Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Tycan GTS, którym jezdzi Daniel Grzyb po doposażenie wyszedł 1 mln zł.

Taycan jest dużo wyżej wyceniany. Ja pisałem o Macan Turbo. W Taycan bazowa wersja Turbo S to już prawie 1m. Natomiast na Taycany zeszłoroczne są 30% a nawet wyższe rabaty. Trochę nie rozumiem polityki tych producentów, bo powinni na dzień dobry wyjść z niższymi cenami katalogowymi na elektryki, które raczej są tańsze w produkcji. Ale może to taki trick żeby nie zarżnąć sprzedaży spalinowych. Sterują to rabatami i taki BMW idzie w tą stronę, że np taki iX po faceliftingu prawie od razu na promocji 20% a pewnie zaraz dojdzie do tego promocyjny leasing comfort lease w którym nie martwisz się utratą wartości. Ciekawy jestem jak będzie z Neue Klasse. Nie zdziwiłbym się jakby rabaty szybko się pojawiły, bo jest potrzeba ogłoszenia dużego sukcesu sprzedażowego i "nowej ery" w elektromobilności w BMW. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 minut temu, maciej_cie napisał(a):

A ja sobie tak wrzuciłem z ciekawości w konfigurator iX i co ja paczę? Pakiet Repair Inclusive na 5 lat/200 tys km tylko 37.000 PLN.

I jakie wnioski?

Opublikowano

Takie, że powariowali.

Niby marka aspirująca do premium, a gwarancja na 2 lata. Przedłużenie kosztuje majątek.

I teraz pytanie - czy to oznacza, że te auta są obliczone na krótką trwałość?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niby marka aspirująca do premium???

Napisałeś to na forum BMW, no , no. 😀

Ja bym obstawiał, że BMW musi trzymać poziom i być drozsze od innych marek, bo inaczej nie będzie premium.

Standardowa gwarancja na 2 lata to jak to Adam mowi: plucie klientowi w twarz. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Takie, że powariowali.

Niby marka aspirująca do premium, a gwarancja na 2 lata. Przedłużenie kosztuje majątek.

I teraz pytanie - czy to oznacza, że te auta są obliczone na krótką trwałość?

Ja bym powiedział, że to strategia cenowa. Ceny katalogowej nie jest łatwo podnosić w dobie konurencji mimo że fala inflacji przelała się po całym świecie. Spójrz na cenę 5 lat repair inclusive dla X5M - 47,300zł 🙂 Bez rabatów na to!

EDIT: Właśnie spojrzałem: M5 - ok. 30tys, M3 - ok 20tys, a M8 - ok 60tys! Czy M8 bardziej się psuje od M5?? Ten sam silnik, wiele podzespołów wspólnych.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

Strategia taka, że potem taki Wieśwagen płacze, że fabryki trzeba zamykać...

Jak zamawiałem swoje G20 niecałe 4 lata temu, to przedłużenie do 5 lat gwarancji wyszło dokładnie 5.400 zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Strategia taka, że potem taki Wieśwagen płacze, że fabryki trzeba zamykać...

Jak zamawiałem swoje G20 niecałe 4 lata temu, to przedłużenie do 5 lat gwarancji wyszło dokładnie 5.400 zł.

5 lat w G20 to 11tys, więc patrząc na inflację i koszty usług, to nie jest aż tak drastyczny wzrost. 20tys to za M3. Ja za 5 lat w x5m płaciłem 15tys, więc dzisiejszych 50tys nie rozumiem i mam wrażenie, że tam część ceny jest wliczona.

Opublikowano

Ja bardziej mam na myśli to, że w wielu markach gwarancja 5-letnie a nawet i dłuższa robi się standardem, więc to faktycznie jest ukryta podwyżka auta.

Bo nie oszukujmy się. Jak ktoś chce użytkować samochód dłużej niż 2 lata, to gwarancję trzeba przedłużyć.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
21 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Ja bardziej mam na myśli to, że w wielu markach gwarancja 5-letnie a nawet i dłuższa robi się standardem, więc to faktycznie jest ukryta podwyżka auta.

Bo nie oszukujmy się. Jak ktoś chce użytkować samochód dłużej niż 2 lata, to gwarancję trzeba przedłużyć.

Dokładnie to mówię. Jeśli do ceny dodasz te 11, 20, 30 czy 50tys zł, to będziesz miał to w "standardzie" tylko cena zakupu będzie wyższa 😉 

Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Dokładnie to mówię. Jeśli do ceny dodasz te 11, 20, 30 czy 50tys zł, to będziesz miał to w "standardzie" tylko cena zakupu będzie wyższa 😉 

Dlatego ja mam problem żeby im dopłacać. W TMS przejechane prawie 55tys km i raz był serwis mobilny do skrzypiącego siedzenia z tyłu. Nikt mnie nie woła na przeglądy żeby mnie ogolić 😉 . Gwarancja na jednostkę napędową  i baterię 240tys km bez żadnej dopłaty. Mało tego, nie musze na serwisy jeździć. Coraz więcej ludzi rozumie jak nas koncerny robią w ciula. 

Bardzo ciężko przyjdzie mi zamiana na coś innego. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

Dlatego ja mam problem żeby im dopłacać. W TMS przejechane prawie 55tys km i raz był serwis mobilny do skrzypiącego siedzenia z tyłu. Nikt mnie nie woła na przeglądy żeby mnie ogolić 😉 . Gwarancja na jednostkę napędową  i baterię 240tys km bez żadnej dopłaty. Mało tego, nie musze na serwisy jeździć. Coraz więcej ludzi rozumie jak nas koncerny robią w ciula. 

Bardzo ciężko przyjdzie mi zamiana na coś innego. 

Masz chyba 4 lata gwarancji lub 80tys km na całość (nie mówię o baterii, na którą z tego co wiem to masz 160tys km). Czyli jeszcze 25tys km masz gwarancji na całość 🙂  W Tesli masz to po prostu wliczone w cenę (dziś). W innych markach musisz dopłacić. Sumę końcową porównujesz jak zestawisz z grubsza jabłka do jabłek. To nie jest kwestia lubienia, tylko czystej matematyki 🙂 

Mam 2 BMW od nowości i nie zapłaciłem ani złotówki za przegląd w żadnym z nich mając service inclusive, a co więcej za każdym przeglądem sprawdzają mi "za darmo" zawieszenie, hamulce, opony, ewentualne wycieki itp. To jest fajne 🙂 No ale do ceny początkowej trzeba doliczyć pakiet serwisowy.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, BMFun napisał(a):

Masz chyba 4 lata gwarancji lub 80tys km na całość (nie mówię o baterii, na którą z tego co wiem to masz 160tys km). Czyli jeszcze 25tys km masz gwarancji na całość 🙂  W Tesli masz to po prostu wliczone w cenę (dziś). W innych markach musisz dopłacić. Sumę końcową porównujesz jak zestawisz z grubsza jabłka do jabłek. To nie jest kwestia lubienia, tylko czystej matematyki 🙂 

Mam 2 BMW od nowości i nie zapłaciłem ani złotówki za przegląd w żadnym z nich mając service inclusive, a co więcej za każdym przeglądem sprawdzają mi "za darmo" zawieszenie, hamulce, opony, ewentualne wycieki itp. To jest fajne 🙂 No ale do ceny początkowej trzeba doliczyć pakiet serwisowy.

@BMFun, Dokładnie  jest tak i wliczone w cenę samochodu. Czyli masz długą  gwarancję i serwis pod domem. 

Tylko że teraz z Teslę po gwarancji jedziesz do EV Repair garage i za parę złotych Ci ogarną. 

 

image.thumb.png.240a5d2495c64b1634ea014a89579137.png

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano

W Audi na A6 e-tron dostałem (to standard) gwarancje rozszerzona do 4 lat lub 120 000 km przebiegu (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).

Gwarancja na baterię 160000 km/8 lat

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano (edytowane)

 

Kia EV6 GT po faceliftingu przyspiesza lepiej niż Ferrari Purosangue. Samochodom spalinowym zostaje hałasowanie.

i jak tu teraz kasować klienta 100tys za przyspieszenie lepsze o 1s, heheheheh.

Samochody spalinowe tracą sens, została im jedynie funkcja hobbystyczna i to tylko mega fajnych V8 i innych ciekawych silnikow. 

Po kilku startach Purosangue zaczęło informować o przegrzaniu hamulców. Kia nie miała żadnych problemów. I przegrała z samochodem spalinowym dopiero wtedy, gdy usiłowała udawać, że ma pod maską tradycyjny silnik

https://elektrowoz.pl/auta/kia-ev6-gt-po-faceliftingu-przyspiesza-lepiej-niz-ferrari-purosangue-youtube-samochodom-spalinowym-zostaje-halasowanie/

 

 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Regularnie widuję elektryczne sportowe bolidy, performery na a1 czy też niemieckich autostradach jak są chłostane przez skodę fabię czy też inne 2.0 diesle długimi światłami desperacko próbując wyprzedzić kropelkowcow i ciężarówki ale pan z Pcimia piszący bzdurne artykuły nie może tego wiedzieć bo zasko kiedy wioskę opuszcza 😀

wracajac do cen usług/gwarancji to trzeba patrzyć całościowo, ja za 6 lat serwisów zapłaciłem w ix1 1600zl, byłem na razie raz, wymienili płyn hamulcowy, filtr kabinowy, przejrzeli i umyli auto. Jak skorzystam z 3 razy to uczciwa cena za zakres prac. Do tego dochodzą leasingi promo czy podwyższone wartości rezydualne więc patrzenie na sam koszt przeglądu:gwarancji kompletnie nie ma sensu bo auto pozornie droższe potrafi wyjść taniej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak ale nie zmienia to faktu że musisz rozpatrzyć całkowitą cenę końcową wszystkiego łącznie z leasingiem. Możesz mieć gwarancję za 30 tysięcy ale jednocześnie 50 tysięcy więcej rabatu na aucie albo tańszym leasingu. Na przykładzie ev jak ja kupowałem to auta typu ix m50, Eqe 43 amg, czy eqs 450 łącznie z leasingiem wychodziły najpierw taniej jak przykładowo tesla model s/x a po obniżeniu cen przez tesle w bardzo podobnych pieniądzach. @Jac3kBMW coś pisał że za model s zapłacił około 420 tysięcy, najkrótszy i najtańszy leasing na tamten czas to 107 procent więc na gotowo auto wychodziło około 450 tysięcy. Ja za Eqe zapłaciłem około 450 ale leasing 102 procent więc wyjdzie  160tys. Za przedłużenie gwarancji zapłaciłem 2 tysiące a za przeglądy na razie po ponad 50 tysiącach 1100zl. Niech wyjdzie nawet 5 tysięcy za przeglądy to różnica w cenie całkowitej można powiedzieć kosmetyczna i na pewno nie żaden Game changer w wyborze auta. 
 

przy małych wkładach własnych i dużych wykupach leasing gra jeszcze większe skrzypce bo koszta finansowania potrafią być 30-40 procent auta. Ja dlatego nie wziąłem taycana pomimo przeceny z 730k na 460k bo nie chciałem mrozić kasy na kolejne auta a przy 10-15 procentach wpłaty, ratach na 5 lat auto wychodziło … ponad 600 tysięcy. 150 tysięcy odsetek nie było dla mnie mentalnie do uniesienia i przy tym koszt gwarancji w wysokości 30 tysięcy już nie wydaje się duży 

Opublikowano

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/premiery/news-mercedes-cla-shooting-brake-oficjalnie-wiekszy-przestronniej,nId,22165017
 

CLA kombi zaprezentowane. Już teraz zapotrzebowanie na CLA sedan jest tak duże, że fabryka pracuje na 3 zmiany. Wersja kombi może być popularniejszym wyborem. No ciekaw jestem, czy CLA EV zostanie “nową” TM3/TMY w Europie. Solidny zasięg + 800V (do 320kW), a w Polsce dodatkowo łapanie się pod dopłat, to może być nobrainer. 

Opublikowano
5 godzin temu, Damianero74 napisał(a):

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/premiery/news-mercedes-cla-shooting-brake-oficjalnie-wiekszy-przestronniej,nId,22165017
 

CLA kombi zaprezentowane. Już teraz zapotrzebowanie na CLA sedan jest tak duże, że fabryka pracuje na 3 zmiany. Wersja kombi może być popularniejszym wyborem. No ciekaw jestem, czy CLA EV zostanie “nową” TM3/TMY w Europie. Solidny zasięg + 800V (do 320kW), a w Polsce dodatkowo łapanie się pod dopłat, to może być nobrainer. 

Czyli wniosek jest taki, że ludzie nie chcą gównianych elektryków, dlatego obecnie liczy się kilka marek i modeli jeśli chodzi o elektryki. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano
7 godzin temu, Damianero74 napisał(a):

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/premiery/news-mercedes-cla-shooting-brake-oficjalnie-wiekszy-przestronniej,nId,22165017
 

CLA kombi zaprezentowane. Już teraz zapotrzebowanie na CLA sedan jest tak duże, że fabryka pracuje na 3 zmiany. Wersja kombi może być popularniejszym wyborem. No ciekaw jestem, czy CLA EV zostanie “nową” TM3/TMY w Europie. Solidny zasięg + 800V (do 320kW), a w Polsce dodatkowo łapanie się pod dopłat, to może być nobrainer. 

Kontrowersyjna jest ta linia w shooting brake. Mnie się osobiście nie podoba. Nie sądzę że zdobędzie taką popularność 😉

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja bym to widział inaczej, ludzie kupują stosunkowo małe i tanie elektryki bo w trasy, szczególnie w segmencie premium wolą ice stąd sprzedażowa porażka wszystkiego co duże i drogie w tym tesli model s,x, cybertruck. Dla mnie to cla jako drugie auto to jest petarda. Wygląda świetnie, można go mega doposażyć (bodajże łącznie z naturalną skórą, masażami, jakże modnym lakierem bez połysku), jest napakowane techem łącznie z chat gpt a nie wciskanym beniaminkiem w postaci groka od muska, no i to Mercedes, nie trzeba wmawiać ludziom że to produkt premium.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
38 minut temu, słonik40 napisał(a):

no i to Mercedes, nie trzeba wmawiać ludziom że to produkt premium.

Masz rację, zdecydowanie się zgadzam 🙂

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No niestety takie są realia. Tesla nie uchodzi za samochód premium wśród wielu osób i na większość wzmianek o premium w kontekście tesli jest lawina postów to negujących. Nawet na stronie internetowej pana która tu często cytujesz 

Edytowane przez słonik40
  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
32 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

Masz rację, zdecydowanie się zgadzam 🙂

 

może lepiej z takimi ludźmi nie rozmawiać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.