Skocz do zawartości

Systemy asystujące kierowcy zasada dzialania ?


estor

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku będzie ciężko, a później wyrobisz sobie rutynę. Kolejny krok przy rutynie to oczywiście przerysowanie lusterka ;).


Ja wjeżdżam na lewe lusterko - jak najbliżej otworu i nawet już nie patrzę na prawe i te 5s dziennie w żaden sposób mi nie doskwiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, ze kamery 360 przy 2cm tolerancji nie dadzą rady! (Wiem bo mam)

 

Obawiam się, ze kamery 360 przy 2cm tolerancji nie dadzą rady! (Wiem bo mam)

 

Też mi się tak wydaje, bo 2cm to jest zbyt mała odległość, aby wjeżdżać wg kamer.

Bigcactus ma dobry sposób z lusterkami.

Jak wjeżdżam przodem do wąskiej myjni i ustawię samochód na wprost to czasami składam lusterka, aby mieć większy luz po bokach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Czy działa Wam asystent jazdy w korku, ale bez trzymania rąk na kierownicy, a tylko z kontrolą wzroku? U mnie przy jezdzie w korku, po wlaczeniu systemu, prosi zaraz o polozenie rak na kierownicy. W aso powiedzieli ze raczej w Polsce nie dziala to, ale stwierdzili to jakos bez przekonania. Tymczasem wszystkie testy na yt robione w Polsce pokazują, ze testerzy tak jezdzili. Jak to jest u Was? Moze cos zle włączam?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy działa Wam asystent jazdy w korku, ale bez trzymania rąk na kierownicy, a tylko z kontrolą wzroku? U mnie przy jezdzie w korku, po wlaczeniu systemu, prosi zaraz o polozenie rak na kierownicy. W aso powiedzieli ze raczej w Polsce nie dziala to, ale stwierdzili to jakos bez przekonania. Tymczasem wszystkie testy na yt robione w Polsce pokazują, ze testerzy tak jezdzili. Jak to jest u Was? Moze cos zle włączam?

 


Tak u mnie działa bez trzymania rąk na kierownicy i u Ciebie też powinno. Do 30 km/h, w przypadku dobrze oznaczonej drogi, stojąc w korku praktycznie nie muszę trzymać rąk na kierownicy. Po jakimś czasie, szczególnie podczas zwiększania prędkości lub słabego oznaczenia drogi początkowo świeci na pomarańczowo a następnie na czerwono prosząc o przejęcie kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy działa Wam asystent jazdy w korku, ale bez trzymania rąk na kierownicy, a tylko z kontrolą wzroku? U mnie przy jezdzie w korku, po wlaczeniu systemu, prosi zaraz o polozenie rak na kierownicy. W aso powiedzieli ze raczej w Polsce nie dziala to, ale stwierdzili to jakos bez przekonania. Tymczasem wszystkie testy na yt robione w Polsce pokazują, ze testerzy tak jezdzili. Jak to jest u Was? Moze cos zle włączam?

 


Tak u mnie działa bez trzymania rąk na kierownicy i u Ciebie też powinno. Do 30 km/h, w przypadku dobrze oznaczonej drogi, stojąc w korku praktycznie nie muszę trzymać rąk na kierownicy. Po jakimś czasie, szczególnie podczas zwiększania prędkości lub słabego oznaczenia drogi początkowo świeci na pomarańczowo a następnie na czerwono prosząc o przejęcie kontroli.

 

U mnie dokładnie tak samo, wystarczy smyrnac kciukiem kierownice i dalej jedzie bez dotykowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Pojawia się na zielono aktywny tempomat i obok zielona kkernica, że sam jedzie i gitara. W korku jak nie patrze do przudy tylko zapika i jak popatrzę to rusza, rąk na kierownicy nie wymaga,ale bez dodytkania co kilkanaście sekund zaczynają mrugać na żółto lampki na kierownicy potem na czerwono i jak nie dotkniesz to zaczyna się procedura awarynego zatrzymania przy prawej krawędzi jezdni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
@zermax A jak ten system sprawdza się na autostradach, na zjazdach z nich, na krętych drogach i na drogach bez narysowanych linii (o ile takie są?).

Czy nadal trzyma pas ?

 

Daj spokój-„bajer” do którego szkoda dopłacać bo i tak nie działa tak jak trzeba, wręcz może spowodować wypadek jak nie będziesz na bieżąco kontrolował działanie tego systemu….a przecież nie o to chodzi.Jak masz się koncentrować nad tym czy system zadziała prawidłowo to lepiej się koncentrować na drodze-napewno będzie bezpieczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych systemów wspomagających kierowce to ja osobiście najbardziej lubię aktywny tempomat z funkcja stop & go i najczęściej z niego korzystam. Zgadzam się, że nic nie zastąpi kierowcy i jego uwagi oraz oceny sytuacji podczas jazdy. Systemy przejmujące prowadzenie kompletnie mi nie odpowiadają, generalnie nawet asystę bierną mam zredukowaną bądź ustawiona na minimalną czułość. Lubię prowadzić auto i nie potrzebuje dodatkowej pomocy, a jak jestem zmęczony w trasie to zamiast włączania asystentów robię przerwę na kawę albo szukam hotelu :wink:

Ale jak ktoś lubi i chce to kto bogatemu zabroni... :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zermax A jak ten system sprawdza się na autostradach, na zjazdach z nich, na krętych drogach i na drogach bez narysowanych linii (o ile takie są?).

Czy nadal trzyma pas ?

 

Daj spokój-„bajer” do którego szkoda dopłacać bo i tak nie działa tak jak trzeba, wręcz może spowodować wypadek jak nie będziesz na bieżąco kontrolował działanie tego systemu….a przecież nie o to chodzi.Jak masz się koncentrować nad tym czy system zadziała prawidłowo to lepiej się koncentrować na drodze-napewno będzie bezpieczniej.

 

Nie zgodzę się! Używam od ponad 3 lat asystentów w wersji pro i na drogach wielopasmowych to jest super rozwiązanie. Działają stabilnie i przewidywalnie, nigdy nie wywinęły żadnego numeru. Długa jazda po autostradzie to prawdziwa przyjemność i odpoczynek.

Oczywiście jak ktoś lubi "siedzieć na zderzaku" i "zganiać z lewego pasa" to nie są one dla niego.

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zermax A jak ten system sprawdza się na autostradach, na zjazdach z nich, na krętych drogach i na drogach bez narysowanych linii (o ile takie są?).

Czy nadal trzyma pas ?

 

Daj spokój-„bajer” do którego szkoda dopłacać bo i tak nie działa tak jak trzeba, wręcz może spowodować wypadek jak nie będziesz na bieżąco kontrolował działanie tego systemu….a przecież nie o to chodzi.Jak masz się koncentrować nad tym czy system zadziała prawidłowo to lepiej się koncentrować na drodze-napewno będzie bezpieczniej.

 

Nie zgodzę się! Używam od ponad 3 lat asystentów w wersji pro i na drogach wielopasmowych to jest super rozwiązanie. Działają stabilnie i przewidywalnie, nigdy nie wywinęły żadnego numeru. Długa jazda po autostradzie to prawdziwa przyjemność i odpoczynek.

Oczywiście jak ktoś lubi "siedzieć na zderzaku" i "zganiać z lewego pasa" to nie są one dla niego.

 

Z tą opcja jest jak ze wszystkimi pozostałymi, dla jednych must have, a dla innych niekoniecznie. Coś co jest dobre dla jednego wcale nie musi być dobre dla drugiego...

Wszystko zależy od stylu jazdy i preferencji... Jeśli ktoś nie jeździ dużo autostradami, albo jeździ, ale dynamicznie( i nie chodzi tu bynajmniej o siedzenie na zderzaku :wink: ) to niewiele skorzysta z systemów w wersji pro. Lepiej dołożyć do silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od stylu jazdy i preferencji... Jeśli ktoś nie jeździ dużo autostradami, albo jeździ, ale dynamicznie( i nie chodzi tu bynajmniej o siedzenie na zderzaku :wink: ) to niewiele skorzysta z systemów w wersji pro. Lepiej dołożyć do silnika

 

Dołożyłem i nie tylko do silnika :), również do asystentów w wersji pro z których korzystam poza miastem w 90%.

Tak, to są nasze preferencje.

Edytowane przez wilk325
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się! Używam od ponad 3 lat asystentów w wersji pro i na drogach wielopasmowych to jest super rozwiązanie. Działają stabilnie i przewidywalnie, nigdy nie wywinęły żadnego numeru. Długa jazda po autostradzie to prawdziwa przyjemność i odpoczynek.

Podpisuję się pod tą opinią. Najlepsza opcja którą dobrałem do G21 (BWM 3 Touring).


X7 LCI w kwietniu ma dostać jeszcze lepszy system (X5 LCI ma go mieć od razu) w postaci Highway Assistant:




Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożyłem i nie tylko do silnika :), również do asystentów w wersji pro z których korzystam poza miastem w 90%.

Tak, to są nasze preferencje.

I słusznie, najlepiej mieć jedno i drugie :8)

Jednak moja subiektywna ocena jest taka, że jedyne z czego korzystam często to aktywny tempomat, reszty mógłbym nie mieć i wcale nie odczuwałbym z tego powodu dyskomfortu. Może dlatego, że irytuje mnie jakakolwiek ingerencja w kierowanie... Myślę, że i tak każdy ostatecznie powinien dobierać opcje wyłącznie pod siebie bo na forum znajdą się zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy danej opcji. Jednak wymienić doświadczenia zawsze warto :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się! Używam od ponad 3 lat asystentów w wersji pro i na drogach wielopasmowych to jest super rozwiązanie. Działają stabilnie i przewidywalnie, nigdy nie wywinęły żadnego numeru. Długa jazda po autostradzie to prawdziwa przyjemność i odpoczynek.

Podpisuję się pod tą opinią. Najlepsza opcja którą dobrałem do G21 (BWM 3 Touring).


X7 LCI w kwietniu ma dostać jeszcze lepszy system (X5 LCI ma go mieć od razu) w postaci Highway Assistant:




 

To tylko stany i kanada. W europie nie pojedziesz na tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.