Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To chyba nasz forumowy kolega Walduś programista. Bywał tutaj swego czasu, ma też w garażu taycana gt. Nagrał video na którym ostro skrytykował go na torze. Chyba mówił prawdę bo na nurburging zabral 911

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

To chyba nasz forumowy kolega Walduś programista. Bywał tutaj swego czasu, ma też w garażu taycana gt. Nagrał video na którym ostro skrytykował go na torze. Chyba mówił prawdę bo na nurburging zabral 911

Tak. Straszny wypadek, najważniejsze że wszyscy zdrowi jak rozumiem. Przy okazji wyrazy uznanie tez dla inżynierów Porsche za bezpieczna konstrukcje auta.

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Grzyb ostatnio sporo Porsche testuje, niemniej nie zmienia to faktu że już tak od roku pluje na wolne ladowanie tesli. Zakosztował chłopak szybszego ładowania u konkurencji i zachwyt nad tesla zgasł a wie co mówi bo ma całą flotę w swojej wypożyczalni łącznie z cybertruck. To niby jest 10 minut ale jak lądujesz się w czasie dłuższej podróży, gdzie wszyscy chcą jak najszybciej być już na miejscu to każda minuta jest na wagę złota. Podobnie sprawa wygląda z siecią szybkich ładowarek. Klepane są tutaj regularnie slogany reklamowe o Suc, tymczasem na moich trasach zdecydowanie na dziś dzień wygrywa IONITY. Spokojnie dojadę do Włoch, Niemiec, Czech, Austrii oraz w większość miejsc po Polsce (oprócz Mazur) korzystając jedynie z tej sieci.

 

jeszcze jedna sprawa, kolejki. Już się tworza na turystycznych trasach zarówno na suc jak i na IONITY. Niby na razie są krótkie ale ev przybywa lawinowo, sieć raczej nie nadąży. Nawet jak dostawią słupków to z dużym prawdopodobieństwem będzie zmniejszana moc. I co z tego że taka tesla pokaże że jest to tylko 1 czy pół procent. Ten procent to będą te punkty które są przy trasach turystycznych w szczycie sezonu wtedy kiedy jadą tam prawie wszyscy. Tu przykład zatłoczonego suc, po drugiej stronie ulicy jest IONITY które też było zatłoczone.IMG_4395.thumb.png.fcc7d502778ff92dcdedd0ea3528ed67.png

 

@BMFun coraz więcej info pojawia się o elektrycznym cayenne. Może warto poczekać? Obawiam się że jak przesiądziesz się do taycan z x5 będziesz zawiedziony praktycznością. Mi ostatnio coraz bardziej doskwiera ograniczona ładowność/funkcjonalnosc, do tego stopnia że zastanawiam się czy nie rozważyć x7 albo defender 130.

Edytowane przez słonik40
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ładował się z mocą do 402 kW!

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mają technologię, mają w portfelu markę Volvo. Jak wypuszczą ten model pod marką Volvo to w europie może być hitem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

20% to już na ten nowy model jest od jakiegoś czasu. Pytanie jest czy pojawił się już promocyjny comfort lease, w którym jest wysoka wartość rezydualna rozwiązująca problem z ryzykiem utraty wartości. Taka oferta była na i5 i na ix sprzed liftingu. 

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, BMFun napisał(a):

20% to już na ten nowy model jest od jakiegoś czasu. Pytanie jest czy pojawił się już promocyjny comfort lease, w którym jest wysoka wartość rezydualna rozwiązująca problem z ryzykiem utraty wartości. Taka oferta była na i5 i na ix sprzed liftingu. 

Powoli rozglądam się na rynku i w sumie jak narazie to tylko Taycan, Macan trochę mi za małe. W sumie zostały mi 2 miesiące i jak narazie nie mam następcy i chyba jeszcze z rok pojeżdżę biorąc pod uwagę rozwój infrastruktury SC. Chińskiej konkurencji kompletnie nie biorę pod uwagę, bo nie.

Jak BMW zrobi na iX promkę leasingu gdzie przez 3 lata koszt użytkowania wyniesie około 100 tys to bym go wziął. Czyli musiałoby być około 3000 netto.

Musze podpytać po weekendzie,

@BMFunNa stronie BMW jest reklama jakiegoś leasingu ale bez szczegółów. 

image.thumb.png.b209d1500417de8ac69842f289b97b59.png

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W wolnej chwili zapytam u dealera. Też jakoś nie mam dużego ciśnienia na zmianę bo dobrze mi się jeździ 🙂 Liczę że po premierze neue klasse zrobią jakiś lift ix dodając 800v albo trzeba czekać na ix5. Ewentualnie jak Słonik mówił - poczekać na Cayenne ev w przyszłym roku. Jak się trafi mega promka na Taycan to też można rozważyć 🙂

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, BMFun napisał(a):

W wolnej chwili zapytam u dealera. Też jakoś nie mam dużego ciśnienia na zmianę bo dobrze mi się jeździ 🙂 Liczę że po premierze neue klasse zrobią jakiś lift ix dodając 800v albo trzeba czekać na ix5. Ewentualnie jak Słonik mówił - poczekać na Cayenne ev w przyszłym roku. Jak się trafi mega promka na Taycan to też można rozważyć 🙂

Tylko jak pokażą Cayenne to spokojnie 1,5 roku zanim zaczną produkcję :-). Tak samo będzie z Neue Klasse, do kupienia najwcześniej 2027, z Cayenne w sumie będzie podobnie. Mercedes pewnie do 2027 też coś wypuści w technologii nowego CLA, więc chyba rozsądnie będę musiał poczekać na zmiany do 2027 żeby wybrać coś świeżego i designersko i technologicznie. 

@słonik40 jest już zadeklarowanym petrolhedem szydzącym z technologii elektrycznej 😉

 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ix3 do klientów mają trafiać już pod koniec 2025 z fabryki na Węgrzech. Cayenne to faktycznie zagadka jeszcze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja na dziś dzień w wolnej chwili chce się przejechać defenderem 130 i rr sport. Rr sport był na radarze moim jak kupowałem Eqe ale był świeżo po premierze i ceny horendalne. Teraz dają olbrzymie promki na leasing i wychodzi w przyzwoitych pieniądzach.  Ewentualnie jak koledzy tutaj będę czekał na nowy model x5, x7.  Spieszyć się nie ma co, szczególnie że jak się czyta jak sprzedają się używane ev a ogłoszenie na OtoMoto kosztuje 5 stów do się odechciewa zabawy w procedurę sprzedaży. W najgorszym wypadku tak jak napisał kiedyś kolega @adamjttk zamiast raty leasingu wynająć coś ciekawego 2-3 razy w roku.
 

wracając do ev, wiele ciekawych premier przed nami, taycan świetne auto ale nie wiem czy w przypadku posiadania dzieci raczej jako drugie i wtedy wersja sedan.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na forum Taycan jest sporo rodzin 2+1 i 2+2, które jeżdżą na wakacje w wersji CT, ale z pewnością jest to już kompromis. Natomiast znam osoby które autami supercar jeżdżą na wakacje po Europie z rodzinami 2+1, więc wszystko się da 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się, wszystko się da. Przy rodzinie 2+1 małe autko spoko wystarcza bo kładziesz część tylnej kanapy i masz 2 razy większy bagażnik oraz bagaż mniejszy o 1/4. Mnie na dziś dzień męczy upychanie torebek/torebeczek w każdą dziurę przez godzinę/dwie przed wyjazdem, nawet jak jest to 2-3 razy w roku. Coraz bardziej zaczynam rozumieć dlaczego na zachodzie taka v klasa jest strasznie popularna. Brak haka = brak możliwości trumny na hak + brak możliwości zaciągnięcia skutera nad jezioro. Oczywiście tobie może to zupełnie wystarczać, jeśli spakujesz całą swoją rodzinę w 3 duże walizki to miejsca powinno być dla ciebie ok. Dziś dla mnie takie x7 z 4 miejscami kapitańskimi wydaje się super rozwiązaniem, sprawiedliwie wygodnie dla każdego 😀 no jednak elektryk nie zapewni ci takiej funkcjonalności jak ice bo nawet jak głupie rowery założysz na hak to w wielu miejscach będziesz się z ładowaniem gimnastykował. Trumna na dach z kolei dosyć mocno ograniczy zasięg. jako drugie auto z kolei jakaś zabawka, mała, zwinna, szybka, wściekła. Tak to dziś w mojej głowie wygląda. Trochę mi zaczyna brakować miejsca na ev przy konfiguracji z ciekawym garażem.

 

z funny story, niedawno wjechałem swoim autem na slipie troszkę do jeziora żeby zwodować skuter. Wysiadam z auta a tu młoda dziewczyna do mnie krzyczy żebym szybko wyjechał bo zaraz wybuchnie 😂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

U Grzegorza Ciźli na testach nowy Macan EV. 

Cena egzemplarza który testuje: 727 tysięcy złotych. Naprawdę komuś tam sufit spadł na głowę (a najbardziej temu kto kupi Suva wielkości X3 za 0,7 mln).

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Randall napisał(a):

U Grzegorza Ciźli na testach nowy Macan EV. 

Cena egzemplarza który testuje: 727 tysięcy złotych. Naprawdę komuś tam sufit spadł na głowę (a najbardziej temu kto kupi Suva wielkości X3 za 0,7 mln).

Żeby Macan EV skonfigurować na 727 to trzeba przysłowiowe złote sedesy tam zamawiać. Oczywiście się da, ale ja jakbym nie kombinował (a lubię dobrze wyposażone auta), to 650tys nie przekraczam przy konfiguracji Turbo. Do tego obowiązkowo rabat. Wg mnie jeśli nie chce się stracić dużo na wartości w przypadku premium EV, to trzeba kupować z min 20-30% rabatem, bo tak nierealnie wysoko są ceny katalogowe ustawione. A najlepiej z promocyjnym leasingiem typu comfort lease, w którym po okresie najmu oddaje się kluczyki.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tycan GTS, którym jezdzi Daniel Grzyb po doposażenie wyszedł 1 mln zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.