Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mogę ruszyć na EV, raz mi się zdażyło w tatrach jak stał długo na mrozie i miał rozładowaną baterie to wyjechałem spod hotelu na prądzie i po 100 metrach właczył się R6. On ma ok 2 kW buforu i nigdy się nie rozładuje do 0 mimo że tyle pokazuje.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

 

 nie wie o czym pisze bo on jeździ wozem drabiniastym, który jak na elektryka jest mułem i nie jedzie. Ja w takim trybie to po siniegu i lodzie jeżdzę. Nie ma co ukrywać, 5s/100 robi każda KIA i Hyundai, o Chinczykach nawet nie wspomnę. 5s do 100 w elektryku to jak 12s w dieslu, niestety Slonik ale nie zaznales dobrego elektryka z dobrym przyspieszeniem. Przejedź się Taycanem to się przekonasz o czym piszę i przyznasz mi racje. 

Ostatni raz jeździłem taycanem 4s niecałe dwa tygodnie temu. Jeździłem także tm3 performance oraz taycanem gts i taycanem turbo.  4s do setki w moim Eqe całkowicie mi wystarcza i na taycana patrzę tylko na wersje 4s. Wszystko co ponad to jest dla mnie zupełnie niepotrzebne, boli mnie po kilku przyspieszeniach głowa więc nie wiem po co takie głupie gadanie. Za to wieczorem mam pięknie podświetlone klamki, progi, wszystko wokół auta, na ulicy po obu stronach projekcje znaczku Mercedesa ze świateł a każde uruchomienie samochodu wita mnie świetlna animacja świetlna prezentowana przez digital light i nie muszę nazywać czerwonej plamy na ulicy światłami projekcyjnymi 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Randall napisał(a):

Tylko nie zapomnij że opony nie są elektryczne tylko staromodne z gumy i muszą się trochę nagrzać żeby nie zawinąć się na pierwszym słupku.

   True story, tym bardziej jak czlowiek na jakies Nexeny trafi z fabryki 🤣          

Godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Jak dołącza się silnik w 45e, jak np. masz -5 stopni to możesz jechać EV czy zawsze wymusza ICE ? Mam na myśli czy możesz np w niskich temperaturach ruszyć na EV a nagle na zimnym silniku przejdzie Ci na banzyne ?

   Nie wiem jak w najnowszych BMW ale w mojej hybrydzie z tego co pamietam jak bylo bardzo zimno (czesto w Norwegii zima) to wymuszal tryb spalinowy po uruchomieniu przez pierwsze kilometry, nie dalo sie jechac na samym pradzie bez wzgledu na stan naladowania baterii

26 minut temu, słonik40 napisał(a):

pięknie podświetlone klamki, progi, wszystko wokół auta, na ulicy po obu stronach projekcje znaczku Mercedesa ze świateł a każde uruchomienie samochodu wita mnie świetlna animacja świetlna prezentowana przez digital light

piekne podsumowanie priorytetow wspolczesnej niemieckiej motoryzacji premium 👍

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk osiągi są oczywiste. Pół tony cięższy, dużo praktyczniejszy suv o osiągach niewiele gorszych od naleśnika modelu s, nic więcej nie trzeba. @Jac3kBMW jak chciales Mi dorgryzc osiągami to ci nie wyszło a proponuje u ciebie zacząć od wymiany hamulców bo to wstyd zeby suv hamował wiele lepiej.IMG_3387.thumb.png.4fd88c6ca1aef2badc5a97a87d1329c0.pngIMG_3386.thumb.png.bc4d1729e01a3a10af4bdf4bbbce1e9b.pngIMG_3385.thumb.png.c4e48bdd098fea268388b02f74c79f72.png

Opublikowano
23 minuty temu, adamjttk napisał(a):

   True story, tym bardziej jak czlowiek na jakies Nexeny trafi z fabryki 🤣          

   Nie wiem jak w najnowszych BMW ale w mojej hybrydzie z tego co pamietam jak bylo bardzo zimno (czesto w Norwegii zima) to wymuszal tryb spalinowy po uruchomieniu przez pierwsze kilometry, nie dalo sie jechac na samym pradzie bez wzgledu na stan naladowania baterii

piekne podsumowanie priorytetow wspolczesnej niemieckiej motoryzacji premium 👍

 

Wiemy czym Słonik kierował się przy wyborze elektryka 🙈🙈🙈

Mi coraz bardziej podoba się M5 ale to tylko z testów. Buduje sobie napięcie przed jazdą testową. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMWwcale się nie dziwię tobie że boisz się korzystać z osiągów. Jakby moje auto hamowało tak kiepsko jak twoje to też bym raczej pedału gazu nie dotykał 

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie to idealny zestaw aut to

1. diesel na trasy. Jest oszczędniejszy od hybrydy, tańszy w zakupie, i lżejszy. Nisza waga i nisko dostępny moment sprawia że w 3 litrach potrafi się pojawić banan na twarzy, a do tego w trasie przy szybkich przelotach konsumuje stosunkowo małe ilości paliwa

2. elektryk do miasta i wokół komina jak ma się właśnie gniazdko i ev

3. fun car typu m4 cabrio, 911 lub lambo czy Ferrari ale to już nie moja półka jest.

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Jak dla mnie to idealny zestaw aut to

1. diesel na trasy. Jest oszczędniejszy od hybrydy, tańszy w zakupie, i lżejszy. Nisza waga i nisko dostępny moment sprawia że w 3 litrach potrafi się pojawić banan na twarzy, a do tego w trasie przy szybkich przelotach konsumuje stosunkowo małe ilości paliwa

2. elektryk do miasta i wokół komina jak ma się właśnie gniazdko i ev

3. fun car typu m4 cabrio, 911 lub lambo czy Ferrari ale to już nie moja półka jest.

Ja bym wolał raczej zamiast 1 i 3 takie M5 żeby mieć cały czas banana a nie tylko od święta. Kiedy nie wsiądziesz wrzucasz sobie np. tryb M1/M2 i można fajnie pośmigać. Jak jedziesz na wakacje wrzucasz komfort i też jest fajnie. 

https://youtu.be/RUMTj8Wdg5Q?si=5QeGRwHH2drBKm_9

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ma to oczywiście sens. Bardzo ciekawe auto. Mi się w nim nie podoba cena (pewnie realnie ze 700k), bardzo mały bagażnik i spalanie tej v8 na trasie to pewnie z 15 na 100km. Sporo recenzji mówi że lepszym autem na dziś jest m3 touring.

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, słonik40 napisał(a):

Ma to oczywiście sens. Bardzo ciekawe auto. Mi się w nim nie podoba cena (pewnie realnie ze 700k), bardzo mały bagażnik i spalanie tej v8 na trasie to pewnie z 15 na 100km. Sporo recenzji mówi że lepszym autem na dziś jest m3 touring.

Po rabatach okolice 600tys. Kornackiemu średnio 10l i to bez problemu bez oszczędzania, zobacz sobie teścik. M5 jest też w kombiku co z hakiem zaspokoi twoje potrzeby karawaningowe 😜

M3 jest klaustrofobiczne w środku, z tyłu mało miejsca i zawieszenie z komfortem nic wspólnego nie ma.

M5 można spokojnie na codzień i na wakacje jeździć w komforcie. Jak chcesz to sobie do CRO możesz komfortowo i 250 lecieć

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Ma to oczywiście sens. Bardzo ciekawe auto. Mi się w nim nie podoba cena (pewnie realnie ze 700k), bardzo mały bagażnik i spalanie tej v8 na trasie to pewnie z 15 na 100km. Sporo recenzji mówi że lepszym autem na dziś jest m3 touring.

Co Ty Słonik opowiadasz z tym spalaniem. Mój x5 z tym silnikiem i aerodynamice kiosku ruchu, pali 12-13 na trasie w Alpy wpelni załadowany i z boxem na haku. Waży tyle samo co m5, nie jest hybrydą, więc nic nie odzyskuje, choć w trasie to nie ma znaczenia.

Ja swoje auto kupiłem z dokładnie tą myślą - próba połączenia auta 1 i 3.  To połączenie ma swoje wady, ale wg mnie mniejsze niż posiadanie 3 aut. Ja tym m5 touring się przejadę. Już m60i dla mnie świetnie się prowadził więc tutaj może być tylko lepiej. Dla mnie największą wadą m5 to brak prawilnego Bowersa i być może deal breaker.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
14 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Kornackiemu średnio 10l

Jak komuś ciężkie m5 pali 10 litrów, to znaczy że nie powinien tym autem jeździć. Skoda lub toyota mu starczy.

  • Haha 1

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
31 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Ja bym wolał raczej zamiast 1 i 3 takie M5 żeby mieć cały czas banana a nie tylko od święta. 

No nie wiem.

Przerabiałem połączenie jazdy na codzień i fun caru. Jeździłem Mercedesem C63 z V8 pod maską. 

No nie, jednak nie.

Teraz mam:

Na codzień urlopy 540xi kombi

Fun car na weekend M4 cabrio.

Takie połączenie jest lepsze.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk osiągi są oczywiste. Pół tony cięższy, dużo praktyczniejszy suv o osiągach niewiele gorszych od naleśnika modelu s, nic więcej nie trzeba. IMG_3387.thumb.png.4fd88c6ca1aef2badc5a97a87d1329c0.pngIMG_3385.thumb.png.c4e48bdd098fea268388b02f74c79f72.png

slonik, ale juz badzmy uczciwi bo wklejasz model S sprzed liftu z 2021.

Jacka model S LR jest szybszy od nowej TM3P, c'mon porownujesz jablka z pomaranczami

13 minut temu, Rufio napisał(a):

Na codzień urlopy 540xi kombi

Fun car na weekend M4 cabrio.

Marzenie wiekszosci ludzi na swiecie 👍

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk wkleiłem najnowszy jaki był. Przed liftem modele s były oznaczone inaczej np p100d, long range pojawił się po lifcie i 2021 to jest pewnie rok w którym się pojawił ale mogę nie mieć racji 

 

może faktycznie trzeba by było na m5 spojrzeć. Karawaning mi potrzebny bo mam skuter wodny który nad jezioro regularnie ciągam 

IMG_2172.jpeg

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Ratm napisał(a):

Jak komuś ciężkie m5 pali 10 litrów, to znaczy że nie powinien tym autem jeździć. Skoda lub toyota mu starczy.

absolutna zgoda

Opublikowano
2 godziny temu, Rufio napisał(a):

Jaki masz zestaw 3 aut?

i4 M50 na codzień do jazdy wokół komina

X5 45e (użytkuje żona na codzień i wyjazdy całą rodziną na urlop. Ew zamieniam się z żoną gdy potrzebuje w dłuższą trasę 1-2 razy w roku i nie chce mi się kombinować z ładowanie na trasie i4)

W planach 911 (997) jako fun car

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To ja niezapytany napiszę jakie moje 3 - 2 auta będą jak się nic nie zmieni w rożnych sprawach.

1 - EV3 Kia ewentualnie TM3 LL

2. Lexus NX/RX PlugIn

3. 911

ewentualnie 1 + 3 coś takiego bo tanie jak barszcz. 

Używany Porsche Taycan 2021 - 249 999 PLN, 84 850 km - Otomoto.pl

Za jakieś 2 - 3 lata nie będzie już takich okazji. Zauważcie jedną sprawę. Zakup takiego auta nie jest taki głupi. Baterie wciąż tanieją i nawet jak się zużyje za jakieś 9 - 10 lat to jej wymiana nie powinna być już tak dużym kosztem. Pewnie powstanie w Polsce wiele warsztatów, które będą wymieniać baterie za akceptowalną stawką. Samo auto z uwagi na jakość nie powinno być nadto zużyte. 

 

 

Edytowane przez karbo
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@karbo jesli auto jest z polskiego salonu, podoba się tobie i ma approved to myślę ze warto się zainteresować. przedłużenie approved kosztuje 1500euro na każde 3 lata aż do 15 lat. przeglądy jak na porsche są do przełknięcia. 3500 brutto co 30 tys lub 2 lata oraz 6k brutto co 6 albo 9 lat (porsche wymienia klocki i cos tam jeszcze bez zgledu na zużycie ze względu na zmęczenie materiału).  abyś mial pogladad "taniości" to przeglądy pakamery to w zależności od roku to 6,9, a nawet 12k. Wymieniają tam sporo rzeczy np świecie. z kolei jak nie zrobisz approved i cos ci walnie w 911 czy panamerze to koszty idą w grube dziesiątki tysięcy złotych. PRzy kosztach utrzymania innych modeli to nawet zakup nowe baterii za 100k po 10-15 latach nie wydaje się aż taki straszny 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie niestety zakup auta to dopiero za jakieś 1,5 roku. Co do wymiany baterii w porszaku to jeśli za powiedzmy 10 lat to będzie tylko 100 k PLN to to będzie super okazja. Oczywiście uwzględniam inflację, która pewnie sięgnie za 100% od dzisiaj 🙂 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://elektrowoz.pl/porady/tesla-zaczyna-doganiac-reszte-elektrykow-potrafi-podgrzac-baterie-przed-dowolna-ladowarka-w-modelu-y-aktywuje-radar-w-kabinie/
 

Świat się kończy, elektrowóz przyznaje że nawet jeśli chodzi o software to konkurencja potrafi być daleko przed tesla. Takież rzeczy jak podgrzanie bateri, cena, koszt ładowania mam w Eqe od samego początku.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla nie przewidziała, że są takie kraje jak Polska, gdzie trzeba jeździć po innych stacjach ładowania niż Tesli. Na zachodzie takie wymuszanie ręczne nikomu nie jest potrzebne. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.