Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedniej jednoznacznej odpowiedzi.


Od niedawna użytkuję X5 F15, koła są oryginalnie szersze(mpakiet) z tyłu.

Chciałbym zamówić komplet kół z oponami, widzę bardzo często nokiany : Nokian Hakkapeliitta R2 SUV FRT RunFlat


Opony niby nie mają homologacji lecz czy to jest tak ważne jeśli mówimy o czterech takich samych felgach ? Jakie mogą być konsekwencje zakupu opon innych niż z gwiazdką ?

Opublikowano
Cześć,


Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedniej jednoznacznej odpowiedzi.


Od niedawna użytkuję X5 F15, koła są oryginalnie szersze(mpakiet) z tyłu.

Chciałbym zamówić komplet kół z oponami, widzę bardzo często nokiany : Nokian Hakkapeliitta R2 SUV FRT RunFlat


Opony niby nie mają homologacji lecz czy to jest tak ważne jeśli mówimy o czterech takich samych felgach ? Jakie mogą być konsekwencje zakupu opon innych niż z gwiazdką ?

 

Hej,


Wiosna tego roku mialem ten sam dylemat, (chcialem kupic nowy komplet opon bez RFT), interesowalo mnie to w temacie homologacja opon a ubezpieczenie AC. Gneralenie udalo mi sie dowiedziec ze homologacja producenta nie ma znaczenia, istotne natomiast jest to, zeby opony byly w rozmiarze jakie deklaruje producent. Btw, jesli ktos mialby podobny dylemat i zastanawial sie nad zestawem opon bez RFT, szczerze polecam Good Year Asymetric 3 SUV.


pozdr !

Opublikowano

Dokładnie opona ma mieć parametry zgodne z fabrycznymi i tyle.

W praktyce dodatkowe oznaczenia "homologacje" na nic nie wpływają.

Zastrzeżenie to: * BMW M - BMW M3, Z4M, M5, M6 W najszybszych samochodach BMW w przypadku uszkodzenia opony nie dopuszcza się montowania zamienników bez dodatkowego oznaczenia gwiazdką. https://moto.pl/Porady/1,115892,7637818,opony-co-oznacza-gwiazdka.html

Opublikowano
Temat był mocno rozpracowany na niemieckim forum. Konkluzja była taka, że dla niemieszanego zestawu można śmiało bez gwiazdki, oby parametry zgodne z zaleceniami. Dla mieszanego zestawu (tzn. tył szerszy) gwiazdka gwarantuje, że przód i tył mają obwód toczenia w tolerancji BMW dla xdrive. Tak, tak ... pomimo, że opona ma taki sam rozmiar jak chce BMW, to może być pewna różnica w obwodzie. Niemcy nawet dokładnie sprawdzali specyfikacje producentów opon. A chodziło o wielkości rzędu milimetrów. Brzmi paranoicznie, ale nawet ten sam rozmiar opony u danego producenta może być z gwiazdka lub bez.
Opublikowano

Bardzo dziękuję Wam za pomoc :)


Czy są zatem jakieś opony które możecie polecić bardziej ?

Opublikowano
Temat był mocno rozpracowany na niemieckim forum. Konkluzja była taka, że dla niemieszanego zestawu można śmiało bez gwiazdki, oby parametry zgodne z zaleceniami. Dla mieszanego zestawu (tzn. tył szerszy) gwiazdka gwarantuje, że przód i tył mają obwód toczenia w tolerancji BMW dla xdrive. Tak, tak ... pomimo, że opona ma taki sam rozmiar jak chce BMW, to może być pewna różnica w obwodzie. Niemcy nawet dokładnie sprawdzali specyfikacje producentów opon. A chodziło o wielkości rzędu milimetrów. Brzmi paranoicznie, ale nawet ten sam rozmiar opony u danego producenta może być z gwiazdka lub bez.

 

Tak tylko że opony sie zużywają ścierają i po roku dwóch każda opona ma inny wymiar o te 1-2-3 mm albo czasem i więcej. Także te laboratoryjne testy, pomiary a używanie w warunkach drogowych to dwa światy.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Pełna zgoda. Chodzilo o wyjaśnienie (próbę) idei gwiazdek. Na różnicy w zużyciu BMW daje tolerancję do 2 mm. Zakładam, że logika jest taka: certyfikujemy opony o określonej tolerancji potem dodajemy różnicę w zużyciu i wychodzi nam zakres, w którym xdrive nie trafia szlag. Do tego nakazujemy pilnować ciśnienia i geometrii. Jak z jajkiem. BTW: uwaga o pilnowaniu różnicy w zużyciu dotyczy też opon z gwiazdką.
Opublikowano
W xdrive zawsze trochę szybciej zużywają sie tylne opony i często jest różnica nawet do 5mm - idea * BMW to idea a w praktyce jak założymy opony zgodne z parametrami podanymi przez producenta ale bez tej * to wszystko działa poprawnie i auto jeździ wyśmienicie :)
Opublikowano

Z gwiazdką powinny być do gwiazdy do BMW to z wielkim B - profanacja :D

Tak na poważnie, można użyć konfiguratora producenta opon i sprawdzić jakie pasują do danego modelu auta.

Gwiazdka czy inne oznaczenia to tylko takie dodatkowe wymogi producentów, które nie mają nic wspólnego z normalną eksploatacją.

Ale jak ktoś chce to oczywiście tylko ASO i tylko wszystko w oryginale.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Runflaty z homologacją , wentylki itp., a nawet nieoryginalne felgi BMW dedykowane do czujników i do auta (bez żadnych pierścieni centrujących) bez problemu kupisz u dobrego wulkanizatora i tak możesz ominąć ASO.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Dokładnie, ja poszukałbym opon z bardzo dobrymi parametrami, z gwiazdką czy bez i poszukał przy okazji dobrego wulkanizatora który je ma żeby zapłacić mniej niż w ASO.
Opublikowano
Aktualnie niektórzy producenci (jak nie wszyscy) robią opony uniwersalne, ten sam model te same parametry, tylko oznaczenia "homologacje" inne pod danego producenta.
Opublikowano

W takim razie co byście polecili jako użytkownicy ?


Uwagę skupiłem na poniższych :


ContiWinterContact TS830P

Pirelli Scorpion Winter

Nokian WR SUV 4

Opublikowano
W takim razie co byście polecili jako użytkownicy ?


Uwagę skupiłem na poniższych :


ContiWinterContact TS830P

Pirelli Scorpion Winter

Nokian WR SUV 4

 

Kazda z tych opon jest dobra i spelni swoje funkcje.

Zadna z nich nic nie poradzi, nic a nic, z silami fizyki, jesli przeszarzujesz :mrgreen:

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

a w tym roku chyba się połakomię na micheliny, miałem na 2 autach i zawsze je w zimie dobrze wspominam, nie wiem tylko czy wybrać alpin 5 suv czy rekomendowane latitude alpin la2

rozmiar 255/50/19

ktoś coś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Normalnie jestem gość Continentala, w zeszłym roku kupiłem goodyear ug performance suv g1, R19 w jednej szerokości, ciche, kleją jak głupie, po Ukrainie gdzie nie było nic odśnieżone zrobiłem na nich 550km w 7h bez żadnego stresu. W sezon zrobiłem 30tyś km, sporo po śniegu. Jedyny minus to zauważalnie mniejsza średnica niż opon letnich (mam premium contact 6) czyli też większy błąd prędkościomierza. Tak to polecam :cool2:
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja ostatnio kupiłem letnie michelin pilot sport 4S. W testach recenzjach niby takie super a tak naprawdę nie czuję żadnej różnicy (dynamiczna jazda) względem sporo tańszych Fulda Sport Control 2 które niby we wszystkich testach są gorsze od michelin pilot sport 4s. A zależało mi szczególnie na poprawieniu trakcji tylnej osi przy dynamicznym przyśpieszaniu i niestety, jak się ślizgała tak się ślizga :cry:
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ja ostatnio kupiłem letnie michelin pilot sport 4S. W testach recenzjach niby takie super a tak naprawdę nie czuję żadnej różnicy (dynamiczna jazda) względem sporo tańszych Fulda Sport Control 2

Bo oponę też trzeba poddać odpowiendnim warunkom. Toczenie w korku 0-40 km/h, nie ma różnicy nawet czy opona jest łysa.

Nie zrozum mnie źle, ale zwykły użytkownik autostradowy zadowoli się nową gumą półki średniej i ciężko będzie mu poczuć różnicę, bo czemu jest poddawana taka opona? Jazda ekspresówką 120. Tam aby się decybele zgadzały, bo potrafią szumieć i do przodu.

PS4 to jedna z lepszych gum na jakich jeździłem, zaraz po PSS :cool2: Klei niesamowicie. Inaczej mi mieli na michałach a inaczej na jakiejś średniawce, której już nawet nie kupuję.

Oczywiście żadne run on flat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.