Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 minut temu, słonik40 napisał(a):

No tak, wysokie temperatury, ładna pogoda to odzywają mistrzowie zasięgu, pół roku jak były wiatrami zimno to siedzieli cicho. @Jac3kBMWpoziom twojego fanboystwa jest przerażający. Tesla ma kiepska krzywa ładowania, jedna z gorszych na rynku i przez malonwydajne chłodzenie oraz 400v nic z tym nie zrobi. Czas się z tym pogodzić. Wypakowany po uszy Maybach w podobnych warunkach przejechał u grzyba 1000km challenge szybciej od modelu x. Pomimo duuuuzo większej masy i gabarytów krzywa ładowania i duża bateria zrobiła robotę i auto jest tak samo stare jak Tms…

@słonik40 Wspaniale chyba nie, już masz na co zamienić EQE. Rodzina na wygodę narzekała nie będzie. Rynek się rozwija, konkurencja rośnie. Skorzystamy na tym. 😉 Mi 30 minut od 10do80% spokojnie wystarczy. Zużycie TMS pozwala mi jeżdzić tak jak czasami lubie, na zewnątrz było 5 stopni a akurat śpieszyło mi sie do domu.

image.png.641e3ccffbb33dbe3e76704b36f979be.png

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wklejałeś już to tylko nie wiem po co? Ja też randomowo spokojnie potrafię osiągać takie wyniki a innym razem wygląda to dużo gorzej.  Poza tym Prędkość średnia szału nie robi a to co komputer tesli pokazuje to często między bajki sobie można włożyć ale nie Martw się. Przy pierdyliardowej poprawce może w końcu poprawia i będzie liczył tak samo dobrze jak w niemieckim premium od dnia wyjechania z fabryki 👍 chociaż raczej bym na to nie liczył bo tesla zapewne podziękowała na hardware do zmierzenia przebiegu i opiera się na GPS którego dokładność jedt jaka jest.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To już dosyć stary News. Z tego co kiedyś czytałem to Northvolt obiecał baterie o dużej gęstości a Porsche miało się u nich w nie zaopatrywać do nowego caymana ev. Northvolt zaliczył bankruta a Cayman został przesunięty na nie wiadomo kiedy. Trochę szkoda northvolta bo wybudowali fabrykę pod Gdańskiem 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, Rufio napisał(a):

Szok! A przecież OTA i słuchanie klientów jest takim game changerem. Auta Tesli się po prostu ludziom znudziły. Tam jest stagnacja, a w Tesli Y ledwo zderzaki i lampy pozmieniali - coś za co Adam miesza z błotem BMW, które przy liftach wprowadza więcej zmian.

Te auta to od kilku lat kompletna stagnacja technologiczna i dinozaur jesli chodzi o parametry baterii i ładowania oraz stylistycznie. Konkurencja nauczyła się produkować tańsze elektryki i mnóstwo ludzi nie chce patrzeć na Teslę i żadne ota i gierki nie zmieniają tego. A Tesla zaczyna przegrywać w tą grę cenową która rozpoczęła. 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Opublikowano

Do tego dochodzi walnięty CEO i recepta na porażkę gotowa. Ja myślę że szansa dla tesli to te roboty muska. One będą te tesle pchać i zużycie energii znacznie spadnie i znów tesla będzie nr 1 😉

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Que? Do czego „te roboty” maja się według Ciebie przydać? Przecież to jest kolejna marchewka dla nie mających zielonego pojęcia o technologii „inwestorów” aby można było kolejna bzdurę obiecać i odwlekać przez wiele lat. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To kiedy Tesla przestanie istnieć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie przestanie. Będzie jednym z wielu producentów moto. Na dziś dzień w kwietniu w Europie pod względem sprzedaży wylądowała na …. 11 miejscu a była pierwsza 

https://insideevs.com/news/760503/tesla-byd-ev-sales-europe-april-2025/?fbclid=IwQ0xDSwKdC8RleHRuA2FlbQIxMQABHg91X51XM5oOKI4S5wj5h3MOadsD7zuj8hLTbIf_yb0V5u_jz0zdOnSw8-nZ_aem_-1jlxvX9C_pSccplP9n9yw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, BMFun napisał(a):

Konkurencja nauczyła się produkować tańsze elektryki i mnóstwo ludzi nie chce patrzeć na Teslę i żadne ota i gierki nie zmieniają tego. A Tesla zaczyna przegrywać w tą grę cenową która rozpoczęła. 

Ale glupoty piszesz jezu 🙂

Dla przypomnienia - 5 lat temu wiekszosc tu komentujacych rzala ze smiechu z tego "startupa" ze sie zaraz zawinie, ze robi rozpadajace sie auta, ze legacy go zje i wysra.

Minelo 5 lat a na gieldzie Tesla jest warta 20-25x wiecej od BMW (rotfl!) --> inwestorzy wszyscy to debile, caly swiat sie zmowil i umniejsza tytanowi motoryzacji jakim jest BMW, Porsche, VW czy inny STellantis.

I czy to "wina" robotow, autonomii, OTA czy bog wie czego jeszcze - cyferki sa cyferkami, deal with it.

@slonik od 5 lat zapowiada zakup akcji Tesli po 2$ jak juz dojdzie do sprawiedliwosci dziejowej i akcje Tesli spadna o 99% (gdzie ich prawowite miejsce) 😄

 

Jaka konkurencja produkuje tansze auta? Legacy, ktore jedzie w Europie na ujemnych marzach albo na 3-5% w segmencie premium?

Strasznie zaslepiony jestes BMFun 🙂

 

PS. Stawiam dolary przeciwko orzechom, ze w ciagu najblizszych 3-4 lat bede kupowal akcje BMW za 30-40$ jeszcze 🙂

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz, adamjttk napisał(a):

Ale glupoty piszesz jezu 🙂

Merytorycznie i na temat 🙂 Aż chce się dyskutować.

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak jak ich guru klaun Elon. Jego ostatnia wypowiedz to, że tesla rozwija się świetnie bo akcje firmy rosną. A rosną przecież dlatego że rozwija się świetnie lol. A to że sprzedaz/zysk jest najmniejszy od 5 lat, że dyrektor fsd sam przyznał że są za Waymoo kilka lat a rezygnacja z liderów nastąpiła tylko i wyłącznie by ciąć koszty, że robotaxi to póki co wielka ściema i auta przynajmniej przez najbliższe kilka lat nie osiągną pełnej autonomii, że na razie klaun Elon nie zwolnił ani jednego człowieka by zastąpić go swoim robotem za to wmawia ludziom, że każdy będzie takiego chciał mieć. Eeee tam, drobny szczegół.

 

https://electrek.co/2025/05/21/tesla-head-self-driving-admits-lagging-a-couple-years-behind-waymo/

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Tak jak ich guru klaun Elon. Jego ostatnia wypowiedz to, że tesla rozwija się świetnie bo akcje firmy rosną. A rosną przecież dlatego że rozwija się świetnie lol. A to że sprzedaz/zysk jest najmniejszy od 5 lat, że dyrektor fsd sam przyznał że są za Waymoo kilka lat a rezygnacja z liderów nastąpiła tylko i wyłącznie by ciąć koszty, że robotaxi to póki co wielka ściema i auta przynajmniej przez najbliższe kilka lat nie osiągną pełnej autonomii, że na razie klaun Elon nie zwolnił ani jednego człowieka by zastąpić go swoim robotem za to wmawia ludziom, że każdy będzie takiego chciał mieć. Eeee tam, drobny szczegół.

Slonik, oszukales system, rozgryzles go.

Wystarczy byc klaunem, troche naoszukiwac i juz mozna kierowac firma o kapitalizacji przewyzszajacej 1000 miliardow dolarow.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lepiej napisz co poszło nie tak że pomimo absurdalnej kapitalizacji oferta firmy jest przestarzała, daleko za konkurencja, sprzedaż leci na łeb i ciągle słychać jedynie obietnice w stylu już za chwilę, już za momencik. Co firma ma do zaoferowania na tu i teraz? Gdzie poszły te wszystkie pieniądze z kapitalizacji? Na kampanie trumna i zakup x? Klaun wydymal wszystkich akcjonariuszy, manipulując kursami zdywersyfikowal swój majątek 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
54 minuty temu, adamjttk napisał(a):

ze legacy go zje i wysra.

IMG_4086.thumb.png.be8fe173285e3b071240cc871abf649a.png
 

tesla siennie zmieściła, jest 11 👍

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
55 minut temu, słonik40 napisał(a):

Co firma ma do zaoferowania na tu i teraz? 

Ja majac wczesniej 3 Tesle i wsiadajac obecnie do mojego i4 dokladnie wiem co ma do zaoferowania ^^

TM3P ten pazdzierz od BMW zjada i wypluwa, BMW zeby sprzedawac elektryki jedzie na marzach godnych Toyoty i to jest smutny fakt.

 

Co do tabelki ktora wkleiles --> mnie ona bardzo cieszy, Musk musi teraz sie grubo zrehabilitowac zeby odzyskac europejskiego klienta, jego sieg-haile nie przejda u nas na kontynencie bo ludzie nie sa tak glupi jak w US. Mam nadzieje, ze dla klienta wyjdzie to w dluzszej perspektywie na plus, beda musieli poprawic swoja gre.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tm3 performance ma tyle

do zaoferowania że Twoje pieniądze poszły do BMW i nie pal głupa że podchodząc do tego auta kilkukrotnie nie zauwazyles jego minusów które widać po kilku sekundach. Baa, pomimo że jeździsz tym złym BMW to rozważasz ix dla żony i taycana dla siebie. Mi się brzydko mówiąc gębą cieszy od ucha do ucha jak widzę zagorzałych tesla fanboye jeżdżących y/x/s którzy po zmianie auta na używanego taucana pieją na forach z zachwytu, że auto może się tak świetnie prowadzić, że może mieć tak bajeczne i ciche zawieszenie albo że ładowanie może być takie szybkie a to jest samochód technologicznie sprzed 5-7 lat. I nie ma ota….

Edytowane przez słonik40
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Tesla przypomina mi lata świetności amerykańskiej motoryzacji. Najpierw po wojnie top całego świata, najnowsza technologia, automatyczne skrzynie, komfort. Na tym wózku próbowano następnie jechać jeszcze kolejne 50 lat montując te same silniki V8 o mocy 140 koni i zmieniając każdego "model year" lampy i zderzaki. Wpadli Japończycy z Europą i z wielkiego Detroit pozostał wiór.

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Ale glupoty piszesz jezu 🙂

Dla przypomnienia - 5 lat temu wiekszosc tu komentujacych rzala ze smiechu z tego "startupa" ze sie zaraz zawinie, ze robi rozpadajace sie auta, ze legacy go zje i wysra.

Minelo 5 lat a na gieldzie Tesla jest warta 20-25x wiecej od BMW (rotfl!) --> inwestorzy wszyscy to debile, caly swiat sie zmowil i umniejsza tytanowi motoryzacji jakim jest BMW, Porsche, VW czy inny STellantis.

I czy to "wina" robotow, autonomii, OTA czy bog wie czego jeszcze - cyferki sa cyferkami, deal with it.

W segmencie automotive legacy powoli zjada Teslę. Liczby nie kłamią. W wojnie cenowej Tesla na liczbach zaczyna przegrywać - patrz wyniki sprzedaży np w Europie co Słonik zacytował, a poniżej masz na danych finansowych z którymi nie da się dyskutować.

BMW ma ponad 3EUR na akcje zysku firmy (przy wycenie ok 80EUR za akcje, a proporcja zysku do ceny akcji nie spada jakoś mocno, więc firma mimo obniżek cen samochodów żeby konkurować z Teslą, utrzymuje się w dobrej kondycji finansowej. Kurs akcji BMW podąża z grubsza za fundamentami takimi jak zysk.

image.thumb.png.4378e288d0df5350047491ebe4cbeaab.png

Za to w przypadku Tesli wygląda to tak, że zysk na akcje, to 0.70$ (przy cenie ok 300$ za akcje!) i jak widać w ostatnim kwartale zanurkował do 0.30$ za akcje.

image.thumb.png.98eb493d4d498840dd557ce13cb7b718.png

 

Patrząc od strony EBITDA która jest fundamentem wycen spółek, mamy:

- BMW - 16.98mld EUR przy kapitalizacji rynkowej 48.56mld EUR, to jest mnożnik 2.85

- Tesla - 13.03mld $ przy kapitalizacji rynkowej 1098mld $, to jest mnożnik 84.26!

Podstaw sobie tutaj dowolne firmy z dowolnych branż i zobacz jak ogromna wiara jest we wzrost zysku Tesli. Te liczby muszą się prędzej czy później schodzić, więc albo kurs zjedzie do fundamentów, albo fundamenty dogonią kurs. Nie ma innej drogi 🙂 

 

Kurs akcji Tesli napędza głównie wiara że wyniki firmy na wszystkich produktach wzrosną 20-40x. Patrząc na obietnice vs ich realizacje przez ostatnie 5 lat ja nie widzę perspektywy wzrostów, ale jestem pod wrażeniem wiary fanów marki którzy wierzą. Chętnie posłucham Waszych prognoz @adamjttk i @Jac3kBMW prognozowanych przez Was wzrostów zysku i przychodów Tesli w ciągu najbliższych 5 lat. Chętnie sprawdzimy i zobaczymy jak te prognozy się zestarzały 🙂 

Ja nie wieszczę upadku Tesli i nie kojarzę głosów tutaj na forum (chyba Ci się myli z artykułami pudełkowymi). Ja zgaduję tylko że w ciągu najbliższych lat będzie silna przecena akcji, która zrówna kurs z fundamentami i utrzymanie stabilnej produkcji aut na poziomie gdzieś w granicach 1-3m aut rocznie zależnie od zarządzania firmą. W przypadku BMW prognozuję stabilizację na poziomie 2-3m aut rocznie w okresie najbliższych 5 lat. A Wy? 

Oczywiście jeśli jakieś fsd, roboty, fotowoltaika będzie hitem i wystrzeli gdzieś mocno i dogonią fundamenty do kursu, to nikt z nas tego nie jest w stanie przewidzieć, ale ja osobiście wolę grać w totka niż liczyć na to 🙂 

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

@slonik od 5 lat zapowiada zakup akcji Tesli po 2$ jak juz dojdzie do sprawiedliwosci dziejowej i akcje Tesli spadna o 99% (gdzie ich prawowite miejsce) 😄

 

Jaka konkurencja produkuje tansze auta? Legacy, ktore jedzie w Europie na ujemnych marzach albo na 3-5% w segmencie premium?

Wojna cenowo ma swoje koszty. Popatrz na inne branże - transport, ubezpieczenia, logistyka i zobacz jaką cenę firmy potrafią płacić żeby utrzymać rynek, bo w średnim i dłuższym terminie to odzyskają. Ciekawe jak relatywizujesz - wyniki legacy oceniasz tylko tu i teraz zapominając porównać do dynamiki i wyników Tesli.

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Strasznie zaslepiony jestes BMFun 🙂

Niestety liczby mnie zaślepiają. Nie mam tak wizjonerskiego spojrzenia jak Ty 🙂 Chętnie usłyszę dlatego liczby w Twoich wizjach.

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

 

PS. Stawiam dolary przeciwko orzechom, ze w ciagu najblizszych 3-4 lat bede kupowal akcje BMW za 30-40$ jeszcze 🙂

Już postawiłeś swoje $ sprzedając akcje Tesli i kupując BMW i trzymając je w garażu 🙂 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, słonik40 napisał(a):

rozważasz ix dla żony i taycana dla siebie

Te 2 auta laczy jedna cecha ktora jest dla mnie mega wazna - swietne audio, w BMW Bowers, w Porsche Burmester.

Dla mnie np Taycan bez Burmestra to automatyczny deal-breaker, to samo mam z e-tronem GT --> niby to samo co Taycan, osiagi te same, zawieszenie i wyciszenie te same, tansza eksploatacja wrecz, ale przez badziewnego Banga Olufsena audi etron gt jest "taki o sobie" conajwyzej.

32 minuty temu, Randall napisał(a):

i z wielkiego Detroit pozostał wiór.

Imho slabe porownanie.

Wielkie Detroit nigdzie poza USA sie nigdy nie przyjelo - w Europie smiano sie z tych aut zawsze i nikt tym nie chcial jezdzic poza garstka fascynatow hollywoodzkich filmow. Tesla przyjela sie swietnie zarowno w Europie, w Chinach jak i w USA --> dla przypomnienia, ostatnie 2 lata na swiecie najczesciej kupowane auto to model Y. Miales tak kiedys z innym amerykanskim autem?

 

@BMFun - troche smieszne porownanie firmy ktora sie dopiero rozkreca i produkuje tylko elektryki do firmy ktora jest na rynku sto lat, wyplaca co roku sowita dywidende i 80% (?) jej sprzedazy to nadal auta spalinowe, ktore notabene maja jeszcze 10 lat waznosci bo pozniej trafia na smietnik historii (zdarzy sie to duzo szybciej, mowie o oficjalnych terminach)

Jak BMW przejdzie w 100% na elektryki i bedzie z nich tylko czerpac swoje zyski to chetnie wroce do tematu zyskow w przeliczeniu na akcje.

Jezeli patrzysz na obie firmy i uwazasz ze z nich dwoch to BMW sie rozwija i zwieksza swoja wartosc, to ok 🙂

28 minut temu, BMFun napisał(a):

Kurs akcji Tesli napędza głównie wiara że wyniki firmy na wszystkich produktach wzrosną 20-40x.

Bardzo sie mylisz.

Kurs akcji Tesli wynika z tego, ze glowny udzialowiec to najprawdopodobniej najwiekszy geniusz ludzkosci obecnych czasow, koles wlasnorecznie zmienil branze motoryzacyjna na calym swiecie, zmonopolizowal loty w kosmos i przejal zamowienia NASA, wymyslil internet na nowo dzieki Starlinkom, kopie tunele pod miastami, walczy o autonomie czy robotyke - slowiem, koles ksztaltuje rzeczywistosc 8 miliardow ludzi na naszych oczach, zmienia postrzeganie otaczajacej nas rzeczywistosci.

Gdy BMW dodaje w miedzyczasie podswietlane grille (zartuje, nie bierz tego doslownie).

Tesle i BMW dzieli praktycznie WSZYSTKO, jedna to stuletnia firma starych dziadkow odcinajaca kupony, druga firma z jej wlascicielem ksztaltuje rzeczywistosc motoryzacyjna. To jak wygladaja wspolczesne BMW (design, GUI, technologia napedu) to w sumie dzielo jednego czlowieka - Muska.

Jezeli autonomia wypali to w ciagu naszego zycia zniknie zawod kierowcy zawodowego - zmiany na calym swiecie beda monstrualne, miliony ludzi "jednego dnia" bedzie musialo zmienic prace, ich zawod wyginie jak kiedys zawod woznicy konia w zaprzegu. A wtedy to kapitalizacja Tesli moze i 5x wzrosnac.

eraz to sa bajki ale tak samo myslano o dziesiatkach wynalazkow ludzkosci - przypominam ze smartphony czy internet maja raptem kilkanascie lat historii, wyobraza sobie ktos dzis zycie bez nich?

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

29 minut temu, słonik40 napisał(a):

rozważasz ix dla żony i taycana dla siebie

Te 2 auta laczy jedna cecha ktora jest dla mnie mega wazna - swietne audio, w BMW Bowers, w Porsche Burmester.

Dla mnie np Taycan bez Burmestra to automatyczny deal-breaker, to samo mam z e-tronem GT --> niby to samo co Taycan, osiagi te same, zawieszenie i wyciszenie te same, tansza eksploatacja wrecz, ale przez badziewnego Banga Olufsena audi etron gt jest "taki o sobie" conajwyzej

 

I tym możemy zakończyć długą dyskusję o premium Tesli 😂

Mozesz sobie przypomnieć swoją wypowiedź o Tesli Model S że jest niewarta dopłaty do 450tys, a rozważasz Ix za 500k+ czy Taycan za 600k+

Edytowane przez BMFun
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
47 minut temu, adamjttk napisał(a):

Imho slabe porownanie.

Wielkie Detroit nigdzie poza USA sie nigdy nie przyjelo - w Europie smiano sie z tych aut zawsze i nikt tym nie chcial jezdzic poza garstka fascynatow hollywoodzkich filmow.

Być może masz na myśli sytuację obecną to ok. Ja mam na myśli dokładnie to co opisałem, w czasach gdy Europa kleiła kolejne wersje garbusa i fiata 500 amerykański krążownik był marzeniem, jeździły nimi głowy państw etc. Był to wyznacznik do którego reszta dopiero musiała dojść - tak jak kiedyś tesla w elektromobilności. I analogicznie jak już doszli to nagle uciekli bardzo daleko. Tesla najpierw walczyła technologią z legacy, później cenami z chińczykami. Obydwie te wojny wydaje się przegrywać jeśli nie stanie się coś wielkiego i to szybko. Do tego prezes przez którego odwracają się nawet zagorzali fani marki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk no nie nie masz racji, facet niewiele wymyślił a cała prace odwalily za niego tabuny inżynierów. Klaun po prostu świetnie zdywersyfikowal swoją kasę inwestując w startupy. To co widzisz teraz w BMW to nie żadna tesla a Pokłosie i3, w Mercedesie masz raczej na bank technologie tesli bo swego czasu Mercedes był jednym z inwestorów strategicznych w tej firmie. Zanim powstał starlink internet satelitarny już istniał wiele lat na świecie. Tesla się od 2-3 lat już praktycznie nie rozwija. Miał by sukces seku, cybertruck, wzrost 50 procent rocznie, sky is the limit (Sam o tym pisałeś!), tymczasem jest stagnacja, widoczny spadek sprzedaży, stare portfolio produktów które podejrzewam że przez te wszystkie giga casty nie da się szybko poprawić i zeskakiwać na inne modele. Jednym słowem jest kicha o kolejne puste obietnice. Pamiętasz tutaj kolegę Filipa? 5 lat temu chwalił się że kupił tesle z fsd, że mu tak świetnie jeździ i lada dzień będzie zarabiał na robitaxi. Auto już mu się pewnie do tej pory rozpadło a jak nie zarobił nic tak i nie zarobi 😀😂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.