Skocz do zawartości

Opony z gwiazdką - konieczność ?


maciekst

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedniej jednoznacznej odpowiedzi.


Od niedawna użytkuję X5 F15, koła są oryginalnie szersze(mpakiet) z tyłu.

Chciałbym zamówić komplet kół z oponami, widzę bardzo często nokiany : Nokian Hakkapeliitta R2 SUV FRT RunFlat


Opony niby nie mają homologacji lecz czy to jest tak ważne jeśli mówimy o czterech takich samych felgach ? Jakie mogą być konsekwencje zakupu opon innych niż z gwiazdką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedniej jednoznacznej odpowiedzi.


Od niedawna użytkuję X5 F15, koła są oryginalnie szersze(mpakiet) z tyłu.

Chciałbym zamówić komplet kół z oponami, widzę bardzo często nokiany : Nokian Hakkapeliitta R2 SUV FRT RunFlat


Opony niby nie mają homologacji lecz czy to jest tak ważne jeśli mówimy o czterech takich samych felgach ? Jakie mogą być konsekwencje zakupu opon innych niż z gwiazdką ?

 

Hej,


Wiosna tego roku mialem ten sam dylemat, (chcialem kupic nowy komplet opon bez RFT), interesowalo mnie to w temacie homologacja opon a ubezpieczenie AC. Gneralenie udalo mi sie dowiedziec ze homologacja producenta nie ma znaczenia, istotne natomiast jest to, zeby opony byly w rozmiarze jakie deklaruje producent. Btw, jesli ktos mialby podobny dylemat i zastanawial sie nad zestawem opon bez RFT, szczerze polecam Good Year Asymetric 3 SUV.


pozdr !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie opona ma mieć parametry zgodne z fabrycznymi i tyle.

W praktyce dodatkowe oznaczenia "homologacje" na nic nie wpływają.

Zastrzeżenie to: * BMW M - BMW M3, Z4M, M5, M6 W najszybszych samochodach BMW w przypadku uszkodzenia opony nie dopuszcza się montowania zamienników bez dodatkowego oznaczenia gwiazdką. https://moto.pl/Porady/1,115892,7637818,opony-co-oznacza-gwiazdka.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był mocno rozpracowany na niemieckim forum. Konkluzja była taka, że dla niemieszanego zestawu można śmiało bez gwiazdki, oby parametry zgodne z zaleceniami. Dla mieszanego zestawu (tzn. tył szerszy) gwiazdka gwarantuje, że przód i tył mają obwód toczenia w tolerancji BMW dla xdrive. Tak, tak ... pomimo, że opona ma taki sam rozmiar jak chce BMW, to może być pewna różnica w obwodzie. Niemcy nawet dokładnie sprawdzali specyfikacje producentów opon. A chodziło o wielkości rzędu milimetrów. Brzmi paranoicznie, ale nawet ten sam rozmiar opony u danego producenta może być z gwiazdka lub bez.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był mocno rozpracowany na niemieckim forum. Konkluzja była taka, że dla niemieszanego zestawu można śmiało bez gwiazdki, oby parametry zgodne z zaleceniami. Dla mieszanego zestawu (tzn. tył szerszy) gwiazdka gwarantuje, że przód i tył mają obwód toczenia w tolerancji BMW dla xdrive. Tak, tak ... pomimo, że opona ma taki sam rozmiar jak chce BMW, to może być pewna różnica w obwodzie. Niemcy nawet dokładnie sprawdzali specyfikacje producentów opon. A chodziło o wielkości rzędu milimetrów. Brzmi paranoicznie, ale nawet ten sam rozmiar opony u danego producenta może być z gwiazdka lub bez.

 

Tak tylko że opony sie zużywają ścierają i po roku dwóch każda opona ma inny wymiar o te 1-2-3 mm albo czasem i więcej. Także te laboratoryjne testy, pomiary a używanie w warunkach drogowych to dwa światy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna zgoda. Chodzilo o wyjaśnienie (próbę) idei gwiazdek. Na różnicy w zużyciu BMW daje tolerancję do 2 mm. Zakładam, że logika jest taka: certyfikujemy opony o określonej tolerancji potem dodajemy różnicę w zużyciu i wychodzi nam zakres, w którym xdrive nie trafia szlag. Do tego nakazujemy pilnować ciśnienia i geometrii. Jak z jajkiem. BTW: uwaga o pilnowaniu różnicy w zużyciu dotyczy też opon z gwiazdką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gwiazdką powinny być do gwiazdy do BMW to z wielkim B - profanacja :D

Tak na poważnie, można użyć konfiguratora producenta opon i sprawdzić jakie pasują do danego modelu auta.

Gwiazdka czy inne oznaczenia to tylko takie dodatkowe wymogi producentów, które nie mają nic wspólnego z normalną eksploatacją.

Ale jak ktoś chce to oczywiście tylko ASO i tylko wszystko w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Runflaty z homologacją , wentylki itp., a nawet nieoryginalne felgi BMW dedykowane do czujników i do auta (bez żadnych pierścieni centrujących) bez problemu kupisz u dobrego wulkanizatora i tak możesz ominąć ASO.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie co byście polecili jako użytkownicy ?


Uwagę skupiłem na poniższych :


ContiWinterContact TS830P

Pirelli Scorpion Winter

Nokian WR SUV 4

 

Kazda z tych opon jest dobra i spelni swoje funkcje.

Zadna z nich nic nie poradzi, nic a nic, z silami fizyki, jesli przeszarzujesz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

a w tym roku chyba się połakomię na micheliny, miałem na 2 autach i zawsze je w zimie dobrze wspominam, nie wiem tylko czy wybrać alpin 5 suv czy rekomendowane latitude alpin la2

rozmiar 255/50/19

ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie jestem gość Continentala, w zeszłym roku kupiłem goodyear ug performance suv g1, R19 w jednej szerokości, ciche, kleją jak głupie, po Ukrainie gdzie nie było nic odśnieżone zrobiłem na nich 550km w 7h bez żadnego stresu. W sezon zrobiłem 30tyś km, sporo po śniegu. Jedyny minus to zauważalnie mniejsza średnica niż opon letnich (mam premium contact 6) czyli też większy błąd prędkościomierza. Tak to polecam :cool2:
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja ostatnio kupiłem letnie michelin pilot sport 4S. W testach recenzjach niby takie super a tak naprawdę nie czuję żadnej różnicy (dynamiczna jazda) względem sporo tańszych Fulda Sport Control 2 które niby we wszystkich testach są gorsze od michelin pilot sport 4s. A zależało mi szczególnie na poprawieniu trakcji tylnej osi przy dynamicznym przyśpieszaniu i niestety, jak się ślizgała tak się ślizga :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe , bo w moim przypadku to jedyne opony , które sa w stanie przenieść moc na asfalt w ponad 500KM rwd - w M4 :roll: :roll: :roll:
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja ostatnio kupiłem letnie michelin pilot sport 4S. W testach recenzjach niby takie super a tak naprawdę nie czuję żadnej różnicy (dynamiczna jazda) względem sporo tańszych Fulda Sport Control 2

Bo oponę też trzeba poddać odpowiendnim warunkom. Toczenie w korku 0-40 km/h, nie ma różnicy nawet czy opona jest łysa.

Nie zrozum mnie źle, ale zwykły użytkownik autostradowy zadowoli się nową gumą półki średniej i ciężko będzie mu poczuć różnicę, bo czemu jest poddawana taka opona? Jazda ekspresówką 120. Tam aby się decybele zgadzały, bo potrafią szumieć i do przodu.

PS4 to jedna z lepszych gum na jakich jeździłem, zaraz po PSS :cool2: Klei niesamowicie. Inaczej mi mieli na michałach a inaczej na jakiejś średniawce, której już nawet nie kupuję.

Oczywiście żadne run on flat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.