Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Elektryki od "legacy" a nie od startupow:

Porsche częściowo wstrzymuje sprzedaż Taycana w Zjednoczonym Królestwie. Ryzyko krótkiego spięcia. Będzie łatka | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - www.elektrowoz.pl

 

"Wybrani właściciele samochodu usłyszeli, żeby na wszelki wypadek ładowali się maksymalnie do 80 procent, unikali uzupełniania energii w pobliżu budynków lub pod pokrowcami. Część ma się pojawiać w ASO co dwa miesiące w celu sprawdzenia baterii, wszyscy powinni czekać na aktualizację oprogramowania, która będzie wykrywać wczesne objawy nietypowej degradacji baterii."

 

ROTFL, wydajesz pol banki czy wiecej na auto a pozniej laduj do 80%, nie parkuj pod domem, jezdzij co 2 mies do ASO i marnuj dzien na diagnostyke i czekaj na swietego nigdy na aktualizacje ^^

Nie dziwie sie ze po czyms takim rozumny i zamozny uzytkownik auta marki Porsche nigdy wiecej nie kupi elektryka.

 

PS. Ciekawe czy szykuje nam sie kryzys w branzy moto jak z polprzewodnikami, warto obserwowac bo moze miec reperkusje np na gieldzie i bedzie okazja sie obkupic w tanie akcje 😄

Chiny odcinają świat od krytycznych surowców. Przemysł bije na alarm - Bankier.pl

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
25 minut temu, adamjttk napisał(a):

Elektryki od "legacy" a nie od startupow:

Porsche częściowo wstrzymuje sprzedaż Taycana w Zjednoczonym Królestwie. Ryzyko krótkiego spięcia. Będzie łatka | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - www.elektrowoz.pl

 

"Wybrani właściciele samochodu usłyszeli, żeby na wszelki wypadek ładowali się maksymalnie do 80 procent, unikali uzupełniania energii w pobliżu budynków lub pod pokrowcami. Część ma się pojawiać w ASO co dwa miesiące w celu sprawdzenia baterii, wszyscy powinni czekać na aktualizację oprogramowania, która będzie wykrywać wczesne objawy nietypowej degradacji baterii."

 

ROTFL, wydajesz pol banki czy wiecej na auto a pozniej laduj do 80%, nie parkuj pod domem, jezdzij co 2 mies do ASO i marnuj dzien na diagnostyke i czekaj na swietego nigdy na aktualizacje ^^

Nie dziwie sie ze po czyms takim rozumny i zamozny uzytkownik auta marki Porsche nigdy wiecej nie kupi elektryka.

Co za tani clickbajt w Twoim wydaniu. Nawet elektrowóz podaje że to marginalny problem niektórych tylko aut z wczesnej produkcji i są tylko pojedyncze przypadki niewyjaśnionych zapłonów. Nie ma to nic wspólnego z "legacy" producentem, bo to problem z ogniwami LG, który może się zdarzyć każdej marce. Samozapłony Tesli też się zdarzają i było wiele razy o tym na forum. Inna sprawa, że dla mnie Tesla to jest już legacy producent i korpo motoryzacyjne jak każde inne. Nie widzę tam już nic ze startup'u. Żyjesz chyba w czasach 5-10 lat temu kiedy tak jeszcze można było mówić o tym producencie.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka tygodni temu @Jac3kBMW bił o tym pianę. Problemem jest partia baterii z LH chem Wrocław która może być wadliwa a została sprzedana kilku producentom min vw, Porsche. Jako że nie wiadomo do których konkretnie egzemplarzy (przed liftem) trafiły wadliwe baterie producent zaleca ostrożność która w praktyce niewiele zmienia bo i tak nikt nie nabija baterii do 100 procent i nie trzYma tak naładowanej przez wiele godzin. W praktyce spłonęło całych zero egzemplarzy taycana za to w samej Polsce można znaleźć artykuły o kilku spalonych teslach 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, sebsek napisał(a):

Papier wszystko przyjmie. Ja w 2021r za iX3 w wyższym wyposażeniu (nigdy nie pamiętam jak ono się nazywa) zapłaciłem dokładnie 247 tyś. Po zajrzeniu na OtoMoto używki oscylują w okolicach 150 tyś. A to daje spadek wartości o 40% co nie jest niczym zaskakującym.

Dwa lata temu sprzedawałem 4 letnie 530i, które po rabatach kosztowało 245 tyś i po dwóch miesiącach poszło za 130 tysięcy. A to daje nawet większą utratę wartości.

Otóż to. Ja kupiłem za 260tys i pewnie też za 130-150tys dałoby się sprzedać po prawie 4 latach, bo ma praktycznie pełne wyposażenie. Nie znam nikogo kto kupuje auta BMW bez rabatu, a szczególnie elektryki. Dzisiaj model iX po faceliftingu chodzi na otomoto już z 20% rabatem. Cóż, taka polityka cenowa. Kto umie liczyć, to na elektryku nie straci dużo więcej niż na spalinowym, a kto lubi nabijać kasę portalom czytając clikbajtowe artykuły o tym że 3-letni iX3 kosztuje 110tys, a nowy kosztuje 320tys. Zakładam, że autor posta rzucił tutaj takie rewelacje na pożarcie członkom loży szyderców tego forum, żeby rozruszać wątek 🙂 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, BMFun napisał(a):

Co za tani clickbajt w Twoim wydaniu. Nawet elektrowóz podaje że to marginalny problem niektórych tylko aut z wczesnej produkcji i są tylko pojedyncze przypadki niewyjaśnionych zapłonów. 

Czytamy ze zrozumieniem.

Ja nie pisze o "niewyjasnionych zaplonach" (bo wlasnie po to jest recall zeby ich nie bylo lol) tylko o wstydliwych uciazliwosciach dla klienta kupujacego auto marki nomen omen premium.

Taycanow sie sprzedalo na swiecie kilkadziesiat tysiecy, pewnie kilka tysiecy z tego w pierwszym roku produkcji , jakas czesc z tego ma felerne baterie a producent zamiast sie zachowac profesjonalnie i wziac na klate odpowiedzialnosc i wymienic caly akumulator (i pozniej zrobic regres na LG) to WALI w CHU** i leci w kulki ze swoimi klientami, przerzuca na nich wszelkie uciazliwosci i obiecuje jakies updaty "lada chwila" (od miesiecy). Jak ostatni JANUSZ.

Tylko tyle i az tyle

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Czytamy ze zrozumieniem.

Ja nie pisze o "niewyjasnionych zaplonach" (bo wlasnie po to jest recall zeby ich nie bylo lol) tylko o wstydliwych uciazliwosciach dla klienta kupujacego auto marki nomen omen premium.

Taycanow sie sprzedalo na swiecie kilkadziesiat tysiecy, pewnie kilka tysiecy z tego w pierwszym roku produkcji , jakas czesc z tego ma felerne baterie a producent zamiast sie zachowac profesjonalnie i wziac na klate odpowiedzialnosc i wymienic caly akumulator (i pozniej zrobic regres na LG) to WALI w CHU** i leci w kulki ze swoimi klientami, przerzuca na nich wszelkie uciazliwosci i obiecuje jakies updaty "lada chwila" (od miesiecy). Jak ostatni JANUSZ.

Tylko tyle i az tyle

Czepiasz się strasznie. Takie są realia rynkowe od dziesiątków lat. Zawsze znajdzie się ktoś z roszczeniowym podejściem, który będzie oczekiwał najlepiej wymiany auta na nowe. Zapewne gdyby zajrzeć na fora o Tesli, to byłoby dziesiątki ludzi narzekających na podejście producenta. Robisz widły z igły, ale rozumiem że dla Ciebie może być to game changer i z tego powodu nie kupisz Taycana.

Opublikowano

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
28 minut temu, rkmi09 napisał(a):

 

Jest progress jeśli chodzi o zużycie energii w nowym iX. Przy minimalnie większej pojemności, zaczynają się robić niezłe zasięgi. Gdyby nie ładowanie 30min+ na starej architekturze.

image.thumb.png.cf32c39e371f453e31d5d3a5b1f6dbe2.png

image.thumb.png.c64294261daacbee90fefe5b4b7a1be0.png

 

 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, BMFun napisał(a):

Zawsze znajdzie się ktoś z roszczeniowym podejściem, który będzie oczekiwał najlepiej wymiany auta na nowe.

Czy Ty stary jestes POWAZNY?

Kupujesz auto za pol banki-banke, chuchasz i dmuchasz a ktoregos dnia producent Ci mowi:

- ladowanie max do 80% (w Taycanie 20-80% to moze 200km zasiegu przypominam!)

- nie mozna stawiac w garazu badz blisko domu bo moze sie zapalic/spalic doszczetnie

- masz przyjezdzac co 2 miesiace do ASO na kontrole

- masz czekac laskawie na latke oprogramowania ktor bog wie kiedy bedzie (slysze juz od miesiecy o tej mitycznej latce softu)

 

Co Ty bys zrobil?

Wozilbys tym autem swoje dzieci? Zostawial je w aucie jak idziesz do sklepu na 15 minut?

A moze sprzedalbys jakiemus innemu kolesiowi z dzieciakami (oczywiscie bez informowania go o tym) zeby sie pozbyc problemu i niech ktos inny sie w nim ze swoja rodzina spali?

Jezeli dla Ciebie to jest "roszczeniowe podejscie" to mamy bardzo rozne definicje tego pojecia 🙄

Producent powinien wymienic caly akumulator na nowy i gowno mnie obchodzi czy zaplaci ze swojej kieszeni czy wymusi regres na dostawcy baterii, taka sytuacja zrazila by mnie absolutnie do producenta gdyby mnie dotyczyla.

I nie ma to zadnego znaczenia czy to Porsche czy Tesla czy Fiat.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Baterie lion są bardzo podatne na pożar wystarczy runaway energii w jednej z setek celli i po aucie. Ciekawe co tak renomowany producent ma zamiar zrobić z taka ilością pożarów:IMG_4139.thumb.png.74b93fef933dfc0fd23d8168738f61f3.pngIMG_4138.thumb.png.5f1e6589c3103a96a8dfab0b33831011.pngIMG_4137.thumb.png.5802caf3efa34ac51bfd825caa262e4f.pngIMG_4136.thumb.png.33a8f5812996cc9585dbdb0fa2a06b64.png

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
23 godziny temu, BMFun napisał(a):

Jest progress jeśli chodzi o zużycie energii w nowym iX. Przy minimalnie większej pojemności, zaczynają się robić niezłe zasięgi. Gdyby nie ładowanie 30min+ na starej architekturze.

image.thumb.png.cf32c39e371f453e31d5d3a5b1f6dbe2.png

image.thumb.png.c64294261daacbee90fefe5b4b7a1be0.png

 

 

 

 

W zasadzie nic się zmienia.

140kmh =30kWh.

Ładowanie co 300km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
44 minuty temu, Rufio napisał(a):

W zasadzie nic się zmienia.

140kmh =30kWh.

Ładowanie co 300km.

a co byś chciał? dla mnie 300 km pasuje, pod warunkiem czasu ładowania , 30 min zdecydowanie za długo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No I jak warunki będą niekorzystne (silny wiatr, deszcz, zimno) to z 300 zrobi się 200 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Milosc sie skonczyla.

Najpotezniejszy czlowiek na swiecie vs najbogatszy, popcorn w rece i ogladamy 😉

Jedno trzeba Muskowi przyznac, co ma chlop jaja to jego (w porownaniu do Tima "Apple" np ^^

https://i.postimg.cc/tgVG6vG0/Zrzut-ekranu-2025-06-05-220131.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=XHVxm12NbrY

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Milosc sie skonczyla.

Najpotezniejszy czlowiek na swiecie vs najbogatszy, popcorn w rece i ogladamy 😉

Jedno trzeba Muskowi przyznac, co ma chlop jaja to jego (w porownaniu do Tima "Apple" np ^^

https://i.postimg.cc/tgVG6vG0/Zrzut-ekranu-2025-06-05-220131.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=XHVxm12NbrY

 

A ja myślałem że OTA i inne technologie Ci najbardziej imponują 😉

Najwazniejsze dla nas klientów jest to że teraz może w końcu weźmie się za Teslę i dowiezie FSD, zrobi porządne liftingi, robotaxi i optimusy. To i będą akcje po $1000, a sprzedaż TMY/TM3 dobije do obiecanych 8 milionów.

Zakladam @adamjttk ze przepraszasz się z Elonem i kupujesz akcje „na dołku”?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
25 minut temu, BMFun napisał(a):

Zakladam @adamjttk ze przepraszasz się z Elonem i kupujesz akcje „na dołku”?

Absolutnie nie.

Wladza>>>Pieniadze, Musk sie szybko tego nauczy, House of Cards chyba nie ogladal 😉

Jak bedzie za bardzo podskakiwal to Trump go upodli okrutnie, ma caly aparat panstwa za soba i ostatnie miesiace pokazuja, ze moze sobie pozwolic na wszystko bez zadnych konsekwencji.

A od takich gadek o Epsteinie zrobi sie sprawa osobista, Musk imho stapa po bardzo kruchym lodzie obecnie.

.

Opublikowano
11 godzin temu, słonik40 napisał(a):

No I jak warunki będą niekorzystne (silny wiatr, deszcz, zimno) to z 300 zrobi się 200 😀

I zatrzymywanie się na ładowanie co 1,5 godziny na 20-30 minut. 

Opublikowano
W dniu 4.06.2025 o 15:35, BMFun napisał(a):

Kto umie liczyć, to na elektryku nie straci dużo więcej niż na spalinowym,

@BMFun To jest to co zawsze piszę. Czy to Tesla czy Porsche. Trzeba poprostu dobrze kupić i się cieszyć 😄

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj praktycznie kazdy w domostwie ma 2 auta.
I oboma nie trzaska 1000km do Chorwacji co tydzien raczej?

Jak ktos ma warunki:
a) dostepne ladowanie pod domem/w hali garazowej
b) odpowiednie finanse (nadal ciezko elektryka uzywanego z normalnym zasiegiem kupic w cenie 15 letniego Golfa)

to moze juz dzis sobie wybrac dowolnego elektryka na 2. auto w domu i sprawdzic samemu "z czym to sie je"

Jak na moje ZNAKOMITA wiekszosc tych ludzi ktorzy zasmakuja jazdy na pradzie nie bedzie miala juz ochoty wracac do spaliny a podejrzewam przy 600-700km WLTP duzo ludzi bedzie myslalo o obu autach elektrycznych w domostwie.

Czekam na slonika grozby czy wroci do auta spalinowego dla wysokiej predkosci przelotowej po autostradzie i BMFuna na co wymieni swoje X5M - czy bedzie to jakas hybryda czy jednak jakis Taycan badz inne iX60

.

Opublikowano

Masz zdecydowanie wypaczoną wizję przeciętnego polskiego domostwa.

 

I jeśli faktycznie są dwa auta, to w wielu przypadkach oba są kilku(nasto) letnimi autami, kupionymi jako używki od płaczącego Niemca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, maciej_cie napisał(a):

Masz zdecydowanie wypaczoną wizję przeciętnego polskiego domostwa.

I jeśli faktycznie są dwa auta, to w wielu przypadkach oba są kilku(nasto) letnimi autami, kupionymi jako używki od płaczącego Niemca.

"AI" sie sugeruje, ktore pisze mi tak:

 

"W Polsce na jedno gospodarstwo domowe przypada średnio 1,8 pojazdu mechanicznego.

Około 91% gospodarstw domowych posiada co najmniej jeden pojazd, a ponad połowa posiada dwa lub więcej. 


W Polsce na każdy tysiąc mieszkańców przypada 747 pojazdów, co plasuje kraj na drugim miejscu pod tym względem w Unii Europejskiej (po Luksemburgu). W UE średnio na 1000 mieszkańców przypada 628 samochodów. 
Warto zauważyć, że 32,3% gospodarstw domowych w Polsce nie posiada samochodu. "

 

Co do wieku aut - oczywiscie pelna zgoda, nowe auta to glownie zakupy firmowe.

Stad warunek b) w moim poscie (ten warunek juz za kilka lat przestanie obowiazywac bo chociazby Tesle TM3 z 200-300km realnego zasiegu bedzie mozna za kilkadziesiat tysiecy PLN kupic)

 

PS

W maju w Polsce auta elektryczne stanowiły 6 procent nowych. Wyprzedzamy Bułgarię i gonimy Włochy w Europie | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - www.elektrowoz.pl

6% to juz nie wyglada tragicznie zle.

Jak wpadam na weekend do Polski to juz calkiem sporo widac elektrykow na drogach, jeszcze 2-3 lata temu nie do pomyslenia, biale kruki, teraz w ciagu dnia potrafie  w Gdansku 10-20 elektrykow widziec

 

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Wybacz, ale do AI należy podchodzić bardzo ostrożnie. Jak zostało to obliczone? Znalazłem artykuły, że na 1000 mieszkańców przypada 687 samochodów - najwięcej w Europie. Jednocześnie mamy najstarsze samochody na kontynencie.

Czyli elektryki dla znakomitej większości ludzi odpadają z wielu względów - bo za drogie, nie ma jak ich ładować w okolicy domu, za młode itp itd etc.

Zgadzam się też, że ilość elektryków w ostatnim czasie bardzo wzrosła. Tesla nawet na moim zadupiu nie jest już sensacją a normalnym widokiem.

Sam pewnie jako kolejne auto (320i G20 zostanie w domu) kupię elektryka i na chwilę obecną byłby to Sealion 7. Z wielu względów, w szczególności takiego, że za te pieniądze nie kupię podobnie wyposażonej fajnej spalinówki. W domu PV nie mam i nie planuję, ale koło firmy mam np. Lidla z ładowarkami i spokojnie tam na AC nawet mogę zostawić auto.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

zgadza się ev jest dużo i drogich aut tez jest dużo. Jest dosyć duże rozwarstwienie społeczne i różnice w zarobkach sięgające tysiąc procent i więcej. Panie w urzędach potrafią pracować za 3-4 tysiące netto kiedy w tym samym czasie kafelkarz potrafi krzyknąć 150 zeta za położenie metra kwadratowego płytek. cena roboczogodziny w salonie porsche to przykładowo 1000zl netto. cena 15-20 minut wizyty u lekarza to średnio 300-350zl netto a są asy które potrafią krzyknąć 500-800. Pisanie ze ludzie nie maja kasy na nowe auta jest dużym nadużyciem a ze kupują tylko firmy to nic nie znaczy bo bardzo dużo ludzi ma jednososobowe działalności gospodarcze. jesz ze 15 lat temu na zagraniczne wakacje latalo stosunkowo niewiele Polaków. Od kilku lat to są cale chordy i samoloty startujące kilka razy dziennie do każdej z popularnych miejscowości.  W tym roku we Włoszech na nartach to z 1/3 to Polacy i to podczas włoskiej zimowej przerwy. 15-20 lat temu większość Polaków nawet jak pojechała na narty to przeważnie jedli własne kanapki na stoku popijając herbata z termosu, dzisiaj siedzą w knajpach kupując w podobnych cenach co w Polsce a często i taniej,

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brak chęci do zakupu auta elektrycznego to główny powód tak niskiej ilości aut ev w Polsce, a nie Brak pieniędzy.  Kiedyś mi kolega powiedział coś co mnie rozwaliło. Ja mam dobre samochody, nie zamierzam nic zmieniać.

Teraz już bariera nie są drogie auta, bo można już kupić nowe za plus minus 100 tys.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.