Skocz do zawartości

Bozydar1685052883

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    czekam na G30 LCI

Osiągnięcia Bozydar1685052883

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Dla której wersji (rocznik)? Ja mam jakieś rysunki poglądowe (z internetów), gdzie średnio i wysokotonowe są na jednym kablu ze zwrotnicą.
  2. Ładowarka BMW to nie tylko ładowarka, ale przede wszystkim wzmacniacz (transmiter) sygnału GSM. Łączy się to z anteną na dachu i generalnie dołożenie tego tak, jak jest w oryginale to prucie samochodu. Ja kupiłem nakładkę z ali na oryginalną półkę schowka wciskaną w gniazdko zapalniczki. Ma wbudowany mały wiatraczek (chłodzenie). Użyłem tego może z 5 razy. Lepiej podłączyć telefon na krótki kabelek (25 cm) i położyć na tej półce wyłączając ładowanie wireless - oczywiście kabelek to na długie trasy. Jeśli ktoś bardzo chce mieć ładowanie bezprzewodowe, to potwierdzam, że takie cudo z ali działa, choć trzeba dobrze ustawić telefon na tej półce, bo jak się za bardzo przesunie, to oczywiście przestanie się ładować.
  3. No raczej nie, przynajmniej wg dokumentacji BMW ("ST1857 Infotainment 2018.pdf"). Booster zasila tylko woofery i głośniki udające silnik spalinowy w trybie elektrycznym (hybrydy).
  4. Na desce mam Sensatec, gdzie indziej Nappa. Temu co jest na boczkach, podłokietniku czy zagłówkach na pewno bliżej do skóry z siedzenia niż do eco-winylu z deski rozdzielczej.
  5. Nie wiem, czy się dobrze rozumiemy. Ja próbuję przypisać skrót do wyboru albumów (albo do wyszukania playlist) do fizycznego klawisza (np. 5). W większości miejsc taka próba kończy się błędem, że nie można czy nie ma co przypiasać. W niektórych miejscach (np. w menu Media po wybraniu USB i Albumów) skrót się zapisuje ale i tak nie działa. Jeśli istnieje jakieś tajemne miejsce prowadzące do wyboru albumów, które można zapisać pod fizycznym klawiszem i będzie to działało z innego ekranu, to ja go nie znalazłem... To co działa, to skrót do urządzenia USB/Pendrive, który to od razu uruchamia ekran odtwarzania ostatnio przerwanego utworu... i oczywiście można z tego ekranu przejść do wyboru albumów, ale trzeba się naklikać (na ekranie, czy kontrolerem).
  6. Pamiętam jakąś dyskusję na amerykańskim forum w temacie albumów i grania kolejnego albumu. Ktoś dostał odpowiedź z BMW, że nie ma takiej możliwości. Nikt też nie zgłosił możliwości kodowanie czegoś takiego. Generalnie soft BMW jest bardzo prosty i ewidentnie BMW nie chce sobie robić kłopotów z supportem robiąc zbyt wiele opcji do skonfigurowania. Na dodatek ciągle znajduję głupie błędy: przykładowo mogę zrobić skrót do wyboru albumów (np. pod przyciskiem 4) i on się zapisze, ale nigdy nie działa (wyświetla coś w stylu "opcja nie może być teraz użyta").
  7. W "starych" (sprzed LCI) pdf-ach jest napisane, że ten system działa do bodajże 60-70 km/h. W instrukcji z rocznika 2022 jest mowa o 80 km/h. Najpierw jest ostrzeżenie. Brak reakcji ponoć skutkuje awaryjnym hamowaniem, przy czym za reakcję uważa się zarówno rozpoczęcie hamowania jak i ruch kierownicą. W teorii rozpoczęcie manewru omijania przeszkody powinno przełączyć system w tryb stabilizacji toru jazdy - tzn. po gwałtownym ruchu kierownicą auto powinno samo pomóc ustabilizować tor jazdy wykonując np. kontrę. Żeby to jednak wszystko sprawdzić, to pewnie potrzebny byłby "test kartonów" albo pompowanych, gumowych samochodów:) Sam zaobserwowałem kilka razy awaryjne hamowanie, gdy "asystenci professional" nie wykryli stojącego samochodu na moim pasie i dopiero wykrywanie kolizji uruchomiło hamowanie (a nie tempomat). Najpierw było oczywiście ostrzeżenie.
  8. Dokładnie odwrotnie. Wystarczy kupić mały (w sensie rozmiarów, nie pojemności; gniazdo jest w podłokietniku) pen-drive i trzymać na nim muzykę. Zmiana auta: wyciągasz pendrive i przekładasz do nowego. Koncepcja kopiowania muzyki na dysk twardy (w szczególności "talerzowy" HDD) to dopiero było dziwactwo, już nie mówiąc o tym, że coraz więcej ludzi korzysta ze streamingu...
  9. CD to raczej 44.1. Wątpię, by jakikolwiek sprzęt samochodowy robił miksowanie w 192 KHz. Nie ma to specjalnie sensu... Nawet amplitunery za "naście" tysięcy robią up/down scaling do 48 kHz przy włączonej korekcie pomieszczenia czy jakimś EQ. Wariant super-optymistyczny jest taki, że miksowanie jest "przełączalne" między 44.1 a 48 (wszystko 16-bit). Bardziej prawdopodobne jest jednak to, co dzieje się w większości sprzętu (np. mikser audio androida), czyli równanie wszystkiego do 48 kHz/16-bit. W praktyce dobre konwertery generują przy takim down/up scalingu błędy poniżej progu słyszalności... tym bardziej w samochodzie.
  10. WAV to kontener - w środku może być użyty równie dobrze stratny codeck, choć zwykle pliki WAV zawierają nieskompresowany strumień PCM. FLAC jest również bezstratny. Inna sprawa to to, że nawet z Bowersem na pokładzie wątpię żeby ktokolwiek w ślepym teście odróżnił FLAC/PCM od MP3 320 kbit a tym bardziej AAC 512 kbit. Nie ten poziom audio - od wzmacniacza przez głośniki aż do samego "pomieszczenia". A co do ID6, to pewnie w instrukcji jest to napisane... w ID7 jest.
  11. Bo to był chyba rocznik modelowy 2020. Data produkcji może być z 2019. Powoli przerzucam moją kolekcję płyt do formatu FLAC lub AAC (dla płyt mających różnych wykonawców i autorów, gdyć FLAC nie ma "oficjalnie" osobnych tagów dla wykonawcy utworu i autora płyty) i mam podłączony pendrive USB, chyba 256 GB. Działa to bardzo dobrze.
  12. Bodajże od wersji z 2020 nie ma już napędu CD. Spowodowane jest to śmiercią płyt CD :D Odtwarzanie muzyki z USB działa bardzo dobrze, więc po co napęd?
  13. Jeżdżę głównie po mieście i standowe światła w zupełności wystgarczają. Na autostradzie też nie widzę większego sensu jeżdżenia na "długich". Wolałem kasę wpakować w inne opcje niż światła. Niespecjalnie wyobrażam przydatność sportowych hamulców przy normalnej jeździe. Co innego, gdy chcesz co chwila gnać i hamować.... Muzyka: standard gra przyzwoicie nudno. Zakładam, że HK podobnie, bo to po prostu zrównoważone brzmieniowo instalacje... Nie brałem HK, bo bałem się obostrzeń... dzisiaj żałuję, bo HK daje Ci dodatkowe głośniki, czyli pełną instalację "kablową". Dla mnie absurdem jest pakowanie się w dodatkowe aftermarketowe wzmacniacze samplujące dźwięki z przewodów głośnikowych - to tak jakby dokładać wzmacniacz dostający sygnał z mikrofonu przyłożonego do głośnika. Może to dać oczywiście dodatkową moc, ale dźwięk jaki się uzyskuje nadaje się tylko do bum, cyk cyk.... Słyszałem. Dziękuję. Oczywiście, jeśli ktoś jest fanem takiej muzyki, to ok. Nie zabraniam:) Podsumowując: dopłaciłbym do HK. Asystent parkowania daje Ci 4 dodatkowe czujki PDC po bokach. Jeśli ktoś rzadko parkuje "równolegle", to asystent robi to szybciej i zwykle lepiej. Użyłem kilka razy do parkowania tyłem, ale tutaj pewnie każdy zrobi ten manewr szybciej "ręcznie". Funkcję wziąłem głównie z myślą o innych użytkownikach samochodu no i ze względu na dodatkowe czujki.
  14. Twoje auto, Twoja decyzja. Ty masz czuć się w nim dobrze, a nie internety:) Z tym palcowaniem to jest tak, że akurat miejsc gdzie są listwy praktycznie się nie dotyka... To czego się dotyka w każdej wersji jest z czarnego, błyszczącego plastiku i się palcuje:( Mi to połączenie średnio się podoba, bo Fineline Cove to jednak zimny dekor a Tartufo jest bardzo ciepłe. Ale to moje poczucie estetyki:) "W realu" oczywiście może to wyglądać inaczej niż na zdjęciu.
  15. Kilka obiecanych, "prawdziwych" fotek topoli w zestawieniu z brązową nappą. Warto zauważyć, że w nappie (chyba od LCI) tunel środkowy jest wykończony po bokach czarnym kolorem ale już przy merino jest to kolor skóry.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.