Skocz do zawartości

Opony z homologacją?


Pasibrzucho

Rekomendowane odpowiedzi

F40 opony letnie ma fabrycznie bez Run On Flat, a zimowe w typowych rozmiarach z Run On Flat. Chyba wszystkich to trochę zastanawia, niemniej tak jest.


Poniżej wycinek z katalogu kół zimowych dla F40/F44:


Uj88kTI.jpg


Jak widać są w ofercie koła 17" z oponami bez RSC - Pirelli SnowControl Serie 3, czyli ta opona powinna mieć homologację.

Natomiast czy opony faktycznie muszą ją mieć ciężko mi powiedzieć - na forum da się wyczytać, że w przypadku napędu xDrive może mieć to znaczenie w kwestiach uznawania reklamacji. Czy tak jest w praktyce - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe kombinacje kół i opon do F40:


https://www.bmw.pl/pl/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/oznaczenie-opon-bmw.html


Sam szukam obecnie opon zimowych lub całorocznych do F40 i zastanawiam się jaka jest prawidłowa kombinacja dla opon z oznaczeniem M+S. Wg powyższej listy nie ma takich opon (zimowych z oznaczniem M+S) w rozmiarze R17 i szerokości 225 mm (pasującej do fabrycznej felgi 7,5J).


Na tabliczce na słupku mam 225/45 R17 M+S ale z indeksem 91 H. Za to letnie są z indeksem 94 Y (a obecnie fabrycznie zamontowane letnie Goodyear dodatkowo wzmocnione z oznaczeniem XL).

W przypadku całorocznych Michelin wprowadził Cross Climate 2 z indeksem 94Y XL, ale posiadają też oznaczenie M+S, więc by być w zgodzie z tabliczką na słupku raczej trzeba by zamontować indeks 91H.


Dodam jeszcze, że łańuchy na koła można zakładać tylko dla rozmiarów:

195/60 R16

195/55 R17

205/45 R18

Edytowane przez karlos91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytalem i ASO mówi ze ta gwiazdka (czyli homologacja BMW) to tylko rekomendacja, więc można brać jakie się chce opony byle parametry się zgadzały i były takie jak na słupku.

Odnośnie Run Flat to mówi, że można brać jakie się chce, z tym że jeśli fabrycznie były Run Flat to nie dają wtedy zestawu naprawczego i może być problem wtedy jeśli wymienimy sobie na bez Run Flat.

Chyba, że będzie napęd na 4 koła to wtedy może coś inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Finalnie mój zimowy zestaw to kompletne koła zimowe wzór 550M (taki sam jak letni) Pirelli Winter Sottozero 3 z gwiazdką R17 225/45 91H z run - flat:

Problemu z komfortem jazdy na run-flat w połączeniu z zawieszeniem M pakietowym nie ma. Opony trochę hałasują i około +0,5L/100km wyższe spalanie.

Mimo wszystko kompletne koła zimowe to chyba najwygodniejsze rozwiązanie i w przypadku BMW spokojna głowa o homologacje itd. Licząc koszty kół do serii 1, wymian i ewentualna odsprzedaż może nie wyjść też najgorzej finansowo.


Iee96ox.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do opinii, że całe koła zimowe mają sens.


Aha, i też o tym, że nie odczułem pogorszenia komfortu na oponach zimowych mimo tego, że mają RunFlat (letnie nie miały). I mimo zawieszenia M.

Być może jest to kompensowane trochę niższym ciśnieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do opinii, że całe koła zimowe mają sens.


Aha, i też o tym, że nie odczułem pogorszenia komfortu na oponach zimowych mimo tego, że mają RunFlat (letnie nie miały). I mimo zawieszenia M.

Być może jest to kompensowane trochę niższym ciśnieniem?

 

Na pewno jest to kompensowane niższym indeksem nośności i brakiem wzmocnienia (XL / Extra Load). Dla mojego rozmiaru było to odpowiednio 94 XL dla zestawu letniego i 91H dla zimowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko kompletne koła zimowe to chyba najwygodniejsze rozwiązanie i w przypadku BMW spokojna głowa o homologacje itd. Licząc koszty kół do serii 1, wymian i ewentualna odsprzedaż może nie wyjść też najgorzej finansowo.

 

Skad te wyliczenia? Sam wymieniasz kola w garazu? Tez co dwa sezony wypadaloby wywazyc kola mimo wszystko.

Wymiana opon to koszt rzedu 140zł. A ile kosztuje nowy komplet? Rowniez trzeba wziac pod uwage, ze opony za jakis czas tez trzeba bedzie wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finalnie mój zimowy zestaw to kompletne koła zimowe wzór 550M (taki sam jak letni) Pirelli Winter Sottozero 3 z gwiazdką R17 225/45 91H z run - flat:

Problemu z komfortem jazdy na run-flat w połączeniu z zawieszeniem M pakietowym nie ma. Opony trochę hałasują i około +0,5L/100km wyższe spalanie.

Mam te same zimówki w tym samym rozmiarze i też zauważyłem około 0,5L/100km większe spalanie. Komfort bez zmian w stosunku do letnich, może dlatego, że letnie mam bardziej/więcej nabite.


 

Wymiana opon to koszt rzedu 140zł.

Nie wiem skąd cena 140zł. Mnie rok temu za wymianę/założenie na nowe felgi opon RF skasowali 240zł. W drugim serwisie pytałem i była podobna cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd cena 140zł. Mnie rok temu za wymianę/założenie na nowe felgi opon RF skasowali 240zł. W drugim serwisie pytałem i była podobna cena

 

240 to cena w ASO? to juz chyba lekka przesada zeby opony nawet tam wymieniac, sa nowe, ladne, czyste warsztaty w ktorych sie zajmuja tylko tym, nie chcezs mi chyba powiedziec ze ASO zrobi to lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem skąd cena 140zł. Mnie rok temu za wymianę/założenie na nowe felgi opon RF skasowali 240zł. W drugim serwisie pytałem i była podobna cena

 

240 to cena w ASO? to juz chyba lekka przesada zeby opony nawet tam wymieniac, sa nowe, ladne, czyste warsztaty w ktorych sie zajmuja tylko tym, nie chcezs mi chyba powiedziec ze ASO zrobi to lepiej?

Za przekładkę w aso (ogumienia runflat na te same felgi) chcą :


Wymiana opon - 1 159,89 zł brutto - cena zawiera wyważenie

Wymiana opon RSC - 1 462,47 zł brutto - cena zawiera wyważenie


Więc 240 to i tak tanio, w warszawie poza aso od 250-350 zł za przekładkę + wyważenie (cena może być wyższa, stawka zależna od rozmiaru opony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO BMW Premium w Rzeszowie 349 zł brutto to cena zmiany opon. Nie ma znaczenia czy run-flat czy nie run-flat.

Nie znalazłem tutaj żadnego porządnego warsztatu, ale nie twierdzę, że ASO jest dobrym wyborem bo i tak mam felgi porysowane w gratisie po przekładkach opon. Finalnie koła BMW kupiłem u dealera od którego mam auto - BMW Premium Arena.

W drugim ASO ZK Motors w Rzeszowie już ponad 500 zł brutto sama przekładka opon typu R-F.


Wymiana kół w obu ASO to koszt około 100 zł brutto.


Każdy musi sobie sam policzyć jak jego to wychodzi. Mój excel pokazał, że nie wyjdzie to najgorzej finansowo porównując zakup opon zimowych z homologacją, wyższe koszty wymian vs dwa komplety kół i ewentualna odsprzedaż za 20-30% ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd cena 140zł. Mnie rok temu za wymianę/założenie na nowe felgi opon RF skasowali 240zł. W drugim serwisie pytałem i była podobna cena

 

240 to cena w ASO? to juz chyba lekka przesada zeby opony nawet tam wymieniac, sa nowe, ladne, czyste warsztaty w ktorych sie zajmuja tylko tym, nie chcezs mi chyba powiedziec ze ASO zrobi to lepiej?

 

Nie to nie w ASO, to cena z 2-ch profesjonalnych warsztatów na śląsku zajmujących się tylko wymianą opon. W ASO pewnie cena jeszcze bardziej z kosmosu (nie wiem tam nie pytałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kołach są czujniki ciśnienia na wentylu czy z abs?

 

Czujniki ciśnienia są w kołach, "na wentylu". Pokazują ciśnienie i temperaturę opcjonalnie.

Jest nawet osobny wątek na forum gdzie są podane numery części. (Ja miałem jeden wymieniany gwarnacyjnie. Fachowcy z ASO... tzn. sam się uszkodził akurat kilka kilometrów po zmianie opon :) )


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=228&t=365391

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ktoś się orientuje jak wygląda sprawa wymiany opon samodzielnie? Czujnik będzie wykrywany automatycznie czy trzeba coś przeprogramować?

Bo zastanawiam się czy samemu składać koła i wszystko pięknie samo wykryje, czy zakupić cały zestaw w ASO i mieć spokój duszy. Zaproponowali 16tki zimówki, i teraz mam poznański złotówkowy dylemat czy wydawać 1k więcej u nich, czy samemu złożyć na 16tce lub 17ce nawet w podobnej cenie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem finalnie cały nowy komplet kół w ASO (R17 550M) i automatycznie był wykryty po zmianie kół...


Teraz to są świetne promocje na koła u różnych dealerów nawet R17 czy R18 w cenie poniżej 5k zł... Gdzie będziesz 16tki zimowe zakładał... To ani nie wygląda, ani na tym się nie jeździ dobrze.


Jak masz poznańskie dylematy to pamiętaj, że oryginalne zimowe koła to zawsze wartość dodana przy odsprzedaży + masz 3 lata ubezpieczenia na opony w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem finalnie cały nowy komplet kół w ASO (R17 550M) i automatycznie był wykryty po zmianie kół...


Teraz to są świetne promocje na koła u różnych dealerów nawet R17 czy R18 w cenie poniżej 5k zł... Gdzie będziesz 16tki zimowe zakładał... To ani nie wygląda, ani na tym się nie jeździ dobrze.


Jak masz poznańskie dylematy to pamiętaj, że oryginalne zimowe koła to zawsze wartość dodana przy odsprzedaży + masz 3 lata ubezpieczenia na opony w cenie.

 

Dobrze wiedzieć, bo właśnie R16 za 5k oferowali :D To jeszcze podpytam innych dealerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie będziesz 16tki zimowe zakładał... To ani nie wygląda, ani na tym się nie jeździ dobrze.

 

 

Chciałbym tu wejść w polemikę - ja właśnie kupiłem na zimę oryginalne 16stki z ASO na stalówkach z kołpakami i jeździ się tym bardzo dobrze. Spalanie mam średnio 5.5 l/100 km benzyny (pomimo, że to runflat). Zupełnie nie czuję niedogodności przed którymi ostrzegali "internauci". Na lato mam 17 alufelgi, na zimę 16stki i naprawdę zero problemów. Przy okazji po tej zimie wjechałem już w niejedną dziurę czy wyrwę i wszystko ok. Dodatkowa ciekawostka - nie dopompowywałem powietrza w kołach przez całą zimę - od października do kwietnia (zrobione przez ten okres 36 tyś km na jednym powietrzu). Także ja polecam te 16stki akurat (nr katalogowy 36112471494 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie będziesz 16tki zimowe zakładał... To ani nie wygląda, ani na tym się nie jeździ dobrze.

 

 

Chciałbym tu wejść w polemikę - ja właśnie kupiłem na zimę oryginalne 16stki z ASO na stalówkach z kołpakami i jeździ się tym bardzo dobrze. Spalanie mam średnio 5.5 l/100 km benzyny (pomimo, że to runflat). Zupełnie nie czuję niedogodności przed którymi ostrzegali "internauci". Na lato mam 17 alufelgi, na zimę 16stki i naprawdę zero problemów. Przy okazji po tej zimie wjechałem już w niejedną dziurę czy wyrwę i wszystko ok. Dodatkowa ciekawostka - nie dopompowywałem powietrza w kołach przez całą zimę - od października do kwietnia (zrobione przez ten okres 36 tyś km na jednym powietrzu). Także ja polecam te 16stki akurat (nr katalogowy 36112471494 )

 

Włącze się w polemikę. Zacznę od dopompowywania kół - zauważyłem to po odbiorze auta z salonu, że przez pierwsze prawie 20 tys km. do momentu przygód z wymianą opon w ASO nie musiałem uzupełniać powietrza w kołach. Zawsze było idealnie, niezależnie od temperatury, nawet od minus kilku stopni do gorącego lata, po wysokość ponad 2000 m.n.p.m. I to samo jest na drugim komplecie kół z zimowymi Pirelli Sottozero. Przejechałem już 10 tys. km na nich przez całą Europę, przez Alpy po gorącą w styczniu Hiszpanie i ciśnienie zawsze idealne. Pirelli tez są run flat.


Jeśli chodzi o stalówki z kołapakami... dla mnie ta 17stka już jest balonem z wyglądu i prowadzenia i jeśli można teraz kupić za fajne pieniądze R18 to polecam, a na pewno nie mniej niż R17.

Zaletą R17 jest też to, że to jeden z najpopularniejszych rozmiarów opon (225/45), więc można znaleźć w przyszłości sporo zamienników i z homologacją BMW (*) i bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem finalnie cały nowy komplet kół w ASO (R17 550M) i automatycznie był wykryty po zmianie kół...


Teraz to są świetne promocje na koła u różnych dealerów nawet R17 czy R18 w cenie poniżej 5k zł... Gdzie będziesz 16tki zimowe zakładał... To ani nie wygląda, ani na tym się nie jeździ dobrze.


Jak masz poznańskie dylematy to pamiętaj, że oryginalne zimowe koła to zawsze wartość dodana przy odsprzedaży + masz 3 lata ubezpieczenia na opony w cenie.

 

JA rowniez, raz ze nie moge mniej niz 17" bo hamulce msport, dwa wiecej niz 18 rowniez bo zawieszenie jest DCC i producent nie pozwala na instalowanie 19, zakres pracy zawieszenia :)


Finalnie kupilem dokladnie te z tej aukcji:

https://allegro.pl/oferta/kola-zimowe-bmw-18-554m-seria-1-2-f40-f44-11817719989


Super sie sprawdzily podczas ostatniego weekendu w Tatrach :) zapomnialem juz jak dobrze kopie świeża zimowka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika to musisz kupić bmw oem, może być nawet używka. Ktoś opowiadał ze kupił nie bmw i nie działał poprawnie.

 

Czujniki które pasują (HUF RDE077) i są automatycznie wykrywane (nie trzeba nic kodować).


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=228&t=365391

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Poniżej wycinek z katalogu kół zimowych dla F40/F44:


Uj88kTI.jpg


Jak widać są w ofercie koła 17" z oponami bez RSC - Pirelli SnowControl Serie 3, czyli ta opona powinna mieć homologację.

Natomiast czy opony faktycznie muszą ją mieć ciężko mi powiedzieć - na forum da się wyczytać, że w przypadku napędu xDrive może mieć to znaczenie w kwestiach uznawania reklamacji. Czy tak jest w praktyce - nie wiem.

 

Hej.

Zastanawia mnie fakt, że powyżej są wymienione dwa rodzaje opon dla kół 17'' (195/55 oraz 225/45) natomiast u mnie na słupku w 120D xDrive z 17'' kół jest wymienione tylko i wyłącznie 195/55 (pomijając koło dojazdowe). Czy to oznacza, że nie powinienem używać kół 225/45R17?

Za to z 18'' kół mam dodatkowo wymienione 205/45R18, czego nie ma w powyższej tabeli. No ale tu rozumiem, że jest dodatkowy rozmiar dopuszczony przez producenta i jak taki sobie skompletuję, to będzie OK.


Kurka, cały czas się zastanawiam, jaki rozmiar kół zimowych wybrać. Letnie mam 18'' i strach pod krawężniki podjeżdżać, w 17'' mamy dodatkowy palec gumy, ale wybór oryginalnych felg bardzo słaby :( Tak więc jak dodatkowo mam ograniczenie tylko i wyłącznie do 195/55R17 to już jest bardzo słabo no i samochód na takich cienkich będzie raczej dość słabo wyglądał i jeździł w zakrętach. Z drugiej strony wąska opona w zdecydowanej większości opinii będzie sobie lepiej radzić w trudnych warunkach zimowych (których nie planuję) :? Żona mówi, by iść w bezpieczniejsze opony na dziurawe drogi na zimę, czyli w 17''. Tylko czy ten dodatkowy palec gumy zrobi robotę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.