Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Najlepiej sprzedającym się brandem jest vw.

I wyglada tez, ze najlepiej dokladajacym do interesu 😄

Akcje zjechaly w 4 lata z 300 do 100 euro pomimo wyplacanej dywidendy 6%, PE na poziomie ~6 a nikt tego kijem nie chce tykac 😄

Wycena firmy circa jak 20 lat temu, inflacja przez ten czas zezarla pewnie z 70% wyceny dzisiejszych akcji, nawet mi sie nie chce liczyc.

Ale hej, bal trwa dopoki gra muzyka 😄

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ach @adamjttk długo nie musiałem czekasz aż ktoś z cena akcji wyleci. To że „inwestorzy” tesli są całkowicie odklejeni jak widać nie ma wielkiego wpływu na jakość produktu i ilości sprzedaży. Przypomnisz jaki jest zysk do wyceny firmy dla tesli?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nowe funkcje w Macan Ev dla roku modelowego 2026, w tym kluczyk w telefonie oparty o UWB. Fajna funkcja zapamiętania 5 wjazdów parkingowych np do garażu, w pracy itp i automatyczne parkowanie. No i najważniejsze - będą gry, więc @adamjttk może też się skusi jak mu Tesla się znudzi.

https://newsroom.porsche.com/en_US/2025/products/updated-model-year-2026-macan-electric.html

Ciekawe czy obecnym użytkownikom Macan udostępnione będzie w ramach ota czy obejdą się smakiem. Nie wiem czy tam hardware nie musi być domontowany do obsługi UWB. 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Nowe funkcje w Macan Ev dla roku modelowego 2026, w tym kluczyk w telefonie oparty o UWB. Fajna funkcja zapamiętania 5 wjazdów parkingowych np do garażu, w pracy itp i automatyczne parkowanie. No i najważniejsze - będą gry, więc @adamjttk może też się skusi jak mu Tesla się znudzi.

https://newsroom.porsche.com/en_US/2025/products/updated-model-year-2026-macan-electric.html

Ciekawe czy obecnym użytkownikom Macan udostępnione będzie w ramach ota czy obejdą się smakiem. Nie wiem czy tam hardware nie musi być domontowany do obsługi UWB. 

Fajna opcja i ani słowa o tym że model 2025 będzie miał aktualizację. Znając pazerność Porsche pokażą środkowy palec obecnym użytkownikom. Za dwa lata wymienią sobie z nowym leasingiem tak aby biznes się kręcił. 

Moja TMS jest obecnie mimo prawie 60tyś km dużo lepszym samochodem niż ją odbierałem w roku 2023 właśnie poprzez aktualizację, które są bagatela darmowe 🙂

Zmiany w modelu TMS tylko z tego roku, za Chat GPT. To taka mała drobnostka. Niby pierdoły ale samochód jest cały czas aktualny, gdzie w Porsche nawet map za darmo nie zaktualizują. Może rynek wymusi i się to zmieni.

a) Wiosna 2025 – duża aktualizacja

Wiosną 2025 Tesla wypuściła obszerną aktualizację OTA dla Model S (i innych modeli), z kluczowymi nowościami:

  • Adaptacyjne reflektory (High Beams) sterowane software’owo — wygaszanie poszczególnych „pikseli” reflektorów, by nie oślepiać innych kierowców The VergeTop Speed.

  • Widok martwego pola: transmisja z kamer bocznych (B-pillar) na panel przy kierowcy The VergeTop Speed.

  • Dashcam/Sentry Mode – rejestracja z kamer bocznych (6 zamiast 4) oraz nowy układ siatki w przeglądarce nagrań The VergeTop Speed.

  • Alternative Trip Plans: trasowanie z opcjami: najszybsza, najmniej przystanków, z najlepszymi udogodnieniami (restauracje, sklepy itp.) The VergeTop Speed.

  • Zachowanie wysokości bagażnika (trunk/frunk) zależnie od lokalizacji (np. niski garaż) The VergeEONMSK News.

  • USB-C i bezprzewodowe ładowanie zawsze-on oraz automatyczne łączenie z hotspotem bez Premium Connectivity The VergePCauto.

  • Zasilanie akcesoriów po zamknięciu pojazdu (Accessory Power On) przy baterii powyżej 20 % PCautoEONMSK News.

b) Na początku 2025 (wersja 2025.2)

Kilka praktycznych udogodnień:

  • Przygotowanie baterii pod szybkie ładowanie (third-party chargers) – automatyczne pre-conditioning ﹣ wcześniej dostępne tylko w Europie, teraz także w USA Shop4TeslaNotatesla App.

  • Dźwięk ostrzegawczy przy cofaniu (rear cross-traffic chime) Shop4Tesla.

  • Hands-free otwieranie frunk i trunk (również dla Androida, jeśli telefon obsługuje UWB) Shop4Tesla.

  • Wyświetlanie pogody na trasie – pogoda na wszystkich punktach trasy Shop4TeslaReddit.

c) Pod koniec 2024 – Holiday Update + wersje 2024.x

  • Widok 3D otoczenia podczas parkowania (bird’s-eye view) oraz gry na tylnym ekranie (LAN Party), wsparcie dla kontrolerów PS4/PS5, custom lock sounds (np. dźwięk kozła) YouTube.

  • Sentry Mode magazynuje nagrania z nowych kamer, nowe funkcje w trybie serwisowym (Service Mode), jak kalibracja portu ładowania, tryb „signal viewer” itp. Notatesla App+1.

  • Wersja 2024.26 (czerwiec/lipiec 2024): Amazon Music, YouTube Music, Parental Controls (ograniczenia prędkości), sub-destynacje w nawigacji (np. terminal), prognoza pogody i jakość powietrza, nowe panele klimatyzacji, aplikacje game updates (Battle of Polytopia, Vampire Survivors) Reddit.

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To niewątpliwie zaleta Tesli ze dodaje więcej takich drobiazgów - niby małe a cieszy. Takie rozdawanie cukierków w trakcie eksploatacji. Może niemieccy producenci też kiedyś więcej będą dodawać, bo teraz się zdarza ale sporadycznie.

Jednak dla mnie to nie jest żaden game changer i mały wpływ na moją decyzję zakupową by miało, a już bardzo daleki bym był od sformułowania że auto jest lepsze niż 2 lata temu 🙂 Gdyby było lepsze, to powinieneś móc sprzedać je drożej niż kupiłeś 😉 inaczej to samooszukiwanie się poprawiające jedynie nastrój właściciela. 

Opublikowano
10 minut temu, BMFun napisał(a):

To niewątpliwie zaleta Tesli ze dodaje więcej takich drobiazgów - niby małe a cieszy. Takie rozdawanie cukierków w trakcie eksploatacji. Może niemieccy producenci też kiedyś więcej będą dodawać, bo teraz się zdarza ale sporadycznie.

Jednak dla mnie to nie jest żaden game changer i mały wpływ na moją decyzję zakupową by miało, a już bardzo daleki bym był od sformułowania że auto jest lepsze niż 2 lata temu 🙂 Gdyby było lepsze, to powinieneś móc sprzedać je drożej niż kupiłeś 😉 inaczej to samooszukiwanie się poprawiające jedynie nastrój właściciela. 

Lepsze w tym sensie że dostajesz funkcjonalności których nie miałeś w momencie zakupu i nikt nie woła o kase za te funkcjonalności jak to jest w przypadku wielkiej trójcy.

Wiem, że w tym roku samochodu nie zmienię bo nie ma na co :-). Poczekam na iX5 oraz Cayenne elektryczne i wtedy zdecyduję. Mam nadzieję, że wypuszczą coś fajnego wartego zakupu. 

W tym miesiącu zrobiłem odstępstwo od reguły i za oszczędności na paliwie kupiłem trochę Elli Lilly i Novo Nordisk zamiast Tesli, była super promocja na akcje 😉 

image.png.71c703f994d9b20000dd18297ed4cf40.png

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano

Przeciez Tesli (która sprzedażowo ma w zasadzie 2 modele) na drogach jest więcej, niż elektrycznych BMW+Audi+Volkswagenów i Mercedesów wszystkich razem wziętych. 

Nowa Y rozwala system, zarówno LR AWD ( 229 za kompletne auto z 4Y gwarancją i do tego promo leasing 0.99% ) jak i nowa Performance (pokaż słoniątko cukiereczku SUVa BMW/Audi/Mercedesa elektrycznego tej wielkości z takimi osiągami ( 3.5 0-100 km/h ) i wyposażeniem, no pokaż cenę to podyskutujemy). 

Ja tam mam w dupie jak jeleń płacić za to samo 400-500 tys zł bo ma logo BMW, do tego jakieś horrendalne koszty serwisu, rozszerzeń gwarancji, pakiety serwisowe itd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, Exposito napisał(a):

Ja tam mam w dupie jak jeleń płacić za to samo 400-500 tys zł bo ma logo BMW, do tego jakieś horrendalne koszty serwisu, rozszerzeń gwarancji, pakiety serwisowe itd.

Nie jestes po prostu klientem premium.

Jakby Cie bylo STAC, to bys takim premium jezdzil na przyklad:

(szczegolnie ostatnie zdjecie rozbija bank, to juz nie jest nawet smieszne - proponuje powiekszyc i sie przypatrzec - to jest "jakosc" ala Golf IV/pierwsza Octavia)

8fcd73ce-f76a-4990-bb29-fd750a3d6b65

b52649e4-f84b-4ae7-b399-dd035fed1880

 

33ac1a0e-7340-446d-81b0-6d93f1734bd6

108ed67a-ecfe-4c20-bf2a-768b6f3208fb

 

dzisiaj po premium i niemiecka jakosc to juz chyba tylko do Porsche mozna isc:

a2147625-4eda-44b1-97f4-477ee522e184

66d58cd9-f5f9-4d55-833d-762b324277b0

 

 

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

Opublikowano

W BMW 5 G60 540d jak zobaczyłem plasticzane, brzydkie przyciski od opuszczania szyb albo pojedyńcze szyby i to w aucie za 400 tys zł to sorry, ale dziękuję. Za to w opcji piękne pakiety serwisowe,gwarancyjne za krocie + co chwila na wymiane oleju 0w20 za jedyne 1000-1200 zł to sorry, ale żadne to premium. W BMW 3 G20 M340i za 350 tys zł noga uderza o najtańszy w wykonaniu tunel centralny plastikowy, po co obić go czymś miękkim, a dźwięk zamykania drzwi jak w Octavii, polecam sprawdzić, zero premium tam.

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, adamjttk napisał(a):

Nie jestes po prostu klientem premium.

Jakby Cie bylo STAC, to bys takim premium jezdzil na przyklad:

(szczegolnie ostatnie zdjecie rozbija bank, to juz nie jest nawet smieszne - proponuje powiekszyc i sie przypatrzec - to jest "jakosc" ala Golf IV/pierwsza Octavia)

8fcd73ce-f76a-4990-bb29-fd750a3d6b65

b52649e4-f84b-4ae7-b399-dd035fed1880

 

33ac1a0e-7340-446d-81b0-6d93f1734bd6

108ed67a-ecfe-4c20-bf2a-768b6f3208fb

 

Dla porównania wg slonika, plebejska marka z tunelem środkowym i budzetowym wnętrzem. Przeciez na ten tunel środkowy w Audi nie da się patrzeć. Dosłownie Dacia Logan.

Mnie obecnie zdecydowanie nie stać mentalnie na takie premium.

 

image.thumb.png.fddd81fdf03cac7a7624fca07d746aaf.png

image.thumb.png.2bfca6ca43b96de786f876b945832208.png

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Jac3kBMW napisał(a):

Przeciez na ten tunel środkowy w Audi nie da się patrzeć. Dosłownie Dacia Logan.

Niemcy odlecieli z tymi oszczednosciami, te auta potrafia 400k-500k PLN kosztowac a ten tunel naprawde wyglada jak z Dacii.

Dla porownania z TM3 RWD, ktora kosztuje 150k PLN po dotacjach, wtf?

108ed67a-ecfe-4c20-bf2a-768b6f3208fb

b4d22d35-a15a-41ab-92df-eb42554281cc

 

2 godziny temu, Exposito napisał(a):

W BMW 5 G60 540d jak zobaczyłem plasticzane, brzydkie przyciski od opuszczania szyb

@BMFun pisal ze to drobnostka i sie czepiam dla czepiania 😉

Chyba nie tylko ja sie czepialem bo naprostowali temat szybko, nie razi tak juz w oczy

image.jpeg

 

2 godziny temu, Exposito napisał(a):

W BMW 3 G20 M340i za 350 tys zł noga uderza o najtańszy w wykonaniu tunel centralny plastikowy

Ja sie handlowca przed zakupem o ta konkretna pierdole dopytywalem bo kolega kupil przedliftowe M340i i rzeczywiscie jest tam kawalek twardego plastiku <facepalm>

Nawet w mojej F20 sprzed 13 lat byla tam miekka poduszeczka..

I musze powiedziec, ze w i4 M50 jest ok, wsadzili kawalek jakiejs pianki obszytej skaja i noga ma gdzie spoczac wzglednie komfortowo. Handlowiec mi to dumny pokazywal przy odbiorze auta rotfl 😄

2 godziny temu, Exposito napisał(a):

a dźwięk zamykania drzwi jak w Octavii, polecam sprawdzić, zero premium tam.

A tu niestety w i4 tez jest lipa, dzwiek pusty jakby tam w srodku drzwi byl tylko kawalek blachy, wstyd dla marki, dzwiek zamykania nowej TM3 jest o niebo lepszy, drzwi zamykaja sie z przyjemnym, "ciezkim" i solidnym dzwiekiem.

Do tego w nowych TM3/TMY w drzwiach jest taki stalowy bolec ktory przy zamykaniu drzwi usztywnia cale nadwozie (chowa sie w podwoziu)  --> handlowiec mi opowiadal ze to jest "safety feature", w przypadku uderzenia bocznego masz duzo mniejsze szanse na powazne obrazenia bo ten skobel bierze na siebie czesc sily uderzenia i nie pozwala sie drzwiom odksztalcic

Zrzut-ekranu-2025-08-30-200735.jpg

 

To sa detale ktore Tesla usprawnia i mi sie to podoba - lepsze swiatla, wentylacja foteli, lepsze wyciszenie, zawieszenie, lepszy dzwiek zamykania drzwi --> widac ze mozdza tam w biurze co tu sie da usprawnic.

 

BTW - czy ktos jeszcze narzeka np na oparte na kamerach czujniki parkowania w Teslach?

Bo ja uzytkuje je w TMY, w i4 sa normalne czujniki na dzwiek i powiem szczerze zero roznicy w praktyce.

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Faktem jest, że jakość materiałów w BMW spadła, ale pisanie tutaj że to poziom Dacii Logan to jest trollowanie fanów Tesli w czystej postaci. Przejechałem w tym roku łącznie 3 tygodnie 520d zastępczym oraz 530i wypożyczonym na wakacjach i muszę powiedzieć że polubiłem to auto i nawet wizualnie mi się podoba. Jakość materiałów zauważalnie słabsza niż w moim g05, ale o niebo lepsza niż w TMY i TMS którymi jeździłem. Szczerze mówiąc poważnie bym się zastanawiał czy nie wolalbym się męczyć z mniejszą baterią i5 m60 za promocyjne 350-400k niż kupować TMS z dużo lepszym zasięgiem. O TM3/Y nie wspominając. Jeśli ktoś nie widzi różnicy w wyciszeniu, komforcie, to niech kupuje Teslę i cieszy się że zaoszczędził $$$, ale niech nie obrzydza wyboru innych i niech nie pisze “obiektywnej” prawdy, że niemieckie samochody to poziom Dacii i wogole skok na kasę i jelenie kupują.

Ja zdania nie zmienię - Tesla przekonuje mnie tylko osiągami, ekonomia i niską ceną zakupu. Kierując się głównie tymi kryteriami bym ją rozważał, w przeciwnym razie wybrałbym wiele fajniejszych aut.

Obsmiewane tutaj sq6 - jest dużo ładniejsze od Tesli auto, materiały wg mnie lepsze. Mnie odpycha jedynie w tym aucie design wnętrza, który zupełnie mi nie odpowiada. Z zewnątrz bardzo ładne auto. 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Do tego w nowych TM3/TMY w drzwiach jest taki stalowy bolec ktory przy zamykaniu drzwi usztywnia cale nadwozie (chowa sie w podwoziu)  --> handlowiec mi opowiadal ze to jest "safety feature", w przypadku uderzenia bocznego masz duzo mniejsze szanse na powazne obrazenia bo ten skobel bierze na siebie czesc sily uderzenia i nie pozwala sie drzwiom odksztalcic

Zrzut-ekranu-2025-08-30-200735.jpg

 

To sa detale ktore Tesla usprawnia i mi sie to podoba - lepsze swiatla, wentylacja foteli, lepsze wyciszenie, zawieszenie, lepszy dzwiek zamykania drzwi --> widac ze mozdza tam w biurze co tu sie da usprawnic.

Doświadczony inżynier, a takie ściemy handlowców powtarzasz. Gdybys usłyszał to w salonie BMW to byś po handlowcu suchej nitki tu nie zostawił. Przecież to naginanie praw fizyki ze taki dzyndzel wpływa na bezpieczeństwo.

Jakbym był złośliwy, to bym napisał że dorobili go po masowym odpadaniu dachów i drzwi, jako zabezpieczenie żeby nie wypadały z zawiasow. O nie, jednak napisałem to 🙂 

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, BMFun napisał(a):

Faktem jest, że jakość materiałów w BMW spadła, ale pisanie tutaj że to poziom Dacii Logan to jest trollowanie fanów Tesli w czystej postaci. Przejechałem w tym roku łącznie 3 tygodnie 520d zastępczym oraz 530i wypożyczonym na wakacjach i muszę powiedzieć że polubiłem to auto i nawet wizualnie mi się podoba. Jakość materiałów zauważalnie słabsza niż w moim g05, ale o niebo lepsza niż w TMY i TMS którymi jeździłem. Szczerze mówiąc poważnie bym się zastanawiał czy nie wolalbym się męczyć z mniejszą baterią i5 m60 za promocyjne 350-400k niż kupować TMS z dużo lepszym zasięgiem. O TM3/Y nie wspominając. Jeśli ktoś nie widzi różnicy w wyciszeniu, komforcie, to niech kupuje Teslę i cieszy się że zaoszczędził $$$, ale niech nie obrzydza wyboru innych i niech nie pisze “obiektywnej” prawdy, że niemieckie samochody to poziom Dacii i wogole skok na kasę i jelenie kupują.

Ja zdania nie zmienię - Tesla przekonuje mnie tylko osiągami, ekonomia i niską ceną zakupu. Kierując się głównie tymi kryteriami bym ją rozważał, w przeciwnym razie wybrałbym wiele fajniejszych aut.

Obsmiewane tutaj sq6 - jest dużo ładniejsze od Tesli auto, materiały wg mnie lepsze. Mnie odpycha jedynie w tym aucie design wnętrza, który zupełnie mi nie odpowiada. Z zewnątrz bardzo ładne auto. 

Z designu modelu G60 nawet BMW się wycofuje i na szybko chcą zrobić lifting dostosowując go do Neue Klasse.

Gdybyś się zdecydował teraz na M5 to okaże się, że model będzie jeszcze świeży nie więcej niż 2 lata. 

Seria G60 w wersji elektrycznej to przecież niewypał pod każdym względem, ani fajnej baterii ani szybkich mocy ładowania ani efektywności. Tak zwane niemieckie premium, które być może zreaktywuje się od prawdziwego Neue Klasse. 

Przecież zwykła KIA bije i5 pod każdym względem, ani to nie ma osiągów ani baterii. Wstyd dla takiej marki, że nie potrafili zrobić do serii 5 baterii 100kw

Baku powiedział trochę prawdy to dostał bana na park prasowy. Tak można dzisiaj polegać na recenzjach Youtuberow. W sumie on nie pierwszy dostał bana od BMW 🙂

https://www.bmwblog.com/2025/07/08/bmw-5-series-facelift-drops-neue-klasse-design/

 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano
4 godziny temu, Exposito napisał(a):

Za to w opcji piękne pakiety serwisowe,gwarancyjne za krocie + co chwila na wymiane oleju 0w20 za jedyne 1000-1200 zł to sorry, ale żadne to premium

@BMFun Jak tak uczciwie popatrzysz na warunki zakupu Tesli i procedur serwisowych to cennik BMW i innych niemieckich marek premium to obecnie wygląda jak lichwa. Gdybyś przy piwie posiedział z jakimś kierownikiem lub dyrektorem od dealera z ww marek premium to dokładnie powiedziałby Ci to samo. 

Zobacz jak wygląda Chińskie premium i porównaj to do obecnych modeli Audi czy BMW a nawet Porsche. Jeszcze chwila i przywiązanie europejczyków do znaczków minie, zaczną wybierać poprostu lepszą chińską jakość.

https://www.auto-swiat.pl/testy/pierwszy-test-denzy-z9-gt-potrafi-to-czego-nie-umieja-niemieckie-samochody/b1z44z9

Takich klientów jak slonik, którzy muszą się lansować Balenciagą i sa przywiazani do marki będzie coraz mniej. 

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

FYI e46 już miało w takiej czy innej postaci te zaczepy w drzwiach wchodzące w przedłużenia słupków w ramę.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 minut temu, Ponta napisał(a):

FYI e46 już miało w takiej czy innej postaci te zaczepy w drzwiach wchodzące w przedłużenia słupków w ramę.

Dokładnie tak. To jest we wszystkich BMW, mercedesach i innych, tylko tam są one ładnie schowane, a nie jak w Tesli wystający bolec. Ich główna rola to stabilizacja drzwi przy zamknięciu i zmniejszanie ryzyka otwarcia w razie wypadku a nie przyjmowanie na siebie siły uderzenia.

Z innej beczki - obejrzałem film Bjorna z TMY Performance i muszę przyznać że nawet całkiem całkiem wygląda w tej wersji. Niektórych  z pewnością rażą plebejskie pasy świetlne, projektorowe dywany świetlne czy ambientowe oświetlenie. Człowiek jak na to patrzy to ma wrażenie że gdzieś to już widział w plebejskich niemieckich markach 😜 No, ale pewnie to złudzenie, bo to wszyscy od Tesli kopiują tylko.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, BMFun napisał(a):

Faktem jest, że jakość materiałów w BMW spadła, ale pisanie tutaj że to poziom Dacii Logan to jest trollowanie fanów Tesli w czystej postaci.

Pisalem KONKRETNIE o tunelu srodkowym z tylu w Audi A6 etron

Nie o BMW, nie o calym samochodzie.

Dla mnie to jest poziom Dacii/Golfa IV

15 godzin temu, BMFun napisał(a):

Przecież to naginanie praw fizyki ze taki dzyndzel wpływa na bezpieczeństwo.

Nie masz pojecia o fizyce i mechanice najwyrazniej.

Pozostan przy kompilowaniu kodu.

15 godzin temu, Jac3kBMW napisał(a):

Seria G60 w wersji elektrycznej to przecież niewypał pod każdym względem, ani fajnej baterii ani szybkich mocy ładowania ani efektywności.

Amen. To auta to gowno w najczystszej postaci, za 3 lata nikt nie bedzie pamietal ze wogole istnialo. Zupelnie jak iX3

-------------------

Ale najlepszy i tak bedzie nowy GUI w kolejnych modelach BMW

Przyciski haptyczne na kierownicy (nasrane chyba ze 20 jak w Peugeot), do tego brak licznikow tylko podszybie jak w Citroen Xsara

Za 5 lat ludzie beda pisac ze obecna seria BMW to byl szczyt ergonomii i designu i top jakosciowy materialow haha 😄😄 

Czekam w dalszym ciagu az usuna skorzana tapicerke i czujniki parkowania jak Tesla, oj fani marki beda sie musieli nagimnastykowac z tlumaczeniem producenta 😛

Zrzut-ekranu-2025-08-31-131441.jpg

 

-------------

2 godziny temu, Ponta napisał(a):

FYI e46 już miało w takiej czy innej postaci te zaczepy w drzwiach wchodzące w przedłużenia słupków w ramę.

Tak, masz racje. E46 i E90 mialy jeszcze te bolce.

A pozniej juz z gorki, w F30 i G20 oszczednosci i bolcow nie ma.

Malo kto takie detale zauwaza a ksiegowi pracuja 24/7 zeby obnizyc koszty.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Rufio napisał(a):

Nie ogarniam po co BMW czy Audi robią wysokie ceny katalogowe.

Żeby polechtac kupującego, ze kupil auto o wartości niby 360 tys za 260  tys??

No bo to takie "premium", 250k PLN za 5m swieza limuzyne limuzyne segmentu E by nie wygladalo zbytnio dobrze (politycznie) w portfolio marki.

A jednoczesnie za 350k PLN pies z kulawa noga tego kupowac nie chce, ludzie glosuja portfelem wiec sytuacja patowa ktora sie skonczy smiercia naturalna modelu.

Ta konkretna wersja to wogole jakas fundamentalna bzdura, na jej zenujaca sprzedaz sklada sie sporo czynnikow:

- sedany ogolnie umieraja na rzecz suv

- elektryki sa na cenzurowanym w EU na chwile obecna

- bateria 80kWh  w segmencie E to swietny dowcip BMW

- kupowanie 5m dostojnej limuzyny premium segmentu E zeby na trasie ladowac sie co 200km to zart

- kupowanie 350KM limuzyny bez AWD to zart na dzis gdy auta o polowe tansze maja to AWD

- na trase sie nie nadaje, na miasto za duze

- po przejechanych 200km ladowanie 35min na autostradzie

- w srodku bieda az piszczy jak na segment E

------------------

Jeszcze do tego sie odniose 😄

4 godziny temu, BMFun napisał(a):

To jest we wszystkich BMW, mercedesach i innych, tylko tam są one ładnie schowane, a nie jak w Tesli wystający bolec.

Pokazesz mi ten "bolec" np w i4 M50? Moze byc nawet "ladnie schowany" 😄

A co do estetyki. W nowym Huracanie tez oszczedzaja?

Zrzut-ekranu-2025-08-31-151121.jpg

Tak patrze ze w 992 tez oszczednosci nastapily. Czy moze drzwi jak w Tesli potrafily odpadac? 😄 (chyba juz wyedytowales te glupotki widze :P) 

Zrzut-ekranu-2025-08-31-153438.jpg

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Widzę nie było mnie tu parę godzin to najazd trolli tesli level hard. Jeden kupił auto za ponad 400k i michę klepie że ma chata, światła adaptacyjne, kamery 360 itd… ja to wszystko mam w Mercedesie od pierwszego dnia zakupu, lol. Tak samo jak gry czy jakiś gownkany YouTube, Apple Music (ze spatial audio) itd…

obsikiwanie baterii w i5, tymczasem Tmy czy tm3 na tle nowych konkurentów ma na dziś dzień najmniejszą baterię w klasie, tak samo jak jeżdżący trup e postaci tmx, Tms z ładowaniem z przed 10 lat, gorszym od pięcioletniej Kia czy hyundai i najmniejszą w klasie mikrobateria. Dziś przy aucie o takich wymiarach 108 kWh to jest standard a nie jakieś śmieszne 95. Wcale  się nie dziwię że nikt tego nie chce i chiński ekran z tyłu za pół dolara sytuacji nie zmieni.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie będę się wdawał w babranie się w błocie o tym czy znam fizykę, powinienem się zająć kompilacją kodu oraz czy edytowałem posty, bo pokonasz mnie doświadczeniem.

Odniosę się tylko do obśmiewania BMW i5, które jest fajnym autem mimo że ma zdecydowanie za małą baterie 82kWh vs 95-100kWh, która przystoi w tej klasie. To główna wada tego auta. Nie rozumiem jedynie hipokryzji fanbojow Tesli, którzy przekonują ze czas ładowania nie jest istotny, gdy mowa o słabych czasach w Tesli. Wtedy przekonują że 2 dni w roku to nie przeszkadza żeby się w trasie przemęczyć, a dzięki temu 363 dni w roku auto cieszy ładowane z gniazdka.

Serio wydłużenie czasu podróży o 15-30min 1-2 razy w roku to deal breaker? Wpadacie w pułapkę własnych argumentacji i obnażacie skrajną stronniczość swoich opinii. Zdecydujcie się czy ładowanie w trasie elektryka to game changer czy nie? @Jac3kBMW o ile rocznie wydłużyłby się czas podróży Twoich tras gdybyś jeździł BMW i5 m60 ? Kawa na ławę  podaj szacunkowe długości tras, czasy na ładowarkach Tesla i liczbę tych tras.

A na deser - klienci głosują portfelem na przykładzie danych z USA:

Sprzedaz samego modelu BMW i5 w 2024 to prawie 9tys sztuk i ok 15tys szt BMW ix.

Globalna (globalna, nie USA) sprzedaż other models (Cybertruck, Model S, Model X) to 85tys. Szacuje się że Cybertruck sprzedano ok 40-50tys. Czyli globalna (!) sprzedaż Model S i X, to jakieś 35-45tys sztuk, co brzmi słabo jak na tak świetne auta, gdy BMW sprzedaje 26tys BMW i5/iX w samych Stanach Zjednoczonych!

https://www.press.bmwgroup.com/usa/article/detail/T0447290EN_US/bmw-of-north-america-reports-q4-2024-u-s-sales-results-sets-new-benchmarks-for-annual-sales-and-bev-sales

image.thumb.jpeg.b04c768d78d85156ea0091222a6fd5df.jpeg

 

 

 

 

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Byłem w weekend na weselu. Kuzynka żony  ma służbowe tmy long range, natomiast jej mąż ma firmę i ma częste wyjazdy po Polsce. Zdążylo mu się kilka razy wziąć od żony tmy i właśnie zmienia auto. Powiedział że nie kupi nic innego jak diesla. Przy jego wyjazdach, gdzie wyjeżdża rano i wraca wieczorem to jest 1.5 godziny w plecy w ciągu dnia. Klnal też na suv w Polsce. Kilka razy czekał w dosyć długich kolejkach, raz czekał nawet prawie 40 minut w Ząbkach pomimo kilkunastu stanowisk. Ot mit i powtarzany bełkot vs real life experience.

 

 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
47 minut temu, słonik40 napisał(a):

Byłem w weekend na weselu. Kuzynka żony  ma służbowe tmy long range, natomiast jej mąż ma firmę i ma częste wyjazdy po Polsce. Zdążylo mu się kilka razy wziąć od żony tmy i właśnie zmienia auto. Powiedział że nie kupi nic innego jak diesla. Przy jego wyjazdach, gdzie wyjeżdża rano i wraca wieczorem to jest 1.5 godziny w plecy w ciągu dnia. Klnal też na suv w Polsce. Kilka razy czekał w dosyć długich kolejkach, raz czekał nawet prawie 40 minut w Ząbkach pomimo kilkunastu stanowisk. Ot mit i powtarzany bełkot vs real life experience.

 

 

Myślisz, że ktoś się nabiera na te Twoje bajeczki?

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.