Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mało tego, handlowcy z reguły wiedzą o tych systemach mniej niż kupujący. Pewnie wynika to z tego, że nie mają okazji porównać działania systemów pomiędzy różnymi segmentami samochodów i oczywiście dlatego, że te systemy różnią się między modelami. 

Ale dużym skrócie można to podsumować tak, że obecnie seria 3 jest poniekąd najniższym modelem w gamie BMW i te systemy w serii 3 są najbardziej ubogie i ograniczone. 

Opublikowano
4 minuty temu, JacekLZ napisał(a):

Mało tego, handlowcy z reguły wiedzą o tych systemach mniej niż kupujący. Pewnie wynika to z tego, że nie mają okazji porównać działania systemów pomiędzy różnymi segmentami samochodów i oczywiście dlatego, że te systemy różnią się między modelami. 

Ale dużym skrócie można to podsumować tak, że obecnie seria 3 jest poniekąd najniższym modelem w gamie BMW i te systemy w serii 3 są najbardziej ubogie i ograniczone. 

Też tak myślę serie 1-3 po najniższej linii... fakt, że lift czy nowy model może przynieść zmiany...

Opublikowano

No z tego co wiem, to jedynka ma bardziej zaawansowane systemy, bo na filmie z przejazdu po warszawie widać na przykład, że jedynka sama zmienia pasy po naciśnięciu kierunkowskazu, czego trójka nie robi. Dlatego pod względem systemów IMO trójka jest na samym dole drabinki obecnie. 

Opublikowano
W dniu 12.07.2025 o 13:49, Shudder napisał(a):

Czy w niemczech działało Ci rozpoznawanie świateł?

Niemcy robiłem przejazdem, wiec nie zwróciłem uwagi. Jak pisałem nie mogłem włączyć wogóle asystent driving. Działał tylko ten z tempomatem "kontrola odstępu". Ja nie oczekuję aby auto samo jeździło. Mojej często się zdarza że na wysepce koryguje w nieodpowiednią stronę. Przy wyłączonych asystentach. Jak nie patrzę na licznik to też chyba tego nie wykrywa. Zamykałem oczy aby go oszukać i nic sie nie dzieje. Nie mam żadnej folii na wyświetlaczu.

Asystenty professional były dla mnie ważne bo z doświadczenia wiem że jak jest radar to auto samo awaryjnie hamuje. I to uważam za bardzo ważny "bajer" który wpływa na bezpieczeństwo. Reszta dla mnie to pomyłka, ale jak sugerujecie wypróbuję w korku.

Opublikowano
8 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

No z tego co wiem, to jedynka ma bardziej zaawansowane systemy, bo na filmie z przejazdu po warszawie widać na przykład, że jedynka sama zmienia pasy po naciśnięciu kierunkowskazu, czego trójka nie robi. Dlatego pod względem systemów IMO trójka jest na samym dole drabinki obecnie. 

1 to nowy model. 

Opublikowano
13 godzin temu, galczych napisał(a):

Asystenty professional były dla mnie ważne bo z doświadczenia wiem że jak jest radar to auto samo awaryjnie hamuje. I to uważam za bardzo ważny "bajer" który wpływa na bezpieczeństwo. Reszta dla mnie to pomyłka, ale jak sugerujecie wypróbuję w korku.

Dla mnie autonomiczna jazda w korku to największą zaleta. Nie cierpię tego podjeżdżania. Kiedyś byłem w kilkugodzinnym korku i to było wyczerpujące.

Co do rozpoznawania świateł to nie oczekuje że będzie ruszał ale mógłby chociaż powiadomić o ich zmianie z czerwonego na zielone. Człowiek się czasami zagapi, więc mogłoby to być przydatna funkcją, która nie wpływa w żaden sposób na bezpieczeństwo bo auto nie ruszałoby samo.

Opublikowano
36 minut temu, Shudder napisał(a):
37 minut temu, Shudder napisał(a):

Co do rozpoznawania świateł to nie oczekuje że będzie ruszał ale mógłby chociaż powiadomić o ich zmianie z czerwonego na zielone. Człowiek się czasami zagapi, więc mogłoby to być przydatna funkcją, która nie wpływa w żaden sposób na bezpieczeństwo bo auto nie ruszałoby samo.

 

Sprzedaj ten pomysł, to by było fajne

Opublikowano
Godzinę temu, darkdancerr napisał(a):

Przecież taka funkcja jest w G20, ale nie jest dostępna w Polsce.

Mówisz o sygnalizowaniu zmiany świateł czy autonomiczym ruszaniu? Bo wiem, że w innych krajach jest autonomiczne ruszanie.

Opublikowano
4 godziny temu, Shudder napisał(a):

Mówisz o sygnalizowaniu zmiany świateł czy autonomiczym ruszaniu? Bo wiem, że w innych krajach jest autonomiczne ruszanie.

To i to jest. 

Opublikowano (edytowane)

To ja się podzielę jakiego psikusa zrobił mi ostatnio aktywny tempomat. Jechałem za autem które przejechało skrzyżowanie na żółtym więc chciałem się zatrzymać na czerwonym wciskając hamulec a auto w tym momencie podniosło obroty silnika i nie chciało oddać mi kontroli. Można powiedzieć że się ze mną siłowało bo musiałem zdrowo przycisnąć pedał hamulca żeby nie posuwać się do przodu. Nie ukrywam że to mnie trochę zdezorientowało i po chwili wyłączyłem ten aktywny tempomat z kierownicy. Musiał to być jakiś bug w oprogramowaniu w każdym razie daje to do myślenia.

Edytowane przez adiki
  • ??? 3
  • Przykro mi 1

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
W dniu 17.07.2025 o 12:54, adiki napisał(a):

chciałem się zatrzymać na czerwonym wciskając hamulec a auto w tym momencie podniosło obroty silnika i nie chciało oddać mi kontroli. Można powiedzieć że się ze mną siłowało bo musiałem zdrowo przycisnąć pedał hamulca żeby nie posuwać się do przodu. 

A pomyśl, że w takiej sytuacji inne auto byłoby całkowicie autonomiczne i w środku nie miałbyś ani kierownicy ani hamulca czy gazu... 😅

Opublikowano

Cruise tak kiedyś przeciągnął pieszego 6 metrów po asflacie. Ostatnio byłem w LA i miałem okazję przejechać się Waymo i było to naprawdę pozytywne doświadczenie. Jechało się przyjemniej i płynniej niż z innymi prawdziwymi kierowcami Ubera czy Lyfta. Technologia ta rozwija się w naprawdę spektakularnym tempie i to kwestia czasu aż stanie się czymś normalnym. Mimo wszystko uważam że koniec końców statystyki wypadków raczej pójdą w dół jak będzie to coraz bardziej popularne.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Słuchajcie to jak z tym system bmw "driving assistant professional" jest. Odebrałem nową X3 G45, testuje i po zatrzymaniu w korku zaczyna migać Aktywny tempomant adaptacyjny i samochód sam nie rusza, mimo trzymania rąk na kierownicy i patrzenia na ekran? Trzeba nacisnąć gaz lub przycisk na kierownicy po lewej stornie +/_ od zwiększania/zmniejszania prędkości. Czy to jest normalne ? Czy u Was jest podobnie ?

 

 

Opublikowano

Po zdjęciu wygląda jakbyś miał matową folię na ekranie która sprawia że kamera nie działa prawidłowo i nie rozpoznaje czy patrzysz na drogę. Jeśli tak jest w rzeczywistości to musisz mieć wycięty fragment w którym jest kamera. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
8 godzin temu, zygii napisał(a):

Słuchajcie to jak z tym system bmw "driving assistant professional" jest. Odebrałem nową X3 G45, testuje i po zatrzymaniu w korku zaczyna migać Aktywny tempomant adaptacyjny i samochód sam nie rusza, mimo trzymania rąk na kierownicy i patrzenia na ekran? Trzeba nacisnąć gaz lub przycisk na kierownicy po lewej stornie +/_ od zwiększania/zmniejszania prędkości. Czy to jest normalne ? Czy u Was jest podobnie ?

 

 

IMG_0013.mov

U mnie tez to nie dzialalo, dopoki nie wycialem okienka we foli na wyswietlaczu. Kamera Cie nie widzi  i trzeba kliknac set zeby wystartowac

Opublikowano
20 godzin temu, adiki napisał(a):

Po zdjęciu wygląda jakbyś miał matową folię na ekranie która sprawia że kamera nie działa prawidłowo i nie rozpoznaje czy patrzysz na drogę. Jeśli tak jest w rzeczywistości to musisz mieć wycięty fragment w którym jest kamera. 

Dokładnie masz racje, folia zdjęta i wszystko wróciło do normy 🙂 Już kupiłem folie z otworami na sensory. O dziwo firma, która kładła folie PPF nie wiedziała o tym problemie. Zastanawiam się ile samochodów wyjechało z takim problemem 🙂

Opublikowano

Może ktoś zrobić zdjęcie i pokazać to palcem tą różnicę. Ja do dziś nie wiem czy mam folie czy nie mam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.