Skocz do zawartości

„Nowa” BMW Ista - obd - kasowanie gwaranacji przez BMW


szybki_lopez

Rekomendowane odpowiedzi

Hey,


W czwartek zadzwonił do mnie mój opiekun z BMW, i powiedział ze weszła nowa aktualizacja do ista i co za tym idzie..każde podłączenie się pod gniazdo obd jest rejestrowane i BMW masowo uwala gwarancje za podpięcie nie autoryzowanego obd i kodowania tzn:


1) masz zakodowany start stop, czy np poprawe audio harman kardon - wywala w ISTA info o tym i gwarancja out

2) podlaczyles obd nie autoryzowane i skasowales bledy - widac to i gwarancja out


Ogólnie jest komunikat podobno tuning/change software … i co najgorsze nawet jak przyjedziesz do ASO z wyczyszczonymi modami to i tak ISTA to widzi kiedy podpinałeś obd i co tam robiłeśi tez kasuje gwarancje


Czy ktos moze potwierdzic ta rewelacje ? :mad2: Mi sie konczy zaraz gwarancja, a start stop mam off, czy np. Dodana temperature opon i zastanwiam sie, czy moj opiekun chcial mnie nastraszyc czy ostrzec, ze gwarancja ci poleci jak do nas przyjedziesz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana klocków w innym warsztacie niż ASO nie zabiera Ci gwarancji, a czasem trzeba podpiąć kompa skasować inspekcje czy klocki odsunąć. Coś nie do końca w to wierzę.

 

Jeżeli podczas gwarancji wymieniasz klocki u Pana Kazia to mogą ci uwalić gwarancje na uklad hamulcowy jak sie dopatrza. Mozesz poza ASO wymienic, ale warsztat musi mieć procedury i papiery wdrożone od BMW i musi ci na to dac dokument.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Rozporządzenie Komisji UE nr 461/2010 nie pozostawia w tej kwestii wątpliwości i stanowi, że niedozwolone jest "uzależnianie prawnych lub przedłużonych gwarancji producenta wobec nabywcy od tego, czy użytkownik ostateczny zleci przeprowadzenie wszystkich napraw i konserwacji, również tych nieobjętych gwarancją, jedynie autoryzowanym warsztatom w ramach sieci (…). To samo odnosi się do warunków gwarancyjnych wymagających użycia części zamiennych marki producenta w odniesieniu do wymiany części nieobjętych warunkami gwarancji".

No w praktyce wiemy jak jest, natomiast nie popadałbym w panikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozporządzenie Komisji UE nr 461/2010 nie pozostawia w tej kwestii wątpliwości i stanowi, że niedozwolone jest "uzależnianie prawnych lub przedłużonych gwarancji producenta wobec nabywcy od tego, czy użytkownik ostateczny zleci przeprowadzenie wszystkich napraw i konserwacji, również tych nieobjętych gwarancją, jedynie autoryzowanym warsztatom w ramach sieci (…). To samo odnosi się do warunków gwarancyjnych wymagających użycia części zamiennych marki producenta w odniesieniu do wymiany części nieobjętych warunkami gwarancji".

No w praktyce wiemy jak jest, natomiast nie popadałbym w panikę.

 

Ponta. Oczywiście zgadzam sie z tobą :)


Ale ciekawe czemu za wykodowanie start-stop, czy temp czujników, czy zmiana nagłosnienia harman kardon uwalają gwarancje... jak start-stop wykodowanie może mieć wpływ na silnik ... ma .. przedłuża mu żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak start-stop wykodowanie może mieć wpływ na silnik ... ma .. przedłuża mu żywotność.

 

Mam wrażenie, ze cześć osób nie rozumie czym jest gwarancja i traktuje to po prostu jako okres, kiedy za naprawy będzie im płacić ktoś inny. Producent dostarcza Ci produkt o określonych parametrach i gwarantuje Ci nieawaryjnosc przez określony czas. W sytuacji, w której jego produkt jest modyfikowany przez użytkownika, dlaczego dalej producent ma być gwarantem tego, ze będzie on działać?

Podobnie widzę te wszystkie boxy i mody odpinane przed wizyta w ASO „żeby nie uwalili gwarancji”.. użytkujesz produkt niezgodnie z tym, jak producent przewidział, wiec to normalne, że nie będzie fundować nikomu takiej zabawy potem w serwisie. Przy wykodowywaniu start-stop zawsze ktoś może coś zje..ć i silnik nie będzie pracować tak jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, przez wykodowanie start stop zabrano gwarancje w x5. A padl silnik.

 

Wg mnie sprawa do ogarnięcia przez prawnika.

Wykodowanie start-stop polega na zmianie 1 parametru w oprogramowaniu ( powiedzmy z WŁĄCZ na WYŁĄCZ ).

Nie ma tutaj ŻADNEJ modyfikacji fabrycznego oprogramowania, korzystasz jedynie z tego co już masz dostarczone przez producenta.


Co innego w przypadku tuningu silnika - tutaj już zmieniamy fabryczne dawki paliwa czy ciśnienia turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, przez wykodowanie start stop zabrano gwarancje w x5. A padl silnik.

 

Wg mnie sprawa do ogarnięcia przez prawnika.

Wykodowanie start-stop polega na zmianie 1 parametru w oprogramowaniu ( powiedzmy z WŁĄCZ na WYŁĄCZ ).

Nie ma tutaj ŻADNEJ modyfikacji fabrycznego oprogramowania, korzystasz jedynie z tego co już masz dostarczone przez producenta.


Co innego w przypadku tuningu silnika - tutaj już zmieniamy fabryczne dawki paliwa czy ciśnienia turbiny.

Ale skąd wiesz jaki jest dokładnie efekt przestawienia tego parametru i na co jeszcze ma on wpływ? Jeśli BMW oficjalnie nie pozwala na wyłączenie start stop, to mogą powiedzieć że nie testują takiej konfiguracji i nie mogą odpowiadać za działanie silnika z wyłączona opcja start stop.


Inna sprawa, że pewnie w rzeczywistości jest bardzo mało prawdopodobne, żeby to ta opcja przyczyniła się do awarii silnika. Ale według mnie konsumentowi byłoby trudno udowodnić że tak nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, przez wykodowanie start stop zabrano gwarancje w x5. A padl silnik.

 

Wg mnie sprawa do ogarnięcia przez prawnika.

Wykodowanie start-stop polega na zmianie 1 parametru w oprogramowaniu ( powiedzmy z WŁĄCZ na WYŁĄCZ ).

Nie ma tutaj ŻADNEJ modyfikacji fabrycznego oprogramowania, korzystasz jedynie z tego co już masz dostarczone przez producenta.


Co innego w przypadku tuningu silnika - tutaj już zmieniamy fabryczne dawki paliwa czy ciśnienia turbiny.

Ale skąd wiesz jaki jest dokładnie efekt przestawienia tego parametru i na co jeszcze ma on wpływ? Jeśli BMW oficjalnie nie pozwala na wyłączenie start stop, to mogą powiedzieć że nie testują takiej konfiguracji i nie mogą odpowiadać za działanie silnika z wyłączona opcja start stop.


Inna sprawa, że pewnie w rzeczywistości jest bardzo mało prawdopodobne, żeby to ta opcja przyczyniła się do awarii silnika. Ale według mnie konsumentowi byłoby trudno udowodnić że tak nie było.

 

Mogą też powiedzieć że nie możesz regulować temperatury w samochodzie i musisz mieć na stałe 21 stopni bo nie konfigurowali inaczej ;-)

Wg mnie ( i tak podpowiada logika ) czym innym jest wyłączenie systemu który odpowiada za wyłączanie silnika i ponowny zapłon ( więc silnik cały czas pozostaje włączony aż do momentu końca podróży ),

a czym innym byłaby teoretyczna modyfikacja w drugą stronę czyli gdy do samochodu który nie posiada fabrycznie systemu StartStop, dołożyłbyś taki system we własnym zakresie.

 

Jeśli ktoś jeszcze nie słyszał, to start stop wyłączamy przez tryb Sport Individual + wszystkie opcje na Comfort.

Nie ma potrzeby tego wykodowywać i czegokolwiek ryzykować :)

 

Ale i tak auto startuje z Comfort więć trzeba przeklikać na Sport,

Podobnie jak będąc w Comfort należy kliknać wyłączenie Start-Stopu.

A w EcoPro już wogóle nie można wyłączyć SS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepski argument z tą temperaturą, bo producent umożliwia regulację, pewnie nawet jest opisane w instrukcji jak to robić :P a żeby przełączyć start stop na domyślnie wyłączony, musisz wykonać czynności, które nie są dopuszczalne przez producenta, za pomocą oprogramowania i sprzętu które również nie są zatwierdzone przez producenta.


Jak dla mnie oczywiste jest to, że robi się to na własne ryzyko i tylko od producenta zależy czy będzie chciał z tego powodu uwalić gwarancję, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mogą też powiedzieć że nie możesz regulować temperatury w samochodzie i musisz mieć na stałe 21 stopni bo nie konfigurowali inaczej ;-)

Wg mnie ( i tak podpowiada logika ) czym innym jest wyłączenie systemu który odpowiada za wyłączanie silnika i ponowny zapłon ( więc silnik cały czas pozostaje włączony aż do momentu końca podróży ),a czym innym byłaby teoretyczna modyfikacja w drugą stronę czyli gdy do samochodu który nie posiada fabrycznie systemu StartStop, dołożyłbyś taki system we własnym zakresie.

 

Chyba coś nie tak jest z Twoją logiką. Czy widzisz różnice pomiędzy naciśnięciem przycisku od temperatury na kokpicie a wpięciem się w złącze serwisowe niewiadomo czym i nie wiadomo przez kogo i robienie zmian w sterowniku? IMHO samo wpięcie się pod złącze serwisowe przez byle kogo może być traktowane jako próba ingerencji w sterownik i naruszenie warunków gwarancji a zmiana START/STOP jest na to dowodem. Ja nie twierdze że takie podejście jest słuszne ale prawda taka że oni są gwarantem i oni ustalają warunki i myśle że ich sztab prawników dobrze wie co robi kasując gwarancje za ingerencje, nawet tak nieznaczącą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całym tym konflikcie rozumiem jedną i drugą stronę. Też chciałem zrobić ingerencję w Start-Stop aby domyślnie się wyłączał, ale ASO mnie uprzedziło, że to może być powód do odebrania gwarancji. I to jest słowo klucz. Nie odbiorą gwarancji na elementy z tym związane, ale z silnikiem już tak. A tutaj mamy właśnie taką sytuację.


Jednak inna kwestia czy faktycznie przekierowanie Start-Stop miało wpływ, to jest inna kwestia. Jednak to już jest zajęcie dla prawników i biegłych, co finalnie może się skończyć w sądzie. Jeżeli niezależny biegły udowodni, że taka zmienia nie miała i nie mogła mieć wpływu na usterkę, to zazwyczaj i tak by to się skończyło ugodą. Negatywny rozgłos takiej firmie jest niepotrzebny.


Ale wiedzą też, że 9/10 klientów przyjmie odebranie gwarancji z pokorą i zapłaci za naprawy. Dlatego z automatu będą odrzucać. A z tym 1 warto się pokłócić, bo gra jest warta świeczki. Gdyby 9/10 występowało na drogę prawną, zapewne ich podejście byłoby inne. Ale niestety, ludzie są jak barany w większości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO producenci specjalnie szukają dziury w całym aby ci uwalić gwarancję. Tak jak mogę się zgodzić z boxem, zmianą oprogramowania skrzyni, silnika , bo to zmienia istotne parametry silnika i może wpłynąć na turbo, wtryski, dawkowanie paliwa etc.. ale start stop, dodanie temperatury do czujników opon ... to ni jak ma sie do ingerencji.


My klienci dajemy się robić cały czas ... tak jak wyzej wspomnieliście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda, że dodanie temp opon nie powinno wywalać gwarancji, ale byłbym daleki od powiedzenia, że wykodowanie Start-Stop na 100% nie ma prawa spowodować uszkodzeń. Nie mamy żadnego pojęcia jak te auta były projektowane i jak została obliczona trwałość poszczególnych elementów. Możliwe, że Start-Stop powoduje, że temp silnika w mieście jest niższa, co powoduje, że jakieś tam elementy zużyją się później.


Kolejną kwestią jest kto będzie sprawdzał, co zostało dokładnie zmienione w sofcie - BMW nie ma w tym interesu, aby analizować zmiany losowych pól w firmwarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda, że dodanie temp opon nie powinno wywalać gwarancji, ale byłbym daleki od powiedzenia, że wykodowanie Start-Stop na 100% nie ma prawa spowodować uszkodzeń. Nie mamy żadnego pojęcia jak te auta były projektowane i jak została obliczona trwałość poszczególnych elementów. Możliwe, że Start-Stop powoduje, że temp silnika w mieście jest niższa, co powoduje, że jakieś tam elementy zużyją się później.


Kolejną kwestią jest kto będzie sprawdzał, co zostało dokładnie zmienione w sofcie - BMW nie ma w tym interesu, aby analizować zmiany losowych pól w firmwarze.

 

Marek, kodowanie start stop to tylko i wylaczenie zapamietanie jego ostatniej pozycji …jak wylaczyles to on zostaje wylaczony, jak wlaczyles zostaje wlaczony. Gdyby producent chcial zostawic start stop bez ingerencji nie pozwalal by go z przycisku wylaczac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym dochodzeniem w sądzie to różnie by mogło być.

Jeśli producent nie założył, że podpięcie komputera kasuje gwarancję (i o tym nie poinformował) to można by dochodzić czy zmiana start/stop miała wpływ na uszkodzenie silnika. Wygląda jednak na to, że mieli nie raz problemy z tekstem - ale ja to TYLKO zmieniałem głośność HK lub wyłączałem start/stop...


Więc poszli jasno - podepniesz kompa - tracisz gwarancje. Jasne, logiczne, skuteczne - wyłącza wszelaką dyskusję.


W końcu jak kupujecie jakiś sprzęt typu TV, komp, czy coś gdzie jest plomba gwarancyjna i informacja: "zerwanie grozi utratą gwarancji", to będziecie się później sądzić przedstawiając argument: Zerwałem bo chciałem tylko zajrzeć do środka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli gwarancja mowi a zapewne mowi wprost, ze podpiecie sie pod złącze serwisowe i jakiekolwiek modyfikacje parametrów mogą skutkować utrata gwarancji to temat jest jasny. Wpinasz się/tracisz gwarancje. Czy jak jesteś w restauracji czy gdziekolwiek indziej wchodzisz do pomieszczeń przeznaczonych tylko do personelu? Bmw nie ma obowiązku zapisywania co dokładnie było zmienione, liczy się fakt wejścia i ingerencji. To ze “tunerzy” nauczyli się hackować soft i wciskali ludziom bajki zarabiając grube pieniądze to już inna para kaloszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda, że dodanie temp opon nie powinno wywalać gwarancji, ale byłbym daleki od powiedzenia, że wykodowanie Start-Stop na 100% nie ma prawa spowodować uszkodzeń. Nie mamy żadnego pojęcia jak te auta były projektowane i jak została obliczona trwałość poszczególnych elementów. Możliwe, że Start-Stop powoduje, że temp silnika w mieście jest niższa, co powoduje, że jakieś tam elementy zużyją się później.


Kolejną kwestią jest kto będzie sprawdzał, co zostało dokładnie zmienione w sofcie - BMW nie ma w tym interesu, aby analizować zmiany losowych pól w firmwarze.

 

Marek, kodowanie start stop to tylko i wylaczenie zapamietanie jego ostatniej pozycji …jak wylaczyles to on zostaje wylaczony, jak wlaczyles zostaje wlaczony. Gdyby producent chcial zostawic start stop bez ingerencji nie pozwalal by go z przycisku wylaczac ;)

 

Ciekawe, dlaczego nie ma już w autach przycisku do jego wyłączania ? :wink:

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.