Skocz do zawartości

X5 LCI 2023


DanielKZ

Rekomendowane odpowiedzi

dodam do powyższego jeszcze, że wybór 40i stał się dodatkowo dużo lepszy w X5, odkąd wróciła możliwość dodania zawieszenia M Performance Pro (z aktywnymi stabilizatorami) i skrętnej tylnej osi, które to opcje przez jakiś czas dostępne były tylko w wersji M60i

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Lukxxx napisał(a):

Panowie bo muszę niedługo zamawiać egzemplarz na produkcję i zachodzę wciąż w głowę: 40i czy M60i? Samochodu potrzebuję głównie jako daily i do wożenia rodziny (3jka dzieci). Na autostradzie też szaleć nie będę, 160 tempomat i relaks, a za granicą pewnie nawet przepisowo. Wydaje mi się, że mocy z V8 nie wykorzystam prawie nigdy, a dojdzie dodatkowe spalanie, koszty eksploatacyjne i co dla mnie najgorsze - podwyższone ryzyko awarii. Samochód chcę wziąć w leasing i go wykupić, celuję w długie użytkowanie - 8-10 lat. W międzyczasie mogę zmieniać drugi samochód w rodzinie na coś bardziej ekscytującego - chociaż tam myślałem o elektryku 🙂

Po 3 letniej gwarancji przy 40i można zrobić Stage 1, ewentualnie Stage 2.

Rozważam jeszcze 50/50 X5 i X7, jutro jeszcze jadę się zdecydować na 100%.

Z tym stage 1 lub 2 to nie tak łatwo bo trzeba ECU do Finlandii wysłać jak przedstawicielstwa RUS firmy. Tylko oni potrafią odblokować ECU. Nawet USA do nich ślą. Inaczej nic z tego. 40i fajny silnik. Przy zwykłej autostradowej jeździe czasami z drobnym szeleństwem nie pali mi x3 m40i więcej jak 12l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się długo zastanawiałem czy x5 czy x6 i ostatecznie wybieram x6 bo ładniejsze. Myślę też, że wolniej się zestarzeje ten model patrząc jak wygląda starsze x6 a x5. Jakbym woził rodzinę to pewnie x5 ale ja samotny wilk ew. z jakąś wilczycą 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że w przeciągu 3 lat rozgryzą to zablokowane ECU na szerszą skalę. Wziąłem i40, zdroworozsądkowo nic mu nie brakuje, jak się uda to po gwarancji podniosę mu moc, jak nie to trudno, może będę już multi-milionerem i sobie kupię coś mocniejszego. W sumie celuję też wtedy w zmianę drugiego samochodu na (prawdopodobnie) elektryka, to może się weźmie coś poniżej 3 do setki np. Teslę S.

Ostatecznie wziąłem X5, zamiast X7, było za tym kilka argumentów, ale przeważyła szerokość w drugim rzędzie. Poniższy wymiar pomiędzy ISOFIX'ami (włączając w to same ISOFIXy) w X5 to 58cm, a w X7 to tylko 50cm (dziś mierzyłem), a ja chcę usadzić 3'jkę dzieci na kanapie w drugim rzędzie i w X7 mogłoby się to okazać niemożliwe. W X5 da się bo próbowałem (da się też w Audi Q7). Sama kanapa też jest kilka cm szersza.

image.thumb.png.9cc66876ba15da614b8d4c3843b7c106.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Zablokowane ECU jest juz 4 rok i nikt poza femto nie ogarnął tematu. Zysk jest z tego ogromny więc jakiś powód misi być. Co do kanapy dość dziwne że x7 ma węższe rozstawienie isofixów. Mi brakuje w BMW rozwiązania z audi czyli isofix na środku jego brak to kompletna głupota. Jak mamy jedno małe dziecko to na środku będzie najbezpieczniejsze. Jak mamy dwójkę starszych i jedno małe też w ten sposób jest najwygodniej podróżować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak wybrałem X5 aniżeli X6. Były ku temu 3 argumenty przemawiające za X5:

1 - bardziej praktyczny

2 - benzyna, oferty X6 od ręki wszystko w dieslu

3 - promo lease 101%, gdzie na X6 nie ma żadnej promki

 

Edytowane przez tomekck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tomekck napisał(a):

Jednak wybrałem X5 aniżeli X6. Były ku temu 3 argumenty przemawiające za X5:

1 - bardziej praktyczny

2 - benzyna, oferty X6 od ręki wszystko w dieslu

3 - promo lease 101%, gdzie na X6 nie ma żadnej promki

 

Gratulacje. Jaki rabat przy promocyjnym finansowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tomekck napisał(a):

Jednak wybrałem X5 aniżeli X6. Były ku temu 3 argumenty przemawiające za X5:

1 - bardziej praktyczny

2 - benzyna, oferty X6 od ręki wszystko w dieslu

3 - promo lease 101%, gdzie na X6 nie ma żadnej promki

 

Rzuciłeś wygląd dla pieniędzy i praktyczności? No i co na to ewentualna wilczyca? 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2024 o 17:58, tomekck napisał(a):

Jednak wybrałem X5 aniżeli X6. Były ku temu 3 argumenty przemawiające za X5:

1 - bardziej praktyczny

2 - benzyna, oferty X6 od ręki wszystko w dieslu

3 - promo lease 101%, gdzie na X6 nie ma żadnej promki

 

Cześć,

ja wczoraj byłem na jeździe próbnej X4. Mieli tylko podstawową wersję bez pakietu wygłuszenia wnętrza... dramat.. przy 60km/h bardzo duże szumy powietrza, dwa razy sprawdzałem czy mam zamknięte szyby. W mojej obecnej ponad 4ltniej 3GT jest zupełnie cicho do 120-130km/h. Tak czy inaczej handlowiec zaczął mnie namawiać na X5, ponieważ X3 nie można już zamawiać do produkcji, a chciałem wersję X3 M40i, więc ku uciesze Żony, która zawsze marzyła o X5 zaczynamy się do niej przymierzać, chociaż boje się trochę kosztów eksploatacji tego auta.

W każdym razie gdzie dostałeś ofertę na 101% finansowania? Mi handlowiec wczoraj powiedział, że na X5 nie ma promo finansowania. Przy 4 latach kalkulował na 115% a przy 5 latach na aż 121%. Rabat na auto 12%. Stwierdziłem, że będę czekał z zamówieniem na promo finansowania na X5 3.0d, może w Kwietniu coś wskoczy, a tutaj taki news.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Godlike napisał(a):

Cześć,

ja wczoraj byłem na jeździe próbnej X4. Mieli tylko podstawową wersję bez pakietu wygłuszenia wnętrza... dramat.. przy 60km/h bardzo duże szumy powietrza, dwa razy sprawdzałem czy mam zamknięte szyby. W mojej obecnej ponad 4ltniej 3GT jest zupełnie cicho do 120-130km/h. Tak czy inaczej handlowiec zaczął mnie namawiać na X5, ponieważ X3 nie można już zamawiać do produkcji, a chciałem wersję X3 M40i, więc ku uciesze Żony, która zawsze marzyła o X5 zaczynamy się do niej przymierzać, chociaż boje się trochę kosztów eksploatacji tego auta.

W każdym razie gdzie dostałeś ofertę na 101% finansowania? Mi handlowiec wczoraj powiedział, że na X5 nie ma promo finansowania. Przy 4 latach kalkulował na 115% a przy 5 latach na aż 121%. Rabat na auto 12%. Stwierdziłem, że będę czekał z zamówieniem na promo finansowania na X5 3.0d, może w Kwietniu coś wskoczy, a tutaj taki news.

W marcu podpisywałem umowę leasingu X5 30d (rabat 12%) na warunkach: 5 lat, koszt całkowity 114,5% przy wpłacie 20%, wykup 0,5%. Jakbyś chciał kontakt do handlowca to pisz na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Godlike napisał(a):

Cześć,

ja wczoraj byłem na jeździe próbnej X4. Mieli tylko podstawową wersję bez pakietu wygłuszenia wnętrza... dramat.. przy 60km/h bardzo duże szumy powietrza, dwa razy sprawdzałem czy mam zamknięte szyby. W mojej obecnej ponad 4ltniej 3GT jest zupełnie cicho do 120-130km/h. Tak czy inaczej handlowiec zaczął mnie namawiać na X5, ponieważ X3 nie można już zamawiać do produkcji, a chciałem wersję X3 M40i, więc ku uciesze Żony, która zawsze marzyła o X5 zaczynamy się do niej przymierzać, chociaż boje się trochę kosztów eksploatacji tego auta.

W każdym razie gdzie dostałeś ofertę na 101% finansowania? Mi handlowiec wczoraj powiedział, że na X5 nie ma promo finansowania. Przy 4 latach kalkulował na 115% a przy 5 latach na aż 121%. Rabat na auto 12%. Stwierdziłem, że będę czekał z zamówieniem na promo finansowania na X5 3.0d, może w Kwietniu coś wskoczy, a tutaj taki news.

Broker Ci nie zaproponuje promo leasingu ale autoryzowany dealer jak najbardziej, poniżej przykład leasingu 104% na x5:

https://www.bawariamotors.pl/aktualnosci/bmw-w-leasingu/

Co do propomocji 101% dostaniesz najczęściej przy wpłacie wstępnej wartości 45%. Mi przy 24 mc wyszło ok. 100.5 % czyli nawet mniej.

Edytowane przez tomekck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kenhor napisał(a):

Rzuciłeś wygląd dla pieniędzy i praktyczności? No i co na to ewentualna wilczyca? 🙂 

Czarny rozszerzony + czarne felgi przy jasnym lakierze mnie przekonał 😉 

Edytowane przez tomekck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, tomekck napisał(a):

Broker Ci nie zaproponuje promo leasingu ale autoryzowany dealer jak najbardziej, poniżej przykład leasingu 104% na x5:

https://www.bawariamotors.pl/aktualnosci/bmw-w-leasingu/

Co do propomocji 101% dostaniesz najczęściej przy wpłacie wstępnej wartości 45%. Mi przy 24 mc wyszło ok. 100.5 % czyli nawet mniej.

ale ja byłem w ASO.. BMW Auto Fus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tomekck napisał(a):

Co do propomocji 101% dostaniesz najczęściej przy wpłacie wstępnej wartości 45%. Mi przy 24 mc wyszło ok. 100.5 % czyli nawet mniej.

Hej, możesz podesłać obliczenia do tego? To 101% jest od ceny katalogowej? Czy od zakupu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ratm napisał(a):

Hej, możesz podesłać obliczenia do tego? To 101% jest od ceny katalogowej? Czy od zakupu? 

Zawsze są liczone od ceny końcowej - po opustach. Mi rok temu przy 45% wpłaty i 3 latach wyszło 100,2%. Znaczenie ma ta pierwsza wpłata i dość krótki okres - pomiędzy 24, a 36 miesięcy nie miałem różnicy w kalkulacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ratm napisał(a):

Hej, możesz podesłać obliczenia do tego? To 101% jest od ceny katalogowej? Czy od zakupu? 

To jest liczone od kwoty jaka idzie do leasingu - czyli po rabacie od ceny katalogowej. Przykład:

Auto masz katalogowo 500tyś. Dostajesz rabat 10% czyli 450tyś i ta kwota idzie do leasingu. Teraz zależy jaki masz cały koszt umowy leasingowej - im więcej wpłacisz w 1 racie tym koszt leasingowy będzie mniejszy np. 101%. Przy 450 tyś koszt całego pojazdu wraz z leasingiem wyjdzie 454.5 tyś (450 * 101%). 

Dealerzy zarabiają na rabacie i leasingu. Jak masz duży rabat to masz zazwyczaj wysoki koszt np. 110%.  Przykład moich 2 ofert od różnych dealerów:

oferta 1 - rabat na cenę katalogową 15%, koszt leasingu 110% (cały koszt auta 467.5 przy katalogowej 500)

oferta 2 - rabat na cenę katalogową 9%, koszt leasingu 101% (cały koszt auta 459.55 przy katalogowej 500)

Oferta 2 jest finansowo korzystniejsza.

Edytowane przez tomekck
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy mamy tu osobę która ma M60i?

Jeżeli tak to bardzo proszę żeby się do mnie odezwała na priv bo mam kilka pytań. Chciał bym zapytać o kulka rzeczy które mnie zastanawiają w naszym egzemplarzu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, a co jakby człowiek przeszczepił kierownicę z preLCI do LCI to czy kontrola odległości od poprzedzającego auta by zadziałała z kierownicy 😀 Albo wymienić same klawisze na kierownicy 

image.png.81a9a084cf8922d56aae2b0fdd134464.png

 

image.png.822e8624a0bfdba83276aec1dc1d281f.png

Chociaż zmian jest więcej niż te 2 buttony 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.