Skocz do zawartości

opóźnienie w odbiorze.


pawel629

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie (189cm) podparcie lędźwiowe to pierwsza rzecz którą zaznaczyłem w konfiguratorze. Bez tego nie odbieram.


Co do tematu wiodącego - to u mnie status produkcji bez zmian - auto na linii produkcyjnej i nie wiadomo kiedy z niej zjedzie. Mam nadzieję, że przynajmniej pomalowali blachy żeby nie zaczęły rdzewieć :lol:

W międzyczasie zamawiałem audi - no i tu początkowy termin był na wrzesień, ale handlowcowi udało się poprzestawiać w kolejce zamówień i wskoczyło na maj. W przeciwieństwie do BMW statusy o wiele bardziej zrozumiałe - znam już planowane daty wejścia do lakierni (11.05), wejścia na taśmę(12:05), zjazdu z taśmy (14:05). Da się?

Uważasz że ci te dane do czegoś są potrzebne - taśma -lakiernia - w każdej fabryce będzie podobnie czyli kilka dni na produkcje do tego logistyka. Problem dzisiaj jest to że te plany wielu fabrykach się nie sprawdzają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz że ci te dane do czegoś są potrzebne - taśma -lakiernia - w każdej fabryce będzie podobnie czyli kilka dni na produkcje do tego logistyka. Problem dzisiaj jest to że te plany wielu fabrykach się nie sprawdzają

 

Moje auto na produkcji już 4 tygodnie i nikt nic nie wie. Chciałbym znać daty bo mógłbym inaczej kilka rzeczy zaplanować. Wolę wiedzieć, niż nie wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po numerze vin można sprawdzić status pojazdu??

Niestety nie można. Informacje jakie posiada diler BMW to statusy, które pojawiają się kolejno:


047 - brak kwoty

105 - restrykcje

111 - przyjęty do produkcji

112 - zmiana kompletacji za chwile niemożliwa

150 - usztywniony

160 - zszedł z taśmy

165 - transport morski

182 - transport z dojcza

190 - podjęcie auta przez CAT

193 - wejście na stock CAT(możliwe fakturowanie na dilera)

195 - transport do dilera

198 - na stocku dilera

295 - zarejestrowanie bez retailu

298 - retail


Może komuś pomogę w rozmowie ze swoim handlowcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, czy można prosić o komentarze? Poza transport to nie wiem co to znaczy. Np takie usztywnienie :shock:

A swoją drogą to jak to się ma czasowo? Taki transport morski to chyba miesiąc. Drogowy, tydzień? Fakturowanie , z 10 minut :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, czy można prosić o komentarze? Poza transport to nie wiem co to znaczy. Np takie usztywnienie :shock:

A swoją drogą to jak to się ma czasowo? Taki transport morski to chyba miesiąc. Drogowy, tydzień? Fakturowanie , z 10 minut :D

 

Właśnie nie wiem czy to fakturowanie trwa tak krótko (tzn sama czynność pewnie nawet mniej, ale widocznie proces zajmuje dłużej). Moje śmigło jest już podobno w kleszczowie na placu (nie wiem co tam się znajduje, może płac mojego dealera). Sprzedawca mi obiecał auto przed świetami, ale podobno nie może się doprosić Austriaków, którzy fakturuje, o dokument. Przez to chyba z odbioru nic nie będzie w tym tygodniu :(

Także z tymi terminami to jest cyrk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po numerze vin można sprawdzić status pojazdu??

Niestety nie można. Informacje jakie posiada diler BMW to statusy, które pojawiają się kolejno:


047 - brak kwoty

105 - restrykcje - auto wyszlo z produkcji

111 - przyjęty do produkcji

112 - zmiana kompletacji za chwile niemożliwa - auto w systemie produkcyjnym, zmiany konfiguracji niemozliwe

150 - usztywniony- auto w produkcji

160 - zszedł z taśmy - auto w dystrybucji

165 - transport morski

182 - transport z dojcza - auto w transporcie

190 - podjęcie auta przez CAT

193 - wejście na stock CAT(możliwe fakturowanie na dilera)

195 - transport do dilera

198 - na stocku dilera

295 - zarejestrowanie bez retailu

298 - retail


Może komuś pomogę w rozmowie ze swoim handlowcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To od pozycji 182 trzeba liczyć 3 tygodnie. No i jeszcze urząd wydział komunikacji, może dealer ogarnie.

 

Da się aktualnie ogarnąć temat całościowo w 3 tygodnie, chociaż faktycznie niewiadomą jest wydział komunikacji rejestrujący pojazd.


Produkcja 10 marca, samochód u dealera po 2 tygodniach, zarejestrowany przez leasingodawcę w Warszawie 29 marca ( trwalo to 2 dni ) gotowy do odbioru dzisiaj 31 marca. Odbieram jutro.


Ale w innych mastach proces rejestracji może rozjechać terminy.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, już nie wiem co mam myśleć na ten temat więc opisze krótko historie może wy coś podpowiecie.


1. Jesień 2020- zamawiam u brokera samochód BMW G20 320I, wstępne przewidywania na odbiór w połowie lutego 2021.

2. Auto wyprodukowane w 8 tygodniu roku, czyli gdzieś połowa lutego tego roku.

3. BMW trafia na plac dealera BMW Inchcape w Warszawie około 10 marca 2021.

4. Od tego momentu dostaje zapewnienia od brokera że jeszcze dosłownie kilka dni i auto zostanie mi wydane.

5. Moja firma leasingowa wydzwania do sprzedawcy i przy okazji do mnie i błaga grozi itd i od miesiąca nie dostaje dokumentów koniecznych do rejestracji auta od sprzedawcy.

6. Broker współpracujący z salonem BMW z którym podpisałem umowę wciska mi kit i zlewa mnie mówi że covid.. itd dużo pracy i formalności.

7. Czas płynie ja nie mam samochodu, broker opowiada bajki i nie znany jest żaden termin


Ktoś się domyśla albo ma doświadczenie o co chodzi w takiej sytuacji?, czy to rzeczywiste opóźnienia z różnych powodów np covid, czy może być jakiś problem w rzeczywistości z autem w sensie uległ jakiejś kolizji czy chcą mocno chcą coś ukryć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapytaj czy „kolega” moze podejsc. Mam kilometr do Inchcape, to moge podskoczyc.

 

Jakby kolega był na tyle pomocny i uprzejmy i przespacerował się na plac salonu, bo już do głowy przychodzą mi czarne myśli czy może nie skończył na serwisowej blacharni albo bóg wie co sie dzieje bez mojej wiedzy..

Samochód to bmw g20 w wersji sport line bez oznaczeń z tyłu z przyciemnianymi szybami i kolorem Niebieski Tanzanite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś zamawiał samochód w marcu/kwietniu? Pozwolono wam dołożyć lędźwia do konfiguracji (czy wtedy w zamówieniu jest info, że tylko dla fotela kierowcy?), czy jest po prostu zakaz i nie przyjmują konfiguracji z podparciem?

Ja zamówiłem pod koniec lutego bez, bo handlowiec mówił, że zamówienie nie przejdzie i zastanawiam się czy jednak nie dołożyć, bo może uda się chociaż z fotelem kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś zamawiał samochód w marcu/kwietniu? Pozwolono wam dołożyć lędźwia do konfiguracji (czy wtedy w zamówieniu jest info, że tylko dla fotela kierowcy?), czy jest po prostu zakaz i nie przyjmują konfiguracji z podparciem?

Ja zamówiłem pod koniec lutego bez, bo handlowiec mówił, że zamówienie nie przejdzie i zastanawiam się czy jednak nie dołożyć, bo może uda się chociaż z fotelem kierowcy.

 

Ja zamawiałem auto 10 marca i ma być produkowane w następnym tygodniu. W konfiguracji zaznaczyłem podparcie lędźwiowe, a w specyfikacji na umowie jest "rezygnacja z dodatkowych funkcji fotela pasażera". Czyli kierowca ma pasażer nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś zamawiał samochód w marcu/kwietniu? Pozwolono wam dołożyć lędźwia do konfiguracji (czy wtedy w zamówieniu jest info, że tylko dla fotela kierowcy?), czy jest po prostu zakaz i nie przyjmują konfiguracji z podparciem?

Ja zamówiłem pod koniec lutego bez, bo handlowiec mówił, że zamówienie nie przejdzie i zastanawiam się czy jednak nie dołożyć, bo może uda się chociaż z fotelem kierowcy.

 

Ja zamawiałem auto 10 marca i ma być produkowane w następnym tygodniu. W konfiguracji zaznaczyłem podparcie lędźwiowe, a w specyfikacji na umowie jest "rezygnacja z dodatkowych funkcji fotela pasażera". Czyli kierowca ma pasażer nie.

No właśnie tu rodzi się pytanie czy w rzeczywistości tak jest. Z tego co starałem się ustalić u dilera to fotel kierowcy też ma nie mieć tej funkcji.

Temat wyglada następująco:

488 - Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich: tak to wyglądało w „starej” wersji konfiguratora.

Natomiast tej opcji w tej chwili w ogóle nie ma, a zamiast tego jest:

48Z - Rezygnacja z dodatkowych funkcjonalności fotela pasażera


Pytanie czy diler nie ma wiedzy jak będzie fizycznie wyprodukowany w co wątpię, bardziej kwestia czy ma chęć się dowiedzieć czy nie, jaka jest prawda...

Powtórzę jeszcze raz, ja dostałem info, ze ma nie być w fotelu kierowcy również podparcia. Na logikę według konfiguratora wyszczególniony jest TYLKO fotel pasażera - fotel kierowcy został pominięty, a wiec co kryje się pod „dodatkowymi funkcjonalnościami fotela” ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tu rodzi się pytanie czy w rzeczywistości tak jest. Z tego co starałem się ustalić u dilera to fotel kierowcy też ma nie mieć tej funkcji.

Temat wyglada następująco:

488 - Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich: tak to wyglądało w „starej” wersji konfiguratora.

Natomiast tej opcji w tej chwili w ogóle nie ma, a zamiast tego jest:

48Z - Rezygnacja z dodatkowych funkcjonalności fotela pasażera

 

Od kilku tygodni w konfiguratorze podparcie lędźwi potaniało z 1100zł na 700zł, opis zmienił się na "podparcie tylko u kierowcy", a w podsumowaniu wygląda tak:

Screenshot-2021-04-05-at-20-06-06.png

Gdzie widzisz, że opcji 488 w ogóle nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tu rodzi się pytanie czy w rzeczywistości tak jest. Z tego co starałem się ustalić u dilera to fotel kierowcy też ma nie mieć tej funkcji.

Temat wyglada następująco:

488 - Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich: tak to wyglądało w „starej” wersji konfiguratora.

Natomiast tej opcji w tej chwili w ogóle nie ma, a zamiast tego jest:

48Z - Rezygnacja z dodatkowych funkcjonalności fotela pasażera

 

Od kilku tygodni w konfiguratorze podparcie lędźwi potaniało z 1100zł na 700zł, opis zmienił się na "podparcie tylko u kierowcy", a w podsumowaniu wygląda tak:

Screenshot-2021-04-05-at-20-06-06.png

Gdzie widzisz, że opcji 488 w ogóle nie ma?

No widzisz to handlowiec wprowadził mnie w błąd, poinformował mnie, ze jeśli nie zrezygnujemy z opcji 488 to auto się nie wyprodukuje do końca roku. Nie sprawdzałem wnikliwie konfiguratora po tym czasie, wychodzi na to, ze można dodać podparcie pasażera osobno. Dobrze rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, podparcia pasażera w konfiguratorze nie da się dodać w ogóle. Możesz jedynie dodać podparcie kierowcy, co w zamówieniu tworzy 2 wpisy - 488 oraz 48z (patrz mój post wyżej).

Może Twój handlowiec ma rację, kiedy się wyprodukuje tego nie wiem, po prostu przeklikałem konfigurator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.