Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

51527626635_926d9af169_o.jpg


Budujacy artykul ze spidersweb :norty:

https://spidersweb.pl/autoblog/podroz-samochodem-elektrycznym/


Trasa Lublin - Bukowina Tatrzanska, 420km, w najnowszym Audi Q4 e-tron.

Trasa zamiast zabrac 5h zabrala ponad 8h bo po drodze ladowarki nie dzialaja, nie ma ich badz sa wolne badz zle zlokalizowane :norty:


trasa-mapy-google-1.jpg


A pozniej na spotkaniu zarzadu Audi tyle pytan bez odpowiedzi - czemu sprzedaz tej Tesli rosnie 50% rok w rok? Przeciez tam nawet nie ma prawdziwej skory na siedzeniach! Kierunkowskazy nie sa dynamiczne, nie ma grilla 3D! :twisted:

No i przeciez my jestesmy PREMIUM, nasz cennik opcji dodatkowych w Q4 e-tron ma skromne 78 stron

https://www.audi.no/dam/nemo/no/pricelists/Prisliste-Audi-Q4-e-tron.pdf


A kierowca jakiejkolwiek Tesli - zatrzymalby sie na kawe w Radomiu na dedykowanym SC 150kW na gora 10 minut po czym pojechalby na luzie do Bukowiny.

Cala podroz zamknelaby sie w 5h tak jak spalinowcem, moze max. w 5h i 15 min.


Szkoda, ze redakcja tego pudelka w takich artykulach wlasnie nie przywoluje Tesli - no ale wiadomo, dutki z klikow i reklam by sie nie zgadzaly wtedy :norty: :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiście dojazd do supercharger w Radomiu zlokalizowanego na terenie jakiegoś centrum handlowego zajął by 15 sekund masz gwarancje ze będzie czynny i wolny 24h 7 dni w tygodniu i wystarczy się tylko troche podładować bo w Bukowinie czekają tysiące wolnych ładwarek. Dodatkowo w lekkerku mozna zakupić kiełbasę i bułki na wyjazd bo przecież każdy Polak wydający na auto 200k plus omija z daleka restauracje i hotele ze śniadymi i z przyjemnośća spożywa posiłki w aucie :D

 

Stacje ładowania są w centrach miast


Skąd ten pomysł, to ja nie wiem. Większość stacji ładowania prądem stałym jest przy galeriach handlowych lub sklepach wielkopowierzchniowych w środku miasta. A wiecie, gdzie ich nie ma? Wzdłuż tras.


Nie mówię o drogach powiatowych, ani nawet krajowych jednopasmowych. Na dwupasmówce nie zjedziesz na MOP i się nie naładujesz, choć to ma się zmieniać. Może czasami zjedziesz, są zapewne takie miejsca w Polsce, ale nie na naszej trasie, a przejechaliśmy pół kraju.


Żeby naładować elektryczny samochód musieliśmy wjechać do Kielc, a później jeszcze do Krakowa, bo do Bukowiny chcieliśmy dojechać, ale też z niej wrócić. Do czasu na ładowanie samochodu musieliśmy doliczyć czas potrzebny na to, by w korku dotrzeć do ładowarki. Wjazd i wyjazd z Kielc poważnie naruszył plan naszej podróży. A potem Kraków też.

 

Pisałem o ty wielokrotnie gdzie są zlokalizowane superchargery tesli? …. No wlasnie tam gdzie pisze autor artykułu a jak się u nas jezdzi, jaki jest ruch, korki w okolicach miast każdy z nas raczej wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście dojazd do supercharger w Radomiu zlokalizowanego na terenie jakiegoś centrum handlowego zajął by 15 sekund masz gwarancje ze będzie czynny i wolny 24h 7 dni w tygodniu

Tak jak pisalem wielokrotnie - w Tesli na ekranie widzisz dostepnosc SC online - wiesz zawsze czy na 100% dziala i ile stanowisk akurat jest wolnych.

Ani w Polsce ani w Norwegii do tej pory nie zdarzylo mi sie spotkac nieczynnej badz zajetej w 100% stacji ladowania wiec chyba Tesla jakos to ogarnia :cool2:


Wiem, ze Google pracuje tez nad integracja dostepnosci ladowarek DC do swoich map (czyli chca wysiudac z rynku plugshare) - jestem pewny, ze w jakiejs okrojonej i jakos tam dzialajacej wersji BMW zaimplementuje to do swojego infotainmentu - max kilka lat i bedzie smigac, zaraz po komendach glosowych po polsku ;)


51283502461_b9ba4d338d_o.jpg

 

i wystarczy się tylko troche podładować bo w Bukowinie czekają tysiące wolnych ładwarek.

Dokladnie tak, to wlasnie jest idea EV :cool2: :cool2:

W Bukowinie na booking.com jest ~100 pensjonatow do wynajecia.

Jestem pewny, ze w wiekszosci nie ma problemow z naladowaniem swojego EV za dodatkowa oplata, gniazda elektryczne sa podejrzewam we wszystkich :cool2:

Ewentualnie - dla tuzow biznesu i prawdziwego PREMIUM - mozna sie zatrzymac w Bani w Bialce Tatrzanskiej - maja dedykowane miejsca parkingowe dla EV.

Chodza sluchy, ze pozwalaja sie ladowac tylko klientom aut PREMIUM, ale na zdjeciu jest Kia to moze i Tesle wpuszczaja ;)


651598.jpg

 

Dodatkowo w lekkerku mozna zakupić kiełbasę i bułki na wyjazd bo przecież każdy Polak wydający na auto 200k plus omija z daleka restauracje i hotele ze śniadymi i z przyjemnośća spożywa posiłki w aucie :D

Oj slonik, kompleksy i mentalnosc malego czlowieka z Ciebie wychodza znowu :)

Polecam pizzerie w tym Leclercu - bylem z dzieciakami podczas ladowania, tania i smaczna :cool2:


Na koniec - pozwole sobie wkleic bluze z najnowszej kolekcji TH - pasuje idealnie do auta za "200k" i hotelu ze sniadaniem - warto zeby ludzie zawsze widzieli z daleka, ze mamy do czynienia z klientem PREMIUM :norty:


2440fc4091bcfc36956a53d3088c67ff.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiciel BMW przyznaje otwarcie, że nie jest jeszcze gotowy, aby podać datę zaprzestania produkcji silników spalinowych. Powód? Obawy o odpowiednią infrastrukturę do ładowania modeli elektrycznych.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/bmw-nie-chce-podac-daty-zaprzestania-produkcji-silnikow-spalinowych,aid,1481?preview=sR2ddf356hj51DT3qOTQnBawefds53Bs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam ja mam 1 konkretne pytanie: czy wg Ciebie BMW nie ma aktualnie fajnych/ciekawych/dobrych aut czy nie ma fajnych/ciekawych/dobrych elektryków ?

Popatrz lepiej na nową serię 2 i zastanów się, czy chciałbyś się zamienić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam ja mam 1 konkretne pytanie: czy wg Ciebie BMW nie ma aktualnie fajnych/ciekawych/dobrych aut czy nie ma fajnych/ciekawych/dobrych elektryków ?

BMW ma w ofercie sporo fajnych aut jak np. wiekszosc G20, G30, m-ki :cool2:

Nawet ich elektryk i3 z 2013 jest dobrym autem (tyle, ze nie dla mnie - ale 200k sztuk ludzie kupili i sobie mocno chwala) - szkoda ze nie poszli od razu za ciosem po kilku latach, dzisiaj by byla zupelnie inna spiewka w EV.

Jest tez rownie duzo slabych modeli np 1-er, 2-er, 6-er, wiekszosc hybryd (zacofane w stosunku do konkurencji np MB) czy ix3 (technologicznie).


Natomiast mnie juz wersje spalinowe praktycznie w ogole nie interesuja - dla mnie (mieszkajac w NO) licza sie juz dzis tylko elektryki na daily, maja za duzo zalet w stosunku do ICE zebym szukal dzis w sklepie starej technologii.

 

Przedstawiciel BMW przyznaje otwarcie, że nie jest jeszcze gotowy, aby podać datę zaprzestania produkcji silników spalinowych. Powód? Obawy o odpowiednią infrastrukturę do ładowania modeli elektrycznych.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/bmw-nie-chce-podac-daty-zaprzestania-produkcji-silnikow-spalinowych,aid,1481?preview=sR2ddf356hj51DT3qOTQnBawefds53Bs

„Wiąże się to również z miejscami pracy naszych specjalistów zajmujących się silnikami spalinowymi, dlatego przechodzenie na elektromobilność przesuwamy w czasie. Nie ma sensu czynić tego z dnia na dzień. Musimy się upewnić, że jesteśmy na to gotowi – zarówno ze względów społecznych, jak i ekonomicznych. To naprawdę ważne kwestie” – dodaje Weber.


Jezeli oni tak naprawde mysla, a nie sciemniaja bo zaspali, (kalka tego co mowi Toyoda w Toyocie) to wtedy obie firmy maja przechlapane delikatnie mowiac bo inne firmy jak Tesla, Lucid, Rivian, BYD czy nawet grupa VW - nie maja takich problemow ani skrupulow.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak tu kolega opluwał infotaiment od BMW, naśmiewał się a tu proszę pozytywna recenzja i to nie od byle kogo. Nawigacja, wskazania customizacja to jest przepaść na korząc BMW w porównaniu z tesla. Technologie hybrydowe to akurat bmw ma od toytoty wiec nie nazwał bym ich przestarzałymi. Ostatnio cos pisał ze chce nabyć i4 i ja się pytam po co ktoś kto tak pluje na to auto chce go kupić? Magia Premium czy mentalność złotych zębów się odzywa? Klient tesli który wciąż marzy o bmw….


Fajnie ze koledze pizza smakowała ale ja mam w zwyczaju jeść kiedy jestem głodny i mam ochotę a nie kiedy mi samochód karze…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...............Fajnie ze koledze pizza smakowała ale ja mam w zwyczaju jeść kiedy jestem głodny i mam ochotę a nie kiedy mi samochód karze…

To stwierdzenie "samochód karze" to jest w znaczeniu "kazać" - wydaje polecenia czyli "każe", czy w znaczeniu "kary" - wymierza karę czyli "karze"?

Bo czytając kolejne odpowiedzi trochę się już pogubiłem :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To z tego by wynikało, że Porsche czy BMW to już nie są premium jak są BEV :D Pewnie są za to karą.

Nie zrozumiales Slawomir a kolega slonik tlumaczyl juz to kiedys.

Porsche/BMW BEV jezdzi sie tylko po miescie - najlepiej okolice Monciaka czy Mielna, latte, jakas restauracja dobra - te klimaty.

Wtedy nie ma problemu z przymusowymi stopami na ladowanie --> ergo status Premium jest zachowany.

Tesla sie jezdzi w trasy i trzeba sie ladowac po pol godziny na ladowarkach DC i jesc kanapki z kielbasa z Leclerca w aucie --> ergo auto dla plebsu :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pol godziny na podładowanie, pół godziny na dojazd do ładowarki, pół godziny na poszukanie pensjonatu z gniazdkiem, pol godziny przez wolniejsza jazdę a może wyjadę z domu głodny bo za dwie godziny mam przymusowy postój albo po prostu zjem nadprogramowy posiłek który na pewno w brzuszek nie wejdzie. Komfort i wygoda pelna geba :cool2: redaktor ze spiders Web tez jakiś dziwny, ze narzeka bo przecież Adam niczym Cygan przemierzył tesla pół Europy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze



Smutno sie na takie rzeczy patrzy gdy rodzinne Mondeo "killuje" topowe super samochody.

Polecam caly kanal - koles robi swietne filmiki, ujecia pierwsza klasa :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pol godziny na podładowanie, pół godziny na dojazd do ładowarki, pół godziny na poszukanie pensjonatu z gniazdkiem, pol godziny przez wolniejsza jazdę a może wyjadę z domu głodny bo za dwie godziny mam przymusowy postój albo po prostu zjem nadprogramowy posiłek który na pewno w brzuszek nie wejdzie. Komfort i wygoda pelna geba :cool2: redaktor ze spiders Web tez jakiś dziwny, ze narzeka bo przecież Adam niczym Cygan przemierzył tesla pół Europy.

:cool2:


gdyby ten cały proces zajmował max 30min do pełnego ładowania, i można by na prawie każdej stacji...

w przypadku pojazdów użytkowych baterie dobiera się konkretnie pod profil jazdy, a w osobowych to d. zbita...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Smutno sie na takie rzeczy patrzy gdy rodzinne Mondeo "killuje" topowe super samochody.

Polecam caly kanal - koles robi swietne filmiki, ujecia pierwsza klasa :cool2:

Smutno, że nie przejechałeś się ze mną, to byś zrozumiał, dlaczego sam czas 0-100 czy tam 1/2mili nie ma znaczenia we włoskich autach ;)

Lamborghini pokazało Siana z supercapacitorem - następca Aventadora będzie go prawdopodobnie mieć w standardzie, a wtedy te auta dostaną kopa. Druga sprawa, że mogli porównać do SF90 tego Plaida, a nie do 10lat starej konstrukcji mikro firmy produkującej parę tys samochodów rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tesla Model 3 ma powstawać w 10 godzin, Volkswagen ID.3 w zakładach w Zwickau jest budowany ponad trzy razy dłużej, wymaga ponad 30 godzin!


https://elektrowoz.pl/auta/nadzwyczajne-zebranie-w-volkswagenie-prezesi-domagaja-sie-radykalnych-dzialan-zeby-walczyc-z-grunheide/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Smutno, że nie przejechałeś się ze mną, to byś zrozumiał, dlaczego sam czas 0-100 czy tam 1/2mili nie ma znaczenia we włoskich autach ;)

Lamborghini pokazało Siana z supercapacitorem - następca Aventadora będzie go prawdopodobnie mieć w standardzie, a wtedy te auta dostaną kopa. Druga sprawa, że mogli porównać do SF90 tego Plaida, a nie do 10lat starej konstrukcji mikro firmy produkującej parę tys samochodów rocznie.

Zaluje do tej pory i w 100% sie z Toba zgadzam, ze topowe osiagi w tych autach to tylko mala czesc zabawy, cala reszta polega na zupelnie innych rzeczach jak ekskluzywnosc, topowe materialy, abstrakcyjne predkosci maksymalne, podniesiona adrenalina i testosteron przy kazdej przejazdzce, postrzeganie innych na auto czy jego wlasciciela, budowanie swojego wizerunku poprzez posiadanie.

Co nie zmienia faktu, ze ten Plaid jednak odziera troche z godnosci supercary ze wzgledu na te swoje abstrakcyjne osiagi i tu chyba troche racji przyznasz? :>

No i przede wszystkim takimi autami jak Plaid buduje sie legende i wizerunek firmy bo nawet jak bedziesz mial bardzo szybkie auto to jednak "na swiatlach" ochota do "scigania sie" nie bedzie zbyt wielka i imho PR'owo to sie przeklada na olbrzymie pieniadze (bo hype) ;)


Co do Siana - matko swieta, w czerni wygladalby idealnie na auto dla Batmana :modlitwa:


lamborghini-sian-fkp-37.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tesla Model 3 ma powstawać w 10 godzin, Volkswagen ID.3 w zakładach w Zwickau jest budowany ponad trzy razy dłużej, wymaga ponad 30 godzin!

https://elektrowoz.pl/auta/nadzwyczajne-zebranie-w-volkswagenie-prezesi-domagaja-sie-radykalnych-dzialan-zeby-walczyc-z-grunheide/

Rozmowa prezesow grupy VW i "kryzysowe" spotkanie wirchuszki grupy - 120 topowych managerow.

https://www.torquenews.com/14335/elon-musk-manufacturing-will-be-teslas-long-term-competitive-strength


I kilka cytatow prezesa VW:

"Compared to Tesla and Chinese manufacturers VW is too expensive, slow, unproductive, and not competitive."


"If everything remains as it is, VW will no longer be competitive." - mowimy o najlepiej radzacej sobie grupie w produkcji EV na dzisiaj (poza Tesla)


"It is urgently necessary that a new course is set in Wolfsburg. Future competition with Tesla's new Giga factory will be brutal. The electric car pioneer sets new standards in car production."


"A Model 3 is built in 10 hours, more than 3 times as fast as a VW ID.3 in Zwickau. This puts Tesla in another dimension in terms of productivity and profitability."


"In the end, it's also about the jobs we have here. Mr. Diess or the Supervisory Board or the employee representatives don't decide about the jobs. It is the customer who decides, and the customer buys the product that offers more quality, more features for a better price." - i teraz porownajcie to z prezesem BMW, ktory powiedzial tydzien temu, ze BMW odklada elektromobilnosc o 5 lat bo specjalisci BMW od silnikow spalinowych musza miec gdzie pracowac i ze to jest ich odpowiedzialnosc za tych ludzi :roll:


"That's why we have to take up the fight, attack and not let Grünheide ruin our location." - prezes grupy produkujacej najwiecej aut na swiecie rozumie co sie dzieje, cos o czym pisze w tym watku ddo znudzenia od 2 lat :roll: Ale specjalisci na forum i tak powiedza - ta wycena Tesli 10x wieksza od BMW to banka spekulacyjna i wydmuszka :norty:


Tesla w tym kwartale wyprodukowala 240 tys aut - z raptem 2 fabryk - to jest przepustownosc 1 miliona aut rocznie na dzis.

https://elektrowoz.pl/auta/tesla-z-kolejnym-rekordem-241-300-samochodow-dostarczonych-w-ciagu-iii-kwartalu-2021/

Kolejne 2 fabryki sa na ukonczeniu i w przyszlym roku kwartalnie beda pewnie klepac juz okolo 0,5M aut rocznie - czyli podobnie/wiecej od BMW (~2M rocznie).


Do 2025r i premiery Neue Klasse to tu nie bedzie co zbierac wg mnie - w chwili gdy Tesla upora sie z premiera Cybertrucka w USA i przede wszystkim auta za ~25k USD czyli w okolicach 140-150k PLN na Europe - to bedzie rzez niewiniatek wsrod tradycyjnych producentow motoryzacyjnych.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, ze ten Plaid jednak odziera troche z godnosci supercary ze wzgledu na te swoje abstrakcyjne osiagi i tu chyba troche racji przyznasz? :>

Oczywiście - przyspieszenie Plaida miażdży sporo supercarów - 1/4 zrobione w ok 9.2s to czas rewelacyjny. Tylko pamiętaj, że dla przykładu 20 letnia Honda Civic FWD robi ćwiartkę w 7.6s: https://www.motor1.com/news/129113/honda-civic-fwd-quarter-mile-record/

I czy to znaczy, że wszyscy właściciele Lambo/Ferrari/McLarenów rzucili się na Civica? :D


Z mojej strony, ostatnie dwa auta jak kupowałem, pomimo że w tym budżecie mogłem mieć szybsze, celowo wybrałem wolniejsze (np. jedyne 8.5s do 0-200), bo nie to było najważniejsze. Ja rozumiem, że nawet jak wydam majątek na najszybsze auto dziś, to za miesiąc, kwartał czy rok wyjdzie 5-10 aut szybszych i tak, więc lepiej skupić się na innych elementach.


Tylko w sumie to chyba i tak bez sensu w tym temacie, bo celem Tesli jest być Toyotą aut osobowych, a nie marką supercarów. Toyota też wypuściła LFA czy inne ciekawostki, jednak nie to było sensem marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tesla Model 3 ma powstawać w 10 godzin, Volkswagen ID.3 w zakładach w Zwickau jest budowany ponad trzy razy dłużej, wymaga ponad 30 godzin!

https://elektrowoz.pl/auta/nadzwyczajne-zebranie-w-volkswagenie-prezesi-domagaja-sie-radykalnych-dzialan-zeby-walczyc-z-grunheide/

Rozmowa prezesow grupy VW i "kryzysowe" spotkanie wirchuszki grupy - 120 topowych managerow.

https://www.torquenews.com/14335/elon-musk-manufacturing-will-be-teslas-long-term-competitive-strength


I kilka cytatow prezesa VW:

"Compared to Tesla and Chinese manufacturers VW is too expensive, slow, unproductive, and not competitive."


"If everything remains as it is, VW will no longer be competitive." - mowimy o najlepiej radzacej sobie grupie w produkcji EV na dzisiaj (poza Tesla)


"It is urgently necessary that a new course is set in Wolfsburg. Future competition with Tesla's new Giga factory will be brutal. The electric car pioneer sets new standards in car production."


"A Model 3 is built in 10 hours, more than 3 times as fast as a VW ID.3 in Zwickau. This puts Tesla in another dimension in terms of productivity and profitability."


"In the end, it's also about the jobs we have here. Mr. Diess or the Supervisory Board or the employee representatives don't decide about the jobs. It is the customer who decides, and the customer buys the product that offers more quality, more features for a better price." - i teraz porownajcie to z prezesem BMW, ktory powiedzial tydzien temu, ze BMW odklada elektromobilnosc o 5 lat bo specjalisci BMW od silnikow spalinowych musza miec gdzie pracowac i ze to jest ich odpowiedzialnosc za tych ludzi :roll:


"That's why we have to take up the fight, attack and not let Grünheide ruin our location." - prezes grupy produkujacej najwiecej aut na swiecie rozumie co sie dzieje, cos o czym pisze w tym watku ddo znudzenia od 2 lat :roll: Ale specjalisci na forum i tak powiedza - ta wycena Tesli 10x wieksza od BMW to banka spekulacyjna i wydmuszka :norty:


Tesla w tym kwartale wyprodukowala 240 tys aut - z raptem 2 fabryk - to jest przepustownosc 1 miliona aut rocznie na dzis.

https://elektrowoz.pl/auta/tesla-z-kolejnym-rekordem-241-300-samochodow-dostarczonych-w-ciagu-iii-kwartalu-2021/

Kolejne 2 fabryki sa na ukonczeniu i w przyszlym roku kwartalnie beda pewnie klepac juz okolo 0,5M aut rocznie - czyli podobnie/wiecej od BMW (~2M rocznie).


Do 2025r i premiery Neue Klasse to tu nie bedzie co zbierac wg mnie - w chwili gdy Tesla upora sie z premiera Cybertrucka w USA i przede wszystkim auta za ~25k USD czyli w okolicach 140-150k PLN na Europe - to bedzie rzez niewiniatek wsrod tradycyjnych producentow motoryzacyjnych.

 

nie chcę bronić VW, bo sam na nie nadaję. Ale jak sie spojrzy na specyfikację procesów produkcji i kontroli jakości to wiadomo skąd te 3 razy dłuższy czas produkcji...

Inna sprawa że zobaczymy jak to będzie z Tesla w Brandenburgii gdy zderzy sie z niemiecką rzeczywistością... zresztą już się zderzył :D - wciąż nie ma pozwolenia na budowę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.