Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,


Panowie w związku z restrykcjami , nie moge zamówić asystentów plus, prośba o Wasze opinie , czy utrzymanie w pasie ruchu faktycznie jest niezbędne ? Bo chyba na tym polega główna róźnica .


Dziękuję

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ,


Panowie w związku z restrykcjami , nie moge zamówić asystentów plus, prośba o Wasze opinie , czy utrzymanie w pasie ruchu faktycznie jest niezbędne ? Bo chyba na tym polega główna róźnica .


Dziękuję

 

Przede wszystkim masz aktywny tempomat który sam jeździ w korkach dla mnie to największy plus. Asystent pasa czy ta pół automatyczna jazda to akurat bajer zbędny ale jest to jest.

Opublikowano
Witam ,


Panowie w związku z restrykcjami , nie moge zamówić asystentów plus, prośba o Wasze opinie , czy utrzymanie w pasie ruchu faktycznie jest niezbędne ? Bo chyba na tym polega główna róźnica .


Dziękuję

 

Przede wszystkim masz aktywny tempomat który sam jeździ w korkach dla mnie to największy plus. Asystent pasa czy ta pół automatyczna jazda to akurat bajer zbędny ale jest to jest.

 

Jak włączysz asystent pasa plus tempomat w korku to możesz bezpiecznie odpisywać na posty na forum, więc warto :P

Opublikowano
Nie wiem czym się różnią asystenci plus od proffesional które ja posiadam ale na autostradę sprawdza się to naprawdę genialnie, w wakacje w przekroju ok. 3.500 km jakies 2.000 km auto samo mi kierowało i przyśpieszało/hamowało, zero błędów, zero, naprawdę można temu zaufac
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czym się różnią asystenci plus od proffesional które ja posiadam ale na autostradę sprawdza się to naprawdę genialnie, w wakacje w przekroju ok. 3.500 km jakies 2.000 km auto samo mi kierowało i przyśpieszało/hamowało, zero błędów, zero, naprawdę można temu zaufac

 

Ale że przy professional masz coś pokroju jazdy autonomicznej, jak w tesli?

Bez rąk na kierownicy?

Opublikowano
Ale że przy professional masz coś pokroju jazdy autonomicznej, jak w tesli?

Bez rąk na kierownicy?

 

Masz i nie masz.

Można pooglądać fimiki jak to działa w USA. Trwa kłótnia, czy lepiej jeździ BMW czy Tesla.


W Europie chyba tylko Niemcy adoptowali normę UNR157 pozwalającą na jazdę autonomiczną na autostradach (wybranych) w korku do prędkości 60 km/h. Jedyny samochód, który dostał certyfikat to Mercedes.

Zdaje się, że we Francji też się nad tym zastanawiają...

Od 2023 roku norma UNR157 ma dopuszczać jazdę na autostradach do 130 km/h.

Cały czas mowa o jeździe bez trzymania kierownicy.


To co u nas działa to jazda nadzorowana. Musisz raz na 20-30 sekund mieć ręce na kierownicy i patrzeć się na drogę. Na autostradzie działa to znakomicie. Przejechałem ponad 3 tys. kilometrów z różnymi prędkościami i "ręcznie" musiałem wykonywać manewry wyprzedzań czy wjazdów/zjazdów na inne autostrady.

Opublikowano

Mozecie sie podzielic tym jak niezawodnie u was dziala utrzymywanie pasa ruchu na autostradzie? W mojej G31 z 2017 roku, jest to raczej bardzo slabe. System bardzo czesto (niekiedy co kilka/kilkanascie sekund) sie samoczynnie deaktywuje. Poprzedni wlasciciel wymienial przednia szybe z powodu pekniecia. Nie wiem czy robil kalibracje kamer.


Pytam, bo zastanawiam sie czy w mojej wersji poprostu system jeszcze nie byl dobrze dopracowany, czy jednak to jakas wada.

Opublikowano
Mozecie sie podzielic tym jak niezawodnie u was dziala utrzymywanie pasa ruchu na autostradzie? W mojej G31 z 2017 roku, jest to raczej bardzo slabe. System bardzo czesto (niekiedy co kilka/kilkanascie sekund) sie samoczynnie deaktywuje. Poprzedni wlasciciel wymienial przednia szybe z powodu pekniecia. Nie wiem czy robil kalibracje kamer.


Pytam, bo zastanawiam sie czy w mojej wersji poprostu system jeszcze nie byl dobrze dopracowany, czy jednak to jakas wada.

 


Ja mogę tylko potwierdzić to co napisałem parę postów wyżej, w polifcie w roczniku 2022 działa to bezbłednie

Opublikowano

Na autostradzie działa bardzo dobrze. Pewnie były przypadki, że się wyłączyło.. ale pomijalnie mało, skoro tego nie pamiętam:)


Generalnie przy prędkościach autostradowych do pozycjonowania używane są chyba tylko kamery (przy mniejszych prędkościach pod uwagę brane są także dane radarowe o samochodach obok i na przedzie).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czym się różnią asystenci plus od proffesional

w plus lane assist gwałtownie odbija samochód od od białego pasa do białego pasa jezdni , czyli nie napijesz się w spokoju wody w trakcie jazdy , proffesional utrzymuje tor jazdy pomiędzy pasami co jest bardzo przyjemny, i pozwala na odkręcanie butelki wody , wypicie parę łyków i ponowne zakręcanie , czy zdejmowanie kurtki w trakcie jazdy . pewnie jeszcze są inne różnice, ale akurat pisałem o różnicę w Lane Assist

Opublikowano

Panowie dziękuję za zabranie głosu w sprawie, fura odebrana i troche moge już wiecej napisać odnosnie asystentów bez plusa :

- auto ma aktywny tempomat i działa od startu tj zerowej predkosci

- line assist jest ale to chyba faktycznie najubozsza wersja , zaczyna prowadzić samochód od 70 km h i bez problemu odkrecimy butelke czy sciagniemy kurtkę :)

Opublikowano
W mojej G31 z 2017 roku

 

Jak patrzę na różne PDF-y z opisem tych systemów to obstawiam, że od 2017 roku to ten system przeszedł przynajmniej dwie modernizacje (2018 i potem LCI).

 

Podzielisz się tymi PDFami z ciekawości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozecie sie podzielic tym jak niezawodnie u was dziala utrzymywanie pasa ruchu na autostradzie? W mojej G31 z 2017 roku, jest to raczej bardzo slabe. System bardzo czesto (niekiedy co kilka/kilkanascie sekund) sie samoczynnie deaktywuje. Poprzedni wlasciciel wymienial przednia szybe z powodu pekniecia. Nie wiem czy robil kalibracje kamer.


Pytam, bo zastanawiam sie czy w mojej wersji poprostu system jeszcze nie byl dobrze dopracowany, czy jednak to jakas wada.

 

Też mam auto z 2017 roku tyle, że najnowszy soft ( nie wiem czy coś zmieniali w tej kwestii ) i wszystko działa prawidłowo. Po wymianie szyby trzeba zrobić adaptację kamery jak i ustawienie radaru, jeśli potrzeba. Jeżeli koleś wymienił szybę i tego nie zrobił to nie dziwne, że nie działa albo się dezaktywuję ( sama kalibracja pewnie trochę kosztuje a ubezpieczyciel za to nie zapłaci przy wymianie szyby ).

Krzysztof
Opublikowano
Podzielisz się tymi PDFami z ciekawości?

 

To żadne tajne PDF-y. Wujek Google:

g30 technical training

...i ściągasz co znajdziesz.


Sam chciałbym mieć jakieś nowsze opisy niż te z 2017/18 roku + krótkie memo o LCI.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozważam zamówienie pełnych asystentów w G31 LCI

Powiedzcie czy warto z perspektywy czasu?

I tak biorę stop&go więc różnica w cenie niewielka.

Najważniejsze to czy tacy asystenci nie przeszkadzają? Czy da się wszystko wyłączyć? Jeździłem A6 ostatnio to nie było możliwości wyłączenia utrzymywania w pasie. Bardzo męczące.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, maciekszz napisał(a):

Rozważam zamówienie pełnych asystentów w G31 LCI

Powiedzcie czy warto z perspektywy czasu?

I tak biorę stop&go więc różnica w cenie niewielka.

Najważniejsze to czy tacy asystenci nie przeszkadzają? Czy da się wszystko wyłączyć? Jeździłem A6 ostatnio to nie było możliwości wyłączenia utrzymywania w pasie. Bardzo męczące.

 

Mozna wylaczyc

Opublikowano

 

8 godzin temu, maciekszz napisał(a):

Rozważam zamówienie pełnych asystentów w G31 LCI

Jak to rozważasz zamówienie G31 ? To można go jeszcze zamówić ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Są dostępne zarezerwowane sloty produkcyjne przez dealerów i można przejąć taki slot i wejść ze swoją konfiguracją. Oczywiście jest to na konkretne silniki. Zamówiłem wczoraj z produkcją na 6 tydzień 2024.

 

Odnośnie tych asystentów czy da się ich dezaktywować na stałe? Tryb individual? Żeby za każdym razem  nie trzeba było wyłączać? 

Edytowane przez maciekszz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, maciekszz napisał(a):

Odnośnie tych asystentów czy da się ich dezaktywować na stałe? Tryb individual? Żeby za każdym razem  nie trzeba było wyłączać? 

Tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Doradca w salonie mówił, że za każdym razem po uruchomieniu auta trzeba wyłączać asystentów (wibrowanie kierownicy przy zjeżdżaniu z pasa itp.) 

Nie lubię jak samochód samodzielnie koryguje tor jazdy lub wibruje kierownica i ściąga auto przy zmianie pasa bez kierunkowskazów.

super byłoby to wyłączyć tak aby samochód był samochodem a nie inteligentnym pojazdem który będzie za mnie decydował jak jechać. Asystentów chętnie bym używał tylko w monotonnym ruchu np. w korku lub w powolnym ruchu na autostradzie/trasie. Tak jak teraz używam stop&go ale brakuje asystenta który przytrzyma kierownicę - jak w Tesli tam fajnie to działa. Ale największy minus Tesli to że na trasie nie da się wyłączyć aktywnego tempomatu i właśnie asystentów. I max tempomatu to 150km/h...

W Tesli też masakra bo włączają się wycieraczki na automat przy jeździe nawet na samym tempomacie aktywnym a że nie działają tam jak powinny to jazda w deszcz to masakra. 

Czy w G31 LCi na pełnych asystentach też są włączone wycieraczki w tryb automatyczny? Przy samym stop&go nie ma wycieraczek włączonych.

Mam powłokę na szybie i w nowym też zrobię, wycieraczki od 80km/h w ogóle nie są potrzebne.

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

z tymi asystentami to gość Ci jakąś ciemnotę wciskał delikatnie mówić , w iDrive o ile dobrze pamiętam można albo wszystko wyłączyć albo ustawić poziomu wibracji itd. z wycieraczkami  ... to się ustawia z dźwigni 🙂

co do asystentów sam mam wersje Pro , nie wyobrażam sobie nie mieć tego w aucie , działanie w korku jest rewelacyjne i korzystam z tego codziennie , na trasie prowadzenie pasem + aktywny tempomat uruchamia się 1 przyciskiem z kierownicy - też działa bardzo dobrze

 

Edytowane przez Woytas
  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
5 godzin temu, maciekszz napisał(a):

Doradca w salonie mówił, że za każdym razem po uruchomieniu auta trzeba wyłączać asystentów (wibrowanie kierownicy przy zjeżdżaniu z pasa itp.) 

Nie lubię jak samochód samodzielnie koryguje tor jazdy lub wibruje kierownica i ściąga auto przy zmianie pasa bez kierunkowskazów.

 

Opis:

5AS Asystent wspomagania kierowcy oparty na kamerze i radarze, składający się z: –

Ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, wykrywa oznaczenia pasa ruchu od ok. 70 km/h i ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu za pomocą wibracji kierownicy i aktywnej interwencji układu kierowniczego 

Ostrzegania o zmianie pasa ruchu, monitorowania pojazdu otoczenie z boku, wykrywanie pojazdów w „martwym punkcie” „ od ok. 20 km/h przy celowej zmianie pasa, ostrzeżenie dotykowe na kierownicy (wibracje) i wyświetlacz wizualny w lusterku zewnętrznym 

Ostrzeżenie przed kolizją czołową z hamowaniem interwencja polegająca na ostrzeganiu przed kolizją / pieszym z funkcją hamowania miejskiego - Ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, ostrzega o możliwych kolizjach z ruchem poprzecznym, np. na drodze.  B. podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego, w połączeniu z kamerą cofania, dodatkowe wyświetlanie obrazu rzeczywistego na wyświetlaczu pokładowym -

Zapobieganie kolizjom tylnym, ostrzega pojazdy jadące za pomocą świateł awaryjnych migając z podwójną częstotliwością w przypadku wykrycia zbliżającego się zderzenia tylnego -

Informacja o ograniczeniu prędkości wraz ze wskaźnikiem zakazu wyprzedzania Tylko w połączeniu z rozszerzonym pakietem lusterek zewnętrznych lub pakietem Business Wchodzi w zakres pakietu innowacji 

5AU Driving Assistant Professional wspomaganie kierowcy oparte na kamerze i radarze system składający się z:

-Asystenta kierowcy

-Aktywnego tempomatu z funkcją Stop&Go -Informacji o ograniczeniach prędkości z brakiem wskaźnika wyprzedzania 

Asystenta ograniczenia prędkości (ręczne lub automatyczne przyjęcie ograniczeń prędkości) 

Asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, wspomaga utrzymanie środka pasa ruchu poprzez korygujące interwencje kierownicą w zakresie prędkości od 0 km/h do 210 km/h  Rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej: Rozszerzenie funkcji utrzymywania aktywnego tempomatu o reakcję na sygnalizację świetlną tylko do 80 km/h w połączeniu z wyświetlaczem BMW HeadUp, nie działa w Polsce. 

asystent utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną, korygujące interwencje w kierowanie w zakresie prędkości od 70 km/h do 210 km/h w celu utrzymania pasa ruchu, aktywne unikanie potencjalnych kolizji bocznych 

ostrzeganie o ruchu poprzecznym z przodu, ostrzega możliwych kolizji w złych warunkach Widoczne sytuacje drogowe, takie jak wysiadanie/parkowanie do 7 km/h - Pomoc przy unikaniu, pomoc w krytycznych sytuacjach kolizji tylnych z możliwością uniknięcia w zakresie prędkości od 30 km/h do 160 km/h 

Ostrzeżenie o skrzyżowaniu, ostrzeżenie w przypadku pierwszeństwa przejazdu i przy znakach stopu 

Ostrzeżenie o zjechaniu pod prąd, ostrzeżenie przy znakach zakazu wjazdu 

Asystent wyjścia awaryjnego: W korku pojazd automatycznie przesuwa się na krawędź pasa ruchu (w obrębie pasa ruchu) )Tylko w połączeniu z rozszerzonym pakietem lusterek zewnętrznych lub pakietem biznesowym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.