Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie ma znaczenia gwiazdka, na naklejce na drzwiach są szerokości i profile z indeksami prędkości i zaleceniami...

nigdzie zaleceń o gwiazdce...

poza tym na rynku zimówiki same run flaty... a te nie są dobrym rozwiązaniem, ani eco ani komfort... no chyba że złapiesz gwoździa...

nigdzie w instrukcji, a czytałem nie ma wpisu, tylko opony producenta z *...

tak samo olej... nie musi być markowany przez BMW, wsytarcxy odpowiednie parametry lepkości jakości itp i jest może lepszy od tego z beczki lub org opakowań...

Co jest nie tak z runflatami? wlasnie takie zimowki pirelli kupilem. Jest glosniej i drozej?

Opublikowano

Głośniej, drożej, większe spalanie, gorsze przyspieszenie,

Zalety. Jak przebijesz , możesz na niej dojechać do serwisu bez użycia kompresora/specyfiku do zaklejania.

Generalnie opona jest cięższa, więc ma negatywny wpływ na właściwości jezdne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może gdybyś nie zdecydował się na silnik od kosiarki to byś tyle nie narzekał i nie miał tyle obaw o przyspieszenie. :lol:
Opublikowano
mam na zime runflaty, a lato zwykle. spalanie identyczne, komfort identyczny. naprawdę nie zauważylem roznicy a czytalem mnostwo opinii ze run flat to zło. oryginalne zimowki byly tylko runflat, wiec takie wzialem i nie żałuję. przejechane w zeszłą zime na nich 35 tys km
Opublikowano
Mam podobną opinię o runflatach tzn. nie mogę o nich powiedzieć złego słowa. Mam w X4 na lato 20" zwykłe, a na zimę mam 20" runflat - w wadze jest może delikatna różnica, ale nieznaczna. W twardości też różnicy nie zauważam specjalnie, letnie są z reguły twardsze mam zwykłe, a zimówki z reguły miększe, ale runflat równoważy twardość. Na właściwości jezdne nie narzekam. Miałem nawet zdarzenie, że złapałem wkręta w runflata, wulkanizator naprawił oponę bez problemu za 70 zł.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

Przy odbiorze samochodu pogadałem sobie z gościem na serwisie i zasadniczo sprytnie wybrnął z tematu. BMW zaleca homologowane. Opona to jedyny punkt styczny z drogą, na który mamy wpływ. W związku z czym w przypadku awarii producent może negować gwarancję jeżeli zostaną użyte opony inne niż przez niego zalecane.Na tabliczkach znamionowych nie ma słowa gwiazdce. Nie wiem czy coś jest w instrukcji, bo nie czytałem, ale ktoś wyżej napisał, że nie.


Zacząłem drążyć temat i pan się wypowiedział, że w przypadku awarii oni jako ASO zgłaszają ją do centrali BMW. Oni jako serwis problemów nie robią, ale centrala musi otrzymać protokół i zdażały się sytuację, że dociekali każdego szczegółu przy naprawie. Stwierdził, że wie o 2 sytuacjach, kiedy BMW chciało odmówić naprawy gwarancyjnej przez opony bez homologacji, klienci się z nimi sądzili. Czy wygrali? Pewnie tak. Tak jak sam powiedział, to mogą być przypadki 2 na 1000. Pytanie, czy za te pare stówek różnicy w razie czego chcesz się męczyć i tracić czas. I to dla mnie zamyka dyskusje na temat opon. Chcesz kupić inne niż homologowane, proszę bardzo. Prawdopodobnie nic się nie stanie, ale 100% gwarancji nie masz. Ale ryzyko jako tako wynika z nerwów i straconego czasu, bo w sądzie raczej zawsze wygrasz. :) To jest mniej więcej tak jak naładowałbyś telefon ładowarką inną niż oryginalna i producent miałby Ci udowodnić, że nie używałeś ich kabla i ich kostki.

Opublikowano
Może gdybyś nie zdecydował się na silnik od kosiarki to byś tyle nie narzekał i nie miał tyle obaw o przyspieszenie. :lol:

Wiadomix bo "2 litry to może mieć czajnik" xD


Z resztą chyba celowo trolujesz. Ani nie narzekam, ani nie mam obaw o przyspieszenie. Pytałem o głośność i koszty eksploatacji :duh:

Opublikowano
Miałem nawet zdarzenie, że złapałem wkręta w runflata, wulkanizator naprawił oponę bez problemu za 70 zł.

 

A ja czytałem, że runflaty są nienaprawialne :?


Też mam zimówki RF i jak na razie nie zauważyłem jakiejś różnicy, ale mało jeździłem na zimówkach.


Ja także jestem przeciwnikiem RF i następne na pewno będą zwykłe ;)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

BMW nie naprawi Ci rft, ale wulkanizator obok tak :)

ASO Ci wymieni oponę na nową za opłatą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW nie naprawi Ci rft, ale wulkanizator obok tak :)

ASO Ci wymieni oponę na nową za opłatą.

Ponta udaj się do wątku serii 3 gdzie ASO BMW naprawiło oponę rft, brak tutaj spójności działania.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
BMW nie naprawi Ci rft, ale wulkanizator obok tak :)

ASO Ci wymieni oponę na nową za opłatą.

Ponta udaj się do wątku serii 3 gdzie ASO BMW naprawiło oponę rft, brak tutaj spójności działania.

W instrukcji jest zapis, że ta opona nie nadaję się do naprawy. To jakiś wyjątek widać.

Opublikowano
BMW nie naprawi Ci rft, ale wulkanizator obok tak :)

ASO Ci wymieni oponę na nową za opłatą.

 

ASO wymieni na nową za darmo.

Wszystkie ori opony mają fabryczne ubezpieczenie ALLIANZ na 3 lata.

Jak się przebije/uszkodzi masz nowe za free.


Nie ma za co.

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW nie naprawi Ci rft, ale wulkanizator obok tak :)

ASO Ci wymieni oponę na nową za opłatą.

 

Nie ma za co.

:lol: :lol:

Opublikowano

Po przejechaniu około 1tyś km na budżetowych Kormoranach 225/40/18...V XL .... porównując w warunkach jesienno letnich... temp + 10C, sucho/ mokro, stwierdzam, iż na suchym troszeczkę gorzej niż na letnich oryginalnych brigstonach z * , na mokrym o niebo lepiej na zimówkach niż na letnich oryginalnych Brigstonach...

Coś nie tak z tymi Brigstonami... na krętych drogach po deszczu czułem kilkukrotnie uciekający tył, a nawet przód pojazdu...

Zawieszenie fajne, łatwo da się wyjść z takiego uślizgu, ale przy trochę większej prędkości wiadomo... zaskoczyły mnoe Brigstony negatywnie...

Poprzednio poruszałem się Skodą na Unitoyalach... i to jest klasa na deszcz...!

Ale do BMW nie wolno bo nie ma * wg niektórych...

Bardziej martwi mnie brak koła zapasowego/podnośnika...

Zawsze miałem i kilka razy skorzystałem w życiu...

Opublikowano
na krętych drogach po deszczu czułem kilkukrotnie uciekający tył...

 

To tak, jak tylnionapędówki :cool2:

 

Ale do BMW nie wolno bo nie ma * wg niektórych...

 

Jak nie masz xDrive, to ja bym się tym tematem w ogóle nie przejmował - oby były zgodne z tabliczką :wink:

 

Bardziej martwi mnie brak koła zapasowego/podnośnika...

 

Dla mnie to była podstawa, w konfiguratorze brak i trzeba to dodawać u dealer'a BMW, a oni zniechęcają do tej opcji :shock: Na czwartej stronie tego tematu pokazałem, co jest fabrycznie z kołem zapasowym.

Opublikowano
Dla mnie to była podstawa, w konfiguratorze brak i trzeba to dodawać u dealer'a BMW, a oni zniechęcają do tej opcji :shock: Na czwartej stronie tego tematu pokazałem, co jest fabrycznie z kołem zapasowym.

 

Kurde pytałem o to w salonie i nikt mi nie zaproponował takiego zestawu jaki pokazałeś na 4 stronie. Gdzie to kupiłeś i za ile? Może jakiś numer katalogowy zestawu?

Opublikowano
Kurde pytałem o to w salonie i nikt mi nie zaproponował takiego zestawu jaki pokazałeś na 4 stronie. Gdzie to kupiłeś i za ile? Może jakiś numer katalogowy zestawu?

 

No to słabo :( Z mojego zamówienia na samochód:


300 Koło dojazdowe PLN 700,00


Tydzień temu zmieniałem koła na zimowe i przetestowałem zestaw - wszystko OK. W progach są takie plastikowe uchwyty na lewarek :cool2:

Opublikowano
Kurde pytałem o to w salonie i nikt mi nie zaproponował takiego zestawu jaki pokazałeś na 4 stronie. Gdzie to kupiłeś i za ile? Może jakiś numer katalogowy zestawu?

 

No to słabo :( Z mojego zamówienia na samochód:


300 Koło dojazdowe PLN 700,00


Tydzień temu zmieniałem koła na zimowe i przetestowałem zestaw - wszystko OK. W progach są takie plastikowe uchwyty na lewarek :cool2:

 

Dzięki, widzę tylko, że Ty masz koła 17stki i ta dojazdówka też jest 17stka i wchodzi na styk. Ciekawe czy dojazdówka 18stka wejdzie pod podłogę. Może wejdzie, jeżeli zmienia się stalowa felga kosztem profilu samej opony. Ale no w konfiguratorze już tego nie ma. Zapytam w ASO czy to mają na zamówienie.

Opublikowano

Polecam filmik Adama Kornackiego - dlaczego opony homologowane.

Wyjaśnia dokładnie co to są opony homologowane, bo większość myśli że to to samo co zwykła opona o tym samym rozmiarze. :roll:


Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
widzę tylko, że Ty masz koła 17stki i ta dojazdówka też jest 17stka i wchodzi na styk. Ciekawe czy dojazdówka 18stka wejdzie pod podłogę.

 

Dojazdówka to 17stka, ale felgi letnie i zimowe to 18tki. Obwód opon na pewno jest taki sam i raczej nie ma dojazdówki 18to calowej :wink:

Opublikowano

Panowie ja nie wiem kto tu ma rację, ale przy odbiorze samochodu przeglądałem koła kompletne, oryginalne, z homologacją, dodatkowo dopytałem panów sprzedawcę oraz pana z działu akcesoriów jak to jest i obaj zgodnie powiedzieli, że w zakresie opon zimowych homologacja BMW nie jest wymagana, nie ma wpływu na gwarancję etc.


Dodatkowo jedną z propozycji, jakie otrzymałem w zakresie zakupu oryginalnych kół zimowych jest 17" Y-spoke 489, felgi 7Jx17 (gdzie lato ma 7,5Jx17) z oponą 195/55R17 (lato 225/45R17) - tylko mi coś nie pasuje z tym rozmiarem? :?

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano

Spojrz na tabliczke w aucie na slupku i tam taki rozmiar istnieje jako opcjonalny. Dla modelu felg Y-spoke 489 faktycznie jest taka waska szerokosc:


https://sklep.autofus-group.pl/pl/p/Kola-zimowe-BMW-17-Y-Spoke-489-Seria-1-F40%2C-2-F44-36112471501/1374


Widzialem auta na tych felgach i polecam je odpuscic. Wyglada "smiesznie". Nawet moje 550M zdaja mi sie ostatnio za male, a wyladowalem z dwoma kompletami :duh:


Bierzcie poki sa dostepne 18". A z homologacja... Co serwis i co "mistrz'", kierownik, sprzedawca to inna teoria. Dopiero zycie i kosztowna awaria weryfikuje co tak naprawde jest wymagane, a co nie (czego nikomu nie zycze). A nawet jak nie jest wymagane, to moga po prostu odmowic, bo nawet jesli pojdzie sie z nimi do sadu to dluga przeprwa

Opublikowano
Spojrz na tabliczke w aucie na slupku i tam taki rozmiar istnieje jako opcjonalny. Dla modelu felg Y-spoke 489 faktycznie jest taka waska szerokosc:


https://sklep.autofus-group.pl/pl/p/Kola-zimowe-BMW-17-Y-Spoke-489-Seria-1-F40%2C-2-F44-36112471501/1374


Widzialem auta na tych felgach i polecam je odpuscic. Wyglada "smiesznie". Nawet moje 550M zdaja mi sie ostatnio za male, a wyladowalem z dwoma kompletami :duh:


Bierzcie poki sa dostepne 18". A z homologacja... Co serwis i co "mistrz'", kierownik, sprzedawca to inna teoria. Dopiero zycie i kosztowna awaria weryfikuje co tak naprawde jest wymagane, a co nie (czego nikomu nie zycze). A nawet jak nie jest wymagane, to moga po prostu odmowic, bo nawet jesli pojdzie sie z nimi do sadu to dluga przeprwa

Czyli jak nie nalejesz oryginalnego płynu do spryskiwaczy, a wysiądzie Ci automat do wycieraczek z napędem to też będą się sądzić?

A olej... ma mieć zgodne parametry a nie być z logo BMW...

itd itp...

Jak ktoś chce np całoroczne to nie ma na rynku z gwiazdką....

Jak ktoś jezdzi większość w mieście to np jest to najlepszy wybór

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.