Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Prźejechalem się tym wynalazkiem i nie znalazłem sheer driving pleasure bo oprócz przyspieszenia nie ma dla mnie nic ciekawego do zaoferowania. Sylwetka auta nie wiem czemu kojarząca mi się z daewoo wywoływała by u mnie odruch wymiotny na parkingu, ale co kto lubi. Każdy ma swój gust, mi się bardzo podoba stylistyka BMW nie dostaje 1500 km gratis za naganiania i mam na takie profity wywalone dlatego nie muszę naganiać na forach innych Marek. Każdy niech kupuje co mu się podoba Adam a Twoje naganianie i zachwyt to mi się kojarzy ze sprżedawcami okularów w krajach poludniowych :D :D


@penna to jest kolejny film po Bjornie pokazujacy ze Tesla w real life nie ma ABSOLUTNIE zadnej przewagi and konkurencja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@penna to jest kolejny film po Bjornie pokazujacy ze Tesla w real life nie ma ABSOLUTNIE zadnej przewagi and konkurencja.

Fan BMW na forum BMW odpiera argumenty Tesli samochodem marki Audi :whistle: :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Adam dla mnie driving pleasure to wszystko razem a nie tylko chwilowe osiągi, dziwnie piszesz o jakimś skowycie za cygańskimi przyciskami, słabe to jak wnętrze tesli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam dla mnie driving pleasure to wszystko razem a nie tylko chwilowe osiągi, dziwnie piszesz o jakimś skowycie za cygańskimi przyciskami, słabe to jak wnętrze tesli.

 

To nie bylo akurat do Ciebie, bardziej ogolnie ze wszyscy jatrza o te przyciski a motoryzacja idzie w kierunku jakim idzie, bez wzgledu na nasze narzekania.

Znikaja przyciski, sterowanie glosem powinno sie polepszac dla rownowagi.

Dla mnie jeden przycisk jest uber-wazny - "volume" i to plus HU jak dla mnie jest juz duzym plusem dla i4 a sporym minusem dla TM3.

Ale nie ma aut idealnych, tym bardziej w tym budzecie, wiadomo.


Co do riposty - fajna i cieta, podoba mi sie :twisted:

"Jestes slaby jak wnetrze Tesli", kto wie, moze sie przyjmie :D


Co do e81- pochwal sie co znalazles, cos ciekawego czy standardowe 2.0d?

Mi e81 az tak nie robi ale E90/E92, szczegolnie te po lifcie moge ogladac calymi dniami :dance:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zwykły szczurek 118d ale cena była fajna i szkoda było nie wziąć :)

Trzy miesiące jazdy suvem non stop sprawiły ze jazda takim autkiem przywraca mi driving pleasure :lol:

E92 lci 335d na zawsze w serduszku, nie wiem czemu ale marzy mi się ten diabelski diesel lub m3 v8, 335i jakoś tak nie działa na mnie :)


Co do reszty - wiem że to ogólny kierunek motoryzacji ale kurczę trochę jest smutny :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaba jakość wykonania i 270tys by auto było dostępne dla wszystkich by ratować planetę to juz wyższa szkoła trolowania i sekciarstwa. Dwa - trzy lata temu Tesla miała swój plan do wykonania 500tys rocznie. By to spełnić pozbyto się kontroli jakości. Skoro takie dno jakościowe na zewnątrz się znajduje to powinno dać do myślenia jakie dno jest tam gdzie tego nie widać i np od tego może zależeć życie uczestników drogi. Ślepa wiara w tweety swojego guru świadczy też niestety o pewnych zaburzeniach osobowości. Temat wartki jak każdy inny bazujący na wręcz absurdalnych i głupich argumentach. Pamiętam jak kiedyś na scenę polityczną wszedł cały na biało Tymiński. Człowiek z nikąd o mało nie wygrał wyborów na prezydenta. Miał wielu wyznawców. Czemu? Niestety autor tematu jako wyznawca robi tu dużo złego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tesla z czasem /pod naporem konkurencji/ będzie musiała szukać zbytu w coraz szerszej grupie potencjalnych klientów, także tych o bardziej konserwatywnym podejściu do obsługi auta.

Mysle, ze sie jednak mylisz.

Predzej ludzie nagna sie do wizji auta by Tesla, a nie odwrotnie.

Jezeli model 3, ktory ma w srodku jedynie tablet i kilka przyciskow jest najczesciej kupowanym EV na swiecie to znaczy ze przyzwyczajenia sie po prostu latwo zmienia.

Albo inaczej - potencjalny target tych aut jest tak duzy, ze moga miec reszte konserwatywnej klienteli w nosie.

Z tego co widze po trendach w motoryzacji - idzie to wyraznie w strone Tesli.


Popatrz na nowe BMW iX -

- 15 calowy tablet jest? Jest

- przyciski 1-8, cos z czego BMW slynelo od lat nadal sa? Ano nie ma.

- sterowanie klima przyciskami jest? Ano nie ma.

- przyciski od swiatel zredukowane do minimum - check.

- przyciski po lewej na kierownicy od tempomatu zredukowane do minimum - check.

- klamki drzwi wywalone i zastapione przyciskami jak w TM3 - check.

- szyberdach zastapiony panoramicznym dachem jak w TM3 - check.

etc etc

 

Chciałbym spytać i zweryfikować to co napisałem. Czy się mylę? Adam i Filip pewnie niedawno skończyli 30stkę. A Sylwester, Kriss i Słonik są przed 50tką?

Swoja TM3P odebralem w grudniu w dniu swoich 40-tych urodzin :cool2:

Jak patrze po kierowcach TM3 w NO - srednio to jest ~35-55 bym powiedzial.

 

Wg mnie w NO nie kupuje sie takich aut, bo nie można ich w ogóle tam wykorzystać, a nie dlatego, że Tesla jest lepsza, a Adam ciągle pisze, że BMW coś przespało itd. Za jedną M3 można kupić 2 czy tam prawie 3 Tesle. Mówmy jak jest, a nie dorabiajmy niepotrzebnie ideologii. MIłego :)

I dlatego TM3 sprzedaje sie dzis lepiej od calej 3-er na swiecie?

W 5 milionowej Norwegii wszystkie wykupili? :)

Spoko, BMW z pewnoscia nic nie przespalo, te kilkaset tysiecy sztuk rocznie TMY z Berlina tez pewnie nikomu nie beda robic problemu za chwile, najwyzej mniej na ulicach bedzie Dusterow i Kodiaqow :norty:

 

Adam pokaż mi jakieś dane, które pokazują, że ludzie sprzedają swoje auta Premium - BMW, Audi, Mercedesy i kupują Tesle i inne elektryki. Ci ludzie mogą co najwyżej dokupić elektryka, ale jeszcze długo się nie pozbędą swoich ICE na rzecz elektryków. Tak uważam i nie podpieram tego danymi (mam to gdzieś), więc albo tak jest i BMW przespało, albo nie i nie przespało. Sprzedaż Tesli 3 większa od BMW 3 o czym niby świadczy? Czy BMW 3 zalega na placach, nie sprzedaje się? Porównujesz Tesle z innymi firmami jak by to miało jakieś znaczenie przy wyborze samochodu dla klienta. Kompletnie do mnie to nie przemawia. Nikt z nas nie kupuje firmy tylko auta, a BMW ma się dobrze i długo będzie, nie martw się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze jeden wątek - masa pojazdu. Ostatnimi laty producenci aut walczyli o odchudzenie aut. Nowy model był lżejszy od poprzedniego o kilkadziesiąt kg i to był sukces. Weszły elektryki i bach kilkaset kg więcej. Już to pisałem, że miałem trzy serie BMW 5 po kolei i uważałem, że to najlepsze auto dla mnie. Po przejściu na auto 300 kg lżejsze i krótsze dopiero wiem co to znaczy prowadzenie. Samo przyspieszenie to o wiele za mało, bo korzysta się z niego na drodze w kilku procentach czasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kriss wkleilem Dzisiaj linka do artykulu Bmw sprzedalo najwiecej samochodow ever w q1 2021, zaliczylo wzrost sprzedazy samochodow zelektryfikowqnych o bodajze 168%, bardzo dobrze Sprzedaja sie tez hybrids typu BMW X5 45e, gdzie zrobisz po miescie 50km co na daily jest wystarczajaco a na trase masz 6 garow w benzynie. Mam znajomego, jezdzi sq8, zona x6, do tego ma Jakieś mustangi w garażu, facet po pięćdziesiątce kupił ostatnio leafa na miasto, o tesli nie chciał nawet słyszeć. Wybrał leafa bo jak sam powiedział firma ma największe doświadczenie w produkcji tego typu aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam pokaż mi jakieś dane, które pokazują, że ludzie sprzedają swoje auta Premium - BMW, Audi, Mercedesy i kupują Tesle i inne elektryki. Ci ludzie mogą co najwyżej dokupić elektryka, ale jeszcze długo się nie pozbędą swoich ICE na rzecz elektryków.

Kriss - zaklinasz rzeczywistosc. Przerabialismy to juz.

98% klientow kupujac Tesle - oddaje w rozliczeniu auto spalinowe.

https://insideevs.com/news/504078/what-cars-tesla-buyers-tradein/


Jakies 35-40% klientow na nowe TM3/Y w USA oddaje w zamian niemieckie premium.

To znaczy, ze albo:

1. o dokladnie tyle analogicznie zmaleje sprzedaz niemieckiego premium (jak Tesla klepie 0,5M aut - da sie przezyc, jak bedzie klepac 2M - przelicz sobie)

2. albo sprzedaz premium sie nie zmieni bo przyjda nowi klienci z marek popularnych - bo np nowa Octavia kosztuje 100k PLN, ktos dolozy 20k PLN i kupi "business edition" 318i czy zamiast Passata za 150k PLN kupi "business edition" 518d.


Sprzedaz aut jest na ~stalym poziomie, zeby komus uroslo, komus musi zmalec.


tesla-tradein-cars-20210427.png

 

Nowy model był lżejszy od poprzedniego o kilkadziesiąt kg i to był sukces. Weszły elektryki i bach kilkaset kg więcej

Nie obraz sie ale rozmijasz sie grubo z faktami i porownujesz jablka z pomaranczami w Twoim przypadku (5-er z 2-er)


Jezeli wezmiesz nowe G36 M440ix - waga wynosi 1900kg

Waga TM3P wynosi 1930kg - to jest cale 30kg roznicy :roll:


51240703253_1ea79f5002_o.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam to ty zaklinacz rzeczywistość. BMW w q1 zaliczyło największa sprzedaż ever a to znaczy ze tesle kupują klienci jakiś innych Marek. Business edition były od zawsze i nie dorabiaj jakiś dziwnych teorii ze nagle ludzie zauważyli ze mogą kupić BMW i przestali kupować Skodę. Ty jesteś najlepszym tego przykładem, nigdy nowym Premium z salonu nie wyjechałeś ale za to jesteś podwójnym klientem tesli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam ja niczego nie zaklinam, fakt były te dane, ale nie przywiązuję do nich żadnej wagi. Oczywiście nie kwestionuję, że w najbogatszym kraju świata ludzie kupują amerykańskie auto zamiast niemieckiego, może maja powody ekonomiczne, nie wiem, może akurat Tesla jest dla nich lepsza, bo lepsza to pojęcie względne. Cały czas jest 1 zasadniczy argument za lub przeciw elektrykom, wszystkie inne są poboczne. Jak realnie nie można jeździć szybciej niż ograniczenia prędkości to elektryk na pewno będzie świetnym rozwiązaniem dla wielu ludzi.. Co do porównywania jabłek z pomarańczami, na prawdę uważasz, ze ja tego nie rozróżniam? Co do obrażania to raczej mało prawdopodobne, żeby Ci się to udało, wiem, ze nie będziesz próbował, bo ja z reguły tego w życiu nie robię i szanuję każdego człowieka i jego wybory :). Ja spełniłem swoje marzenie w zakresie BMW i kupiłem BMW M i moje M2 jest dla mnie idealne. Każdemu tego życzę, ale czy ktoś marzy o elektryku...


P.S. Zaczęło się Euro 2020, także nara :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden wątek - masa pojazdu. Ostatnimi laty producenci aut walczyli o odchudzenie aut. Nowy model był lżejszy od poprzedniego o kilkadziesiąt kg i to był sukces. Weszły elektryki i bach kilkaset kg więcej. Już to pisałem, że miałem trzy serie BMW 5 po kolei i uważałem, że to najlepsze auto dla mnie. Po przejściu na auto 300 kg lżejsze i krótsze dopiero wiem co to znaczy prowadzenie. Samo przyspieszenie to o wiele za mało, bo korzysta się z niego na drodze w kilku procentach czasu.

Małe lekkie auta to za niedługo będzie domena tylko i wyłącznie aut zabytkowych ;)

M2 wcale lekkie nie jest, toż E30 ważyło ledwie ponad tonę.. Ale tak czy siak, taka waga koło 1.5tony dziś to niewiele i przy mocach silników jest spoko, auta zbyt lekkie jak Alfa 4C nie prowadzą się tak stabilnie przy większych prędkościach potem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czemu nikt nie komentuje wczorajszą premierą Tesli Kratka ? , ja oglądałem i jestem zachwycony kilkoma faktami na temat tego auta :)

Trzeba poczekac kilka dni, az sie pojawia recenzje uzytkownikow i dziennikarzy, pierwsze dragrace z 911 ts, taycanami etc, recenzje nowego audio, infotainmentu, wrazenia z wywalenia wybieraka biegow czy fizycznych kierunkowskazow


moje kilka spostrzezen na szybko po obejrzeniu kilku filmikow:

- 9,3s na cwiartke to jest kosmos, to auto jest szybsze niz np jakiekolwiek Ferrari bedac przy tym rodzinnym sedanem, ktorym mozna na codzien wozic dzieciaki do przedszkola. Tylko mnie to utwierdza w przekonaniu, ze ICE beda juz tylko dogorywac bo technologicznie juz nie dotrzymuja kroku.

- wolant zamiast kierownicy jest imho glupim pomyslem i nie wyglada ani bezpiecznie (tym bardziej przy tych przyspieszeniach) ani przekonywujaco (na szczescie jest do wyboru normalna kierownica

- Musk mowil ze dzieki wolantowi widac swietnie liczniki --> to daj chlopie head up, liczniki nad kierownica mozesz wywalic jak w TM3 i nie bedzie problemu :duh:

- dzisiaj kilka razy testowalem brutalne 3,5s do setki w TM3P i fizycznie juz w brzuchu jest dyskomfort, nie chce nawet myslec co sie dzieje przy 2,5s do setki - tutaj chyba nie ma sensu juz brnac dalej w te osiagi, trzeba rozwijac autonomie, szybsze ladowanie (moze kiedys indukcyjne jak dzis telefony?), zasieg przy wyzszych predkosciach, wieksza gestosc energii (mniejsza masa elektrykow)

 

Ja spełniłem swoje marzenie w zakresie BMW i kupiłem BMW M i moje M2 jest dla mnie idealne. Każdemu tego życzę, ale czy ktoś marzy o elektryku...

Wiem juz czemu nie nadajemy na tych samych falach czasami tu na forum. Ty znalazles auto idealne, o ktorym zawsze marzyles, a dla mnie TM3P to po prostu "lepsze" F30 330e - szybsze, tansze w uzytkowaniu, z lepszymi mediami i z lepsza ergonomia w porownaniu do hybrydy BMW. Nie wzdycham do tego auta, nie pucuje co weekend - ot ciesze sie z fajnego i szybkiego daily, lubie nim jezdzic, podziwiam kunszt inzynierow z Kaliforni bo lubie nowe gadzety, nowe rozwiazania technologiczne.


PS. Na elektrowozie ciekawy artykul odnosnie niemieckiej wypozyczalni Nextmove (dlugi wynajem) aut elektrycznych - na zielono zaznaczone auta najczesciej polecane, na czerwono - najmniej. Lubie takie ankiety bo to sa realni uzytkownicy (ankietowano ~3000 osob), realne opinie z pierwszej reki.

Kazdy niech sobie wyciagnie wnioski sam na forum :cool2:

https://elektrowoz.pl/porady/jakich-aut-elektrycznych-nie-warto-kupowac-niemieccy-kierowcy-1-nissan-leaf-2-mazda-mx-30-3-opel-corsa-e/


51242160457_24890d07c9_o.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Duzo osob pisze na forum jakie to problemy z elektrykami jak czlowiek zapomni naladowac przez noc auto a rano trzeba jechac gdzies dalej.


Dzisiaj rano akurat musialem zrobic sobie tyci dalsza wycieczke (~150km), a mialem praktycznie pusta baterie.

Odwiedzilem wiec superchargery 250kW po drodze - naladowalem przy zimnych bateriach w 15 min ~210km zasiegu - akurat tyle zeby starczylo na zalatwienie spraw, reszte juz sie naladuje pod domem (przez te 15 min ledwo co zdazylem sprawdzic poczte i rzucic okiem na wiadomosci sportowe)


Duzo osob tez straszy jak to ladowarki DC beda wiecznie zapchane - w NO 70% sprzedazy aut osobowych dzis to BEV - na parkingu gdzie jest ~40 stanowisk do ladowania EV - bylem sam bo 95% ludzi laduje sie po prostu w domu, na ladowarkach DC czlowiek laduje sie tylko awaryjnie badz podczas dlugich tras.


Pstryknalem kilka fotek coby co niektorzy mogli dac upust emocjom jaka ta TM3P jest odpychajaca - nie wiadomo czy bardziej na zewnatrz czy tez w srodku :lol: (niektorzy podobno wlasne dzieci musza na sile wpychac do auta bo same nie chca wchodzic bo taki obciach) :norty:


51243660689_c2f02502e9_o.jpg


51242894786_e52ae8c080_o.jpg


51243096553_ea48ac85f3_o.jpg


51242182892_bc4da4d983_o.jpg


51242182792_68c5bfa39b_o.jpg


51243660484_83b1b333bf_o.jpg


51243660384_4be201820a_o.jpg


51243951490_6f83a79c44_o.jpg


51243660709_bf28eb2385_o.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

- 9,3s na cwiartke to jest kosmos, to auto jest szybsze niz np jakiekolwiek Ferrari

jak jegomość Musk mówił o tym że może warto wybrać się znowu na tor Nurbur.. to brzmiało groźnie i ciekawie :twisted:

fajnie powiedział jedną rzecz , że ta cała rozrywka i zawansowana technologia łączności w aucie ma sens i to bardzo ,w przypadku autonomicznej jazdy , a ponieważ w realu w PL autonomiczna jazda długo jeszcze będzie kuleć z różnych powodów , to auto będzie miało słabo wykorzystany potencjał na co dzień , tak to rozumiem chyba że się mylę.

nie mów mi proszę o dzieciach grających i oglądających kolejne filmiki na YTw aucie , bo to powinno być zakazane jak alkohol niepełnoletnim - dramat dramatów naszych czasów-

Adam myślałem że masz wiśniową Teslę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja spełniłem swoje marzenie w zakresie BMW i kupiłem BMW M i moje M2 jest dla mnie idealne. Każdemu tego życzę, ale czy ktoś marzy o elektryku...

Wiem juz czemu nie nadajemy na tych samych falach czasami tu na forum. Ty znalazles auto idealne, o ktorym zawsze marzyles, a dla mnie TM3P to po prostu "lepsze" F30 330e - szybsze, tansze w uzytkowaniu, z lepszymi mediami i z lepsza ergonomia w porownaniu do hybrydy BMW. Nie wzdycham do tego auta, nie pucuje co weekend - ot ciesze sie z fajnego i szybkiego daily, lubie nim jezdzic, podziwiam kunszt inzynierow z Kaliforni bo lubie nowe gadzety, nowe rozwiazania technologiczne.


Adam jesteś blisko. Tutaj chodzi o to, że spełniłem swoje marzenie motoryzacyjne, bo mogłem ( nie ważne jakie ono jest, a przytyk o pucowaniu nie był konieczny, ale cóż, sam wystawiasz sobie opinie) , a Ty kupiłeś elektryka, bo musiałeś, ze względu na czas i miejsce, w którym się znalazłeś. Ja po prostu nie więrzę Ci, że gdybyś mieszkał w PL też bys kupił Teslę i ją wychwalał na wszystkie strony. Adam czy Ty masz lub miałeś marzenia motoryzacyjne?, bo wg mnie każdy fan motoryzacji je ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam zamieszczone przez ciebie zdjęcia tylko pokazują jak bardzo Norwegia oraz ty tam mieszkający jest oderwana od rzeczywistości europejskiej a przedewszystkim polskiej. Około 5 milionów ludności rozmieszczonej na dużej powierzchni sprawia, ze w większości miejsc są pustki, w Polsce ludzi jest ze 40 milionów, a to przekłada się na ogromny ruch na ulicach. Przykład Real life z zeszłego weekendu. Na każdej stacji benzynowej przy autostradzie kolejki do każdego dystrybutora na kilkadziesiąt aut, bramki na autostradach tak zakorkowane ze co chwile korek się robi na ponad pół godziny stania i muszą je otwierać ze względow bezpieczeństwa. I tak jest w każdy weekend w sezonie letnim. W zimie kierunek góry to samo. Tak, ze 10 otwartych bramek nie nadąża z pobraniem opłat. W Mac donaldzie godzinę czekania. I to są miejsca gdzie sprawę załatwia się w kilka minut. PrZeloz to sobie teraz ze tesla sprzedała dużo aut w Polsce i niech nawet te 10 superdhargerow jest co 50km. Miałbyś jak w banku z pół dnia stania pod ładowarkowa jak nie wiecej. Coraz częściej zaczynaja pojawiać się artykuły ze przy szybkim rozwoju sprzedaży bev z ładowarkami będzie ogromny problem w całej Europie


Cieszę się ze w końcu zrozumiałeś Żr przy dzisiejszych osiągach to jest już bezsens bicie się o przyspieszenie a trzeba bić się o normalny zasięg przy wysokich prędkościach i szybkie lądowanie bo to bezpośrednio przekłada się na komfort i użyteczność jazdy w trasach, co do m2 widziałem ostatnio. Piękne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

hahaha, Słonik patrz na to, spodoba Ci się, tak jak mi :) . W poniższym linku jest gość - Mateusz, który jak wielu testuje rożne auta, ale robi to inaczej niż wszyscy, jest PRAWDZIWY :) i dalej nie będę rozwijał, bo to nie jest reklama. Otóż co następuje w poniższym filmie. Gość uruchamia auto, świeci się rezerwa i mówi, że musi "naładowac", ale oczywiście nie w dzień tylko w nocy, bo ostatnio jak widzieliście w moim ostatnim filmie ( nie oglądałem) to wiecie jak się wkurzyłem na stracony czas...aaaa zaraz przecież nie chodziło o ladowanie baterii tylko zatankowanie auta w Warszawie w dzień...początek filmu od 1.45 min


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, my na forum nie dlatego nie nadajemy na tych samych falach, bo ja kupiłem wymarzone auto, a Ty po prostu kupiłeś sobie auto. To wszystko jest sprawa umowna, a ja pisząc w ten sposób narażam się na śmiech, bo robię wielkie halo z auta za 300 koła, a są tacy co twierdzą, że jak ktoś kupuje M2 to go pewnie nie stać było na M3 i takie tam bzdety. Wracając, z Twoich wypowiedzi wynika, że elektryki, a w zasadzie tylko samochód Tesla jest świetnym wyborem i nic tylko kupować i cieszyć się, do tego najlepiej mieć akcje, bo Tesla może kupić całą firmę BMW i wiele innych. Nie wiem jak ja mogłem kupować wszystkie swoje auta nie znając tych wszystkich wyników sprzedaży itd. Dla mnie niektóre cechy niektórych elektryków je po prostu DYSKWALIFIKUJĄ jak auta do zakupu. Wszystkie szybkie elektryki są bez sensu, bo nie można z nich korzystać w sposób, w który np w Polsce korzystamy. Tak samo brak dźwięku. To, że Ty lubisz technologię to super, ja też, ale auto jest do jeżdżenia, a technologia to tylko dodatek, a nie odwrotnie. Adam ja się Ciebie nie czepiam, ale polecam więcej obiektywizmu, bo temat jest na prawdę prosty, jeździsz przepisowo i mało w trasy kup elektryka, w przeciwnym wypadku nie.


https://www.wyborkierowcow.pl/szybciej-ale-wolniej-jak-predkosc-wplywa-na-zasieg-samochodu-elektrycznego/


Hyundai Kona Electric – rzeczywiste zużycie energii i zasięg przy różnych prędkościach


Prędkość - Rzeczywiste zużycie energii - Zasięg


50 km/h - 12,4 kWh/100 km - 516 km


90 km/h - 17,1 kWh/100 km - 374 km


140 km/h - 29,3 kWh/100 km - 218 km


Maks. (169 km/h) - 40,5 kWh/100 km - 158 km


https://www.tabletowo.pl/koszty-jazdy-pradu-ladowania-samochod-elektryczy-czy-sie-oplaca/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dokladnie, elektryki na trasy to porażka. Chyba, że jeździmy w peletonie z Tirami.

Podobne wnioski po jeździe MB EQC400.

Na autostradzie zasięg ginie momentalnie.

Standardowo na autostradzie jeżdżę tempomat na 160. kmh. Ryzyko mandat chyba 200zl i 2pkt karne.

Zasięg w aucie benzynowym mam wtedy 500-600km.

A w takim elektryku 150-180km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.