nie przeszkadza ten system, a wręcz doceniam jego obecność. Samochód wielkości kiosku ruchu, ważący tyle co mała planeta, mający silnik V8 i spalanie w mieście poniżej 13 litrów / 100?? Szok. A-s-s działa tak gładko i płynnie, że w ogóle nie czuję, kiedy silnik gaśnie, a przy rozruchu jest ledwo wyczuwalna wibracja. Mega

 

2) dostęp komfortowy bez tylnych klamek nie jest problemem - samochód otwiera się i zamyka sam, kiedy do niego podchodzę lub odchodzę. Nawet nie wiedziałem, że będę miał taką opcję, że kluczyka w ogóle nie muszę mieć przy sobie. Wystarczy, że mam telefon, albo smartwatcha (dodałem klucz do obu urządzeń). Zanim dojdę do samochodu, wszystkie drzwi są otwarte. Ktoś wyżej pisał, że kłopotliwe może być otwieranie drzwi, np mając dziecko na rękach. Rozwiązanie, o którym piszę, całkowicie eliminuje problem

 

3) komfort, jakość wnętrza i wyciszenie kabiny - będę powtarzał do znudzenia, że pod tymi względami X5 jest lepsze od siódemki, którą jeździłem dotąd (G11 740d z 2021 r)

Wady?

Bagażnik mógłby być większy/głębszy (wrzucenie do kufra rowerka dla 6-latka oznacza de facto konieczność zapakowania walizek na tylną kanapę)

Drzwi powinny schodzić niżej i obejmować progi boczne... wysiadanie z X5 jest dość karkołomne i trzeba pamiętać o zrobieniu sporego wykroku w bok, żeby uniknąć pobrudzenia sobie garderoby o wspomniany już próg (który nie dość, że nie jest osłonięty drzwiami, to jeszcze jest szeroki i daleko wysunięty w bok względem krawędzi fotela)

wysoka pozycja za kierownicą - wydaje mi się, że siedzi się wyżej niż w pre-LCI; ale można przywyknąć

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokowanie samochodu podczas oddalania robiło się dla mnie problematyczne gdy zostawiałem dzieciaki aucie idąc chociażby zapłacić za paliwo. Samochód się blokował a podczas ich ruchu załączał się alarm.
Chyba, że można w jakiś sposób z pilota dezaktywować alarm to by rozwiązało mój problem 
A gdy wyłączyłem funkcję otwierania i blokowania to faktycznie brak dostępu komfortowego przy tylnych klamkach wkurza( biorąc pod uwagę, że w poprzednim samochodzie miałem więc odruchowo szarpie za klamkę).
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.04.2024 o 10:46, maciek_w napisał(a):

Trochę wrażeń z pierwszych dwóch tygodni z nowym X5

1) auto-start-stop to mistrzostwo. Muszę przyznać, że to pierwszy samochód, w którym kompletnie mi nie przeszkadza ten system, a wręcz doceniam jego obecność. Samochód wielkości kiosku ruchu, ważący tyle co mała planeta, mający silnik V8 i spalanie w mieście poniżej 13 litrów / 100?? Szok. A-s-s działa tak gładko i płynnie, że w ogóle nie czuję, kiedy silnik gaśnie, a przy rozruchu jest ledwo wyczuwalna wibracja. Mega

 

2) dostęp komfortowy bez tylnych klamek nie jest problemem - samochód otwiera się i zamyka sam, kiedy do niego podchodzę lub odchodzę. Nawet nie wiedziałem, że będę miał taką opcję, że kluczyka w ogóle nie muszę mieć przy sobie. Wystarczy, że mam telefon, albo smartwatcha (dodałem klucz do obu urządzeń). Zanim dojdę do samochodu, wszystkie drzwi są otwarte. Ktoś wyżej pisał, że kłopotliwe może być otwieranie drzwi, np mając dziecko na rękach. Rozwiązanie, o którym piszę, całkowicie eliminuje problem

 

3) komfort, jakość wnętrza i wyciszenie kabiny - będę powtarzał do znudzenia, że pod tymi względami X5 jest lepsze od siódemki, którą jeździłem dotąd (G11 740d z 2021 r)

Wady?

Bagażnik mógłby być większy/głębszy (wrzucenie do kufra rowerka dla 6-latka oznacza de facto konieczność zapakowania walizek na tylną kanapę)

Drzwi powinny schodzić niżej i obejmować progi boczne... wysiadanie z X5 jest dość karkołomne i trzeba pamiętać o zrobieniu sporego wykroku w bok, żeby uniknąć pobrudzenia sobie garderoby o wspomniany już próg (który nie dość, że nie jest osłonięty drzwiami, to jeszcze jest szeroki i daleko wysunięty w bok względem krawędzi fotela)

wysoka pozycja za kierownicą - wydaje mi się, że siedzi się wyżej niż w pre-LCI; ale można przywyknąć

Do pkt 2. Też mama takie wrażenie. Poprzednio miałem g12 z pakietem podwójnych szyb ale tutaj w x5 jest dużo lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.